Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Leuk even lezen: Heb jij ook A.A.A.D.D.?

Reageer Reageer Pagina  <12
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Koningsdochter Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Januari 2011 om 12:49

Heel herkenbaar. Al moet ik wel eerlijk toegeven dat er gerust wel wat uit mijn handen komt. Als ik bedenk dat ik beneden moet strijken en ik kom onderweg van alles tegen dan gebeurd er vanalles alleen de strijk niet. En als ik bedenk dat de badkamer en de wc schoon moeten dan wordt er een was aangezet, een weggestreken, een uit de droger opgevouwen, Manuel krijgt een boterham, ik ga even zitten breien, en zo voort en zo voort. Aan het einde van de dag is de badkamer niet gedaan. De wc gaat nog even 's avonds tussen neus en lippen door en zo beginnen we de volgende dag weer met frisse moed aan de planning dat de badkamer gesopt moet worden.

Bijkomend nadeel is inmiddels het feit dat ik nadat ik een halfuur gestaan heb moet gaan zitten en nadat ik een halfuur gezeten heb weer moet gaan staan. Langer dan een half uur in dezelfde houding mag niet. (vanwege mijn rugklachten) Daardoor krijg ik een half afgemaakte strijk, een altijd zwervend breiwerk op de bank (ik moet toch over een half uur al weer zitten dus brei ik dan wel verder) en alleen de bovenkastjes van de keuken zijn gesopt. (want ik had daarvoor ook al een kwartier gestaan dus moet ik na de bovenkastjes beslist gaan zitten.) Dat helpt niet erg met het maken van een goede planning.

Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Corry R Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Januari 2011 om 13:30
Originally posted by Koningsdochter Koningsdochter wrote:

Heel herkenbaar. Al moet ik wel eerlijk toegeven dat er gerust wel wat uit mijn handen komt. Als ik bedenk dat ik beneden moet strijken en ik kom onderweg van alles tegen dan gebeurd er vanalles alleen de strijk niet. En als ik bedenk dat de badkamer en de wc schoon moeten dan wordt er een was aangezet, een weggestreken, een uit de droger opgevouwen, Manuel krijgt een boterham, ik ga even zitten breien, en zo voort en zo voort. Aan het einde van de dag is de badkamer niet gedaan. De wc gaat nog even 's avonds tussen neus en lippen door en zo beginnen we de volgende dag weer met frisse moed aan de planning dat de badkamer gesopt moet worden.

Bijkomend nadeel is inmiddels het feit dat ik nadat ik een halfuur gestaan heb moet gaan zitten en nadat ik een halfuur gezeten heb weer moet gaan staan. Langer dan een half uur in dezelfde houding mag niet. (vanwege mijn rugklachten) Daardoor krijg ik een half afgemaakte strijk, een altijd zwervend breiwerk op de bank (ik moet toch over een half uur al weer zitten dus brei ik dan wel verder) en alleen de bovenkastjes van de keuken zijn gesopt. (want ik had daarvoor ook al een kwartier gestaan dus moet ik na de bovenkastjes beslist gaan zitten.) Dat helpt niet erg met het maken van een goede planning.

Eigenlijk is dit toch ook een soort van planning,zo werk ik ook,je hebt dan toch een bepaalde structuur.Ik strijk ook in etappes,eigenlijk alles,maar voor mij is dat toch regel en orde.Voor een ander misschien niet.Misschien ben ik dan ook wel heel rommelig.Maar zo zie ik het zelf niet.

Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Januari 2011 om 14:55

Met een autist in huis kun je niet anders dan super gestructureerd leven. Dat doen wij dus ook.

Als we afwijken van het normale schema, bijv. verjaardagen of feestjes of winkelen oid, dan wordt dit dagen van te voren al een paar keer per dag gemeld aan hem, zodat hij dat goed weet.

Ook heb ik een groot weekschema in de kamer hangen waar met pictogrammen alle activiteiten, huiswerk en andere dingen op staan.

Wil niet zeggen dat we nooit eens iets spontaans doen. Maar dan moeten we wel rekening houden met een zoon die kwaad is en loopt te bokken, omdat hij dat niet wist.

Ik vind het zelf prima om zo te leven. Het is voor mij ook wel goed om structuur erin te houden

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
marima View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer marima Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Januari 2011 om 18:49

HAHAHAHA Jips, ik herken het hé-le-,aal...

Weet alleen niet of het echt leeftijdsgerelateerd is, want ik was ik al zo verstrooid toen ik nog op de lagere school zat!

Marima
Back to Top
smimske View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer smimske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Januari 2011 om 23:30
hihihi,heeeeeeeeeeel herkenbaar,kan,ken en doe niet anders!
Soms noemen ze dat ook adhd....,begin ik daar eindelijk een
beetje aan te wennen krijg je er ook nog aaadd
bij?!?!!
een ding is me wel duidelijk....ik ben wie ik ben,
accepteer me of loop door
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.406 seconden.
Lang Yarns