Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Gezocht: wolrestjes

 Reageer Reageer Pagina  123 4>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Joyce View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 02 December 2012
Locatie: Nijmegen
Status: Offline
Points: 112
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Joyce Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Gezocht: wolrestjes
    Posted: 04 December 2012 om 17:36
Hoi allemaal,

Voor de haakpatronen die ik ontwerp ben ik op zoek naar wolrestjes. Alles wat langer is dan een meter of 2, 3 is meer dan bruikbaar!

De verkoop van de patronen gebruik ik om geld bij elkaar te verzamelen om m'n kunstprojecten van te realiseren. Als kunstenaar krijg ik zelf geen subsidie en ik wil toch zo zelfredzaam mogelijk zijn, en hoe meer ontwerpen ik kan maken, hoe makkelijker dat gaat. Smile  Om kosten te besparen werk ik alleen maar met gedoneerde wol, en daarnaast is weggooien van restjes natuurlijk ook zonde.

In ruil voor de wol wil ik graag iedereen die me iets opstuurt 10 haakpatronen naar keuze aanbieden! Welke ontwerpen ik heb gemaakt en waar je uit kan kiezen kun je *hier* vinden.

Mocht je nog restjes of andere wol hebben liggen waar je niets meer mee doet, hier zijn ze meer dan welkom! Als je hieronder of via een privé bericht laat weten of je wat wol wil doneren en welke patronen je daarvoor terug wilt, stuur ik je mijn adres. Zodra ik de restjes ontvangen heb zal ik je de haakpatronen toesturen.

Alvast heel erg bedankt!!  Smile

Groetjes,

Joyce

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 December 2012 om 17:38
Ik heb net een heleboel wolresten kado gedaan aan een nieuwe hobbydoos, maar ik zal nu voor jou gaan sparen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 November 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7742
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 December 2012 om 18:20
kun je alle soorten wol gebruiken.
wol combinaties....acryl....katoen?
 
Back to Top
lori View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 November 2012
Status: Offline
Points: 1173
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lori Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 December 2012 om 18:35
Je kunt ook in winkels (supermarkten of zo) op de advertentie-borden laten weten wat je zoekt.
Dat heb ik toevallig dit weekend gedaan omdat ik letterlijk met niets ben begonnen.
Gelukkig heb ik van de kinderen wat bollen wol en 2 haaknaalden gekregen om te starten.
Kopen zit er voor mij voorlopig niet in om persoonlijke redenen.

groetjes, Lori
Back to Top
Joyce View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 02 December 2012
Locatie: Nijmegen
Status: Offline
Points: 112
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Joyce Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 December 2012 om 18:36
Ja echt alles is welkom! Zelfs met borduurwol, borduurgaren of materiaal om tapijten van te knopen kan ik uit de voeten. Elke dikte, elk kleurtje... noem maar op. Smile
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 December 2012 om 19:39
Oude kaartjes met stopwol? Die passen denk ik in een envelop. Ik heb ze geërfd en ze liggen maar wat te liggen.

Joyce en Lori, als jullie me jullie adres in een PM sturen, zal ik ze eerlijk delen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Joyce View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 02 December 2012
Locatie: Nijmegen
Status: Offline
Points: 112
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Joyce Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 December 2012 om 19:46
Stopwol is ook meer dan welkom, heel erg bedankt! :)
Vooral voor kleine haarstukjes of ogen is dat erg handig.

Ik zal je m'n adres sturen.
Back to Top
lori View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 November 2012
Status: Offline
Points: 1173
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lori Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 December 2012 om 20:08
Verstuurd, en dank je wel Magtelt.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 December 2012 om 20:25
Ik maak morgen twee enveloppen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 November 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7742
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 December 2012 om 20:50
Ik zal morgen eens in mijn kast kijken.
Ik heb wel wat restjes waar ik eigenlijk niks mee doe.
 
Back to Top
muis28 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Augustus 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2011
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer muis28 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 December 2012 om 20:57
ik zal mijn resten bewaren.
Beter een creatieve rotzooi dan een opgeruimde leegte



Saskia
Back to Top
Joyce View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 02 December 2012
Locatie: Nijmegen
Status: Offline
Points: 112
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Joyce Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 December 2012 om 23:26
Dankjulliewel, Esthertje en Muis28! :)


@ Lori,
Dat is een slim idee, briefjes in supermarkten. Sorry, had tot daarnet helemaal over je berichtje heen gelezen! (Keek naar de avatar en dacht dat het Magtelt was) Kreeg je veel respons n.a.v. de briefjes?

Mij lukt het helaas ook niet vaak om wol te kunnen kopen, ik heb het financiëel niet zo breed momenteel, maar gelukkig lukt het met gekregen restantjes ook om dingen te maken. :)
Back to Top
lori View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 November 2012
Status: Offline
Points: 1173
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lori Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 December 2012 om 08:14
Joyce, nog geen respons gehad, jammer. Ook wel begrijpelijk, december is een drukke maand.
En ik woon in een dorp met maar 3 kleine supermarkten, maar wie weet. Ik heb ze pas zaterdag opgehangen.

