Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenHersenspoeling

 Reageer Reageer Pagina  <1 234
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
breioma View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Mei 2007
Status: Offline
Points: 2303
Direct Link To This Post Posted: 15 Oktober 2007 om 19:53
Goed idee,alleen bij boucle of krulletjes garen lukt dat niet,had ik laatst,heb toen de steek naar de verkeerde kant gehaald met een losse draad,en die draad afgehecht,zag er niets meer van.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23642
Direct Link To This Post Posted: 15 Oktober 2007 om 20:16
Als je na het afhechten en in elkaar zetten merkt dat je ergens in een ingewikkeld patroon averecht i.p.v. recht hebt gebreid, maas jij dan ook gewoon even een goede steek erover? Of omgekeerd? Vroeger zei ik dat ik expres een foutje had gemaakt als bewijs dat het echt handwerk was.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
breioma View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Mei 2007
Status: Offline
Points: 2303
Direct Link To This Post Posted: 16 Oktober 2007 om 08:06
Meestal haalde ik uit,maar heb dat wel eens gedaan,als ik er te laat achter kwam,moet kunnen.
Back to Top
Tony View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Januari 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1726
Direct Link To This Post Posted: 16 Oktober 2007 om 11:04

Ik zeg altijd, handwerk hoeft niet honderd procent perfect te zijn, wij zijn toch geen machines !!!!

Daarom is handwerk juist zo exclusief .

Groetjes Tony

Antonia
Back to Top
stempelaar View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 144
Direct Link To This Post Posted: 16 Oktober 2007 om 11:21

Hoi,

Ik ben 43 jaar, heb 2 zonen (10 en 11 jaar) en een dochter (7 jaar). Werk part-time als jurist. Mijn grote hobby's zijn naast de kinderen breien (met name knuffels), nu ook haken(ben nu bezig met een woonkussen, waarop ik heel evel gehaakte rozen bevestig), kaarten maken, kralen maken (met fimo) etc. Eigenlijk alles wat maar met knutselen te maken heeft. Ben gewoon vreselijk verslaafd, maar heb veel te weinig tijd! Vond het hier op het forum heel gezellig en ben blij dat er een 'herstart'wordt gemaakt.

stempelaar
Back to Top
Suzanne.vnh View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 20 Maart 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 299
Direct Link To This Post Posted: 16 Oktober 2007 om 12:31
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Vroeger zei ik dat ik expres een foutje had gemaakt als bewijs dat het echt handwerk was.


Haha die zal ik onthouden,
Moed staat aan het begin van de d(r)aad, geluk wacht bij de voltooing.
Back to Top
breioma View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Mei 2007
Status: Offline
Points: 2303
Direct Link To This Post Posted: 16 Oktober 2007 om 12:54
Originally posted by Tony Tony wrote:

Ik zeg altijd, handwerk hoeft niet honderd procent perfect te zijn, wij zijn toch geen machines !!!!

Daarom is handwerk juist zo exclusief .

Groetjes Tony

Je hebt helemaal gelijk,sommige foutjes laat ik ook gewoon zitten.

Back to Top
The Anny View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 22 Mei 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 179
Direct Link To This Post Posted: 16 Oktober 2007 om 13:03
Hoi Iedereen,

Ik ga me ook nog vlug terug voorstellen...

Mijn naam is Ann en ik ben 24 jaar. Ik ben van beroep projectingenieur in een hogeschool in Limburg (België).
Ik ben nog niet zolang geleden aan het haken geslagen, maar door dit forum is de passie voor het haken enorm gegroeid. Andere hobbies zijn fotografie, lekker koken en mijn vriendje natuurlijk. Ook volg ik nog een opleiding voor leerkracht na mijn gewone werkuren... dus druk heb ik het wel, maar probeer toch altijd wat tijd vrij te maken voor wat haakwerk. Zit ook steeds in mijn handtas dus waar ik moet wachten, haak ik om de tijd om te krijgen...

Probeer toch elke dag de actieve berichten van het forum te lezen, maar dat lukt niet altijd om dat ik het stiekem op mijn werk moet doen, aangezien ik thuis geen internet heb...

Tot de volgende...

