haken??????? |
Reageer | Pagina <1234> |
Autheur | |
amandel
Hobbyguru Lid sinds: 25 September 2005 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 5940 |
Posted: 23 Mei 2007 om 16:48 |
Hallo Hil, ik zie het voor me, dat werkt ook niet met een poes op schoot. Maar, het lukt je zo te lezen. Tip: geef de poes ook een paar kleine bolletjes wol . Als je sliert losse hebt gehaakt, steek je in de 3 de losse in, dit is dan je eerste stokje. dan in de volgende losse weer een stokje. Je doet het helemaal goed. toppie hoor, zo enthousiast. Pannelappen, kan met alle steken maken hoor, vaste en stokjes wat je zelf leuk vind. groetjes irene.
|
|
Hilletje
Groupie Lid sinds: 06 Februari 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 74 |
Posted: 23 Mei 2007 om 16:56 |
Hallo Irene,
Ik wil je op de 1e plaats hartelijk bedanken voor je mooie kaart en opbeurende woorden, doet me zò goed! Fijn dat je gereageerd hebt op mijn mailtje, want iedere keer in de 3e losse een stokje is net een gatenkaas, geen gezicht hoor. Ik ga nu aan mijn eten denken want i.v.m. suikerziekte moet ik op tijd eten en morgen moet ik naar de internist, dus ik moet wel! Lieve groetjes van Hil |
|
H.v.d.Bos
|
|
Corrie
Hobbyguru Lid sinds: 02 April 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 5226 |
Posted: 23 Mei 2007 om 18:02 |
Hilletje weet je wat je deed je was filet aan het haken dan krijg je dus gaatjes tussen je werk.
|
|
Hou de eer aan jezelf
|
|
breioma
Hobbyguru Lid sinds: 09 Mei 2007 Status: Offline Points: 2303 |
Posted: 23 Mei 2007 om 18:35 |
Hoi hilletje, wat goed van je ,als je soms patronen van pannenlappen en ovenwanten wil om mee te beginnen, ik heb nog wat in een oud 3 suissesboekje staan, Laat het maar weten dan stuur ik ze door. Groetjes Corry |
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23691 |
Posted: 23 Mei 2007 om 18:38 |
Hoi Hilletje, de poes zal wel wennen aan die bewegende draad, de mijne worden er niet meer warm of koud van.
Terwijl die van 15 nog wel naar het ceintuurtje van mijn ochtendjas slaat. Ze gaan wel altijd in het mandje met wol zitten, lekker zacht en warm, dus er staat een mand met wol, die ik niet gebruik, naast mijn werkmandje. Boeventuig, maar o zo lief! Groetjes, Magtelt |
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
cormout
Hobbywonder Lid sinds: 08 November 2005 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 734 |
Posted: 23 Mei 2007 om 19:11 |
gratis Pannenlappen tip:
Dubbel maken, anders worden je handjes zo warm |
|
Corrie
Hobbyguru Lid sinds: 02 April 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 5226 |
Posted: 23 Mei 2007 om 19:23 |
Of dik garen gebruiken , haakt lekker makkelijk he Corrie?
|
|
Hou de eer aan jezelf
|
|
Hilletje
Groupie Lid sinds: 06 Februari 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 74 |
Posted: 23 Mei 2007 om 19:36 |
Hallo Corrie,
Ik zou het heel graag ontvangen die patroontjes van pannelappen en ovenwanten, want in het haakboekje zijn het allemaal pannelappen die vanuit het midden beginnen. Maar nog een vraagje, stel dat ik ze in vasten ga maken, gewoon stom heen en terug, hoeveel lossen moet ik dan op het eind haken om te keren? Ja ik vraag maar hoor, daar word ik wijs van toch? Vriendelijke groeten van Hil |
|
H.v.d.Bos
|
|
breioma
Posted: 23 Mei 2007 om 19:54 |
Hoi Hil ,dik garen is erg handig en snel klaar of een dubbelle draad. Morgen stuur ik je de patroontjes. Wanneer je vasten haakt maak je een losse om te keren Groetjes Corry |
|
Hilletje
Posted: 23 Mei 2007 om 19:59 |
Hartstikke bedankt Corrie, ik ben in blijde verwachting, hahahaha.
