Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenGoedkoop haakkatoen / wol?

 Reageer Reageer Pagina  <1234>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Eugenie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 December 2005
Locatie: nog net veluwe
Status: Offline
Points: 4201
Direct Link To This Post Posted: 05 Augustus 2007 om 15:15

ik heb in Tsjechië katoen gekocht 1 euro 90 voor 75 gram van het merk katka naald 2,5 - 3. is dit duur?


~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~



Back to Top
BreienHaken View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 28 Maart 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2485
Direct Link To This Post Posted: 05 Augustus 2007 om 15:57
hey magtelt, wanneer was dat dan?? ik heb bij de apeldoornse markt nog nooit een wolkraam gezien. maar zou t wel graag willen!!
Back to Top
Carola View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Maart 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1090
Direct Link To This Post Posted: 05 Augustus 2007 om 16:32
he ophelia, ik heb zaterdag dus gister groen gekocht bij wibra ja ja kerst grooen!!! is nieuw in de collectie zeggen ze, trouwens ik heb gevraagd en in de meeste filalen kan je bestellen wat je wilt en dan halen ze het uit het andere filiaal naar jouw filiaal toe want hier is vaak ook niet veel kleur!!
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Direct Link To This Post Posted: 05 Augustus 2007 om 16:42
Originally posted by knitalot knitalot wrote:

hey magtelt, wanneer was dat dan?? ik heb bij de apeldoornse markt nog nooit een wolkraam gezien. maar zou t wel graag willen!!


Een jaar of vier geleden heb ik er voor het laatst wol gekocht. Ik kom nu niet veel meer op de markt, omdat er voornamelijk kledingkramen staan en weinig textiel en fournituren. Ja het wordt minder en minder met de wol, er zat een tijd geleden ook een kledingzaak in de Oranjerie, waar dat geldpunt en de toiletten zijn, die verkocht ook wol. Hopelijk komt Knaakland snel weer met een schap wol. Toen ik pas in Apeldoorn woonde, was er een 3 Suisses en een Phildar winkel, een in de Brinklaan en de ander, meen ik in de Mariastraat. Toen heb ik nog al die poppenbreiboekjes van 3 Suisses gekocht.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Direct Link To This Post Posted: 05 Augustus 2007 om 16:45
Originally posted by Eugenie Eugenie wrote:

ik heb in Tsjechië katoen gekocht 1 euro 90 voor 75 gram van het merk katka naald 2,5 - 3. is dit duur?

Dat hangt van de looplengte af, hier zijn bollen meestal 50 0f 100 gram. Dure wol heeft meestal een kleine looplengte, dan heb je veel meer bollen nodig voor dezelfde trui als met b.v. Wibra wol. En dan wordt ie ook zwaarder. Ik denk niet dat je duur uit was en nu heb je een souvenir als je ermee gebreid hebt.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
BreienHaken View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 28 Maart 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2485
Direct Link To This Post Posted: 05 Augustus 2007 om 19:22
oh echt nooit geweten van die kledingzaak? vindt het al vreemd dat crea-art geen breispul heeft. Ja hoor hebben wij een phildarwinkel gehad? helaas brei ik pas 2 jaar dus dat ben ik misgelopen. leuk een plaatsgenootje!! zal vol spanning op knaakland wachten
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Direct Link To This Post Posted: 05 Augustus 2007 om 23:17
Ik vraag elke keer dat ik Crea Art passeer even of ze misschien haak en brei spullen hebben, hopelijk denken ze dat ik telkens een ander ben.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
BreienHaken View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 28 Maart 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2485
Direct Link To This Post Posted: 06 Augustus 2007 om 07:25
zijn er in elk geval 2, ik doe dat ook. kan het niet laten...1 keer zei zo'n meisj: "maar mevrouw, dat doet toch bijna niemand meer?" hahahah
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Direct Link To This Post Posted: 06 Augustus 2007 om 09:17
Toen ik hier kwam wonen in 1994 barstte het nog van de handwerkwinkels en breizaken. Ik herinner me zelfs nog dat de Giraffe breiwol had (maad die hele winkel bestaat niet meer geloof ik, allemaal ook Blokker geworden). En Xenos in het begin ook nog wel wat. De supermakrt had regelmatig goedkope pakketten, en diverse kraampjes op de markt. Ook bij de Hema kon je vooral voor katoen goed terecht.

Eind jaren '90 was het ineens helemaal niks meer, alleen nog het vreselijk dure Bertus Workel, die eigenlijk alleen maar mooi en duur spul heeft. Nu zie je langzaamaan de goedkope textielzaken allemaal wol en acryl gaan voeren, maar wel altijd net te weinig om bijvoorbeeld een goed pakkeet basiskleuren te krijgen.

