Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

goede morgen

 Reageer Reageer Pagina  <1 56789 29>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Januari 2021 om 20:00
Machtelt alles komt terug

De stukken zeep vielen uit je handen ,stond je met dicht geknepen ogen te grabbelen .

Toen kwamen ze met een koordje erdoor ,hing je om je nek .

Ik vond laatst nog stukken zeep tussen de nooit gebruikte lakens van mijn moeder .Zaten nog in papier ,alleen het castella kopje was eruit geknipt .
Ze deed altijd mee met slagzinnen maken en dan moest je die kopjes of iets anders uitknippen en bij de slagzin sluiten .
Ik moet zeggen dat ze er erg goed in was en vaak wat gewonnen heeft.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Januari 2021 om 22:10
goede morgen
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Januari 2021 om 09:18
Mijn moeder en de buurvrouw spaarden zegeltjes van margarine en daar kregen ze dan rolschaatsen voor. Samen, tot ze drie paar hadden, voor mijn grote zus en twee buurmeisjes. Ik viel al gewoon om zonder wieltjes onder mijn voeten, fietsen lukte ook al niet door al het vallen. Mee rennen kon ik wel. Later kregen ze handdoeken voor die zegels. En DE zegels werden ook gespaard. En Verkade albums werden bij elkaar gespaard. Ik vind het jammer dat AH stopt met de papieren zegels. Overigens heb ik nog steeds een grote Philips föhn, die ik ooit gewonnen had met een knullige slagzin over Andrélon. Ik was hem al vergeten, staat ineens de postbode voor de deur met een pakje. 20 jaar geleden en hij doet het nog goed.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Januari 2021 om 09:48
DE punten spaar ik nog steeds .

Het laatste was een koffiezet apparaat .Je had hier toen nog een DE winkel ,je kon daar ook koffie drinken .,We hadden ze allemaal keurig geteld en gebundeld ,
een rotklus . Die verkoper geloofde het wel ,ik denk dat als ik de helft ingeleverd had ik het ook gekregen had .

Van de zegels van AH heb ik
een snelkookpan gekocht .

De winnende slagzin van mijn moeder was toen van OMO .Waar OMO domineert , wordt alles dubbel blank . Ik heb hem nooit ergens op zien staan .

Hij zal van een jaar of 70 geleden geweest zijn .
Het zal ook wel voor linnengoed geweest zijn .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Januari 2021 om 11:35
Ja, mijn moeder kende die slagzin. Hij zal dus in Margriet of Het Parool hebben gestaan.

Ik pak nog wel de zegels van Deka en AH aan, die gratis zijn, maar ik heb pannen en bakspullen genoeg. Het is wel handig dat bij de bakspullen plastic deksels zitten voor vriezer en koelkast. Ik had dat bij bepaalde ovenschalen, maar op een gegeven moment kwamen die in de ovenla bovenin te liggen en zijn ze gesmolten. Ik bak niet meer zoveel als vroeger, voor cake heb ik twee dozen en over teveel lasagne doe ik wel een plasticje.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Januari 2021 om 12:59
Dat is ook toevallig Machtelt .

Ik pak alle gratis zegels aan ,als ik er zelf niets mee doe kan je er een ander gelukkig mee maken .

Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Januari 2021 om 09:05
goede morgen! Smile

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Januari 2021 om 09:18
Drukke dag .

Ik hoop dat je het redt het ze te geven .

Hier staat een pakketje al voor de deur en is het tuinpad al af , als ik open doe ,en springt de bezorger al in z'n bus .

Soms komt hij weer terug met pakketjes van buren die niet thuis waren .


Wel een heel lief idee .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Januari 2021 om 09:32
Originally posted by Mutti Mutti wrote:

Dat is ook toevallig Machtelt .

Ik pak alle gratis zegels aan ,als ik er zelf niets mee doe kan je er een ander gelukkig mee maken .



Gisteren had ik de kaarten met Deka zegels al in de tas. Er stond een jonge vrouw iets uit de Jamie Oliverkast uit te zoeken. Ik vroeg of ze meer nodig had en ze zei dat dit het laatste was, maar een vriendin spaarde nog. Ik overhandigde haar mijn 6 boekjes en ze was sprakeloos. Heeft u niets nodig? Nee, ik heb al jaren glazen ovenschalen met en zonder deksel en ik bak bijna niet meer. Nu nog de AH kaarten kwijtraken.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Januari 2021 om 09:45
goede morgen
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Januari 2021 om 10:51
goede morgen
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Januari 2021 om 11:07
Leuk zeg, hier was gister een bezorger die tegen de huisband had gezegd de inrit is hier anders geworden. Dus de huisband vertelt me
dat en zegt die postbode ken je toch wel. Ik keek erg blanco, want als de bezorger vindt dat de inrit hier gewijzigd is dan is hij ook
al zeker 3 jaar niet hier geweest LOL 
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Januari 2021 om 11:44
hallo

Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Januari 2021 om 09:55
Ja alsof ik me alle pakketbodes kan herinneren, sinds de postNL veel uitbesteed heeft wisselt dat enorm veel, dan heb je nog de DPD, DHL, GLS en UPS Wacko
Ja maar deze hampelt (trekt met het been) er ging geen lichtje branden Lamp
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Januari 2021 om 10:30
goede morgen

Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Januari 2021 om 10:51
goede morgen! Big smile

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Januari 2021 om 11:12
Het is grauw ,zelfs wat mistig ,ook binnen . Kan zonder lamp weinig zien
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Januari 2021 om 15:14
goede morgen
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Januari 2021 om 17:53
En als hij hard loopt zie je het niet .
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Januari 2021 om 20:00
ja klopt LOL
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 56789 29>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.375 seconden.
Lang Yarns