Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Gezocht: wolrestjes

 Reageer Reageer Pagina  <1234>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
*kathy* View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 November 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2050
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer *kathy* Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 December 2012 om 16:36
Is goed
Ik heb verschillende haaknaalden tot 2,5. Ik heb ze dubbel en driedubbel, maar haak nooit met een dunnere haaknaald dan 3.
Back to Top
lori View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 November 2012
Status: Offline
Points: 1173
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lori Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 December 2012 om 16:38
Fijn, ik heb je een Pm gestuurd.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 December 2012 om 17:55
Ik heb ook 2 dubbele haaknaalden in de envelop voor Lori gedaan, maar ik ben de nummers nu alweer vergeten. De leeftijd. Geen dikke in ieder geval.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
*kathy* View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 November 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2050
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer *kathy* Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 December 2012 om 18:32
ClapWat goed magtelt, dat is het fijne van dit forum. Samen staan we sterk
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 December 2012 om 08:57
"Eerlijk delen" zei mijn moeder altijd, desnoods sneden we het laatste dropje in vieren. Ik ben ook helemaal voor recyclen, wat ik niet nodig heb, kan een ander misschien juist heel goed gebruiken.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Joyce View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 02 December 2012
Locatie: Nijmegen
Status: Offline
Points: 112
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Joyce Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 December 2012 om 10:43
Hoi Kathy,
Dank voor je aanbod, maar wat haaknaalden betreft ben ik al voorzien. Smile

Lori,
Inderdaad, geld maakt niet gelukkig. Een beetje geld is altijd wel fijn, (ik heb een keer twee weken rijst met ketchup als avondeten moeten eten omdat ik anders een van m'n projecten niet kon financieren; studentikozer kon het toen niet), maar ik ben al snel tevreden. In m'n omgeving zie ik zoveel mensen zichzelf zo ongelukkig maken omdat ze bijv. voor een baan hebben gekozen die wel veel centen opleverd, maar waar ze verder niets aan vinden... Of omdat ze een enorm huis of merkkleding willen hebben. Gelukkig allemaal niet aan mij besteed. Smile

Mocht je trouwens nog meer haaknaalden nodig hebben in allerlei maten, op ebay staan vaak setjes voor drie tot vijf euro (wat je bij sommige handwerkwinkels vaak voor één naald betaalt), en daar zitten dan 12 naalden in, maten 2 t/m 8. Ik ben een kei in haaknaalden kwijtraken, dus ik koop ongeveer elk jaar een nieuw setje, en ben heel erg te spreken over de kwaliteit. (En ze hebben nog vrolijke kleurtjes ook)
http://www.ebay.com/itm/12-Lot-Assorted-Aluminum-Crochet-Hooks-Needles-2-8mm-/190764846282?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item2c6a788cca
Back to Top
JoJo View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 03 Juli 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1513
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JoJo Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 December 2012 om 11:23
Wibra heeft momenteel haaknaalden voor €0,69 per stuk. Van 2,5 tot 5.
Back to Top
JePe View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 30 Oktober 2012
Locatie: Appelscha
Status: Offline
Points: 322
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JePe Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 December 2012 om 11:27
Je kunt ook allerlei kringloopwinkels af gaan. 
jokehobbys.blogspot.nl
Domus-Spei.blogspot.nl
pinterest.com/jpderuijter/
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 December 2012 om 13:06
Mail me jouw adres en dan komen er draadjes van 2 meter en meer jouw kant uit :) 
Zelf ben ik iedereen zeer dankbaar voor het doneren van garen omdat het voor mij ook geldt dat het een keuze is tussen eten of niet. 
Dus als iemand een baan voor me heeft :P 
Back to Top
JePe View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 30 Oktober 2012
Locatie: Appelscha
Status: Offline
Points: 322
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JePe Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 December 2012 om 13:23
Je zou ook gewoon een mapje kunnen maken waar je de haaknaalden in bewaard, dat scheelt een hoop gekoop..... Ik heb er zelf eentje genaaid maar er zijn ook leuke voorbeelden van gehaakte.

jokehobbys.blogspot.nl
Domus-Spei.blogspot.nl
pinterest.com/jpderuijter/
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 December 2012 om 13:26
Sommige kringloopwinkels hebben behoorlijk wat breinaalden en haaknaalden in de aanbieding. In Apeldoorn niet, maar wel in Twello en Vaassen bijvoorbeeld. Als ik daar weer eens kom, zal ik kijken.

En ik zal eens zien of ik nog dubbele tunische haaknaalden heb. Die zijn in de gewone winkel zo duur.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lori View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 November 2012
Status: Offline
Points: 1173
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lori Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 December 2012 om 14:14
Even apart voor Magtelt.
De envelop is net bezorgd, ik ben er erg blij mee. 
Nogmaals: dank je wel.

Back to Top
lori View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 November 2012
Status: Offline
Points: 1173
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lori Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 December 2012 om 14:36
Ik geloof niet dat ik zo'n compleet setje zou kopen. Op dit moment zou dat gewoon betekenen dat ik wel heel veel haaknaalden heb, maar het merendeel zou dan in de kast terecht komen, wat ook zonde is. Ik heb nu 2,5 2x3, 4 en 10mm.

