Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic gesloteniets anders...Update

Reageer Reageer Pagina  <12
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
stridje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Direct Link To This Post Posted: 17 November 2009 om 22:01
ik kan je alleen vertellen mijn oma had reuma en die had hele erge pijn daar ook de handen vingers vergroeide.
toen is ze geen vlees meer gaan eten en dat hielp,schijnt veel eiwitten in te zitten en je lichaam de afvalstoffen niet kwijt kan.
dus bij haar hielp het en zag je haar op knappen.
de pijn werd veel minder.
ik weet niet of dit jou zou kunnen helpen,maar ik meld het maar.groetjes stridje
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 03 December 2009 om 21:49
Ha Dames,

Even een kleine update. Er is inmiddels al veel gebeurd. Ben bij de arts geweest en ik moet de komende weken een aantal keer het ziekenhuis in voor onderzoeken. Zo krijg ik 2 keer een echo om te zien of de pijnen van de reuma komen of dat er iets anders zit wat pijn geeft. Ook moet ik een foto laten maken van de onderrug omdat ik niet op mijn rug kan liggen (ga je toch van snurken dus dat geeft niet ).
Dinsdag moest ik naar de dermatoloog voor de psoriasis, dat is de boosdoener van de reuma. Komende maandag ga ik op intake voor dagbehandeling in het psoriasisdagbehandelingscentrum (wie wil er nog galgje spelen?). Als het meevalt kan ik gelijk beginnen met de behandeling. Dat is 3 x per week en dan 10 weken achter elkaar. Je mag eerst heerlijk badderen in een warm bad met veel zout en dan krijg je lichttherapie. Hopelijk dit keer in de cabine, daar word je lekker bruin van zonder de kankerverwekkende UV's erin. Vorig jaar heb ik ook deze behandeling gehad en dat hielp behoorlijk goed.
De bedoeling is dat de psoriasis rustiger gaat worden of hopelijk verdwijnt, daarmee wordt de reuma ook minder heftig, dus minder schilfers en minder pijn. Via de huisarts moet ik ook een diëtist raadplegen voor gewicht en de psoriasis. Want wat ik (gelukkig) nooit wist is dat je met die aandoening een verhoogd risico loopt op hart en vaatziektes. Ach... ik mankeer al genoeg dus gooi er maar bij (kan wel huilen hoor).

op 29 december moet ik dan weer bij de reumatoloog komen om te zien wat de echo's en foto opleveren. Nou ik ga me dus niet vervelen de komende tijd!

Back to Top
inge.v View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 03 December 2009 om 22:45
Ik ben zelf ook psoriasis patiënte dus weet wat een miserie het is. Godzijdank heb ik het (nog niet toch) op mijn gewrichten. Wat ik wel weet is dat ik goed op mijn voeding moet letten. Zo weinig mogelijk onverzuurde melkproducten, geen alcohol, oppassen met chocolade,....varkensvlees is ook niet zo best. Heb ook al vanalles geprobeerd om het te behandelen. Nu moet ik medicatie nemen waarbij ik ondere strenge bloedcontrole sta. Ik neem ledertrexate, is een medicament dat gebruikt wordt voor reumapatiënten waar men ontdekt heeft dat het gunstig werkt voor psoriasis. Door dit medicament in combinatie met zalf kan ik het godzijdank een beetje onder controle houden nu. Maar het is geen lachje. Stress moet ik ook vermijden zegt de dokter... die heeft makkelijk praten, net of ik zoek stress op .
Ik hoop in ieder geval dat ze je kunnen helpen Simone.
En dat we nog mogen meemaken dat ze er ooit iets voor vinden om psoriasis te genezen.
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 04 December 2009 om 13:10
Dat zou wat zijn he, een geneesmiddel!
Vroeger zeiden ze, bij het ontdekken van de eerste plekjes, dat ik teveel op mijn ellebogen leunde op school, daar kwam het van! Niet meer doen dan ging het wel weg. En nu hoor je dat je ook nog eens op moet passen voor je hart en vaten. Ben benieuwd wat de volgende keer erbij komt... Oppassen dat je niet cynisch wordt maar kan ik niet gewoon ieder jaar een griepje krijgen zonder al die andere dingen???
Dat ledertrexate ken ik niet dat ga ik zeker navragen bij de reuma- en dermatoloog.
En stress? Wat is dat . Sinds ik geen werk meer heb is het iedere dag stress, dat is zeker niet goed, de onzekerheden zijn killing. Maar ga proberen lichtpuntjes te blijven zien en ontdekken. Een gezellig forum helpt in ieder geval!

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.859 seconden.
Lang Yarns