Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenDuitse adressen??

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Arga View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 31 Juli 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 38
Direct Link To This Post Onderwerp: Duitse adressen??
    Posted: 03 Oktober 2007 om 15:17

Hallo allemaal,

ik ben weer terug van vakantie en moet een heleboel bijlezen dat heb ik wel gezien. Ik heb er zo maar in een paar geprikt en het is weer heel leuk jullie zo actief bezig te zien.

Ik heb een heel aardige Duitse mevrouw ontmoet die in de schaduw (want het was warm op Kreta) steeds met 5 heel korte naaldjes (1.5) sokken zat te breien van strepende wol. Niks bijzonders zul je zeggen, maar ik vond het wel heel leuk dat ze van de rest van de bol kleine babykousjes breide van de maat die wij als babyslofjes maken. Ze zei dat ze daar heel veel succes mee had door ze op de bazaars te verkopen voor een of ander goed doel. Ze gingen als geboortekadootjes nou eens voor de vader+baby van de hand. Het waren echte mini-kousjes met een mooie hiel, en doordat die wol zo'n leuk effect gaf, vond ik dat heel origineel. Ze had een stuk of 6 verschillende bollen bij zich, allemaal verschillende kleurcombinaties, ik geloof niet dat je in Nederland zoveel keus in sokkenwol hebt, maar dat weten jullie als echte liefhebbers natuurlijk wel beter.

Ze had onlangs bij de geboorte van een baby ook voor de 2 zusjes + papa dezelfde sokken gebreid. Weer eens wat anders.

Natuurlijk kwam ik met die mevrouw te spreken over de breirol. En vandaar mijn vraag "weten jullie hoe dat ding in het  Duits heet?" Dan kan ik op internet op zoek gaan en haar wat informatie toesturen. Een Duitse Sampler, dat zou mooi zijn.

Ik wacht jullie reactie af. Bij voorbaat dank

Arga

 

 

ieder mens blijft steeds dezelfde, maar niet hetzelfde!
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Direct Link To This Post Posted: 03 Oktober 2007 om 17:29
Ik weet niet preceis wat een breirol is, maar als je zo'n ding bedoelt, dan is het een strickrolle


A clean house is a sign of a wasted life
Back to Top
ziggysnowy View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 01 September 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 343
Direct Link To This Post Posted: 03 Oktober 2007 om 20:24
Hallo Arga

Op dit weblog wordt veel gesproken over de breirol.Berti

Vele zijn deze weer aan het breien. er bestaat een yahoo groep waar je de patroontjes kunt vinden. Knitalong sampler

groetjes,
             Ziggy
Back to Top
Arga View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 31 Juli 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 38
Direct Link To This Post Posted: 03 Oktober 2007 om 21:15

Dank jullie allebei, maar het lost niets op.

Kennelijk heb ik me niet goed uitgedrukt, ik ken de knitalong sampler,(ben daar zelf ook een beetje mee bezig) maar probleem is dat die in het Engels is, en de vakantiemevrouw spreekt alleen maar Duits. Ik zou haar dus graag in haar eigen taal kennis willen laten nemen van de breirol.

Maar misschien leest nog iemand deze oproep??

 

vrgrArga

ieder mens blijft steeds dezelfde, maar niet hetzelfde!
Back to Top
Rubia View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 30 November 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 520
Direct Link To This Post Posted: 03 Oktober 2007 om 22:01
Ik heb eens zitten zoeken maar ze gebruiken daar ook het woord Knitalong. En een sampler zou een Probe kunnen zijn. Misschien kan ze het zelf eens vragen in de winkel waar ze haar wol haalt???

Back to Top
huppel View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 11 Oktober 2006
Locatie: Germany
Status: Offline
Points: 350
Direct Link To This Post Posted: 06 Oktober 2007 om 08:15
Volgens mij bestaat er geen Duits woord voor een knitalong. Ik heb op de Duitse sites gekeken, maar kom geen ander woord tegen.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.406 seconden.
Lang Yarns