Tja, die financiële plaatjes, voor velen valt dat tegen en als ik zo de berichten volg wordt die groep groter en groter. En dan moet je keuzes maken. Die vallen niet altijd in het voordeel uit van een hobby. Ook mijn financiële plaatje is belabberd, maar dit is een vrij toegankelijk forum en ik wil er dus niet te veel over kwijt. Laat ik dit zeggen: 4 jaar geleden kwam ik, in mijn ogen, in een uitzichtloze situatie terecht waardoor ik de zin in het leven verloor. Onvoorstelbaar, want ik heb schatten van kinderen en kleinkinderen. Van een bezig bijtje veranderde ik in een geraniums kijkende, niets zeggend persoon. In die periode heb ik al mijn spullen weggegeven. Als je uitstapt hebt je niets nodig.
Toen kwat het moment dat mijn jongste, veel te jong, vertelde dat ze zwanger was. Je kunt een 17-jarige niet aan haar lot overlaten. Dat werd de ommekeer. Vele gesprekken met artsen, psychiater en zo volgden. Maar goed, om een lang verhaal kort te maken: ik ben er volledig bovenop, heb de zin om te leven terug, al is het met lichamelijke beperkingen en een schuldhulpverleningstraject. De beperkingen zullen blijven, en ik kan het aan als het erger wordt. Mijn financiële plaatje zal nog even duren, maar ook daar komt een eind aan,

En nu, overlezend wat ik geschreven heb, sta ik te dubben: moet ik dit plaatsen? of klik ik op de knop "verwijder invoer"? Het is het eerste geworden. Misschien leest er ooit iemand dit stukje die ermee geholpen wordt, want hoe zwaar je leven ook is, het is de moeite waard ervoor te vechten.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 December 2012 om 10:30
Ik ben blij dat je gewonnen hebt en dat je je hier hebt aangemeld. Met vijfduizend en nog meer vriendinnen kan het leven niet meer stuk.

Ik hoop dat het lukt met briefjes in de supermarkt, want op marktplaats vragen mensen nog wel veel geld voor restjes, vind ik.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lori View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 November 2012
Status: Offline
Points: 1173
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lori Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 December 2012 om 11:06
Dank je wel, Magtelt.
Ja, ik dacht: proberen kan altijd, en het eerste resultaat is er, twee aangebroken bollen blauw-groene wol. Geen idee hoe groot of dik, mijn dochter haalt ze vanmiddag voor me.

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 December 2012 om 12:25
Ik ben net even bij de Bruna geweest om de enveloppen te posten, bij de Plus hebben ze de gleuf van de brievenbussen al zo versmald dat je de kerstklaarten er één voor één mag ingooien. Ik ben benieuwd hoe snel de post is.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Joyce View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 02 December 2012
Locatie: Nijmegen
Status: Offline
Points: 112
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Joyce Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 December 2012 om 13:19
Da's wel heel heftig, Lori! Hopelijk komt alles snel weer in rustiger vaarwater terecht...
In die zin heb ik wel 'geluk', dat ik het financiëel nu niet zo breed heb is mijn eigen keuze geweest, ik wist van te voren dat kunstenaar zijn van beroep geen bergen met goud met zich meebrengt. Ik zou altijd nog meer uren bij m'n bijbaantje (wat ik naast m'n webshop en kunstenaarspraktijk heb) kunnen gaan werken en dan gaan dingen stukken makkelijker op financiëel gebied, maar ik denk niet dat ik daar uiteindelijk zo gelukkig van word...


@ Magtelt,
Ik verbaasde me daar ook over, hoeveel mensen nog vragen voor restanten op Marktplaats...
Ben trouwens benieuwd hoe snel de envelop hier zal zijn! :)

Back to Top
lori View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 November 2012
Status: Offline
Points: 1173
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lori Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 December 2012 om 15:52
Magtelt, ik hou de brievenbus in de gaten.

Joyce, het gaat nu goed, ben een jaar geleden "genezen verklaard van mijn depressie", zoals ze dat zo mooi weten te zeggen. Belangrijker dan wat artsen of psychiaters zeggen is dat IK zelf voel dat ik mezelf terug gevonden heb. Het gevoel dat alles weer op de rails is.
En voor jou: doe dat wat haalbaar is, doe dat wat je gelukkig maakt. En: het echte geluk is NIET afhankelijk van je portemonnee. Het komt zomaar op je weg.
Back to Top
*kathy* View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 November 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2050
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer *kathy* Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 December 2012 om 16:03
Originally posted by lori lori wrote:

Magtelt, ik hou de brievenbus in de gaten.

Joyce, het gaat nu goed, ben een jaar geleden "genezen verklaard van mijn depressie", zoals ze dat zo mooi weten te zeggen. Belangrijker dan wat artsen of psychiaters zeggen is dat IK zelf voel dat ik mezelf terug gevonden heb. Het gevoel dat alles weer op de rails is.
En voor jou: doe dat wat haalbaar is, doe dat wat je gelukkig maakt. En: het echte geluk is NIET afhankelijk van je portemonnee. Het komt zomaar op je weg.
 
Mooi gezegd! Het geluk zit hem in de kleine dingen, maar vaak hebben we niet het vermogen om dat gelijk zien. Een drastische ommekeer in je leven kan je soms juist leren die geluksmomentjes te vinden.
 
Lori en Joyce ik heb nog een heel stel hele dunnne haaknaalden, maar gebruik deze niet. 1.75. Kan ik jullie hier blij mee maken?
Back to Top
lori View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 November 2012
Status: Offline
Points: 1173
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lori Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 December 2012 om 16:14
Dat zou fijn zijn Kathy, ik heb nu een 2, 3 en 4. Maar de 2 buigt steeds door . Die is van Zeeman, maar omdat ik nog geen andere heb gebruik ik hem wel.
Mag ik je mijn adres in PM sturen?
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  123 4>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.438 seconden.
Lang Yarns