Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

hebben jullie ook vreemde eetcombi's

Reageer Reageer Pagina  <123>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 September 2014 om 10:36
Originally posted by niania niania wrote:

vroeger vond ik andijvie niet lekker
en voor zover ik weet deden er veel van ons aan tafel
dan mosterd over de geprakte aardappelen met andijvie
(we zaten met zijn elven aan tafel)

groet van nia

dat is dus dikke sjaans hebben e, met elven.
stel dat ge maar met drie aan tafel zat, kunt ge u dan voorstellen hoeveel andijvie iedereen dan op zijn bord kreeg

wij waren maar met vijven en toen werd er overal op de groenten saus gemaakt, melksaus, of water met suiker en gebonden met maïzena om zo toch een grotere hoeveelheid te krijgen.

nu maak ik bijna nooit saus bij de groenten

Back to Top
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 September 2014 om 10:42
Originally posted by lw1463 lw1463 wrote:

Ik hou alleen van dode tomaten. Alhoewel ik sinds mijn vader dood is me heb voorgenomen me niet zo aan te stellen.Embarrassed

? dode tomaten.leg eens uit?
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 September 2014 om 11:02
zelf maak ik ook nergens saus bij
en verder eet ik ook geen sausen
groeten eet ik puur (zonder toevoegingen)
ik kook de groeten uiteraard wel eerst (hihi haha )
alleen bij de aardappelen doe ik een heel klein beetje zout

lekker makkelijk
ik ben geen kook ster

groet van nia
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 September 2014 om 11:06
jawel maar een 'pure' kook'ster'
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 September 2014 om 11:16
ja dat dan weer wel

nia
Back to Top
tiny1951 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer tiny1951 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 September 2014 om 11:34
een zacht gekookt eitje met suiker,i.p.v. zout.Als ik soep eet maakt niet uit welke soep,neem ik eerst een snoepje in mijn mond(Geen drop)en zo eet ik mijn soep op.Toen ik 43 jaar geleden voor het eerst zwanger was ,was ik verzot op donutsen .in de ene hand een donuts en in de andere hand een lekkere dikke plak blikzult.en dan tezamen opeten heerlijk.En wat blijk mijn zoon is daar nu nog verzot op.dit vind ik nog heerlijk.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 September 2014 om 11:57
lap weer moeten goegelen. blikzult deze keer.
bij ons bekend als boterhammesossis.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 September 2014 om 12:13
Originally posted by engeline engeline wrote:

Originally posted by lw1463 lw1463 wrote:

Ik hou alleen van dode tomaten. Alhoewel ik sinds mijn vader dood is me heb voorgenomen me niet zo aan te stellen.Embarrassed

? dode tomaten.leg eens uit?
Tomatensoep, tomaat op de tosti, tomaat gebakken met ui (lekker op de boterham in de herfst), tomaat op de pizza, pastasaus met tomaat, tomaat meegekookt met boontjes of spruitjes.
Maar ik hou dus niet zo van rauwe tomaat (uit het vuistje, op boterham met plakje kaas, op de salade) en ik zal het zo dus nooit
klaarmaken, maar als ik nu ergens tomaat in de salade krijg eet ik het heldhaftig op (zonder kokhalzen) en zie ik leef nogLOL.
Back to Top
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 September 2014 om 12:22
goedzo en dat is dus een dooie tomaat haha
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 September 2014 om 13:14
Mjn vriendin eet een boterham met (levende) tomaat met suiker, ik smeer een dun laagje mayo en strooi zout en peper op de tomaat, eventueel selderiezout. Brie met aardbei op brood, hmmm. Pindakaas met banaan en sambal. Gebakken pinda's op de boerenkool.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
BettyKleien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer BettyKleien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 September 2014 om 14:54
Wat zijn dode tomaten in s hemelsnaam?
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 September 2014 om 17:01
Dat staat op de vorige bladzij, gebakken, gekookt, gestoofd, maar vooral niet vers gewassen en in plakjes door de sla. IK vind het zelf ook lekker, tomaat tussen de tosti of even meebakken met het vlees of de spinazie.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 September 2014 om 18:30
Vroeger als ontbijt aten wij altijd een stapeltje van 2 of 3 beschuiten, elk exemplaar besmeerd met boter en bestrooid met suiker. Daar werd warme thee over gegoten en dan nog een schep suiker om het lekker af te maken.
Heerlijk vond ik dat vroeger.
Toevallig vorig jaar nog eens geprobeerd in een nostalgische bui.....ik vond het vreselijk!! Hoe smaak kan veranderen in de jaren.
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 September 2014 om 19:53
ah om even terug te bladeren. balkenbrij ken ik van ''vroeger'' is hier nergens meer te krijgen/kopen.
we hadden vroeger als vlees ook wel gebakken bloedworst(gedver) en zat intern tijdens mn opleiding, kregen we rolpens! ai ai dat was erg!!!!
en zoals sommigen appelmoes over t eten kieperen had ik als kind altijd een augurk bij mn warme eten
Back to Top
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 September 2014 om 20:12
ik heb ooit eens balkenbrij gegeven aan kenissen,maar ik hoorde niets meer terug.Dus een tijdje later toen ik ze sprak,vroeg ik of de balkenbrij lekker was,er werd een blik gewisseld(haha,die had ik gezien!)zij had bedankt en hij vond het erg vies!!! Had hij het rauw,dus ongebakken gegeten!!!!! nou dat vond ik ook GETVER!!!
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 September 2014 om 20:16
Originally posted by engeline engeline wrote:

ik heb ooit eens balkenbrij gegeven aan kenissen,maar ik hoorde niets meer terug.Dus een tijdje later toen ik ze sprak,vroeg ik of de balkenbrij lekker was,er werd een blik gewisseld(haha,die had ik gezien!)zij had bedankt en hij vond het erg vies!!! Had hij het rauw,dus ongebakken gegeten!!!!! nou dat vond ik ook GETVER!!!
LOLLOL x 1000
Back to Top
iepie View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer iepie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 September 2014 om 20:22
Pindakaas met olijven, heerlijk.

Vroeger ging bij mij overal appelmoes overheen, maakte niet uit wat we aten. Of t nou wortelen, rode kool of pannenkoeken waren.
Back to Top
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 September 2014 om 20:38
als ik andijviestampot eet met spekjes er doorheen,moet...ja moet er komkommer in het zoetzuur bij.anders lust ik het echt niet,maar met hmmm
Back to Top
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 September 2014 om 20:57
Bokes kaas met Luikse siroop
Back to Top
Eugenie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Eugenie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 September 2014 om 21:11
Brood met eerst een laagje appelstroop en dan een plakje kaas.

~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.313 seconden.
Lang Yarns