gordijnen voor schuine ramen (driehoekvor |
Reageer ![]() |
Autheur | |
remco48 ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 22 December 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 22 December 2010 om 22:47 |
Hoe maak je gordijnen voor driehoekige ramen?
Enkele plooi maar wel in verstek? Hoe werkt dat, hoe meet je? |
|
remco
|
|
![]() |
|
boek ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 23 September 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4896 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
o ja wie weet dat
![]() |
|
<a rel=nofollow href="http://www.funpagina.eu">
![]() |
|
![]() |
|
Corry R ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 11 Januari 2008 Status: Offline Points: 8853 |
Ik heb het ooit eens gedaan. Andelhalf keer de breedte van het raam,toen een mal gemaakt,van patroon papier,en net zolang zitten rommelen totdat ik de juiste plooien had. handiger is om rimpelband te gebruiken,de mijne waren niet mooi. Verstek is wel mooier,maar zelfs in de winkel kunnen ze dat niet goed.je krijgt rare ruimtes als je het niet doet. |
|
![]() |
|
esthertje ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 09 November 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 7742 |
Mijn moeder heeft het vroeger gemaakt voor mijn raam.
ze is boven aan begonnen met een dubbele plooi te maken en vandaar uit te meten naar beneden. je moet dan wel met z'n tweeën zijn want dan is het het makkelijkst. de roede eerst opgehangen en de eerste oog bovenaan vast gemaakt met zo'n wieltje. de plooi gemaakt en de onderkant op de goede maat gespeld. dan op die oog hangen met de eerste haak en dan de bovenkant omvouwen op de schuinte zoals je het moet hebben en meten waar de tweede plooi moet komen. die er in naaien en weer overnieuw beginnen. ik hoop dat je mijn verhaal snapt. het is veel werk maar het resultaat mag er zijn. succes ermee |
|
![]() |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |