Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenBeroepen

 Reageer Reageer Pagina  <12
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Teunie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 Oktober 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7299
Direct Link To This Post Posted: 14 Juni 2007 om 08:10
Hoi Lisa ik ben ook wel super druk,maar ik kan gewoon niet buiten het forum.
Naast mijn werk ben ik momenteel ook nog een soort "grote schoonmaak" begonnen, verder ligt mijn shoonmoeder heel erg slecht en daar zorgen we dus met elkaar ook voor.
Maar het forum bezoek kan altijd nog voor alle werkjes en 's avonds.
Nou ik heb je wer even bijgepraat en hoop dat ik je weer regelmatig tegenkom.
Groetjes Teunie
Back to Top
Tony View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Januari 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1726
Direct Link To This Post Posted: 14 Juni 2007 om 09:59

Hallo Lisa,

Als oudste "hobbydoos"heb ik natuurlijk een hele lange loopbaan. Van beroep, was ik schoenstikster, maar omdat daar in NZ geen thuiswerk in gedaan werd, heb ik vanaf de geboorte van mijn eerste kind (nu bijna 50 jaar geleden), thuis voor een naaiatelier gewerkt. In NZ 15 jaar en daarna hier in Holland ook nog 8 jaar.

Omdat mijn man toen meer verzorging nodig had, en tevens als therapie voor hem, hebben we toen nog 3 jaar inpak werk thuis gedaan. Daarna ging het helemaal niet meer.

Na zijn overlijden, ben ik 13 jaar oppas moeder geweest in 2 gezinnen. Toen ging het vanwege mijn gezondheid niet meer.

Tussen de bedrijven door heb ik altijd zelf het huishouden gedaan, en 5 kinderen groot gebracht en altijd zelf hun kleding gemaakt, ook karweitjes als schilderen, behangen, tuinieren had ik geen moeite mee. Dus je ziet dat ik een heel vol ( maar vooral ook gelukkig en gezellig) leven gehad heb. En vind dat ik nu de rust verdient heb, om alleen nog maar die dingen te doen waar ik zin in heb.

Hobbyën, hobbyën, hobbyën       

Lieve groetjes TONY

Antonia
Back to Top
x_ophelia View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 14 Juni 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 305
Direct Link To This Post Posted: 15 Juni 2007 om 15:41
ik ben werkzoekende
door psychische problemen kan ik hogeschool niet aan
en fulltime-job evenmin
part-time...als het max 4 uurtjes zijn per dag, dan kan ik het psychisch aan
en ik heb zoveel interesses en ben enorm leergierig en niet stom ( behaal op medische IQ-test meer dan het gemiddelde)
voorlopig ben ik dus nog volop in behandeling om ooit tot het doel te komen van te kunnen meedraaien in onze maatschappij

Ik zou graag werken met kinderen met problemen en/of handicap, dat is mijn grote droom
Een paar uurtjes bij de bakker werken zie ik ook zitten

iemand tips of jobs?
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Direct Link To This Post Posted: 15 Juni 2007 om 15:52
JAAAAA, je moet gewoon doen wat ik doe.
Ik werk als postbezorger bij SMN (Sandd is ook een optie, maar geloof me, die betalen stukken minder).
Je hebt redelijk controle over de hoeveelheid werk (een grote of een kleine wijk), één of twee keer per week (over een periode van maximaal twee dagen).
Zelf heb ik één wijk van 1100 adressen, deels buitengebied, ik haal woensdagmiddags mijn post en sorteer die (1 of 2 uurtjes werk), en die post moet ik dan tussen donderdagmorgen 7 uur en vrijdagavond 9 uur bezorgd hebben. In de praktijk loop ik donderdagmorgen en vrijdagmorgen (soms 's avonds) twee uurtjes, en ik hou er zo'n 150 euro in de maand aan over.

Check hier voor alle info

Oepsie.....ik weet eigenlijk niet hoe het met de vrije postmarkt in Belgenland staat. Daar zal toch ook het staatsbedrijf al enige concurrentie hebben van stukloners ?

Daar wordt veel nadeligs van gezegd, maar men vergeet dat stukloon je wel de vrijheid geeft je eigen tijd en werk in te delen zoals dat onder een arbeidsovereenkomst nooit zou kunnen, en dat is mede de reden dat er in Nederland in elk geval vooral veel huisvrouwen, minder validen, chronisch zieken die zich nog wel redelijk goed voelen, AOW-ers en dergelijke dit als bijbaan hebben. Ik kan het je aanraden.


Back to Top
Haaknaald View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 26 Maart 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1619
Direct Link To This Post Posted: 15 Juni 2007 om 19:17

Zo na alles gelezen te hebben zal ik ook wat vertellen.

Niet zoveel bijzonders hoor....

Heb voor m'n huwelijk in een verpleeghuis gewerkt toen de kinderen klein waren ben ik thuis geweest en heb veel vrijwilligers werk op peuterspeelzaal en op basisschool gedaan.

Later heb ik nog in een verzorgingshuis gewerkt maar na 3 jaar kon ik de werkdruk niet meer aan en ben gestopt.

Nu werk ik als interieurverzorgster in een huisartsenpraktijk en bij iemand particulier. Voor de rest verzorg ik het huishouden en besteed veel tijd aan m'n hobbies: muziek maken en handwerken.

Ik mag ook graag lezen maar door het slechter zien lees ik nu gesproken boeken via een daisyspeler.

Gelukkig is er heel veel keus in gesproken boeken, heb ook grootletter boeken gelezen maar dan is de keuze toch beperkt.

En wat de pc betreft, heb via Bartimeus Zoomtext gekregen dat is een vergrotingsprogramma.

En verder gebruik ik een speciale loep om de krant en haakpatronen mee te lezen

Voor de rest probeer ik te genieten van alles wat ik nu nog kan doen want het zicht zal zeker slechter worden.

Groetjes Els.

Back to Top
x_ophelia View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 14 Juni 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 305
Direct Link To This Post Posted: 15 Juni 2007 om 20:53
Misschien inderdaad iets waar ik over kan nadenken, Marleen
als het mijn wachttijd bij de vdab maar niet stopt..

Is dat je enige inkomen of is het echt als bijverdienste dat je dat doet?
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.516 seconden.
Lang Yarns