help !! karisma square |
Reageer | Pagina <12345> |
Autheur | |
elizabethh
Hobbywonder Lid sinds: 03 Januari 2011 Status: Offline Points: 588 |
Post Options
Thanks(0)
|
Met een granny wordt een granny square bedoeld, en dat betekent in gewoon nederlands oma-vierkantje. Er zijn heel veel verschillende soorten naast de gewone basis granny. De Karisma is daar één van. Enne..., domme vragen bestaan niet, Leonie. Domme mensen wel;die stellen hun vragen niet... Groetjes, Elizabeth |
|
Lenie25
Hobbyguru Lid sinds: 01 Februari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4034 |
Post Options
Thanks(0)
|
Zou ik ook het schema kunnen krijgen? vind hem schitterend maar durf er nog niet aan te beginnen misschien met een schema wel.
|
|
http://spelen-met-kleurige-draadjes.blogspot.nl/ |
|
stippel
Duizendpoot Lid sinds: 24 Juli 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 147 |
Post Options
Thanks(0)
|
lenie het schema is onderweg. mij heeft het geholpen ben nu al bezig met mijn 3de karisma.
|
|
Lenie25
Hobbyguru Lid sinds: 01 Februari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4034 |
Post Options
Thanks(0)
|
heel erg bedankt Stippel ga het nu zeker proberen.
|
|
|
Prideke
Hobbyguru Lid sinds: 31 Mei 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8249 |
Post Options
Thanks(0)
|
Dit is de 1e van mij. Ben niet helemaal tevreden, beetje rommelig. Wat voor mij het meest lastig is; het trekt zo, vind de laatste tour te strak. Is het dan aan te raden om een halve pen dikke te nemen?
|
|
monique1974
Hobbywonder Lid sinds: 22 Maart 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 821 |
Post Options
Thanks(0)
|
ik heb het idd ook een halve pen dikker genomen toen ik hem haakte maar hij is wel al heel mooi geoorden hoor |
|
Prideke
Hobbyguru Lid sinds: 31 Mei 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8249 |
Post Options
Thanks(0)
|
Dank je wel Ben zelf nog niet helemaal tevreden maar het LIJKT op wat het moet zijn haha
|
|
by Ieke
Hobbyguru Lid sinds: 09 Februari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2887 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik haak mijn karisma's met Saskia wol van de Wibra en een Clover 6mm. Dan worden ze 17 x 17 cm. Ik vind ze dan mooi soepel en luchtig worden. Bij een kleinere haaknaald zie je de structuur van de draad en het patroon niet zo mooi, tenminste, dat vind ik.
Ik begin toer 6 altijd in een hoek. Dan kun je namelijk de afhechting het mooiste wegwerken. Ik haak alles vrij los, behalve de laatste toer. Die trek ik iets aan. |
|
Prideke
Post Options
Thanks(0)
|
WOW naald 6! Grin ik zat op 4 en royal ;-)
De mijne zijn inderdaad kleiner. Ga vanmiddag 1 met 5 of 6 proberen, misschien worden ze dan beter naar mijn zin :) |
|
monique1974
Hobbywonder Lid sinds: 22 Maart 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 821 |
Post Options
Thanks(0)
|
ik gebruik saskia wol en haaknaald 4
|
|
by Ieke
Hobbyguru Lid sinds: 09 Februari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2887 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik haak normaal echt behoorlijk strak hoor. Ami's doe ik met Saskia meestal met 4mm... Katoen over het algemeen met 3mm, soms 2,5mm.
Wilde de squares niet te strak hebben, omdat de deken dan geen deken wordt, maar een plank ;) |
|
monique1974
Post Options
Thanks(0)
|
de ami's die haak haak ik met saskia wol en dan pen 33mm de wol van de zeeman soms 2,5 mm en 3mm en de square's met 4 mm |
|
stippel
Duizendpoot Lid sinds: 24 Juli 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 147 |
Post Options
Thanks(0)
|
Lenie25
Post Options
Thanks(0)
|
Mooi Stippel jij bent er uit zo te zien ook mooie kleuren.
|
|
|
l.wijsbroek
Hobbyguru Lid sinds: 01 Maart 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4187 |
Post Options
Thanks(0)
|
die van stippel ziet er toch weer anders uit, dan die van Prideke, welke is nu de juiste
|
|
lydia wijsbroek
|
|
Prideke
Post Options
Thanks(0)
|
Ik denk dat het komt doordat stippel maar 2 kleuren gebruikt en ik 3?
Ik vind het wel leuk met dat gemêleerde garen |
|
l.wijsbroek
Hobbyguru Lid sinds: 01 Maart 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4187 |
Post Options
Thanks(0)
|
nee de steken tussen de hoeken lopen anders, stippel heeft de steken 2 x 4 stokjes in het kleine lossenboogje gemaakt
|
|
lydia wijsbroek
|
|
stippel
Post Options
Thanks(0)
|
Ja klopt. Ik heb het schema gevolgd.
Dat werkt toch wel makkelijker dan woorden vind ik zelf. En die is dan waarschijnlijk anders als het geschreven patroon. Nummer 5 is trouwens al weer af nou ga ik die kleuren morgen weer in een andere combinatie zetten en zo ben iedere kleuren combintie op 2 verschillende manieren maken. |
|
by Ieke
Post Options
Thanks(0)
|
Het is de bedoeling dat je in het kleine lussenboogje (van 3 lossen) 4 stokjes maakt, dan 1 losse, en dan weer 4 stokjes... Tenminste, zo heb ik het begrepen uit het patroon en zo staat het ook in het schema, als ik me niet vergis... Maar iedereen kan er natuurlijk haar eigen draai aan geven...
Het verschil dat je ziet tussen die van Stippel en die van Prideke kan ook nog door de maat haaknaald komen. Die van Prideke is wat strakker en daardoor worden de steken ook meer in elkaar gedrukt... Ik heb gisteren een heleboel middenrondjes gemaakt. Moet er daar nog 7 roze van. Dan ben ik daarmee klaar. Dan alle overige toeren er nog aan haken en dan heb ik de Karisma 60 keer gemaakt... |
|
monique1974
Post Options
Thanks(0)
|
id wat ieke zegt zo heb ik het ook begrepen van het schema maar die van Prideke is ook heel leuk zo
|
|
Reageer | Pagina <12345> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |