Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenHandwerken ... dat doet toch niemand meer

Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
NaJa View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Status: Offline
Direct Link To This Post Onderwerp: Handwerken ... dat doet toch niemand meer
    Posted: 09 Oktober 2008 om 12:16

In het weekend begint de bibliotheekweek. Al onze bezoekers kunnen deelnemen aan een wedstrijd. Een van de schiftingsvragen is 'bij welk personeelslid, hoort deze stapel boeken'. In mijn stapel zit natuurlijk een handwerkboek.

Toen een collega van een andere dienst net aan het raden was, welke stapel bij wie hoorde en hij de mijne vond zei hij 'Doe jij handwerken? Dat doet toch niemand meer! Wel knap.' Gelachen dat ik heb toen ik zijn verwonderd gezicht zag.

Handwerken doen we toch nog met heel veel! Misschien moeten we meer reclame maken voor onze hobby ;-)

Groetjes

Nathalie
Back to Top
tammie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2008 om 12:32

nou ik leen altijd handwerk boeken bij onze bieb.

maar mischien is het een idee om reclame te maken.

http://tammysplace1.blogspot.nl/
http://www.tammysplace.nl/
http://tammie1990.multiply.com
https://www.facebook.com/tamara.denos
http://tammy190.hyves.nl/
http://pinterest.com/tammie1990/
Back to Top
breinaald View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2008 om 12:38
ik ga ook altijd bij de bieb kijken en dan kopieeren maar
quality=
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Online
Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2008 om 12:38
In onze bibliotheek mogen de medewerkers en -werksters op tafels aan het hoofd van de kasten boeken van hun keuze neerleggen, dat wisselt per dag of week, want de leners mogen ze wegpakken. Ik zal eens zeggen dat ze handwerkboeken daar neer moeten leggen. De nieuwe handwerkboeken staan trouwens wel als "spotlight", d.w.z. op een aparte display, maar je mag ze 4 weken houden en verlengen, in tegenstelling tot de "sprinters, die je na 14 dagen moet inleveren (of zoals ik smokkel, op je mans kaart zetten).
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2008 om 12:43
Ik had jaren geleden een grappige ervaring in de bieb. Ik kwam binnen met mijn vriendin, we gingen altijd samen naar de markt en boeken uitzoeken, in de tijd dat ik beren verzamelde. Stond de vitrine vol beren met een bordje erbij Verzameling van Machteld, dus mijn vriendin komt me erbij halen en zegt dat de naam verkeerd gespeld is. Maar ik had daar niets tentoongesteld. Bleek dat een van de bibliothecaresses ook zo heette en beren verzamelde en bij doorvraag ook dol op katten was. Alleen was ze de helft jonger.

wat rozengeur.
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2008 om 13:32

dat hoor ik hier ook heel veel. dat ik ze vertelde dat ik een deken aan het breien was heb ik heel vaak gehoord "die koop je toch gewoon in de winkel" nee dus.

Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2008 om 14:34

Bij ons in Belgie is handwerk  meer terug bekend,en je vind hier wel winkels met boeken

Back to Top
Tinkerbel View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2008 om 14:35

Is toch veel leuker als je het zelf maakt!!!!

Gister bracht ik een kraamkadootje naar een buurvrouw die net oma is geworden, zegt ze: "Goh, ik wist niet dat jij zo'n freubeltante was. Knap hoor en wat mooi. Lief dat je dat gemaakt hebt voor Amy!!!"  

Kijk en dat is nou het leuke van zelf maken (vind ik tenminste )..... 

Groetjes
Back to Top
Sirk View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2008 om 14:56
Handwerken is toch terug "hipper" aan het worden?

Maar als ik zelf zeg dat ik vb naaischool volg, of zelf een sjaal aan het breien ben, bekijken de meesten me alsof ik een saaie oude bomma ben Mijn beste vriend heeft me dat trouwens letterlijk gezegd: "Nog even en je kan naar het home" Toen was ik wel ff pisnijdig, vooral omdat hij niet wou geloven dat ik mooie, trendy dingetjes maak! Op Drops vb heb je toch heel veel moderne patronen?! Ik zie een bomma nog niet met een gehaakte bikini rondlopen Maar euh, nooit, never, jamais, krijgt die vriend een mooi breiwerkje van mij! Dat hij maar stikjaloers wordt
Back to Top
tammie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2008 om 15:18
bij ons op de manege hebben alle mensen met een pasgeboren baby een zelf gemaakte knuffel van me gekregen. en ze vonden het nog harstikke leuk ook.
http://tammysplace1.blogspot.nl/
http://www.tammysplace.nl/
http://tammie1990.multiply.com
https://www.facebook.com/tamara.denos
http://tammy190.hyves.nl/
http://pinterest.com/tammie1990/
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2008 om 16:26
Was er vorig jaar niet iemand nijdig op buurman, die ook zo denigrerend over een zelfgemaakte poncho had gedaan? Mensen vinden haken en breien ouderwets maar kopen nu wel gebreide sjaals en gehaakte poefs, hardstikke duur en waarschijnlijk ook handgemaakt. Die mensen hebben misschien net zulke ervaringen op de lagere school gehad als sommige van ons, maar wij kijken verder dan ons kinderneusje lang is. Dan kun je ook wel zeggen dat koken ouderwets is, omdat je kantenklare maaltijden bij de supermarkt kunt kopen. Heel makkelijk en smakelijk voor wie geen tijd te missen heeft, maar ik sta graag te kokkerellen.

wat rozengeur.
Back to Top
Veerletje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2008 om 16:34
Bij mij kijken ze ook altijd raar hoor, als ik zeg dat ik haak ^^ Maar eens ze zien wat ik maak (meestal knuffelbeertje) staan ze toch te kijken en vragen ze me zelfs of ze het ook niet kunnen leren! 

