Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenGrote vakantie!!

Reageer Reageer Pagina  <1 2345>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Ennas View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Direct Link To This Post Posted: 13 Juli 2008 om 13:25

Nou heb net die vriendin gesproken en we gaan NIET op vakantie. Ze heeft te veel dingen die niet opgelost kunnen worden en de enige oplossing voor haar is thuisblijven...

Ben nu even boos en teleurgesteld. Ga nu op zoek naar iets voormezelf dat ik er toch even uit ben...

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 13 Juli 2008 om 13:49
Wat vervelend dat je vriendin eerst de indruk wekte, dat ze met je op reis wilde, en het later liet afweten.
Maar beter nu, dan dat je al op weg was en ze ineens grillig gedrag ging vertonen. Nu weet je wat je aan haar hebt. Anders was het zonde van je geld geweest als de vakantie verpest was. Ik hoop dat er zich nog iets leuks voordoet voor je. Dat heb je zeker verdiend.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Ennas View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 13 Juli 2008 om 13:54

Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Wat vervelend dat je vriendin eerst de indruk wekte, dat ze met je op reis wilde, en het later liet afweten.
Maar beter nu, dan dat je al op weg was en ze ineens grillig gedrag ging vertonen. Nu weet je wat je aan haar hebt. Anders was het zonde van je geld geweest als de vakantie verpest was. Ik hoop dat er zich nog iets leuks voordoet voor je. Dat heb je zeker verdiend.

Dank je wel.

Back to Top
krieltje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 13 Juli 2008 om 15:47
oooooooo, wat een....streek.
Ik kan me wel voorstellen dat er iets tussen kan komen, maar dat had ze ook al veel eerder kunnen zeggen toch!!!!!!
En nu??? ga je zelf lekker iets zoeken!! lekker wat knutsels mee en de zon op zoeken of doe je dat liever niet alleen?!
succes
krieltje
Back to Top
Ennas View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 13 Juli 2008 om 16:45

Ik vind het wel spannend om zo alleen weg te gaan, maar ik wil wel heel graag nog even de (buitenlandse) zon meepakken.

Ben al aan het kijken bij single/alleen reizen, maar ik kijk verkeerd geloof ik. Allemaal dure reizen. En alleen naar de plaats die we eerst hadden, Mallorca, kan ook maar ben bang dat ik dan `alleen' blijf zeg maar. Bijna iedereen is wel met iemand en ik ben niet iemand die zich opdringt...

En ik heb aan huisoppas gedacht, maar tja das ongeveer hetzelfde als thuis..

Maar ik heb t/m 1 september ong. de tijd dus er zal best wel iets op mijn pad komen...

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 13 Juli 2008 om 18:37
Huisoppas kan heel anders zijn. We gingen als Amsterdamse bleekneusjes elke zomer in een huis in Hilversum oppassen op de telefoon (dokter) en op de jongste dochter, dus we hadden er een zusje bij en we gingen vaak de hei op en overal in het Gooi wandelen. Als je in een andere omgeving zit, ben je er helemaal uit. En als je niets vuil maakt, is er ook niet veel werk aan het huis. Elke avond patatje halen, lunch en ontbijt van hetzelfde bord, even onder de kraan, klaar.

wat rozengeur.
Back to Top
krieltje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 13 Juli 2008 om 19:50
Een pizza uit een doos, een broodjes shoarma geeft ook geen rommel. Gemixed voer bij de ah zo in de magnetron. wc dat kan ook buiten, dus die hoef je dan ook niet schoon te maken!! toch magtelt...
Hoe lang wil je eigenlijk??

krieltje
Back to Top
Ennas View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 13 Juli 2008 om 20:01

Hahahaha tja, zo wordt oppassen wel makkelijk ja (en ongezond)

De huisoppas-huizen die ik heb gezien op internet vragen vaak oudere mensen of stellen. En tja... ik ben geen van beiden. Ook single/alleengaandenreizen zijn veelal voor 45 + (of erg duur)

Tijdsduur maakt mij op dit moment eigenlijk niet uit. Als ik er maar even tussenuit ben. Even geen gedachten aan emoties, school, enz enz.

Ben druk aan het zoeken, maar dan is het of te duur, of niet beschikbaar meer, of geen zwembad, bla bla bla.

Hahahaha ik ben ook niet kieskeurig ofzo.

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 14 Juli 2008 om 12:48
Originally posted by krieltje krieltje wrote:

Een pizza uit een doos, een broodjes shoarma geeft ook geen rommel. Gemixed voer bij de ah zo in de magnetron. wc dat kan ook buiten, dus die hoef je dan ook niet schoon te maken!! toch magtelt...Hoe lang wil je eigenlijk??

Ik gaf ook maar een paar voorbeelden. En als je gezond wilt, eet je er sla en fruit bij, dat kun je ook kant en klaar schoongemaakt en gesneden in plastic bakjes kopen.
En w.c.? Een papiertje onderin leggen, zo'n flesje aan de rand hangen en mannen mogen niet staan. Die blijft wel schoon zo.
Eén van mijn motto's is: Lui geboren wordt nooit actief.

wat rozengeur.
Back to Top
borduurmiep View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 14 Juli 2008 om 20:02

Wij zijn net terug van 8 daagjes Marllorca heerlijk genoten van het te warme weer. Gelukkig zijn we wel weer thuis in dit aangename weer.

