Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenIk stond op knappen! (foto’s p6)

 Reageer Reageer Pagina  <1 678
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Iris74 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 December 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1337
Direct Link To This Post Posted: 27 Oktober 2009 om 09:24

Jantina,

Ik hoop dat je snel ritme krijgt in alles, en het is alleen maar goed om je kleine mannetje veel bij je te houden, het schijnt erg positief te zijn voor het hechtingsproces, dus lekker bij je houden, zou ik zeggen!! Ik doe het ook met onze jongste. Hij is af en toe wat onrustig overdag, maar als hij op schoot ligt is het goed, dus leg ik hem lekker bij me. Het is allemaal erg wennen, he, maar het komt allemaal echt wel goed, hoor, haha!!

Ik had geluk dat wij een eigen zaak naast ons huis hebben, dus mijn man kan nog wel eens even bijspringen.

Maar bij de andere twee had ik ook af en toe stress om dat ik niet zeker wist of ik het allemaal wel goed deed. Toen werkte hij nog buitenshuis.

Veel sterkte, en als je je gevoel volgt, dan is daar niets mis mee, en hoef je niet meer te twijfelen, volg je moederinstinct! Het komt echt allemaal goed!!!

 

Dikke KNUFFEL!!

 

**************
groetjes
Iris
**************
Back to Top
jantinavv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 18 Juni 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1185
Direct Link To This Post Posted: 27 Oktober 2009 om 10:02
@Iris

Dank je wel! Ik doe mijn best, maar ik ben zooo bang dat ik hem, doordat ie nu zoveel bij me is, niet meer in zijn bed krijg. Wij hebben met Daniël echt een heel moeilijk 1e jaar gehad, en ik ben hier nu ook weer bang voor. Daniël sliep echt bijna niet, en huilde heel erg veel. Toen hij 10 maanden was kreeg ik van iemand de tip om naar een chiropraktor te gaan, en vanaf toen ging het beter. Door mijn snelle bevalling van toen is er iets in zijn nekje en bekken niet goed gaan zitten, waarvan hij dus last had. Maar in dat 1e jaar hebben we eigenlijk totaal geen ritme gehad met hem, hij ging naar bed als wij naar bed gingen, want als hij alleen boven lag huilde hij alleen maar. En nu met Tobias ben ik bang dat hij ook niet meer in zijn eigen bedje wil, stom he?! Voel me behoorlijk onzeker, bah! Maar goed, dat hoort er ook bij. Hij ligt nu wel even in zijn bedje, huilde net dus heb hem ff verschoond, maar hij is stil nu, dus dat is wel fijn. Ben toch wel elke keer dat ie, ook al is het maar 10 min, even in zijn eigen bedje ligt wel trots :D
Ach, het komt natuurlijk ook allemaal goed, het is alleen zo wennen allemaal!
Ik ga nu met Daniël even een puzzeltje maken, kan nu net mooi even nu Tobias stil in zijn bedje ligt :)

Liefs!
Back to Top
odette View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 April 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3080
Direct Link To This Post Posted: 27 Oktober 2009 om 10:29
Volgens mij kan je ze nog niet verwennen die eerste maanden. En het is tenslotte ook niks als hij maar ligt te huilen terwijl hij stil is als je hem bij je neemt. Je moet gewoon doen waar je je zelf goed bij voelt......
Gewoon steeds wel proberen om hem in zijn eigen bedje te leggen. Mijn middelste huilde ook zo (bleek ook echt iets aan de hand zijn met zijn darmpjes) maar ik legde een gedragen t-shirt van mij of mijn man in zijn bedje. Zo had toch een beetje het idee dat er iemand bij hem was en gaf dat wat troost.
odette
Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 Juni 2008
Status: Offline
Points: 5322
Direct Link To This Post Posted: 28 Oktober 2009 om 12:49

Stel gekke moeders zijn we toch dat we ook bij de tweede of derde nog onzeker zijn. Ik heb ook zo getwijfeld bij Manuel. Vond het vreselijk als hij huilde. Kon het niet over mijn hart verkrijgen om hem lang te laten huilen. Heb wel eens de tien minuten regel toegepast. Hem maximaal tien minuten laten huilen. Als hij tussendoor stil werd overnieuw beginnen met tellen. Maar dat heb ik pas gedaan toen hij al wat ouder was. Daarvoor kon ik het niet over mijn hart verkrijgen.