De Action heeft nu inderdaad ook wel iets, maar 't houdt niet over. Ben heel benieuwd naar het asortiment van Knaakland, als dat inderdaad komt. Maar van mij mag er ook gewoon weer één échte breiwinkel bijkomen, waar je zeker vindt wat je zoekt. Dat mis ik wel. Nu is het echt ene strooptocht af en toe.
A clean house is a sign of a wasted life
Back to Top
Eugenie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 December 2005
Locatie: nog net veluwe
Status: Offline
Points: 4201
Direct Link To This Post Posted: 06 Augustus 2007 om 11:51
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Originally posted by Eugenie Eugenie wrote:

ik heb in Tsjechië katoen gekocht 1 euro 90 voor 75 gram van het merk katka naald 2,5 - 3. is dit duur?

Dat hangt van de looplengte af, hier zijn bollen meestal 50 0f 100 gram. Dure wol heeft meestal een kleine looplengte, dan heb je veel meer bollen nodig voor dezelfde trui als met b.v. Wibra wol. En dan wordt ie ook zwaarder. Ik denk niet dat je duur uit was en nu heb je een souvenir als je ermee gebreid hebt.

Er zit 250 meter op de bol. ik heb vrachten katoen en wol meegenomen, in sommige dorpjes zaten wel drie winkeltjes. heerlijk!!!!


~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~



Back to Top
BreienHaken View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 28 Maart 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2485
Direct Link To This Post Posted: 06 Augustus 2007 om 12:01
wij hebben wel een echte breiwinkel, de beekbergse wolhal. die heeft alles wat ik zoek
Back to Top
geesje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 December 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5399
Direct Link To This Post Posted: 06 Augustus 2007 om 12:02
.........he ...........jullie zijn van vakantie weer heelhuids terug............het is verschrikkelijk met de wolwinkels en fournituren allemaal weg .en hier al helemaal geen wol op de markt  ...............  wibra is mijn winkel   en zeeman heeft nu ook weer wol.............................
groetjes geesje
Back to Top
breioma View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Mei 2007
Status: Offline
Points: 2303
Direct Link To This Post Posted: 06 Augustus 2007 om 12:21
In ons dorp is helemaal niets ,ik moet altijd 8 tot 15 km,ver ,voor wibra,zeeman en gewone wolwinkels,misschien wel goed,is de verleiding ook niet zo groot!!
Back to Top
geesje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 December 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5399
Direct Link To This Post Posted: 06 Augustus 2007 om 13:12
....ook dat he?????????????/maar ik ben al 2x bij de wibra geweest en geen wol gekocht.............maaaaaaaarrrrrrrr dat komt ook omdat ze mijn kleuren niet hadden................(want anders).        
groetjes geesje
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Direct Link To This Post Posted: 06 Augustus 2007 om 18:55
Morgen maar eens even langs de Zeeman en misschien ook nog wel langs de Wibra :)
Back to Top
catharina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar


Lid sinds: 20 December 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4453
Direct Link To This Post Posted: 06 Augustus 2007 om 22:17
Nou Eugenie,dat vind ik een hele goede aanschaf en zeker niet duur!!!!!!!
Groetjes Catharina

Back to Top
x_ophelia View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 14 Juni 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 305
Direct Link To This Post Posted: 07 Augustus 2007 om 10:12
Dank je Carola! Dan ga ik zeker nog kijken deze week. Sorry voor het late antwoord, maar ik kom niet op internet tijdens de weekends...
Maar ik ga zeker zien! :)
Back to Top
Meia View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4244
Direct Link To This Post Posted: 07 Augustus 2007 om 15:00

Renske verkoopt ook goedkoop breigaren zoals "populair fin" In veel kleurtjes, 50 gram en 200 meterlooplegte voor € 1,29 en sommige kleuren voor € 1,-

Zeker de moeite waard om even in haar winkel te kijken. Rechtsbovenin deze pagina zie je hem wel staan! Hobbydooswinkel .

 

     All you need is love.

Back to Top
Nicole View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 23 September 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 115
Direct Link To This Post Posted: 07 Augustus 2007 om 18:16
Net bij de zeeman geweest, ze hadden net een hele lading nieuwe wol binnen, veel leuke kleurtjes vond ik alleen was het wat te dik voor wat ik er mee wilde doen....maar goed ik verzin wel een bijpassend projektje

groetjes Nicole
Back to Top
tyzy View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 190
Direct Link To This Post Posted: 08 Augustus 2007 om 07:57
Nou, hier bij de zeeman was niet 1 bol wol te bekennen, zelfs niet in een lelijke kleur  Er zit hier nog wel een quilt winkel, die ook wel een aardige collectie breiwol heeft. Heel mooi, maar erg duur. Een dorpje de andere kant op moet nog een stoffenwinkel zitten die ook breiwol heeft, maar toen ik daar vrijdag wilde gaan kijken, zat ie dicht  Nou ja, volgende keer beter, zullen we dan maar zeggen.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1234>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.547 seconden.
Lang Yarns