Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Waarom gaat altijd alles anders...

Reageer Reageer Pagina  <12
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 November 2011 om 09:53
Oef, wat vervelend!

Ik wil je heel veel sterkte wensen en een dikke knuffel geven.

Blijf positief denken, al is dat soms heel erg moeilijk. Na regen komt zonneschijn, toch?
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 November 2011 om 10:18
Het is niet eerlijk, dat één gezin zo veel pech heeft.

Dat is ook misschien de reden van de driftbuien; achter boosheid verstopt zit vaak verdriet, angst en frustratie. Dat kan een kind moeilijk onder woorden brengen, zeker tegen haar ouders. Ze zou een eigen vertrouwenspersoon moeten hebben met wie ze over haar gevoelens kan praten, een soort personal coach.

Ik weet dat die bestaan, hier in de buurt heeft een opstandige puber er ook één, naast de begeleidster van Halt. Die is ook in de Bredeblikpoli geweest om precies te kijken wat er mis is in zijn leven. Dus er zijn veel mogelijkheden om een kind te helpen, als je maar weet waar te vragen. Huisartsen en school doen vaak niks tot de boel escaleert.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
ladyken View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ladyken Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 November 2011 om 11:40
hoi, hoi

wij zitten ook met een probleemkind onze zoon
jonatan(13jaar)heeft adhd gaat naar het bijzonder
onderwijs

en gedragsproblemen

neemt wel medicatie en krijgt al 6jaar therapie om de
14dagen en om de 14dagen komt er iemand thuis van de
gezins begeleiding en op school worden ook de nodige
therapieen gegeven en elke week gaat hij naar de logo

dit alles beter dan een opname in de psychiatrie zoals ze
in het lager onderwijs hadden voor gesteld want zo een
opname is heel intens en hoe komen ze daar dan uit
al die therapieen worden op woensdag namiddag gegeven

dus veel tijd voor onspanning op woensdag is er niet maar
onze zoon is er wel mee geholpen ,het is wel elke keer
het zelfde gemopper ,van moet ik weer naar de therapie
uiteindelijk heeft hij er toch ook baat bij en is hij al
een hele stap vooruit ,en weten wij hoe we jonatan in
dergelijke situatie moet opvangen en reageren
groetjes christine
Back to Top
TLooman View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer TLooman Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 November 2011 om 12:14
groetjes Thea
Back to Top
NicoleTeg View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer NicoleTeg Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 November 2011 om 13:30

Wat ontzettend jammer dat het feest niet doorging en alles zo tegenzit!

Huilen helpt alleen maar,en geef er vooral ook maar eens lekker aan toe!!!

Ik hoop dat je snel een betere dag hebt!!

Back to Top
Bloemenvrouwtje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Bloemenvrouwtje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 November 2011 om 09:43

Hey mensjes, daar word ik nu toch wel een beetje boos om hoor.  Ok, het is pech dat het familiefeestje voorbij is gegaan en ja, financiële problemen zijn niet leuk, en een probleem dochter, 't ja, dat is natuurlijk niet makkelijk.  Maar als je jezelf in een slachtoffersrol plaatst dan lijkt het allemaal nog 1000 keer erger.  Probeer nu toch eens naar de possitieve dingen te kijken, die deze situatie met zich mee brengt.  Het leven is veel te kort, genieten moet je doen, van de kleinste dingen

Sorry hoor, maar dit moest ik toch eventjes kwijt.  Met zelfmedelijde en klagen en zagen, kom je gewoon nergens.

Handwerken, recycleren, van niets nog iets maken, dat zijn de dingen waar ik de meeste tijd mee bezig zijn.
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 November 2011 om 10:51

Wat vreslijk voor jullie dat jullie dat weer hebben moeten missen.

je kijkt er dan zo naar uit om wat leuks te gaan doen en dan wordt het toch afgezegt(al was de aanlijding van het afzeggen heel begrijpelijk voor jullie is het niet leuk)

meid huil het er lekker uit dat kan veel opluchten. en je weet ons te vinden hé. je kunt je hart hier zo vaak als nodig is luchten. Een uitlaatklep heb je soms even nodig om weer energie op te doen.

Back to Top
smimske View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer smimske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 November 2011 om 10:54

Bloemenvrouwtje.....begrijp je reactie best wel en uiteindelijk heb je helemaal gelijk MAAR soms is het ook allemaal even net teveel en mag je echt wel een dag er gruwelijk de pee,de balen en weet ik veel van hebben!!!!!!!!!!

