Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenIk ben er weer!!!!

 Reageer Reageer Pagina  <12
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Direct Link To This Post Posted: 07 Juli 2007 om 14:22
Verander één of twee steken, of de pendikte en het aantal steken ofzo, en het is je 'eigen' patroon. Ik weet ook niet goed waar daar de grenzen liggen eigenlijk. Een simpel gehaakt bloemetje of vlindertje; die patronen zijn zo oud als de wereld, en ik maak me sterk dat er patent op rust. Een complete gedetailleerde Alan Dart-knuffel is natuurlijk een heel ander verhaal. Aan de andere kant mag je voor eigen gebruik wel weer een kopietje aan een bekende geven, of voor jezelf maken (zoals bij muziek). En de werkbeschrijving voor één bloemetje koopt niemand een heel boek voor, hoor.

Je kunt ook ongevéér zeggen wat je gedaan hebt.
Ik zou voor zo'n bloemetje denk ik 10 steken opzetten, 1 toer tricot, meerderen tot 20 steken, 1 pen averecht, meerderen tot 40 steken, werk door achten delen.
Elke 8 steken abz nog 1 meerdering, 1 toer tricot, en daarna elke rechte pen de laatste en eerste twee samenbreien tot 1.
Draadje door de opzettoer rijgen, aantrekken, sluiten, klaar. Zoiets.

Heb ik nu per ongeluk illegaal iemands patroon gekopieerd ? Ik hoop het niet, want dit schud ik uit de losse pols eerlijk gezegd. Maar in mijn hoofd wordt het een acceptabel bloemetje.
A clean house is a sign of a wasted life
Back to Top
Knijn View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 07 Juli 2007
Status: Offline
Points: 13
Direct Link To This Post Posted: 07 Juli 2007 om 14:58

nou 'mijn' variant.. ik denk eigenlijk dat het ook wel kan...

toer 1: 1st. afh. 7 st 7, toer 2: 1 st. afh. 5 st. r, keer en breng het garen achter het werk. toer 3: 1 st. afh. 3 st. r, keer en breng het garen achter het werk. toer 4:1 st. afh. 3 st r. keer toer 5:1 st.afh. 5 st. r. keer toer 6: 1 st. afh. 6 st. r. keer, toer 7: 1 st. afh. en afk. tot er 1 st. overblijft. keer. zet 7 st. op. Herhaal dit 5 keer. Kant de laatste st. af; laat een lange draad over. Rijg garen door een maasnaald en naai het eerste aan het laatste bloemblaadje, zodat er een bloem ontstaat. Weef de naald in en uit elk blaadje langs de binnenrand van het gat en trek de draad voorzichtig aan, zodat het gat wordt gesloten. Hecht de draadjes af en klaaar is uwen bloem!

Het is natuurlijk met elke pendikte te doen, maar als versiering voor de Croc raadt ik aan om een dunne pen (2.5 ofzo) te gebruiken..

Back to Top
Josl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 April 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7221
Direct Link To This Post Posted: 09 Juli 2007 om 16:27

Hallo Line,

geweldig dat idee dat je tijdens mijn vakantie hebt gevonden voor de Crocs!!

Mijn dochter heeft in Vlaardingen wel een heel grote hobbyzaak en daar heeft ze voor mij o.a. kleine "brads" in allerlei kleurtjes gekocht. We dachten nog eventjes dat de pennetjes te kort waren maar: geweldig leuk een zelfgehaakte bloem met een "hart" van zo'n klein dingetje. Het past EN je voelt er niets van.

Hardstikke bedankt enne ........... als je nog eens zoiets leuks tegenkomt houd ik me van harte aanbevolen.

Liefs, Joke (josl)

Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.406 seconden.
Lang Yarns