Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Breien: hoe steken afzetten zonder ze te breien

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
LosSteekje View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 05 Januari 2014
Locatie: Leuven, B
Status: Offline
Points: 3
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer LosSteekje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Breien: hoe steken afzetten zonder ze te breien
    Posted: 05 Januari 2014 om 20:49
Hoi!
Ik ben een sjaal aan het maken in rijstpap-/gerstekorrelsteek. 
Het is dikke wol (naalden 10) en mijn zoontje van bijna 2.5 wil graag zelf zijn sjaal kunnen losmaken. Een knoop is dan niet zo handig en nu wou ik een soort gleuf in de sjaal maken, zodat je het ene uiteinde door het andere kunt steken ipv de sjaal te knopen.
Ik heb een beschrijving gevonden van een verborgen knoopsgat (http://www.nafra.eu/content/45-breitip-16) maar daarvoor moet ik de steken afzetten zonder ze te breien.
Nu kan ik gewoon afkanten, maar dit is me nog niet gelukt. 
Kan iemand me uitleggen hoe je dit doet en liefst ook in rijstpapsteek?

Heel erg bedankt!! 


Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Januari 2014 om 18:42
Ik weet niet hoe lang de sjaal van een peuter moet worden en ook niet hoeveel steken je hebt opgezet, maar je kunt een gleuf maken door het werk te splitsen en de helften afzonderlijk te breien Na ongeveer 10 cm (of de breedte van de sjaal) weer over alle steken breien. Je moet dan even meten hoe de sjaal om zijn nek zit en waar de gleuf precies moet komen. Misschien met een andere sjaal?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
LosSteekje View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 05 Januari 2014
Locatie: Leuven, B
Status: Offline
Points: 3
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer LosSteekje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Januari 2014 om 20:14
ow dat klinkt ook wel goed. Maar kan dat wel als je maar 2 naalden van die dikte hebt? Het zijn maar 12 steken omdat het zo'n dikke wol is. Ik ben de lengte aan het afmeten van zijn andere sjaal, maar die vind ik eigenlijk iets te smal. Deze wordt dus even lang, maar ietsje breder.

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Januari 2014 om 22:16
Als je naar Drops design gaat dan Baby drops en vervolgens 19-12 zie je een rode sjaal beschreven die op deze manier gebreid is .

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Januari 2014 om 10:27
Je kunt toch met een extra bolletje breien, gewoon op dezelfde naalden?

Ik zet vaak mouwen en panden samen op, dan worden ze even lang.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.500 seconden.
Lang Yarns