Ik vind dat je sommige mensen en hun verdriet nu echt tekort doet....ik zit ook al meer dan 2 jaar ziek thuis,ga daar nu niet al te diep op in maar met je reactiie nu geef je me het gevoel dat ik me al 2 jaar "aanstel", alsof mensen een knop bezitten die je aan en uit kunt zetten... Tuurlijk is er veel moois in het leven en is het leven soms te kort, maar vergeet niet dat er ook mensen zijn voor wie leven (soms) lijden is, die vragen er echt niet om!! Plaatst jezelf niet in een slachtofferrol,zeg je, maar soms voel je en BEN je wel slachtoffer....van alle omstandigheden,van je emoties etc.

Weet uit eigen ervaring dat het alleen maar GOED is om je gevoelens toe te laten, ook die mogen er zijn, juist ook als ze verdriet,boosheid e.d. bevatten!!!Jarenlang alles oppotten,weglachen en slikken hebben mij gebracht waar ik nu sta...die hel gun je niemand!

Dat je moet proberen niet te blijven hangen in je emoties ben ik met je eens en ik denk ook dat je dat voornamelijk bedoelt maar toch....ook ik moest het eventjes kwijt!!

Back to Top
Lenie25 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lenie25 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 November 2011 om 11:06
Soms is het net die ene druppel die te veel is kan het me goed voorstellen Mimisa en ik denk dat velen van ons dit wel herkennen en dan is het fijn als je even je verhaal kwijt kunt dat lucht op je kunt hier altijd terecht

http://spelen-met-kleurige-draadjes.blogspot.nl/
Back to Top
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Bloemenvrouwtje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 November 2011 om 11:37
Originally posted by smimske smimske wrote:

Bloemenvrouwtje.....begrijp je reactie best wel en uiteindelijk heb je helemaal gelijk MAAR soms is het ook allemaal even net teveel en mag je echt wel een dag er gruwelijk de pee,de balen en weet ik veel van hebben!!!!!!!!!!

Ik vind dat je sommige mensen en hun verdriet nu echt tekort doet....ik zit ook al meer dan 2 jaar ziek thuis,ga daar nu niet al te diep op in maar met je reactiie nu geef je me het gevoel dat ik me al 2 jaar "aanstel", alsof mensen een knop bezitten die je aan en uit kunt zetten... Tuurlijk is er veel moois in het leven en is het leven soms te kort, maar vergeet niet dat er ook mensen zijn voor wie leven (soms) lijden is, die vragen er echt niet om!! Plaatst jezelf niet in een slachtofferrol,zeg je, maar soms voel je en BEN je wel slachtoffer....van alle omstandigheden,van je emoties etc.

Weet uit eigen ervaring dat het alleen maar GOED is om je gevoelens toe te laten, ook die mogen er zijn, juist ook als ze verdriet,boosheid e.d. bevatten!!!Jarenlang alles oppotten,weglachen en slikken hebben mij gebracht waar ik nu sta...die hel gun je niemand!

Dat je moet proberen niet te blijven hangen in je emoties ben ik met je eens en ik denk ook dat je dat voornamelijk bedoelt maar toch....ook ik moest het eventjes kwijt!!

Ik wil niemand een aansteller noemen hoor, daar niet van, en ik kan best begrijpen dat het soms allemaal wat te veel wordt. Maar een feestje missen en een financiële tegenslag, is nu toch ook niet echt onoverkomelijk.

Ik weet best wat het is om ziek te zijn. Ben vorig jaar 3 x op het nippertje aan de dood ontsnapt. Ik  ben gezegend met fybromyalgie, cvs, maag en darmkanker. Ik kan ook in een hoekje zitten kniezen, maar daar help je niemand mee vooruit. En dat is het wat ik hier wou zeggen. Natuurlijk mag je er eens de brij aan willen geven, maar zeg nu zelf, zo erg was het nu toch ook weer allemaal niet. Of zie ik dat verkeerd.

Handwerken, recycleren, van niets nog iets maken, dat zijn de dingen waar ik de meeste tijd mee bezig zijn.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 November 2011 om 12:35
Dit is het topic van Mimisa. Wie zelf ellende heeft mag een eigen topic beginnen. Ik denk niet dat Mimisa op het moment op andermans misere zit te wachten.

Dit is voor haar al de tweede keer dat zij die rotziekte moet gaan verslaan met alles wat er bij hoort aan chemo's. Net toen ze verhuisd waren en de boel gingen opknappen en inrichten naar eigen zin, kwam het terug.

Dus het gaat niet alleen over een gemist partijtje. Dat weten de nieuwere hobbydozen niet, maar kom nou niet vertellen dat ze het niet zwaar heeft en houd je eigen lek en gebrek vóór je in dit topic.

wat rozengeur.
Back to Top
smimske View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer smimske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 November 2011 om 13:36

Sorry bloemenvrouwtje,maar je kunt nooit voor een ander invullen hoe erg iets wel of niet is!!

Het is toch geen wedstrijdje hier.....laat een ander in zijn waarde, met zijn eigen verhalen,soms vrolijk en met een lach,soms met veel verdriet en tranen!! Beide kanten zijn onderdeel van ieders leven en het is juist zo fijn als je op een plek als deze je verhaal kwijt kunt, een ander mee kunt laten lachen maar ook een troostend woord en een knuffel mag ontvangen.....laat dat a.u.b zo!!

Back to Top
francisca View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francisca Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 November 2011 om 14:19
hiernog een die al der hele leven moet door brengen met fybromialgie weet dus alles van het fenomeen als een aansteller gezien worden. maar het is en blijft gewoon rot als je je ergens echt op verheugt en het loopt zo ontzettend verkeerd dan mag je best even verdrietig zijn hoor maar bloemenvrouwtyje had wel gekijk met haar spreuk Anne-Marie
Anne-Marie
Back to Top
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Bloemenvrouwtje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 November 2011 om 16:54

Smimske eerst en vooral wil ik me bij jouw verontschuldigen, dat ik jouw, door mijn reaktie, een slecht gevoel heb gegeven.  Dat was helemaal niet mijn bedoeling. 

Magtelt het was helemaal niet mijn bedoeling om mijn gezondheidsproblemen in de aandacht te brengen, ik heb die enkel vermeld om aan te tonen dat er nog ergere dingen zijn dan een feestje te moeten missen.  En inderdaad is het Smimske haar artikeltje en mag ze hier zeker haar hartje komen luchten.

Hoe het dan komt dat ik zo'n reaktie heb geplaatst?  De reaktie van de andere mensen van ocharme dit en ocharme dat, dat was bij mij de druppel die de emmer deed over lopen.  Met medelijden zijn we geen stap verder geholpen hoor, in tegen deel, je geraakt er nog meer van in een put.  En dat kan toch niet de bedoeling zijn.

Wij zieken, wij worden maar al te vaak in het slachtoffer bankje gestopt en worden maar al te vaak als onwetend en niet meer voor ons zelf te kunnen opkomen, behandeld.  En daar wil ik zeker niet aan mee werken.

Hopelijk heb ik het hier nu een beetje kunnen recht zetten, want blijkbaar heb ik sommige mensen op hun teentjes getrapt.  En dat was zeker niet mijn bedoeling.  Het is een heel fijn forum, waar iedereen zijn ding kan doen, en zo zou ik het toch willen houden. 

Hopelijk kunnen jullie mijn excuses aanvaarden.

Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pralientje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 November 2011 om 17:05
Dat is heel spijtig maar je hart luchten doet deugd gaat het niet eens dan stuur je maar naar ons en wij zullen het luisterend oor zijn
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 November 2011 om 19:52
Tot nu toe mocht iedereen op het forum klagen, of het nu om iets groots of iets kleins ging. Wie sympathie wilde betonen kon dat doen, anderen konden het topic gewoon negeren.

Iemand die zelf in elke mail en in elk topic waar ze om een patroon vraagt of anderszins commentaar levert, klaagt over haar ziektegeschiedenis en gezinssituatie, krijgt misschien teveel medelijden over zich heen. Sorry,
maar vraag er dan niet steeds om.

Mimisa is een bescheiden bloempje dat hier op het forum in haar hoekje bloeit en zelden klaagt. Ze heeft dit hele gedoe niet verdiend.

wat rozengeur.
Back to Top
AnneliesR View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer AnneliesR Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 November 2011 om 21:08

Iedereen krijgt in dit leven een kruis, de ene groot en de ander wat kleiner. Iedereen draagt dit op zijn of haar manier, daarbij speelt karakter een grote rol, de een kruipt snel in de slachtofferrol maar een ander houdt zich vaak groot. Als iemand hier een keer klaagt mag dat van mij gerust, en Mimisa, je mag hier gerust van mij je hart luchten, tsjonge wat maken jullie veel mee! Van harte veel sterkte gewenst en ik hoop dat er ook nog momenten zijn waarin je kunt genieten, al is het maar van kleine dingen. Het valt niet mee voor jullie.

Van hieruit een warme hobbydoos knuffel!

groetjes Annelies ;)
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.313 seconden.
Lang Yarns