Maar ik ben wel heel erg bezig met dat haken en het heeft me helemaal in de ban. Ach ja een mens kan zo maar verslaafd raken, maar dit is gelukkig niet schadelijk. Dus ik wil zeker niet afkicken van het haken. Groetjes van Hil |
|
H.v.d.Bos
|
|
Syl***
Hobbyguru Lid sinds: 23 Januari 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2042 |
Posted: 23 Mei 2007 om 20:35 |
Het haakvirus heeft je dus ook te pakken vasten=1 losse Half stokje= 2 lossen stokje= 3 lossen dubbel stokje= 4 lossen succes |
|
Groetjes Syl
|
|
amandel
Hobbyguru Lid sinds: 25 September 2005 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 5940 |
Posted: 23 Mei 2007 om 20:42 |
Hier alvast een pannelap patroon, speciaal voor Hil en voor de liefhebber vanaf boven gehaakt; benodigdheden: 1 bol hoofdkleur, 1 kleur bijkleur. Haaknaald 3,5 Gebruikte steken: lossen, en vasten. Met de hoofdkleur een ketting van 16 lossen haken. tot een ring sluiten. 1ste Toer; 1 vaste in de 1ste losse, 3 vasten in de 2de losse, 1 vaste in de 3de losse. nu in heen en weergaande richting in vasten, hierbij alleen het achterste lusje opnemen en steeds 1 losse om te keren. 2de toer. 2 vaste op 2 vaste , 3 vaste op de middelste vaste, 2 vaste op 2 vaste. 3de toer: bijkleur. 3 vaste op 3 vaste. 3 vaste op de middelste vaste, 3 vaste op 3 vaste. 4de toer: 4 vaste op 4 vaste, 3 vaste op de middelste vaste. Zo elke toer in het midden blijven meerderen en afwisselend 2 toeren van elke kleur tot er 32 toeren zijn gehaakt. Rondom de pannelap met de hoofdkleur, 1 vaste op 1 vaste, 1 picot (=3 lossen met 1 vaste in de 1ste losse hiervan) * 1 vaste op de 2de volgende vaste of in de 2de volgende toer van de zijkant., 1 picot, vanaf * herhalen. Om de lus 7 vasten met picot haken. De toer met 1 halve vaste sluiten. Ik hoop dat het patroontje goed overkomt, groetjes irene.
|
|
Hilletje
Posted: 23 Mei 2007 om 21:16 |
Hallo Irene,
Ten eerste natuurlijk hartelijk dank voor je vlotte service, maar een giller, ik dacht, ik print het patroontje even uit, wat denk je? komen al die mails die er over en weer geschreven zijn ook allemaal mee, kan wel een bibliotheek beginnen op deze manier. Ik dacht echt dat ik alleen de pannelap kreeg, mooi niet. Maar al met al ben ik helemaal in de wolken en dat is lang geleden hoor. Zo zie je maar waar de Hobbydoos al niet goed voor is en al de leden die erbij zijn, TOPPIE hoor. Een hele lieve groet voor jou en allemaal van Hil |
|
H.v.d.Bos
|
|
amandel
Posted: 23 Mei 2007 om 21:37 |
Hil, even het stukje kopieeren, met foto. (Er overheen gaan met je ingedrukte linkermuisknop tot alles blauw is, wat je hebben wil) rechts klikken en kopieeren kiezen En dan word openen , plakken in word. ( komt de foto er ook bij. En printen. Je kan wel een ordner aanschaffen met al die berichtjes erbij zo. lieve groetjes irene |
|
Breimuis
Hobbyguru Lid sinds: 18 Januari 2007 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 2277 |
Posted: 24 Mei 2007 om 00:11 |
Ja Hil, van dat haakvirus ga je heel moeiljk afgeraken, dus je poezen zullen er heus wel aan wennen. De mijne zijn opgegroeid tussen de wol en loshangende draden dat ze er helemaal niet meer van opkijken. |
|
Het is één maal per jaar moederdag MAAR ELKE DAG IS EEN FRUMMELBEESTENDAG
mijnBLOG |
|
Breimuis
Hobbyguru Lid sinds: 18 Januari 2007 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 2277 |
Posted: 24 Mei 2007 om 00:24 |
En drie corrie of corry's die na mekaar antwoorden wordt wel erg verwarrend wil hiermee niet zeggen dat jullie niet meer mogen reageren hoor meiden hoe meer reacties hoe gezelliger het wordt.
|
|
Het is één maal per jaar moederdag MAAR ELKE DAG IS EEN FRUMMELBEESTENDAG
mijnBLOG |
|
breioma
Posted: 24 Mei 2007 om 07:52 |
Hoi, ik ben Corry met y,de andere zijn volgens mij met ie,Maar ik ben ook breioma. Groetjes,ik was ook een beetje in de war,Corry |
|
chrisje
Hobbyguru Lid sinds: 29 April 2007 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 5572 |
Posted: 24 Mei 2007 om 11:11 |
hoi hil, veel haakplezier met de pannenlappen! Ik haak al zo'n beetje sinds mijn vijfde (jaaa, vroeg, hé, hihi!) en ben er met tussenpozen steeds weer blij mee, hihi! Mijn kleine tipe voor je: tel -vooral in het begin- vaak je stekenaantal na... Doe ik nog steeds regelmatig en dat voorkomt "schuine" lappen... |
|
Hilletje
Posted: 24 Mei 2007 om 11:36 |
Hallo Allemaal,
Irene dat vergat ik je nog te mailen, ik heb je prachtige kaart bij de pc staan en dat poesje dat op de envelop zat, heb ik er voorzichtig afgepeuterd en op de pc geplakt, staat allemaal zò gezellig, dank je wel hoor. |
|
H.v.d.Bos
|
|
Hilletje
Posted: 24 Mei 2007 om 11:38 |
Hallo Irene ik vergeet weer eens wat.
Ik had gedaan wat je gezegd had over het blauw maken etc. vergat ik word weer, dus kreeg ik weer een bibliotheek vol. Hahaha eigen schuld dikke bult! Maar het is gek maar ik leer het meeste van mijn fouten. Weet je dat ook weer. Positieve groet van Hil |
|
H.v.d.Bos
|
|
Reageer | Pagina <1234> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |