Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenOm dood te vallen !!!

Reageer Reageer Pagina  <12
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
stridje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Direct Link To This Post Posted: 30 November 2009 om 21:41
pardon het is niet mijn uit drukking dus wie bedoel je met jullie.stridje
Back to Top
dine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 30 November 2009 om 21:51
Op de nederlandse televisie hoor ik die uitdrukking toch dikwijls 'in godsnaam of in hemelsnaam'

jullie = nederland
wij = belgie

Back to Top
stridje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 30 November 2009 om 23:14
ach je hebt gelijk laat ik er maar om lachenzoals zei boos worden  op die zin maakt bij mij het woord jullie een beetje opstandig.
ik wil eigenlijk duidelijk maken dat een woord of zin voor iedereen weer andere emoties naar boven kunnen komen
jullie ,zij mijn oma altijd ,maar ze bedoelde een persoon,dus dan voelde je aan gesproken omdat je het niet eerlijk vondt dat ze onbewust ander bedoelde.ik vond dat ze beter dan recht op de vrouw af moet gaan,en als je iets niet kan begrijpen het eens vragen aan de persoon waarom iemand dat schrijft.soms zit er heel wat achter zoals het voorbeeld van mij.ik kijk meestal verder dan mijn neus lang is,want vaak steekt er wat achter als iemand vel reageert,daarom leg ik het over mijzelf alvast uit.
ik hoop dat we weer door een bocht kunnen met elkaar.groetjes stridje.
dan blijft het op het forum gezellig,ik reageerde eigenlijk meer op wat ze geschreven had en voor dat je het weet  komt er van alles naar boven.
peaceeee
Back to Top
dine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 01 December 2009 om 08:30
Stridje : geen probleem hoor..

Eigenlijk gebruiken wij deze uitdrukking steeds met een kwinkslag....dus niet verwacht dat het zo'n commotie zou veroorzaken.....

En inderdaad de verschillen zijn er nog steeds : vorige week in de 'laatste show' (een programma op de Belgische televisie) zaten 3 Belgische acteurs die getrouwd zijn met 3 Nederlandse actrices en die in Belgie wonen. De vrouwen zaten in de show en ze lieten beelden zien van hun mannen die spraken over de verschillen. En dan vooral het verschil in gebruik van taal en uitdrukkingen ....Echt hilarisch !!!! 2 van die vrouwen lagen dubbel van het lachen ook al kregen ze grappige kritiek van hun man en ze gaven grif toe dat hij gelijk had...alleen de 3de lachte steeds een beetje groen als het over haar ging...
Back to Top
Eeyore82 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 01 December 2009 om 11:01
Ben toch echt Nederlands, maar ik snapte ook wel dat het niets ernstigs was. Misschien genoeg suskes en wiskes gelezen, zodat ik nu ook belgisch spreek?

Ik zou ook niet weten wat je met deze zin voor ernstig zou kunnen aankondigen.

Als Fries in Nederland heb je het ook niet altijd makkelijk hoor. Ik vertaal altijd per ongeluk Friese woorden in mijn Nederlands.

Zodat ik bij mijn schoonouders zei: Mijn hond was ook weer eens uitgenaaid

Voor de niet Friezen, dat is ontsnapt/ er vandoor gegaan.

Ik ben nog nooit zo geschokt aangekeken.
Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 01 December 2009 om 11:25

Oh eeyore, heerlijk. en je schoonouders maar denken dat ze zo'n keurig schoondochter hadden gekregen. Bleek het toch ietsje anders te liggen. Marco heeft mij heel wat grof taalgebruik af moeten leren. Bij ons in de betuwe waren bepaalde uitdrukkingen heel normaal. Waarvan hij nog al eens zei: "denk eens na wat je nu zegt." Of zoals mijn schoonpapa dan vroeg: "u zei?" Inmiddels ben ik redelijk nette uitdrukkingen gaan gebruiken en schrik ik zelf van de uitdrukkingen die ik vroeger gebruikte.