Later kregen we de tip: als je kindje 's nachts niet wil slapen in zijn bedje, maak dan een aankleedkussen op zoals je zijn bedje op maak en leg dat tussen jullie hoofdkussens in. Zo ligt de kleine toch op zijn eigen eilandje en is hij lekker dicht bij jullie. Geen gevaar met dekbedden over hem heen of bovenop hem gaan liggen. Dus jullie kunnen lekker slapen.

Maar doe inderdaad wat je gevoel je ingeeft. Je moeder instinct zorgt er meestal voor dat je de juiste keuze maakt.

Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
Iris74 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 December 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1337
Direct Link To This Post Posted: 28 Oktober 2009 om 15:48

Die tip van het aankleedkussen hebben wij inderdaad ook gehad. Onze middelste heeft tot 1.5 jaar erg gehuild. Wij hebben haar tot ze drie (?!!!) was bij ons op de kamer laten slapen. Dat was ook noodzaak omdat we nog geen kamer hadden voor haar, dat is pas nu zover, dus een dag nadat ze drie geworden was ging ze naar haar eigen kamer, en ze doet het fantastisch.

Wij hebben de oudste ook veel bij ons op de kamer laten slapen. Nu met de jongste deden we het alleen de eerste paar weken, vooral omdat ik dan zo makkelijk snel kon voeden. Nu ligt hij wel altijd op zijn eigen kamer 's nachts, en het gaat subliem. Alleen overdag is hij gewoon wel wat onrustig. Maar dat maakt me niet zo veel uit, aangezien hij 's nachts van 22.00 tot 7.30 uur slaapt, dan mag hij met z'n twee maanden best overdag wat rommelen, haha!!

**************
groetjes
Iris
**************
Back to Top
jantinavv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 18 Juni 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1185
Direct Link To This Post Posted: 28 Oktober 2009 om 21:07
Nou, onzeker ben ik zeker ;) aan de andere kant weet ik heus wel dat t goed gaat en dat ik het kan hoor, maar toch.... Ik ontdekte bij tobias overigens dat zijn tepeltjes helemaal opgezet zijn, soort harde bobbels zitten er. Is dit voor iemand van jullie bekend? Zal ws iets hormonaals zijn, maar wel ff in de gaten houden dus. Handig hoor, mijn lieve jj heeft een mobiel met internet erop, dus nu kan ik terwijl tobias op mijn buik ligt te slapen toch lekker ff op t forum kletsen :) handig!   
Back to Top
jantinavv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 18 Juni 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1185
Direct Link To This Post Posted: 28 Oktober 2009 om 21:10
En idd, dat met dat aankleedkussen doen wij ook wel, heel handig. Maar, ik blijf proberen hem in zijn eigen bed te leggen. Vannacht heeft ie toch wel 5 uurtjes in zijn bed gelegen, trots dat ik dan ben, haha!
Back to Top
Dikky View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 November 2007
Status: Offline
Points: 2403
Direct Link To This Post Posted: 28 Oktober 2009 om 21:57

Bij onze middelste heb ik ooit iets van een opgezet tepeltje gevoeld. Was wel een meisje maar dat zal niet uitmaken. Wij hebben dit bij de huisarts nagevraagd en inderdaad als antwoord hormonen gekregen. Zou vanzelf weggaan en dat is ook zo gebeurd maar toch nog na een langere periode.

Oh die onzekerheid, ken ik zeker ook Jantina en wij hebben er drie. De jongste twee hebben een tijdje met het ledikantje op onze kamer geslapen en dat gaf rust. Maar ik heb ook nooit geschroomd om ze bij me te nemen, alle boze verwijzende vingers negerend. Is altijd goed gegaan. Legde ze dan in het holletje van mijn arm zeg maar lekker veilig voor het kleine hummeltje. Het zal waarschijnlijk vanzelf wel minder worden, wanneer het dagritme er beter in zit en inderdaad de krampjes over zijn. Helaas kan ik je daarmee niet helpen want ik heb altijd flesvoeding gegeven. Borstvoeding ging bij de eerste dermate mis dat ze in het ziekenhuis terecht kwam. Dus maar niet meer geprobeerd bij de volgende. Het gaf mij en de baby rust om te zien dat ze goed dronken.

Dus ook ik zeg doe wat je hart je ingeeft, je moederinstinct zal je zeker daarbij helpen.

Groetjes,
Dorine
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 678

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.500 seconden.
Lang Yarns