De planning was dat ik morgen met mijn dochter mee zou gaan naar Arnhem om daar bij de Wibra te kijken, maar het weer schijnt roet in het eten te gaan gooien. Misschien wel zo goed omdat ik dan niet in verleiding kom en bovendien heb ik al 2 haaknaalden van Magtelt gekregen en heeft Kathy dunne haaknaalden voor me. Dus ik wacht gewoon even lekker af en doe nu met wat ik heb.

De kringloopwinkel is trouwens ook een goed idee, misschien ook voor knuffels om er de vulling uit te halen. Ik heb een zak aquariumwatten gehaald ( een tip van iemand hier) bij Intratuin, 250 gram voor 3,69 en er zit best nog veel in.

Ik hoop zondag weer een foto te kunnen plaatsen met dingetjes die ik gemaakt heb, afhankelijk van wie van de kinderen een foto kan maken. Ook wil ik me binnenkort eens gaan verdiepen in hoe je zo'n blog aanmaakt, maar voor nu........ haken, haken, haken Embarrassed hoezo verslaafd????
Back to Top
JePe View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 30 Oktober 2012
Locatie: Appelscha
Status: Offline
Points: 322
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JePe Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 December 2012 om 15:51
Ik vind dat best nog duur zo een zak aquarium wattenEmbarrassed Hier heb ik gewoon kussentjes van Ikea voor € 0,99 cnt. Tenminste toen ik ze kocht en die gaan lang mee. Ze verkopen er ook hoofdkussen voor € 1,99 die zijn dan wat groter. 
jokehobbys.blogspot.nl
Domus-Spei.blogspot.nl
pinterest.com/jpderuijter/
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 December 2012 om 15:56
Ik koop ook kussens van de Ikea, 1.79 per stuk en er zit meer in dan in die van 99 ct. Je kan er aardig wat knuffels mee vullen.
Haaknaalden bij de wibra: 69 ct per stuk in veel maten en ze zijn er in super leuke kleurtjes (vandaag gezien)
Back to Top
lori View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 November 2012
Status: Offline
Points: 1173
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lori Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 December 2012 om 16:24
Ik heb geen auto meer en ben dus afhankelijk van mijn dochter. En die is echt nodig om naar Ikea te gaan. Bus is geen optie, niet alleen vanwege de kosten maar hij rijdt ook zo ver om. Tja en ik ben soms best wel ongeduldig Embarrassed. Er zit op fietsafstand wel een naaiwinkeltje maar de echte fiberfill was daar 7,95 per zak. En toen dacht ik aan de tip hier dus ging ik naar Intratuin, ook op fietsafstand.
Nu moet ik wel zeggen dat de prijs mij ook tegenviel, in de tip werd een veel goedkopere prijs aangegeven.
Het zet wel heel erg uit gelukkig. Ik weet niet of jullie "mijn eerste knuffel" gezien hebben? Met die zak watten kan ik zeker 3 van die grote knuffels vullen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 December 2012 om 18:08
Ik ruimde vanmiddag mijn hobbykamertafel op en verdraaid, nog twee kaartjes stopwol. Ze liggen al apart.

Ik heb een zak vulling van mijn dochter gekregen die bij een Hemakussen hoorde, ik weet alleen niet wat de kussens daar kosten.

In kringloopwinkels ruiken de manden met knuffels wel vaak naar pies, de slappelijfpoppen ook. Kun je wassen natuurlijk, zeker met een handje soda, maar ik waarschuw maar even.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
JePe View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 30 Oktober 2012
Locatie: Appelscha
Status: Offline
Points: 322
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JePe Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 December 2012 om 18:33
Je hbt ook wel eens bij kruidvat of etos van die goedkope kussentjes. Die zou je ook gewoon kunnen slopen en de vulling daarvan gebruiken. 
jokehobbys.blogspot.nl
Domus-Spei.blogspot.nl
pinterest.com/jpderuijter/
Back to Top
Joyce View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 02 December 2012
Locatie: Nijmegen
Status: Offline
Points: 112
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Joyce Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 December 2012 om 18:45
Ik gebruik zelf altijd de vulling van de HEMA, 6,25 voor een halve kilo.
http://www.hema.nl/winkel/hobby-en-vrije-tijd/hobby/fournituren/vulmateriaal-%281491000%29?filter=pnl_product_type%3E{shop}/$s=vulmateriaal

Ik heb ongeveer een jaar geleden 2 zakken gekocht en heb er net eentje leeg; ik denk dat ik er ongeveer 30 knuffels (variërend van klein tot heel, heel groot) mee opgevuld heb.

Wat ook helpt is alle mini restjes bij elkaar te verzamelen in een grote pot. Per gemaakt knuffeltje komen er nog best wat kleine draadjes vanaf, wat je later dan weer als vulling kan gebruiken. (Ja, ik recycle zo'n beetje alles, haha.)


Mocht hier iemand trouwens nog vulmateriaal hebben waar je niets meer mee doet, ook dit kan ik altijd nog gebruiken! Smile

Back to Top
Joyce View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 02 December 2012
Locatie: Nijmegen
Status: Offline
Points: 112
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Joyce Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 December 2012 om 18:46
Magtelt, ik heb de envelop trouwens net binnen gekregen. Nogmaals heel erg bedankt!! :)
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1234>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.453 seconden.
Lang Yarns