Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

help !! karisma square

 Reageer Reageer Pagina  123 5>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
monique1974 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 22 Maart 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 821
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer monique1974 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: help !! karisma square
    Posted: 09 Augustus 2011 om 13:30

lieve hobby doosjes  willen jullie me helpen ik wilde een karisma square maken zoals hier boven  hij komt van drops toer 1 t/3 lukt wel maartoer 4  lukt niet .

TOER 4: Wissel van kleur. 1 l, 1 v in de eerste l, * 3 l, 1 v in de volgende l , 3 l, 1 v in dezelfde l, 3 l, 1 v in de volgende l, 3 l, 1 v in de volgende l, 7 l, 1 v in dezelfde l, 3 l, 1 v in de volgende l, *, herhaal van *-*, en eindig met 1 hv in de eerste v van het begin van de toer (= 4 l-lussen met 7 l = hoeken).

is er niet een schema van weet iemand dit? want ik wil hem heel graag maken  maar op deze manier ben ik bang dat het niet lukt .

of kan iemand het mij duidelijker uit leggen. bedankt gr monique

Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Augustus 2011 om 13:38
Ik heb er wel een schema van, deze square hebben we ook gebruikt bij de CAL. Ik kan nu even niet bij het bestand omdat ik op het werk zit. Thuis doet het internet het niet, maar morgen misschien wel weer... Misschien kan een van de deelnemers van de CAL je het patroon doorsturen (mag bij deze van mij ).

Ik kan ook een poging doen om het je uit te leggen. Je maakt nu een soort van raamwerk, waar je later de bloemblaadjes in gaat haken. Haak elke keer 3l, dan een hv in de ruimte van de vorige toer, dan weer 3l, dan 7l. Je maakt die 7l aan het begin en aan het einde vast in dezelfde ruimte. Dan weer 2x 3 l; en dan ga je weer een lus maken, alleen deze keer van 4l. Die maak je ook elke keer in dezelfde ruimte.
Back to Top
smimske View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 20 Augustus 2010
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 1204
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer smimske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Augustus 2011 om 13:49

Is dit een andere karisma als die van Ieke? Heb even gekeken en volgens mij is dit dezelfde....alleen geeft die een iets andere volgorde aan...Heb er in het begin ook even moeite mee gehad,moet ik zeggen!

Maar je haakt aan in de ruimte tussen 2x 3stokjes.

Haak 1 vaste-7 los en 1 vaste

3 losse en vaste na het volgende groep stokjes

3 losse

1 vaste (tussen 2 groepjes stokjes) 3 losse en 1 vaste in dezelfde ruimte

3 losse en een vaste (na het eerstvolgende stokje)

3 losse en dan herhaal je alles weer.

 

De plaatsen met 7 losse vormen de hoeken, dan maak je als het ware 2 x een sprongetje met 3 losse en een vaste, dan maak je een lus/boog met 3 losse en met weer 2 "sprongetjes"ben je weer toe aan een hoek.

Hoop dat je er nu/zo een beetje uitkomt....uitleggen in woorden is altijd lastig, kom je er nog niet uit probeer ik er wel een schema van te maken voor je....

Back to Top
monique1974 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 22 Maart 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 821
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer monique1974 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Augustus 2011 om 13:55
ik snap het nog niet is het nou lastig of denk ik te moeilijk?
Back to Top
Plakhuis View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 08 Augustus 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 88
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Plakhuis Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Augustus 2011 om 13:57
Wat is dit een prachtige Granny! Hmmm, ik dwaal hier nu een dagje rond maar wat zie ik veel leuke dingen.
Back to Top
Plakhuis View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 08 Augustus 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 88
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Plakhuis Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Augustus 2011 om 13:59
Back to Top
monique1974 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 22 Maart 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 821
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer monique1974 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Augustus 2011 om 14:02
helaas heb ik ook al geprobeerd maar het lukt nog steeds niet maar blijf proberen
Back to Top
smimske View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 20 Augustus 2010
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 1204
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer smimske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Augustus 2011 om 14:03
stuur je een bericht via de mail,heb op de foto aangetekend wat de bedoelng is....
Back to Top
monique1974 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 22 Maart 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 821
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer monique1974 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Augustus 2011 om 14:36

dus als ik het goed begrepen heb  is het zoals ik het op de foto heb gedaan?

 

Back to Top
elizabethh View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 03 Januari 2011
Status: Offline
Points: 588
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer elizabethh Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Augustus 2011 om 14:40

Monique, je hebt mail...

Enne.., nee zoals je het op de foto hierboven gedaan hebt, is het niet goed.

Je moet nog een extra boogje van 3 l maken, dat je op dezelfd manier vastmaakt als het boogje van 7 l op de hoek.

Succes, en vraag gerust als je "strandt"...

Groetjes, Elizabeth

Back to Top
monique1974 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 22 Maart 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 821
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer monique1974 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Augustus 2011 om 15:39

ff opnieuw begonnen volgens mij moet het dan zo ?toch????

Back to Top
smimske View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 20 Augustus 2010
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 1204
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer smimske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Augustus 2011 om 15:47
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah,dat is m!!!!!
Back to Top
monique1974 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 22 Maart 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 821
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer monique1974 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Augustus 2011 om 16:27

hij is klaar wilden een foto plaatsen maar fotopocket doet het niet

straks nog een keer proberen .

ik wil jullie bedanken  voor het geduld en de super goede hulp.

gr monique

Back to Top
monique1974 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 22 Maart 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 821
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer monique1974 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Augustus 2011 om 16:49

Uploaded with ImageShack.us

dit is hem dan mijn karisma square

Back to Top
elizabethh View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 03 Januari 2011
Status: Offline
Points: 588
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer elizabethh Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Augustus 2011 om 17:18

Hij is MOOI, Monique! En ook zo netjes gehaakt..., super

Groetjes, Elizabeth

Back to Top
Venaille View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 April 2011
Status: Offline
Points: 1076
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Venaille Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Augustus 2011 om 17:22
Veel liefs van Marieke
Back to Top
smimske View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 20 Augustus 2010
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 1204
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer smimske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Augustus 2011 om 12:52
Back to Top
monique1974 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 22 Maart 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 821
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer monique1974 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Augustus 2011 om 12:53

ik heb de smaak te pakken gisteren was het er nog een in een dag vandaag al twee in een halve dag .

het is zo leuk om te maken nogmaals bedankt.

gr monique

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Augustus 2011 om 12:56
je ziet de aanhouder wint  
Back to Top
Frea H. View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 April 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3377
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Frea H. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Augustus 2011 om 13:04
Knap hoor. Erg leuk.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  123 5>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.469 seconden.
Lang Yarns