oude ouders?? |
Reageer
|
Pagina <12 |
| Autheur | |
Daymoon
Hobbywonder
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 23 April 2012 om 18:41 |
|
Ik was *jong*, 24 jaar (tweeling), 28 bij de 3e en ben nu met 33 bevallen van de laatste. En ik merk werkelijk géén verschil met toen ik 24 was en nu ik 33 ben. Alleen dan dat het gezin druk is met vier kinderen en het zwangerzijn daarom ook wat zwaarder was de laatste keer omdat je er al 3 hebt lopen. Maar verder denk ik echt dat het niets uitmaakt, het leven loopt zoals het loopt (gewild en/of ongewild). Lekker van genieten hoor, dat is het allerbelangrijkste. Een vriendin van mij is stervende en heeft een kleine van 5 jaar, leeftijd zegt echt niets, niemand weet hoe het immers zal lopen!
|
|
![]() |
|
linda1959
Hobbyguru
Lid sinds: 27 Februari 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 4600 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 23 April 2012 om 18:49 |
|
hoi , ik was 28 toen de oudste geboren werd , heb nog een jaar gewerkt en ben dan verplicht op invaliditeit moeten gaan . 8 j later (ik wou nog zo graag een kindje ) is de jongste geboren (de gynecoloog dacht dat ik me wou laten sterliseren hahahah ) en ik heb me dit nog geen minuut beklaagt hoor. Je beleefd alles zo veel bewuster en zoals hier al gezegd is je bent gesetteld en alles moet niet meer zo nodig (snap je) Het was veel intenser zo n baby in huis dan 8j daarvoor ( toen moest ik nog geld verdienen en heel men huis verbouwen ) Nu is de jongste 17j (ik ben bijna 53 en mijn man 54) en tot hiertoe kan hij nog heel goed met zijn "oude ouders " overweg hoor . Ik ben zaterdag nog mee wezen dansen met hem hahahahhahaha die is daar echt niet voor verlegen en vertelt me "alles"
dus je ziet , wat is "oud" ?
|
|
![]() |
|
linda1959
Hobbyguru
Lid sinds: 27 Februari 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 4600 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 23 April 2012 om 18:53 |
|
ja las net het vorige bericht en wilde er ook nog even op inpikken . mijn vriendin , eigenlijk meer mijn dochter was 29j toen ze stierf aan kanker . Haar zoontje was 2j en die moet nu ook verder zonder mama . Hij word nu 9j zo dat wou ik ook nog even kwijt ook al is dat geen verhaal dat je graag wil horen , maar is pure realiteit .
|
|
![]() |
|
Guests
Guest Group
|
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 23 April 2012 om 19:43 |
|
Het is nooit goed lijkt het wel, als je heel jong kinderen krijgt word je er ook op aangekeken. Maar net wat je zegt, je hebt het toch niet voor het uitzoeken? Eerst moet je maar iemand zien te vinden met wie je kinderen wilt (heel belangrijk!), en dan moet het maar net lukken ook. En het is zo verschillend per persoon. Ik ben redelijk laat moeder geworden, op mijn 33e, en daar ben ik heel gelukkig mee. Ik had dat niet graag gewild op (bijvoorbeeld) mijn 20e. Was dat gebeurd had ik ook niet geklaagd hoor ;). |
|
![]() |
|
ElleBelle
Hobbyguru
Lid sinds: 30 Maart 2012 Locatie: Antwerpen Status: Offline Points: 1475 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 23 April 2012 om 19:47 |
|
zolang je goed bent voor je kind, is er toch geen probleem.
En zoals al gezegd is, jonger ouders kunnen ook sterven, dus daar hoef je het niet voor te laten.
|
|
![]() http://pinterest.com/ellejientje/ |
|
![]() |
|
Eugenie
Hobbyguru
Lid sinds: 08 December 2005 Locatie: nog net veluwe Status: Offline Points: 4201 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 23 April 2012 om 19:49 |
|
ik was 24 met de eerste en 27 met de tweede. maar is het niet het belangrijkste dat het kindje welkom is en met liefde wordt groot gebracht en het gewoon "lekker"heeft
|
|
![]() ~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~ |
|
![]() |
|
Leonie_y
Hobbyguru
Lid sinds: 19 Oktober 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 9435 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 23 April 2012 om 19:56 |
|
Hoe bedoel je "oud"? Je bent zo oud als je je voelt, Mijn buurman is net zo oud als ik en zijn kinderen zijn even oud als die van ons, maar hij heeft nooit met zijn zoon gevoetbald, en mijn man wel met de onze, terwijl mijn man 4 jaar ouder is dan wij en een handicap heeft. Ik bedoel maar....
