Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenBen volledig aan het afwijken!!!

Reageer Reageer Pagina  <12
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Direct Link To This Post Posted: 31 Augustus 2008 om 12:50

Originally posted by Corry R Corry R wrote:

Geloof dat ik de enige ben,die nog niet aan de sokken is,doe het ook lekker niet,ben bang dat ik net zo verslaafd ga worden!

IK BREI OOK NOG GEEN SOKKEN HOOR. BEGIN ER VOORLOPIG OOK NOG NIET AAN. NET ALS JIJ VEEL TE BANG DAT IK VERSLAAFD WORD. AL HOE WEL.... SOMS KRIEBELT ER WEL IETS. IETS WAT BEGINT BIJ SOKKEN EN EINDIGT BIJ BREIEN.

Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
perle View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 31 Augustus 2008 om 14:06

AL HOE WEL.... SOMS KRIEBELT ER WEL IETS. IETS WAT BEGINT BIJ SOKKEN EN EINDIGT BIJ BREIEN.

[/QUOTE] Dat klinkt groots!!!!!

Hahaha!!Wat bedoel je?????Een volledige panty dus!!!!

Neen!!!Grapje!!!!!

Back to Top
Antonia View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 31 Augustus 2008 om 17:17

Geloof dat ik de enige ben,die nog niet aan de sokken is,doe het ook lekker niet,ben bang dat ik net zo verslaafd ga worden!

Hoi Corrie hier is er nog een die een  "gat" ziet in sokken breien, je bent dus niet alleen op de wereld  

TONY
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 05 September 2008 om 19:09
Ik heb een keer geprobeerd sokken te breien, maar het voelde of ik een stekelvarken aan het temmen was. Nu heb ik wel een paar mutsen op vier pennen gebreid en het stekelvarken begint te wennen, hij prikt me al minder, maar ik weet nog steeds niet hoe ik verhinder dat er een naald uit de steken glijdt. Moet ik boven tafel zitten breien?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Dikky View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 05 September 2008 om 21:22

Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Ik heb een keer geprobeerd sokken te breien, maar het voelde of ik een stekelvarken aan het temmen was. Nu heb ik wel een paar mutsen op vier pennen gebreid en het stekelvarken begint te wennen, hij prikt me al minder, maar ik weet nog steeds niet hoe ik verhinder dat er een naald uit de steken glijdt. Moet ik boven tafel zitten breien?

Je zou het met een rondbreinaald kunnen proberen, dan heb je maar 2 uiteinden, maar dat geniet mijn voorkeur. Ook schijnt het gebruik van bamboe minder te schuiven, maar heb ik nog niet geprobeerd. Ik blijf voorlopig nog lekker doormodderen met de 5 metalen sokkennaaldjes van 20 cm.

Groetjes,
Dorine
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 05 September 2008 om 22:19
Zie dat is het 20 cm naaldjes, dan is het een klein stekelvarkentje. Dat ga ik uitproberen.

wat rozengeur.
Back to Top
Breimuis View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 06 September 2008 om 01:20

Magtelt, Ik brei  sokken met 15 cm naalden dus dat is een baby stekelvarkentje.

en wat het schuiven betreft.

Nikkel (fel blikkend) schuiven het meest. Dan volgen de metalen (mat grijsachtig). Daarna behandeld en gelakeerd (zoals de knit picks) en het minst schuiven de Bamboo naalden.

De bamboo naalden buigen wel mee en trekken krom. Dat hoort er bij.

Het is één maal per jaar moederdag MAAR ELKE DAG IS EEN FRUMMELBEESTENDAG
mijnBLOG
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 06 September 2008 om 09:45
Ja, dunne metalen naalden worden ook krom, dan zeg ik dat ze naar mijn hand zijn gaan staan. Ik heb één klein breinaaldje, ook krom, dat ik gebruik voor klusjes die poeren en pieteren vereisen, het komt uit de nalatenschap van mijn schoonmoeder. Ik denk dat zij de andere 3 of 4 ook voor klusjes heeft gebruikt. Ton heeft ook wel eens breinaalden gebruikt voor reparaties, b.v. toen de pennetjes in het deksel van de vuilnisbak afbraken, heeft hij gaatjes geboord en een naald als spil gebruikt, zodat de bak weer normaal open en dicht kon.

wat rozengeur.
Back to Top
Josl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 06 September 2008 om 11:05

Ik ook niet hoor Corry. In de eerste plaats heb ik altijd heeeeel erg warme voeten en moet niet aan sokken denken en in de tweede plaats lijkt het mij niet leuk om te doen. MAAR: ik zeg nooit nooit.

groetjes, Joke 

Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?

Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Direct Link To This Post Posted: 06 September 2008 om 14:50

ik heb met fabel sokken gebreid,vind het heel erg fijn en blijft goed in de was.en er zijn superleuke kleuren in te krijgen.en het is niet duur.

groetjes puck

en van dat virus van sokken breien kom je nooit meer van af ,breid ze voor mezelf en jan en aanverwante.

Back to Top
Dikky View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 06 September 2008 om 22:07

Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Ja, dunne metalen naalden worden ook krom, dan zeg ik dat ze naar mijn hand zijn gaan staan.

Ja heerlijk he Magtelt, naalden met geschiedenis en herinnering. Ik heb er hier ook een aantal nog van mijn oma geweest. En dan vond ik van de week mijn eerste. Zat zelfs nog een braampje aan maar dat moest manlief van me er toch maar even afvijlen.

Groetjes,
Dorine
Back to Top
perle View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 06 September 2008 om 23:20
[QUOTE=Pelote]

ik heb met fabel sokken gebreid,vind het heel erg fijn en blijft goed in de was.en er zijn superleuke kleuren in te krijgen.en het is niet duur.

groetjes puck

Ben blij dit te lezen!Fabel heeft inderdaad mooie kleuren!En lange kniesokken samen met een soort sweatertruitje is ook nog zo mis niet!Kind droeg dit zo op folderfoto op jeansbroekje en was cool!!!!

Heb vroeger ooit es een foldertje van Bergere ontvangen met Opal sokkenwol.

Maar dat was al vlug zo'n 8.90 per bol.Was voor het ensembelke veel te prijzig!Heb net de opalwol in kleur Lolly aangekocht maar enkel voor sokken!Ben wel gek op Opal!!!!

Voor dat andere ga ik inderdaad es Fabel kiezen!!!!!Maar dit jaar staat schema vol!!Zal met goede voornemens voor volgend jaar zijn!!!

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.422 seconden.
Lang Yarns