Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenGoedkoop haakkatoen / wol?

 Reageer Reageer Pagina  <1234>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Direct Link To This Post Posted: 08 Augustus 2007 om 09:35
Ik heb korenblauwe wol nodig voor een trui maat 140 en een truitje voor de Robijnbeer. Zeeman en Wibra hebben de goede kleur niet. Vandaag maar naar Hans Textiel en Action en anders naar de Beekbergse Wolhal, die hem op Internet wel heeft. Dat wordt crossen met de stadsbus, die zomerdienst rijdt. Normaal betaal je een euro voor een retourtje, maar je moet wel binnen het uur op je bestemming zijn met overstappen en al, anders moet je weer een euro ophikken. En de kwartiersdienst is vervallen, dus bus gemist = een half uur zitten te niksen, ik neem wel een haakwerkje mee.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
x_ophelia View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 14 Juni 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 305
Direct Link To This Post Posted: 08 Augustus 2007 om 12:24
wauw, je loopt ook her en der voor de juiste kleur wol :)
Ik zoek kerstgroen, zoals al bekend is
Vandaag even zien in de wibra dus, zoals ik al zei...en als ie er niet meer is sja, dan is het zo. Ik vertrouw erop dat ik de kleuren wel tegenkom op het moment dat ik ze echt nodig heb
Tis een manier van denken hé :)
Back to Top
perle View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 Juli 2006
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1575
Direct Link To This Post Posted: 08 Augustus 2007 om 13:21

ik heb in Tsjechië katoen gekocht 1 euro 90 voor 75 gram van het merk katka naald 2,5 - 3. is dit duur?

 Er zit 250 meter op de bol. ik heb vrachten katoen en wol meegenomen, in sommige dorpjes zaten wel drie winkeltjes. heerlijk!!!!

Hahahahah!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Klinkt inderdaad heerlijk!Geniet er maar van!Ben benieuwd naar hoe die er uit ziet!Zalig toch die nieuwe wolletjes,hoe is de wol,gewoon draadje of harig,of boucletteachtig of?...Vertel,ben heel benieuwd!

Back to Top
Eugenie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 December 2005
Locatie: nog net veluwe
Status: Offline
Points: 4201
Direct Link To This Post Posted: 08 Augustus 2007 om 14:05

alles bij elkaar 25 bollen. hier zie je van elk soort 1 bol. katoen en acryl vanalles wat.

 

 


~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~



Back to Top
breioma View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Mei 2007
Status: Offline
Points: 2303
Direct Link To This Post Posted: 08 Augustus 2007 om 15:02
Ik begin hebberig te worden ,bij het zien van die kleurtjes.
Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 April 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5572
Direct Link To This Post Posted: 08 Augustus 2007 om 15:31
ik vind dit zo heerlijk om te zien... net snoep, hé... Ben ook net een kind in een snoepwinkel, hoor als ik in een wolwinkel ben...
Back to Top
x_ophelia View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 14 Juni 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 305
Direct Link To This Post Posted: 08 Augustus 2007 om 17:03
geen kerstgroene wol gevonden in de wibra :) wel andere groenen, maar het moet kerstboomgroen zijn en niets anders 
Back to Top
Breimuis View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 18 Januari 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2277
Direct Link To This Post Posted: 08 Augustus 2007 om 17:39

Originally posted by chrisje chrisje wrote:

ik vind dit zo heerlijk om te zien... net snoep, hé... Ben ook net een kind in een snoepwinkel, hoor als ik in een wolwinkel ben...

Drop mij maar in een wol winkel en ik ben uren zoet als het moet. Ik wil ze allemaal even aanraken maar dat kan natuurlijk niet

En wat eenprachtige wolletjes Eugenie

Het is één maal per jaar moederdag MAAR ELKE DAG IS EEN FRUMMELBEESTENDAG
mijnBLOG
Back to Top
breioma View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Mei 2007
Status: Offline
Points: 2303
Direct Link To This Post Posted: 08 Augustus 2007 om 17:47
In venlo is een winkel ,daar hangen kettingen op een meter afstand van de wol en er mag niets uit het vak.je mag aanwijzen wat je misschien wil hebben en dat komt dan in een mandje uit de kelder.Is niet erg klantvriendelijk!!
Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 April 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5572
Direct Link To This Post Posted: 08 Augustus 2007 om 17:53

Originally posted by breioma breioma wrote:

In venlo is een winkel ,daar hangen kettingen op een meter afstand van de wol en er mag niets uit het vak.je mag aanwijzen wat je misschien wil hebben en dat komt dan in een mandje uit de kelder.Is niet erg klantvriendelijk!!

hé bah! da's niks, hé... Vind ik ook zo bij die "kijkshop", is zo ongezellig en haast klinisch... Ik moet toch altijd even prutsen, hoor... En zeker bij wol, die moet je toch voelen...

Back to Top
breioma View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Mei 2007
Status: Offline
Points: 2303
Direct Link To This Post Posted: 08 Augustus 2007 om 18:27
Ja,dat is erg ongezellig,je moet het wel kunnen voelen,maar ik heb een adres in de buurt,daar mag je alles pakken,en je struikelt er over de balen wol,wel zo leuk.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Direct Link To This Post Posted: 08 Augustus 2007 om 19:28
Originally posted by breioma breioma wrote:

In venlo is een winkel ,daar hangen kettingen op een meter afstand van de wol en er mag niets uit het vak.je mag aanwijzen wat je misschien wil hebben en dat komt dan in een mandje uit de kelder.Is niet erg klantvriendelijk!!
Wat raar, je wilt de wol toch wel eens dichtbij een kledingstuk houden, waarmee je breisel moet harmoniëren. Ik loop op de lapjesmarkt ook lekker te voelen. Aan de lappen bedoel ik, niet aan de koopman.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 April 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5572
Direct Link To This Post Posted: 08 Augustus 2007 om 19:32

Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Originally posted by breioma breioma wrote:

In venlo is een winkel ,daar hangen kettingen op een meter afstand van de wol en er mag niets uit het vak.je mag aanwijzen wat je misschien wil hebben en dat komt dan in een mandje uit de kelder.Is niet erg klantvriendelijk!!
Wat raar, je wilt de wol toch wel eens dichtbij een kledingstuk houden, waarmee je breisel moet harmoniëren. Ik loop op de lapjesmarkt ook lekker te voelen. Aan de lappen bedoel ik, niet aan de koopman.

oh, ik dacht al...

Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Direct Link To This Post Posted: 08 Augustus 2007 om 19:45
Bij de R&B hier doen ze het ook zo; één bol op de display (die je overigens wel mag voelen of er een lapje bij houden), en wat je wilt hebben komt van achter. Maar ergens begrijp ik dat wel. Ik was net toevallig bij de Action, waar ze van die leuke 'struisvogelwol' hebben; nou, het enige dat er nog lag, was ene hele hele vieze dikke onontwarbare en totaal onverkoopbare kluwen van minstens twintig vollen door elkaar. Walgelijik. Etiketten eraf, stukken afgerold, knopen knopen en nog enes knopen. Als dat te vaak gebeurt, kan ik me voorstellen dat ze dat anders willen doen. 
A clean house is a sign of a wasted life
Back to Top
odette View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 April 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3080
Direct Link To This Post Posted: 08 Augustus 2007 om 20:51
Ik wil ook altijd even voelen aan wol (of stofjes), maar inderdaad dat wil iedereen en na een tijdje is zo een bol een vodje geworden. En niet iedereen voelt even zachtzinnig, soms zie je mensen hele stukken draad uit een bol trekken. Dus dat zal inderdaad wel de reden zijn dat je niet overal zomaar aan de wol mag zitten. Eigenlijk als je er over nadenk best wel logisch je wil natuurlijk een mooie wol kopen en geen beduimelde frummelbol waar iedereen aan heeft gezeten.
odette
Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 April 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5572
Direct Link To This Post Posted: 08 Augustus 2007 om 21:18
is heel logisch, maar zo gaat het ook met boeken... Ligt er meestal ook maar één inkijk-exemplaar en de rest netjes ingepakt...  Eigenlijk zou één voel-bolletje ook de beste oplossing zijn, hé...
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Direct Link To This Post Posted: 08 Augustus 2007 om 22:23
Ja, die dan later goedkoper worden verkocht. Trouwens, met de service "bol over, geld terug" wordt ook wel gesjoemeld. Dan leg je al je gekochte bollen op de weegschaal en dan blijkt er uit één gebreid te zijn, heel slinks uit het midden. Zelf kan ik geen afstand doen van mijn wolletjes, die gaan naar zolder voor andere projecten.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
BreienHaken View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 28 Maart 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2485
Direct Link To This Post Posted: 09 Augustus 2007 om 07:22
ik heb van bijna elke kleur 1 bolletje op voorraad (gebruik er zo weinig van per bol), behalve huidskleur daar heb ik er meerdere van. kan ik zo even naar boven als ik wat nodig heb. alleen als ik in een wolhal ben, is het alsnog verslavend...toch weer nieuwe kleurtjes
Back to Top
breioma View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Mei 2007
Status: Offline
Points: 2303
Direct Link To This Post Posted: 09 Augustus 2007 om 07:40
Er zijn zelfs mensen die pantykousjes in een bol stoppen en hem dan terug brengen,hoe verzin je het,restjes hou ik zelf wel en hele bollen mogen altijd terug.Ik mag ook wel eens wat op zicht meenemen,wel handig als ik voor de kleitjes iets wil maken ,maar moeders de kleuren moet keuren,
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Direct Link To This Post Posted: 09 Augustus 2007 om 08:08
Bij Bertus Workel hier doen ze het nog handiger (en dat moet ook wel, want die hebben dúúúúre wol); van zo ongeveer elke soort garen hangt er een proeflapje of een werkstukje, truitje oid, waar je bij kan. Kun je écht zien en voelen hoe het breit. 
A clean house is a sign of a wasted life
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1234>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.516 seconden.
Lang Yarns