Moet nodig mijn brei en haak projecten bij gaan werken.

Rats are my life. Everything else is just small detail -Heather-

Gr Carmen
Back to Top
Ennas View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 15 Juli 2008 om 12:39

Haha het lijkt bijna een topic van mij met zoveel berichten van mij erin.

Ik sprak net een andere vriendin en die bood aan om een weekendje/weekje in Nederland nog met mij er op uit te gaan. Ze overlegt met haar vriend of hij het goed vind en dan gaan we misschien met zijn 2tjes een weekje naar blanes, spanje.

Maar iig ik ga er dus nog wel even tussenuit. Waar maakt me op dit moment eigenlijk niets meer uit, als ik er maar even tussenuit kan.

Volgende week en de week erop ga ik nog 4 x 1 dag oppassen op 2 kinderen. Ze gaan daar de benedenverdieping helemaal verbouwen, dus we kunnen alleen boven zitten. Ik plan die dagen gewoon vol met dagje dierentuin, bos, strand, speeltuin, enz enz. Nu nog goed weer.

Back to Top
Ennas View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 20 Juli 2008 om 15:44

Daar was ik weer

Ik ga aanstaande vrijdag of de vrijdag daarop een lang weekend weg hier in de buurt. Tussen het oppassen door er even op uit. Het wordt zeer waarschijnlijk Epe/Emst/Nunspeet ergens die kant op.

Alleen, met de caravan, dagje uit en dagje wandelen/`strand' aan het meer/fietsen en de vakantie is ingevuld.

Misschien in Augustus nog een lang weekend met een vriendin, logeren bij familie en oppasgezinnen.

Het goede weer komt er ook aan dus het komt helemaal goed. Heb genoeg breiwerk in de planning (net 6 boekjes overgekocht met poppenklerenpatronen )

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 20 Juli 2008 om 16:19
Het viel me de laaste dagen op, dat poppenkleertjes wel sneller klaar zijn, maar je moet evenveel draden wegwerken als in kinder- of volwassen kleren. Het is wel leuk om de poppen telkens iets nieuws aan te trekken en te kijken hoe het staat. Heb je die 3 suissesboekjes of wat modernere?

wat rozengeur.
Back to Top
Ennas View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 20 Juli 2008 om 16:24

Ik heb de Andrea Kreativ in Nederlands en Duits. Voor `gewone' poppen(jes) en de re-bornpoppen. En een enkele barbiepatroon.

De poppenkleertjes zijn idd sneller gebreid dan volwassenkleren. Dat is ook de reden dat ik geen kleren voor mezelf maak, ik zie te langzaam resultaat en bij de poppenkleertjes al heel snel. En mijn oma vind het zo leuk als ik de pop meeneem om de kleertjes te passen.

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 20 Juli 2008 om 19:47
Ik heb twee babypopjes aangekleed en een mummyslaapzak bezorgd. Kwam laatst een vriendin op de koffie en die ging er mee zitten spelen. Ze kreeg gelijk ook zin. De slaapzak is een haakpatroon maar kan ook gebreid worden. Voor een pop van ongeveer 30 cm.: Een lap van 66 bij 21 (ongeveer) cm maken, aan de onderkant 20 cm omvouwen en aan beide kanten vastzetten, aan de bovenkant de punten naar binnenvouwen en de bovenkant aan elkaar naaien, zodat hij om het hoofdje past. Je kunt er een sierrandje omhaken, maar het staat nergens in de wet dat dat moet. Breder en groter is hij geschikt voor grotere poppen.

wat rozengeur.
Back to Top
Ennas View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 20 Juli 2008 om 21:14
Zo'n mummyslaapzak is ook een leuk idee. Makkelijk te maken, ik heb nog een hele grote bol blauwe harige wol, daar kan ik een warme slaapzak van maken. Maar eerst mijn rijtje patronen afmaken.
Back to Top
krieltje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 22 Juli 2008 om 10:41
dag allemaal
Ik ben vanaf morgen een paar weken op vakantie.
Op naar duitsland :-) feesten, en er lekker uit,
en een breiwerk mee natuurlijk
geniet lekker sanne
krieltje
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 22 Juli 2008 om 12:40

magtelt,

wat een leuk idee. ik denk dat ik dat ook een keer ga maken. maar eerst het konijn rosa af maken.

gr esther

Back to Top
Lizzi View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 22 Juli 2008 om 13:21
Wij zijn ondertussen al terug van onze vakantie in Frankrijk. Zalig was het! 14 dagen schitterend weer!! Ik heb nu nog 6 weken vakantie om lekker te frutselen,maar mn ventje is spijtig genoeg weer aan het werk. In augustus gaan we wel nog een weekje naar de ardennen. Dus voorlopig nog even vakantie voor mij! 
groetjes, Marlies
Back to Top
eNGELIEN View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 22 Juli 2008 om 13:54
Heel veel plezier op jullie vakantie.
           Groetjes Lien
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 2345>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.500 seconden.
Lang Yarns