Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Hulp

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Yentl View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 07 November 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 73
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Yentl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Hulp
    Posted: 01 Augustus 2012 om 19:52
Hoi,
 
Ik heb een super leuk patroontje gevonden van een slabbertje en sokjes maar het is in het Engels.
Ik heb geprobeert deze te vertalen maar het lukt me niet.
Is er iemand die me zou kunnen helpen? :)
 
Alvast Bedankt
http://yentlmaakt.blogspot.com/
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Augustus 2012 om 20:01
Met vertaallijsten zou je er eigenlijk wel uit moeten komen. We willen je best helpen maar ik stel mezelf zeker niet beschikbaar voor een HEEL patroon. Door te oefenen in een andere taal maak je het jezelf wel makkelijker voor toekomstige patronen :-)
Back to Top
Nova View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 24 Augustus 2009
Locatie: Hillegom
Status: Offline
Points: 607
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nova Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Augustus 2012 om 20:07
Yentl, ik heb je een Engelse haak- en breitermen lijstje gestuurd die ik in het begin regelmatig heb gebruikt. Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Groetjes, Femke

'Het verstandigst is zij, die weet wat ze niet weet.' Socrates
Back to Top
Yentl View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 07 November 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 73
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Yentl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Augustus 2012 om 20:30
Ik heb zelf ook wat haaklijsten.
Doe het normaal zonder haaklijst.. maar zelfs met lukt het deze keer niet.
Heb geen idee hoe het komt maar kan er zelf niet aan uit.
 
http://yentlmaakt.blogspot.com/
Back to Top
Nova View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 24 Augustus 2009
Locatie: Hillegom
Status: Offline
Points: 607
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nova Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Augustus 2012 om 22:32
Ook niet met google translate (of zoiets)?
Waar heb je precies een probleem mee? Gaat het om bepaalde termen of afkortingen?

Wat ik me trouwens ook zat te bedenken, er is een verschil tussen Amerikaanse en Engelse patronen. Kan dat het probleem zijn?
Groetjes, Femke

'Het verstandigst is zij, die weet wat ze niet weet.' Socrates
Back to Top
Yentl View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 07 November 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 73
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Yentl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Augustus 2012 om 23:21
Geen idee, ik vind het heel onduidelijk,
Er is dus een tekst wat ik moet doen en dan staat er in kleine letterjtes iets heel anders onder.
Het patroontje is zelf maar 1 bladje groot maar tlukt niet.
http://yentlmaakt.blogspot.com/
Back to Top
vikike View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 05 Mei 2011
Status: Offline
Points: 1402
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer vikike Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Augustus 2012 om 00:29
anders even een stukje hier plaatsen wat je niet verstaat en dan kunnen wij iets meer helpen, het is natuurlijk niet de bedoeling om alles te vertalen maar wel je te helpen waar nodig is


Back to Top
macheri View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 10 Maart 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1972
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer macheri Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Augustus 2012 om 00:42
Hoi hoi  stuur het even op dan kan ik even kijken voor je ik beloof niks en ander moet je den ik even wachten tot susanne weer thuis is uit noorwegen(clubs) die is een held met dat soort dingen.


Back to Top
macheri View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 10 Maart 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1972
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer macheri Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Augustus 2012 om 12:10
Originally posted by macheri macheri wrote:

Hoi hoi  stuur het even op dan kan ik even kijken voor je ik beloof niks en ander moet je den ik even wachten tot susanne weer thuis is uit noorwegen(clubs) die is een held met dat soort dingen.

Ik las net dat dat pas maandag zal zijn.


Back to Top
Yentl View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 07 November 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 73
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Yentl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Augustus 2012 om 23:18
Originally posted by vikike vikike wrote:

anders even een stukje hier plaatsen wat je niet verstaat en dan kunnen wij iets meer helpen, het is natuurlijk niet de bedoeling om alles te vertalen maar wel je te helpen waar nodig is
Ik zal al een stukje zetten, maar eigenlijk gaat gans het patroontje niet zo goed allemaal van die ingewikkelde dingen.
Shape neck: 1st row: (rs) Ch 1. 1sc in each of first 6 sts. Yoh and draw up a loop in each of next 2 sts. yoh and draw through all 3 loops on hook - sc2tog made. Turn.ยต
Leave rem sts unworked
2nd row: Ch 1. Sc2tog over first 2sts. 1sc in each st to end of row. Turn
enzoverder :)
http://yentlmaakt.blogspot.com/
Back to Top
Nova View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 24 Augustus 2009
Locatie: Hillegom
Status: Offline
Points: 607
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nova Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Augustus 2012 om 00:13
Mijn idee is:
1e rij (goede kant) 1 losse, 1 vaste in ieder van de volgende 6 steken. Steek de haaknaald door een steek, sla draad om haaknaald (yoh = yarn over hook) en haal door de steek. Steek de haaknaald door de volgende steek, sla draad om haaknaald en haal door de steek. Sla weer de draad om de haaknaald en haal deze door de 3 lussen op de naald. Hiermee hebben ze 2 vaste samen gehaakt (sc2tog = single crochet two together = minderen). Laat de rest van de steken zoals het is, onbewerkt ofzo.
2e rij: 1 losse. Haak 2 vasten samen, 1 vaste in iedere steek tot einde van de rij.

Ik moet wel zeggen, dat het samenhaken/minderen wel op een lastige manier is omschreven.
Groetjes, Femke

'Het verstandigst is zij, die weet wat ze niet weet.' Socrates
Back to Top
vikike View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 05 Mei 2011
Status: Offline
Points: 1402
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer vikike Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Augustus 2012 om 00:46
vorm nek: 1ste rij ( goede kant werk ) 1 losse, 1 vaste in elk van de 6 eerste steken , draad over en neem een lus op in elk van de volgende 2 steken , terug draad over en trek nu de de draad door alle 3 de lussen op de haak = je hebt nu 2 vaste samengehaakt, draai werk
laat (rem ?) steken ongebruikt staan
2de rij : 1 losse, 2 vaste samenhaken gebruikt de 1ste 2 steken, 1 vaste in elke steek tot einde van de rij, draai werk
 
misschien kan je zeggen over welk patroon het gaat, is iets makkelijker om te helpen. Komt er wel op neer dat het moeilijker staat uitgelegd dan het eigenlijk is hoor, zal even een vertaallijst naar je sturen dat helpt natuurlijk ook al een beetje


Back to Top
vikike View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 05 Mei 2011
Status: Offline
Points: 1402
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer vikike Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Augustus 2012 om 00:47
nova je was me voor had al bezig geweest maar eerst iets anders gaan doen ipv eerst te posten hihi


Back to Top
Yentl View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 07 November 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 73
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Yentl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Augustus 2012 om 10:21
Ja het is een patroontje van een slabbertje en sloefjes :)
http://yentlmaakt.blogspot.com/
Back to Top
vikike View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 05 Mei 2011
Status: Offline
Points: 1402
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer vikike Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Augustus 2012 om 15:06
Originally posted by Yentl Yentl wrote:

Ja het is een patroontje van een slabbertje en sloefjes :)
 
is het een gratis patroon zo ja waar te vinden, maakt het voor ons iets makkelijker om je te helpen nu vertalen wij iets zonder ook even na te denken en even te kunnen zien of het ook op deze manier gedaan word als beschreven.
 
kun je nu ook aan de vertaling uit wat dat heb je niet verteld Confused en wil je nog geholpen worden of niet iets meer reactie had wel gepast geweest


Back to Top
Nova View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 24 Augustus 2009
Locatie: Hillegom
Status: Offline
Points: 607
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nova Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Augustus 2012 om 15:10
De tekst gegoogled, en dit patroon van slofjes en slabbetjes kwam eruit rollen.
 
 
Weet niet of dit echt de juiste is. Er staat bij dat het een makkelijk patroon is.
Groetjes, Femke

'Het verstandigst is zij, die weet wat ze niet weet.' Socrates
Back to Top
Nova View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 24 Augustus 2009
Locatie: Hillegom
Status: Offline
Points: 607
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nova Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Augustus 2012 om 15:13
Hmm, ik denk dat ik sowieso dit patroon even opsla. Ziet er wel schattig uit. Big smile
Edit: In de tekst van de link staat het duidelijker dan in de pdf die gedownload kan worden.
Groetjes, Femke

'Het verstandigst is zij, die weet wat ze niet weet.' Socrates
Back to Top
vikike View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 05 Mei 2011
Status: Offline
Points: 1402
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer vikike Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Augustus 2012 om 15:20
Originally posted by Nova Nova wrote:

De tekst gegoogled, en dit patroon van slofjes en slabbetjes kwam eruit rollen.
 
 
Weet niet of dit echt de juiste is. Er staat bij dat het een makkelijk patroon is.
,
 
zou best kunnen zijn, maar zou leuk zijn om van haar zelf reactie te krijgen eigenlijk, de tekst googlen dat is ook weer nieuw voor mij nog nooit aan gedacht om dat te doen Clap


Back to Top
macheri View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 10 Maart 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1972
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer macheri Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Augustus 2012 om 23:21
Originally posted by Nova Nova wrote:

De tekst gegoogled, en dit patroon van slofjes en slabbetjes kwam eruit rollen.
 
 
Weet niet of dit echt de juiste is. Er staat bij dat het een makkelijk patroon is.

Dit is inderdaad het juiste patroontje. Ze had het mij toegestuurd om het te vertalen maar door de omstandigheden weet ik niet zeker of het mij gaat lukken. IK zag dat er al enkele mensen waren die een gedeelte gedaan hebben. Maar als er iemand het voor elkaar krijgt om het alsnog te doen  dan namens mij ook bedankt


Back to Top
hannie-groen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 November 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2830
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hannie-groen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Augustus 2012 om 07:52
inderdaad een leuk patroon, 7 dagen per week en elke dag een andere kleur
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.484 seconden.
Lang Yarns