Groetjes Anny

Back to Top
smurfje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 12 Januari 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 376
Direct Link To This Post Posted: 18 Oktober 2007 om 10:21

Heykes allemaal...Ik ben Christelle,41jaar en gehuwd met mijn lieve man Geert. Samen hebben we een dochter Lindsay die 22 jaar is en samenwoont met haar vriend Roegino. Ik ga niet meer werken daar ik fibromyalgie en cvs heb. Ik hou ontzettend van knuffels breien en haken en alles wat daar ronddraaid. Ik kan enorm genieten van de natuur en de stilte die er kan rondhangen en ben ook een hele grote dierenvriend. Boeken lees ik ook graag maar dan liefst een biografie of van de schrijfster "Virginia Andrews". De winter haat ik...maar ja...Reizen doe ik ook graag maar dan wel naar het zonnetje. M'n wens is dan ook om ooit eens naar Zuid-Afrifa te kunnen gaan...om te kunnen genieten van al het moois in Kaapstad. Zo dat was het een beetje en zijn jullie er weer een beetje wijzer door geworden.

Ik vind dit een leuk idee van Lisa!!!!!!!!

Ik wens jullie vandaag veel glimlachjes toe!!! "Beary" big hugs van Smurfje
Back to Top
BreienHaken View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 28 Maart 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2485
Direct Link To This Post Posted: 21 Oktober 2007 om 15:54
he smurfje, lees jij virginia andrews? zie ik nu pas, dat vind ik zo geweldig! net in de nieuwste begonnen, secrets in the attic, die is in september uitgekomen
Back to Top
smurfje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 12 Januari 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 376
Direct Link To This Post Posted: 21 Oktober 2007 om 16:14
Hoi Knitalot.....ja ik vind die Super en als ik begin te lezen kan ik gewoon niet meer stoppen!!!!!! De nieuwste heb ik nog niet maar zal ook wel weer prachtig zijn.
Ik wens jullie vandaag veel glimlachjes toe!!! "Beary" big hugs van Smurfje
Back to Top
ab63 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 Oktober 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3217
Direct Link To This Post Posted: 21 Oktober 2007 om 16:37

Hoi, even opnieuw voorstellen. Ik ben angela en ben 43 jaar jong. Doe veel aan handwerk: breien, haken, kaarten maken, borduren, punniken, plastic borduren etc., etc. Ook lees ik veel boeken en de margriet. Ik heb 6 katten en 1 hond, 1 parkiet en een gerbil. Loop helaas in de wao.  Handwerken gaat dus helaas niet meer vanzelf, maar ik beleef er nog steeds veel plezier aan en ga met goede moed verder Ik vind het leuk om jullie ook zo te leren kennen en te zien wat anderen maken.

GROETJES ANGELA
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Direct Link To This Post Posted: 21 Oktober 2007 om 17:33
Ha, nog meer Virginia Andrews-fans; dat KON niet missen ! Hier nog zo'n boekenvreter!!
Uit zelfbescherming koop ik haar boeken pas als ze met 5 in een band verschijnen (en de laatste bewaar ik voor Sinterklaas), EN ik mag alle dikke boeken van mezelf maar één keer per jaar lezen. Ben net weer klaar met de Casteel- saga, en ik denk dat ik deze week weer in Ruby begin. De Dollanganger-saga kan ik inmiddels wel dromen, maar dat blijft toch de beste, athans, het meest Andrews.

Jammer dat ze dood is, maar gelukkig vallen de meeste boeken van de ghost-writer niks tegen ! Alleen de 'kinderboeken'' (weeskinderen, stralende sterren, wilde bloemen)  vind ik iets minder; lees liever de 'generatie-romans'.

Heerlijk.


A clean house is a sign of a wasted life
Back to Top
BreienHaken View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 28 Maart 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2485
Direct Link To This Post Posted: 21 Oktober 2007 om 17:53
ja leentje dat heb ik ook wel hoor, die kinderboeken zijn wat minder. heb onlangs ook wat boeken van die neiderman zelf gelezen, vond ik niet zo bijzonder. maar als virginia houdt die goed de spanning erin
ik heb zelf bijna niets van die bundels, ik bestel de pockets via bol.com in het engels, die zijn stukken goedkomer en dan kan ik ze meteen lezen als ze uit zijn.
Back to Top
breioma View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Mei 2007
Status: Offline
Points: 2303
Direct Link To This Post Posted: 21 Oktober 2007 om 18:06
Originally posted by smurfje smurfje wrote:

Heykes allemaal...Ik ben Christelle,41jaar en gehuwd met mijn lieve man Geert. Samen hebben we een dochter Lindsay die 22 jaar is en samenwoont met haar vriend Roegino. Ik ga niet meer werken daar ik fibromyalgie en cvs heb. Ik hou ontzettend van knuffels breien en haken en alles wat daar ronddraaid. Ik kan enorm genieten van de natuur en de stilte die er kan rondhangen en ben ook een hele grote dierenvriend. Boeken lees ik ook graag maar dan liefst een biografie of van de schrijfster "Virginia Andrews". De winter haat ik...maar ja...Reizen doe ik ook graag maar dan wel naar het zonnetje. M'n wens is dan ook om ooit eens naar Zuid-Afrifa te kunnen gaan...om te kunnen genieten van al het moois in Kaapstad. Zo dat was het een beetje en zijn jullie er weer een beetje wijzer door geworden.

Ik vind dit een leuk idee van Lisa!!!!!!!!

Hoi, christelle welkom bij de fybroclub,.

Back to Top
boek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 23 September 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4896
Direct Link To This Post Posted: 21 Oktober 2007 om 20:27

Hallo allemaal dan ben ik nu aan de beurt , Tineke 50 jaar. 4 grote kinderen 2 kleinkinderen met een derde op komst,

ben een echte frubbellaar, werk in de nachtdienst, en woon op het Groninger platteland. met uit zicht op Friesland

lees alles op dit forum, en als ik wat weet hoor je me, bezit veel hobbyboeken. dus je hoort vast nog van me

Back to Top
smurfje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 12 Januari 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 376
Direct Link To This Post Posted: 22 Oktober 2007 om 07:50
hoi Corry.....Jammer dat je ook in die club bent maar ja.....wat doen we eraan hé....er het beste van maken en hier heerlijk vertoeven bij de lieve breitantes!!!!!!!! 
Ik wens jullie vandaag veel glimlachjes toe!!! "Beary" big hugs van Smurfje
Back to Top
breidje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Juli 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3928
Direct Link To This Post Posted: 28 Oktober 2007 om 13:37

hallo dames, ik ben wil, 52 jaar getrouwd en 1 zoon.

bij toeval terechtgekomen bij de hobbydoos en daar eigenlijk blijven hangen.wat helemaal niet verkeerd is.

ben begonnen met de simpele patroontjes haken, maar gaandeweg worden deze steeds een beetje moeilijker. en dat is het mooie van dit forum, je hoeft niet bang te zijn dat je ergens niet uitkomt; er is altijd wel hulp.

een periode heel driftig kaarten gemaakt, allerlei technieken, een periode poppen bewerkt,[ karakterpoppen kopen, smeren met pretex lood kleur, kleertjes met pretex en dan alles met bronsverf ligt verven.] was heel leuk om te doen, maar ja waar laat je de poppen allemaal.

op het moment ben ik een kerstman aan het breiden.

 

wil    
Back to Top
MarMar View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 19 Augustus 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 34
Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2007 om 11:32
Hallo allemaal, ik heb me vorige week pas voorgesteld maar zijn jullie dat alweer vergeten dan???? Ik ben 57 jaar, al 35 jaar getrouwd, heb een dochter en een zoon en twee schoonkinderen. Nog geen kleinkinderen helaas. Ik werk 20 uur per week in een zorgcentrum en doe daarbij in het huis vrijwilligerswerk bij, ja natuurlijk, de creaclub. Ik heb heel veel gebreid maar kan dat niet meer. Haken is nu mijn passie vooral kleine dingetjes voor de kerst. Ook borduur ik kaarten voor de kerst. Lezen doe ik alleen in de vakantie en dan graag boeken van.... Virginia Andrews. Leuk om te zien dat er nog meer fans zijn. Ik ben ook heel blij dat ik deze site heb gevonden en ben al heel veel wijzer geworden. Vast bedankt voor alle knowhow die jullie hebben en met mij willen delen. Groetjes, Mar
"Maak een ander gelukkig, dan ben je het zelf ook".
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 234

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.391 seconden.
Lang Yarns