En om op het onderwerp terug te komen, een van de verwarmingsbedrijven heeft een soort noodservicedienst. Dus als je ketel er mee stopt komen ze zo snel mogelijk langs. En dat is vaak dezelfde dag nog. Dat is heerlijk. Bij onze huisarts kan je wel dezelfde dag vaak nog terecht. Maar hij loopt echt altijd uit. Een half uur in de wachtkamer zitten is heel normaal. Hij doet ook het cosultatiebureau en begon al een half uur te laat. Dan loopt zijn ochtendspreekuur uit. Erg lastig om met een baby die naar bed wil een half uur te wachten. Manuel heeft hem teruggepakt. Hij heeft gekrijst tijdens het consult!! Waarvan ik dan heel fijntjes nog even opmerkte: "Het duurde ook zo lang he schat. Arme jij. Nu ben je veel te moe." Overigens moet ik alle ogen en oren goed open houden bij de huisarts. Hij wilde Manuel een vierde inenting geven. Dacht dat hij ze nog niet allemaal gehad had. Gelukkig was ik zo alert om te weten dat het wel zo was. Anders kreeg hij teveel van het goede.

Overigens kunnen ze via een telefonisch gesprek ook niet achterhalen wat je hebt. De arts van de huisartsenpost (weekenddienst) dacht dat ik spier en gewrichtspijn had. Ik moest maar veel ubiprofen slikken en paracetamol. Ze vroeg niet of ik nog borstvoeding gaf. Terwijl Manuel nog maar vier maanden was. En ik bleek een enorme keelontsteking te hebben. Als ze me gezien had was ze daar gelijk achter gekomen. Nu liep ik nog een paar dagen te tobben en heb ik heel veel pijnstillers geslikt terwijl het niet nodig was.

Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
dine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 01 December 2009 om 11:29
ja Marije, ik zie het al voor me...

Als jullie schrijven : mijn zoontje/dochtertje moet veel gaan poepen en mijn man heeft hem/haar meegenomen om nog maar es te gaan.......

1 goede raad : zeg dat nooit of nooit als je in Belgie bent.......je man wordt onmiddellijk opgepakt voor pedofilie.......

poepen = naar toilet gaan (nederland)
poepen = neuken (belgie)

Dezelfde taal ? Ja, maar met kleine nuances
Back to Top
stridje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 01 December 2009 om 13:54
dine,gelukkig ,leg je het uit zo kan iedereen lezen dat het een uit drukking is.
ik had dat programma wel willen zien.
alles weer op gelost en hoeft geesje niet meer boos te zijn.
time out,kom op geesje het valt mee ,als je dit leest.groetjes stridjezand erover,ook weer zo,n uit drukking.
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 01 December 2009 om 14:59

dine,

doet je verwarming het al weer?

hier is het achter het glas in de zon wel lekker maar hoe is het bij jou?

Back to Top
dine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 01 December 2009 om 15:25
4 radiatoren doen het nog, maar niet van harte . Hier in de speelkamer, 1 van de 2 in de keuken, 1 van de 3 in de woonkamer en in de badkamer van de kinderen. Maar zoals je zegt : het zonnetje maakt veel goed en vanavond een dekentje voor de tv (als hij nog niet geweest is)

Gisteravond belde mijn man met de vraag hoe het met de verwarming zat en ik heb onmiddellijk gereageerd met de vraag of hij geen noodlanding, onweer, of motorpech had gehad tijdens 1 van zijn 3 vluchten.....haha weerwraak !! 

En voor alle duidelijkheid : het was van beide kanten plagerig bedoeld !!!
(Ja, hij kan 's avonds aan het zwembad zitten en het is er tussen de 30 en 40 gr)

Ja, het leven heeft ons al zo erg gehard door tegenslag dat we heel veel verbale humor ingebouwd hebben 
Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 01 December 2009 om 15:50
Daar heb ik geluk in een loodgieter in de familie ik moet maar een klein beetje wachten
Back to Top
dine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 01 December 2009 om 15:55
Jaja Conny, maak me maar jaloers en lach er nog wat mee ......

ik heb er ook nog ergens eentje in de familie, maar das geen garantie om vlugger hulp te krijgen, integendeel zelfs.....

heb net gebeld, zal voor morgen zijn, hij is momenteel een dak aan het repareren en vermits het morgen terug gaat regenen, kan ik wel begrijpen dat die mensen voorrang krijgen.  
Back to Top
dine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 03 December 2009 om 19:19
Eindelijk.....eindelijk .....na 4 interventies (gisteren en vandaag telkens 2x)

terug warmte in huis !!!!!!!

Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 03 December 2009 om 20:13
dat is fijn om te lezen. kun je vanavond weer lekker warm voor de tv zitten zonder die deken.
Back to Top
dine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 03 December 2009 om 20:15
We waren al zo gewend aan die koudere temperaturen dat we nu al beginnen te zweten bij 23 graden  
Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 04 December 2009 om 12:35
Blij dat je terug verwarming hebt geniet er maar met volle teugen van
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.375 seconden.
Lang Yarns