En trouwens, moest "handwerken" helemaal "uit" zijn, dan zou een winkel zoals de Veritas toch niet kunnen overleven? (of misschien wel, op hun GEBREIDE sjaals en mutsen? )

Ik ben er stiekem toch wel fier op dat ik een hobby heb die niet zoveel jongeren doen
Back to Top
Tul!p View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2008 om 16:49

Hahaha nou handwerken is weer helemaal terug en het is toch een heerlijke hobby.

GROETJES
Back to Top
NaJa View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2008 om 16:52

Ik vind het ook zalig. Wel leuk om jullie reacties te horen.

Ik ben heel benieuwd wat het publiek zaterdag van mijn keuze vindt.  Misschien plakken ze mijn hoofd wel op een heel andere stapel en krijgt een van de oudere medewerkers de mijne.

Groetjes

Nathalie
Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2008 om 18:52

Ja Magtelt,er was inderdaad een rare buurman,maar handwerken is en blijft leuk,en als anderen het suf vinden,gaan ze maar postzegels verzamelen.

kom nog wel steeds vreemde reacties tegen,maar daar heb ik me nog nooit aan gestoord,gewoon lekker doorgaan.

Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2008 om 19:03

HEB LAATST GEHAAKT BIJ DE PONT. HIJ VOER NET VOOR MIJN NEUS WEG EN WACHTEN DUURT DAN ZO LANG. DUS UIT MIJN WERK TAS MAAR MIJN HAAKWERK GEHAALD. HEB NIET GELET OP REACTIES MAAR HET MOET ER BELACHELIJK UITGEZIEN HEBBEN. EEN JONGE MEID OP EEN SUPER BLITSE KNAL ORANJE SCOOTER MET EEN HELM OP ZIT TE HAKEN...... MAAR IK HEB NIET ALTIJD ZOVEEL LEF. SOMS DURF IK HET GEWOON NIET MEE TE NEMEN NAAR IEMAND TOE. BANG DAT ZE ME UIT ZULLEN LACHEN. MAAR EIGENLIJK IS HET GROTE ONZIN. WANT IK BEN HARTSTIKKE TROTS OP MIJN WERKSTUKJES.

HAAK OP MIJN WERK OOK REGELMATIG EN NIEMAND DIE ER OM LACHT. NAM LAATST EEN GEBRADEN GEHAKTSCHNITZEL MEE OM OP MIJN BROOD TE DOEN EN HET HELE TEAM HAD ER PLEZIER OM. IK HAD HET NU PRECIES ANDERSOM VERWACHT. KENNELIJK IS HAKEN TOCH WEL NORMALER DAN EEN GEHAKTSCHNITZEL OP JE BOTERHAM DOEN.

Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
odette View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2008 om 19:27

Mij lachen ze vaak ook uit als ik een breiwerkje (meestal een sok) uit mijn tas pak. Maar het zijn meestal wel leuke opmerkingen die ik krijg.... 'brei je voor mij ook een sok', of laatst bij honkbal dat ik voor het hele team sokken aan het breien was, of waren het misschien slaghandschoentjes.....

Ik krijg eigenlijk altijd leuke reacties. Soms doe ik mensen aan hun oma denken ik weet niet goed wat ik met die opmerking moet.

odette
Back to Top
Fietje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2008 om 20:03

Hallo allemaal,

Ik krijg tot nu toe alleen nog maar leuke reacties op dat ik haak,

ik haak nu ongeveer 4 maanden, en ik ben er echt helemaal gek van, en in mijn enthousiastme, heb ik het er regelmatig over. Zo is een goede vriendin van me weer gaan haken, die werd door mij aangestoken, en een moeder van een klasgenootje van mijn dochtertje die is ook helemaal aangestoken, en vind het ook super leuk!

maar wel grappige voorval in de boieb, en iemand die op een scooter haakt, hihihi, ik neem tegenwoordig, als we met ons gezin weggaan mijn haakwerk in de auto mee!

xxx

Geniet van elke dag!
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 10 Oktober 2008 om 19:19
Vandaag stonden er twee jonge meiden in de Hoofdstraat donateurs te werven voor een goed doel voor oude en jonge mensen, ik gaf me op en vroeg of er belangstelling was voor een oudje dat jonkies wel wilde leren breien of haken, toen bleken ze allebei borduurfans te zijn en de ene is ook heel handig op de breimachine. Ze vonden dat ik ook naar bejaardenhuizen in de buurt moet stappen en vragen wat er te handwerken is. Ze vonden handwerken heel hip.

wat rozengeur.
Back to Top
geesje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 10 Oktober 2008 om 22:34
............hier in de bieb zijn bijna geen brei-en haakboeken  grgggrrgggggg
groetjes geesje
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.404 seconden.
Lang Yarns