Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenHandwerken ... dat doet toch niemand meer

Reageer Reageer Pagina  <12
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Mirtje View Drop Down
Groupie
Groupie

Status: Offline
Direct Link To This Post Posted: 10 Oktober 2008 om 23:01
heey,
wat zonde dat sommige mensen zo raar reageren soms.
ik heb er zelf niet zoveel last van,
mijn vriendinnen wisten op gegeven moment niet beter.
en op mijn nieuwe school heb ik het meteen verteld, ze keken me eerst wel wat raar aan maar nu kunnen ze niet wachten tot ik mijn eerst trui ga showen

bij ons in de bieb kan ik ook nooit brei of haak boeken vinden...
Back to Top
hesterkerstgek1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 10 Oktober 2008 om 23:53

hallo dames,

ik ging maandag naar de zeeman een mandje vol met bolletjes halen,staat er een oudere dame achter me,zegt ze .

zo gaat u breien???ik wist niet dat ze dat nog deden dat hoor je nou nooit.ik draai me om en wilde zeggen,nee hier ga ik  mijn kamer mee versieren,hahahahah maar dacht ach laat maar en kon  toen alleen maar zeggen

u heeft zeker geen internet???? het meisje achter de kassa schoot in de lach en zei  ach mevrouw de wol is niet aan te slepen hier.zoveel vrouwen als mannen handwerken vandaag de dag.

nou dat kan ik me niet voorstellen zei ze,belachelijk gewoon.wat moet je nou nog zelf breien als het overal zo goedkoop is.ik moest alleen maar lachen ,en zei

ach u heeft zeker geen hobby,nooit gehad ook denk ik zo.

nou nou nou,zei ze hooghartig.en gooide haar spullen op de toonbank en liep boos weg,ik lag in een deuk.meisje van zeeman zei,niet svan aan trekken hoor,nou dat was ik echt niet van plan,hahahaha.

ik brei en haak vaak als ik in de zomer buiten zit en ken de blikken van de mensen die langs lopen ,zo van kijk die nou ouderwets handwerken,maar ik zeg niets,als ik maar plezier heb!!!

gisteren een groot spinnen web gehaakt voor de klas van mijn keindochter

doorsnee 1.20 meter.waren ze heel blij mee,en kwam ik vandaag op school kreeg ik een bos gladiolen,nouuuuuuuuuuuuuuuuu.ik vond dat zo lief,dus toch nog oude mensen van school die dit haken en breien wel waarderen,hihihi

groetjes hesterkg1

GROETJES HESTER
Back to Top
rita_1709 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2008 om 07:56

Hallo,

Vaak heb ik de indruk als je tegen iemand praat over handwerken en kledij maken dat ze zo de indruk hebben, van ach, die kan zelf geen kledij kopen, dus maak ze ze maar zelf, dat is veel goedkoper !!! Maar sinds ik knuffels en speciale sjaaltjes ed. maak komt die reactie steeds minder, is het veel meer van :"Ach, dat is mooi, dat zou ik ook willen, wil je er ééntje voor mij maken ook" !!!

Vaak vind ik het echt triestig dat mensen uit mijn omgeving zelf geen knoop kunnen aannaaien !!! Laat staan een zoom innaaien of zo...

Maar ja, ik ben in ieder geval blij dat ik iets met mijn handen kan maken. Mijn leven zou echt saai zijn zonder mijn handwerken !!!

Groetjes,
Rita.

Bloemen zijn om mooi te zijn..
Mensen zijn om goed te zijn !!
Back to Top
Sirk View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2008 om 10:43
Originally posted by rita_1709 rita_1709 wrote:

Vaak heb ik de indruk als je tegen iemand praat over handwerken en kledij maken dat ze zo de indruk hebben, van ach, die kan zelf geen kledij kopen, dus maak ze ze maar zelf, dat is veel goedkoper !!!

Nou, vergeet dat maar! Ik heb het al gezegd: mijn zelfgenaaid fleece vestje kost in totaal 32 euro, daar heb ik bij H&M TWEE jasjes voor!

Maar ik doe het niet voor de goedkoop, ik doe het voor de lol en ook wel omdat die kleren me dan echt helemaal passen en helemaal mijn zin zijn!
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2008 om 11:11
Ik heb ooit een zijden bloes gemaakt en 15 jaar gedragen, daarna weer zijde gekocht en weer 15 jaar met die bloes gedaan, beide waren nog zo goed, dat ik ze kon doorgeven voor een goed doel. De stof was dan ook 40 gulden de meter geweest en ik had twee meter gekocht, zodat ook twee poppen van mijn dochter goed voor de dag konden komen. Het was ook heerlijk spul om te dragen en ik was er altijd netjes mee.

Mijn vriendin, die nog kleuterkweek had gedaan, maar alle handwerkjes door haar moeder had laten opknappen, riep altijd, dat ze me wel mee zou nemen naar een goede modezaak om me eens helemaal aan te kleden. Pas het laatste jaar heeft ze door dat ik het niet om de centen doe maar voor de lol. Nu ze voor zichzelf het licht heft gezien en ontdekte dat ze nooit tijd heeft om piano te spelen of te schilderen, omdat ze het te druk heeft met alle goede doelen en vrijwillgerswerk, wat ze zich tot taak had gesteld.

Soms komt ze even binnen zeilen voor een bakje koffie en om boeken te ruilen en dan zit ik gezelligjes te breien, terwijl zij voor anderen liep te rennen en sjouwen. Mijn breien kan ook voor een goed doel zijn, maar al doende krijg ik geen zere rug, hoofdpijn of moeie ogen, ik zit puur te genieten.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Judy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2008 om 16:36

Hoezo is handwerken uit de tijd??? In Macedonie bij mijn schoonfamilie handwerken alle jonge meisje. Ze naaien, borduren, haken, maken naaldkant voor hun uitzet.

Ik kom tijdens mijn werk ook veel bij mensen thuis.

De oudere clienten waar ik kom vinden het vooral jammer dat ze niet meer kunnen handwerken vanwege slechter zicht of zere handen, rug of nek. Sommige familieleden van hen handwerken ook en ik vind het heel leuk om met zowel de oudere als de jongeren hierover te praten.

Je ziet mensen helemaal opleven als ze het over hun (vroegere) hobbies hebben.

Vandaag nog moest een dochter verplicht bij haar oude moeder logeren omdat haar moeder een gebroken arm had en niet meer alleen thuis kon zijn. Zij zat heerlijk een varkentje (knuffel) te breien.  Ik vertelde haar dat ik morgen naar onze hobbydoosmeeting ga. Ze vroeg hoe ik aan het forum gekomen ben en wat zo een forum inhoudt.. Zij is namelijk nog op zoek naar een patroon van een bridgekleed (met windrichtingvermelding) om te borduren.

Een paar weken terug was een alleenstaande dochter die voor haar vader zorgt aan het kantklossen. 

Ik heb pas ook een leuk gesprek gehad met een cliente waar ik voor het eerst kwam over haar kleding. Ze maakt deze als 70 jarige dame nog steeds zelf. Ze heeft zichzelf naaien geleerd via een cursus via de radio (alleen luisteren want geld voor de cursus zelf had ze niet) en een boek voor modiste. Het hele oude boek had ze nog steeds en liet ze me zien.

Helaas is er hier bij de bibliotheek weinig te vinden mbt haken en breien. En ook in de boekwinkels zul je een boek moeten bestellen om het in te kunnen kijken. Gelukkig lijkt er wel weer animo te komen voor het breien, omdat gebreid goed zo in is tegenwoordig.

groetjes,

geniet en leef in het hier en nu.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 12 Oktober 2008 om 10:03
Dat van de radio kan ik me vaag herinneren, er was een programma "Met naald en draad voor u paraat", meen ik, en de naam Ida de Leeuw van Rees schiet me nu ook te binnen. Mijn moeder luisterde naar al die damesprogramma's, ook iets van een groenteman, die tips gaf.

Ik bof met onze buurtbieb, die een hele kast hobbyboeken heeft, en ik kan zo op de bus hoppen naar de Centrale, waar nog een uitgebreidere hobbyvoorraad is, en dan kan ik meteen het CODA museum in (op mijn lezerskaart) om cultuur te happen. Er is of komt een tentoonsteling met popfoto's uit de jaren 60 en 70 en er is er één met schilderijen van amateurs over "Als de rook om je hoofd is verdwenen", georganiseerd door Talens.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 12 Oktober 2008 om 15:54

HOE IS HET MET DIE WEDSTRIJD AFGELOPEN? HEBBEN ZE JE HOOFD NOG BIJ HET GOEDE BOEK GEPLAKT?

EN MAGTELT JIJ HEBT INDERDAAD MAZZEL MET DIE BIEB ZO DICHT BIJ. IK BEN EVEN LID GEWEEST VAN DE BIEB MAAR DAT WAS MAAR EEN JAARTJE. ZE HADDEN BIJ ONS BEST WAT BOEKEN MAAR IK HEB ZE NOOIT INGEKEKEN. SIMPELWEG OMDAT MIJN BREI EN HAAK MODUS TOEN NOG NIET VOLDOENDE ONTWIKKELD WAS....

Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
parapluutje View Drop Down
Newbie
Newbie

Direct Link To This Post Posted: 12 Oktober 2008 om 19:23

hadnwerken staat vooral bekend als iets wat oudere mensen doen, maar ik vind het ook heel leuk, en ik ben pas 15 jaartjes jong!

Back to Top
miep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 12 Oktober 2008 om 19:49

Ik heb al een naam bij de voetbalclub. Sta ik toch elke maandag en woensdag ongeveer 5 kwartier aan de kant, dus bedacht op een gegeven moment dat ik wel wat kon meenemen. Ben daar dus druk aan het breien, wordt niet veel gezegd, wel gekeken. De laatste keer zat er ook al een andere dame te breien. Zo zie je maar weer, één schaap over het dam ...

Back to Top
NaJa View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 13 Oktober 2008 om 16:31

Er was niemand die zich druk maakte over het breiboek. Er hebben ook maar weinig mensen meegedaan met de wedstrijd. Dus nog even afwachten ...

Groetjes

Nathalie
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.453 seconden.
Lang Yarns