Trek je niets aan van anderen en blij=f gewoon jezelf. Geniet van je kindje want ze zijn groot vóór je het weet ![]() |
|
|
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is
het glas is altijd halfvol |
|
![]() |
|
Mayabees
Hobbyguru
Lid sinds: 19 Februari 2012 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2872 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 23 April 2012 om 20:10 |
|
Hallo lieve dames,
Bedankt voor jullie reactie doet me erg goed. Heel lief!! Echt.
|
|
![]() http://pinterest.com/creabeezzz/ |
|
![]() |
|
Babbel.truitjes
Duizendpoot
Lid sinds: 04 Februari 2012 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 367 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 23 April 2012 om 20:10 |
|
helaas hebben nederlanders vaak hun roddels wel klaar.of je nou bewust of zoals jullie op en latere leeftijd zwanger word is jullie keuze, ik vind 42 nog best wel jong heb meer problemen met moeders die 56 of 58 nog mama worden.
al moet ik zeggen toen ik hoorde dat het vrouwtje van mijn zoon in eerste instantie geen kinderen kon krijgen had ik graag voor hun een kindje gedragen. gelukkig kan het nu via kunstmatige insiminatie als ik het goed schrijf hahahaha Heb er zelf 4, het verschil zit echt in de leeftijd wat betreft omgaan met de kinderen. ik had de eerste op mijn 21ste 2de op 23 en de derde op mijn 25ste en Naomi toen ik bijna 35 was. ik heb het denk ik niet slecht gedaan, maar moet zelf bekennen dat ik heel anders met Naomi om ging toen ze klein was als toen met de jongens, je bent zelf volgroeid denk ik . alles is en gaat veel rustiger. Ik zou veel liever zien, dat de jongelui er pas tegen hun 30ste aan beginnen dan hebben ze de jeugd en de opbouw van hun toekomst aardig klaar, dat heb ik mijn kinderen ook geleerd geniet eerst van de tijd dat je jong bent. IK ZOU ZEGGEN GENIET ER HEERLIJK VAN , ER OVER KLETSEN DOEN ZE TOCH , GENIET ER VAN MEIS. moeder van Naomi |
|
|
babbel
|
|
![]() |
|
Yobsje
Hobbyguru
Lid sinds: 10 Juni 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1408 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 24 April 2012 om 11:50 |
|
Fijn toch dat het nog gelukt is om een kindje te krijgen, wat maakt het dan uit dat je boven de veertig bent als jij en je gezin maar gelukkig zijn, wat de rest er van denkt, daar zou ik me niet druk om maken. Ik was 29 bij de oudste, 31 bij de tweede, 35 bij de derde en 37 bij de vierde, bij de oudste had ik de gemiddelde leeftijd voor een moeder haar eerste kind, maar bij de jongste was ik al een wat oudere moeder.
|
|
|
Groet,
Yobsje |
|
![]() |
|
creaans
Hobbyguru
Lid sinds: 05 Februari 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 11348 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 24 April 2012 om 14:41 |
|
Fijn dat je een kindje hebt gekregen, geniet er lekker van.
Ja, praten doen mensen toch wel! |
|
![]() |
|
Tams
Duizendpoot
Lid sinds: 28 Februari 2012 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 141 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 24 April 2012 om 14:59 |
|
Het is toch fijn dat je een kindje hebt gekregen als je dat graag wil ongeacht van hoe oud je bent? Trek je niets aan van wat andere mensen zeggen joh! Sommige dingen kan je gewoon niet plannen zoals je ze zelf graag wilt. En zelfs als dat wel kan, wie zegt er dat "oud" moeder worden geen bewuste keuze was?
Mijn vader is 48, heeft twee kinderen, een van 21 (ik) en een van 16 Zijn tweelingzus heeft een kindje van 7 Waren beide bewuste keuzes. Zij had er geen moeite mee om een geschikte partner te vinden oid, zij en haar nu man zijn inmiddels al ongeveer 30 jaar bij elkaar! Ze zijn getrouwd op de dag dat ze 25 jaar bij elkaar waren. |
|
|
Liefs,
Tamara |
|
![]() |
|
by Ieke
Hobbyguru
Lid sinds: 09 Februari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2887 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 24 April 2012 om 15:20 |
|
Ik las laatst op Facebook een mooi en heel waar iets hierover; de precieze tekst weet ik niet meer, maar het kwam er op neer dat er toch wel over je gekletst wordt...
Mijn mams was overigens 28 toen mijn zus geboren werd, 32 bij mij en bij m'n zusjes 36... dat was volgens de meeste mensen dan ook de reden dat m'n zusjes een tweeling zijn. Ach... zo zal er altijd wat zijn, toch? Een vriendin van mij heeft 2 jaar geleden (toen waren we net 20) een kindje gekregen. Per ongeluk, dat wel, maar haar leven heeft toch een heel andere wending gekregen dan gepland. Waar ik nog volop aan het studeren ben, heeft zij voor een andere studie moeten kiezen en is ze nu deels aan het werk, deels aan het studeren. Waar het om gaat is dat je klaar bent voor je kindje. Of dat nu op je 20e is of op je 42e... |
|
![]() |
|
Dansk
Hobbyguru
Lid sinds: 06 Mei 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1229 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 25 April 2012 om 09:14 |
|
Ik was 39 en mijn man 37 toen onze tweeling werd geboren. Ik ben nu 56 en ik heb 2 pubers van 17, maar we genieten nog iedere dag van elkaar.
Wat maakt leeftijd uit, ik heb heel bewust voor mijn kinderen gekozen en alle tijd voor ze gehad.
|
|
|
Annemarie
|
|
![]() |
|
arnhemmertje
Hobbywonder
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 25 April 2012 om 11:53 |
|
Ik heb nog geen kinderen.. Mijn moeder was 22 toen ze mij kreeg en haar moeder was 45 toen ze oma werd.. de band die je met elkaar hebt ligt ook niet aan het feit of je jong of oud bent.. wat een onzin is dat, plus dat ze het persoonlijke er niet van weten.. Mja, mijn moeder zegt altijd: 'Je wordt altijd met een strontkar overreden, nooit met een koets.' ;)
|
|
![]() |
|
doortje
Hobbyguru
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 25 April 2012 om 12:09 |
|
meid ik zeg het nog een keer GEWELDIG dat je moeder ben en je man papa
|
|
![]() |
|
Mayabees
Hobbyguru
Lid sinds: 19 Februari 2012 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2872 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 25 April 2012 om 13:28 |
Hi Arnhemmertje,
Ik lig helemaal in een deuk om die geweldige spreuk.
|
|
![]() http://pinterest.com/creabeezzz/ |
|
![]() |
|
Veerletje
Hobbywonder
Lid sinds: 01 April 2008 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 928 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 25 April 2012 om 16:46 |
|
Arnhemmetje, wat een leuke spreuk, die moet ik onthouden!
Ik vind 42 ook helemaal niet te oud voor mama te zijn! Zelf ben ik 23 en heb ik nog geen kinderen (mijn vriend en ik studeren nog allebei). Ik wil wel heel graag kinderen, maar die zullen er pas komen als we er allebei klaar voor zijn, of we nu 25 of 45 zijn ^^. Zoals anderen ook al aanhaalden, je bent maar zo oud als je denkt dat je bent! Geniet vooral van het ouderschap!
|
|
![]() |
|
malofa
Duizendpoot
Lid sinds: 29 Augustus 2010 Locatie: Thailand Status: Offline Points: 394 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 27 April 2012 om 09:41 |
|
Ik ben hel blij voor je dat je mama bent geworden. Een goede vriendin van mij heeft een mandje geleden te horengekregen dat kinderen krijgen er voor haar niet in zit. Zij heeft al meerdere pogingen ivf gehad.
Mijn vader is op 61 jarige leeftijd nog een keer vader geworden. Dat is misschien wat oud, maar als ik zie hoe gek hij is met mijn kleine (half)broertje, vind ikheb de perfecte vader hoor!!!! groetjes Wenke |
|
|
Sawadee ka (zoals ze hier zeggen)
|
|
![]() |
|
Reageer
|
Pagina <12 |
| Tweet |
| Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |