Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

help !! karisma square

 Reageer Reageer Pagina  <12345>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
elizabethh View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 03 Januari 2011
Status: Offline
Points: 588
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer elizabethh Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Augustus 2011 om 08:01

Met een granny wordt een granny square bedoeld, en dat betekent in gewoon nederlands oma-vierkantje. Er zijn heel veel verschillende soorten naast de gewone basis granny. De Karisma is daar één van.

Enne..., domme vragen bestaan niet, Leonie. Domme mensen wel;die stellen hun vragen niet...

Groetjes, Elizabeth

Back to Top
Lenie25 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4034
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lenie25 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Augustus 2011 om 10:30
Zou ik ook het schema kunnen krijgen? vind hem schitterend maar durf er nog niet aan te beginnen misschien met een schema wel.

http://spelen-met-kleurige-draadjes.blogspot.nl/
Back to Top
stippel View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 24 Juli 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 147
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer stippel Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Augustus 2011 om 11:04

lenie

het schema is onderweg.

mij heeft het geholpen ben nu al bezig met mijn 3de karisma.

 

Back to Top
Lenie25 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4034
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lenie25 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Augustus 2011 om 12:42
 heel erg bedankt Stippel ga het nu zeker proberen.

http://spelen-met-kleurige-draadjes.blogspot.nl/
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Augustus 2011 om 17:41
Dit is de 1e van mij. Ben niet helemaal tevreden, beetje rommelig. Wat voor mij het meest lastig is; het trekt zo, vind de laatste tour te strak. Is het dan aan te raden om een halve pen dikke te nemen?


Back to Top
monique1974 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 22 Maart 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 821
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer monique1974 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Augustus 2011 om 19:06

ik heb het idd ook een halve pen dikker genomen toen ik hem haakte

maar hij is wel al heel mooi geoorden hoor

Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Augustus 2011 om 21:30
Dank je wel  Ben zelf nog niet helemaal tevreden maar het LIJKT op wat het moet zijn haha
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Augustus 2011 om 10:11
Ik haak mijn karisma's met Saskia wol van de Wibra en een Clover 6mm. Dan worden ze 17 x 17 cm. Ik vind ze dan mooi soepel en luchtig worden. Bij een kleinere haaknaald zie je de structuur van de draad en het patroon niet zo mooi, tenminste, dat vind ik.

Ik begin toer 6 altijd in een hoek. Dan kun je namelijk de afhechting het mooiste wegwerken. Ik haak alles vrij los, behalve de laatste toer. Die trek ik iets aan.
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Augustus 2011 om 10:28
WOW naald 6! Grin ik zat op 4 en royal ;-)
De mijne zijn inderdaad kleiner. Ga vanmiddag 1 met 5 of 6 proberen, misschien worden ze dan beter naar mijn zin :)

Back to Top
monique1974 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 22 Maart 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 821
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer monique1974 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Augustus 2011 om 11:25
ik gebruik saskia wol en haaknaald 4
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Augustus 2011 om 11:55
Ik haak normaal echt behoorlijk strak hoor. Ami's doe ik met Saskia meestal met 4mm... Katoen over het algemeen met 3mm, soms 2,5mm.

Wilde de squares niet te strak hebben, omdat de deken dan geen deken wordt, maar een plank ;)
Back to Top
monique1974 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 22 Maart 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 821
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer monique1974 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Augustus 2011 om 12:30

de ami's die haak haak ik met saskia wol en dan pen 33mm 

de wol van de zeeman soms 2,5 mm en 3mm

en de square's met 4 mm

Back to Top
stippel View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 24 Juli 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 147
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer stippel Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Augustus 2011 om 20:29

ik heb er nu 4 af en de 5de bijna

dit is mijn eerste.

Back to Top
Lenie25 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4034
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lenie25 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Augustus 2011 om 20:58
Mooi Stippel jij bent er uit zo te zien ook mooie kleuren.

http://spelen-met-kleurige-draadjes.blogspot.nl/
Back to Top
l.wijsbroek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Maart 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4187
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Augustus 2011 om 22:11
die van stippel ziet er toch weer anders uit, dan die van Prideke, welke is nu de juiste
lydia wijsbroek
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Augustus 2011 om 22:25
Ik denk dat het komt doordat stippel maar 2 kleuren gebruikt en ik 3?
Ik vind het wel leuk met dat gemêleerde garen
Back to Top
l.wijsbroek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Maart 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4187
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Augustus 2011 om 22:30
nee de steken tussen de hoeken lopen anders, stippel heeft de steken 2 x 4 stokjes in het kleine lossenboogje gemaakt
lydia wijsbroek
Back to Top
stippel View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 24 Juli 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 147
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer stippel Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Augustus 2011 om 00:30
Ja klopt. Ik heb het schema gevolgd.
Dat werkt toch wel makkelijker dan woorden
vind ik zelf.
En die is dan waarschijnlijk anders als het
geschreven patroon.
Nummer 5 is trouwens al weer af nou ga ik
die kleuren morgen weer in een andere
combinatie zetten en zo ben iedere kleuren
combintie op 2 verschillende manieren
maken.
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Augustus 2011 om 08:25
Het is de bedoeling dat je in het kleine lussenboogje (van 3 lossen) 4 stokjes maakt, dan 1 losse, en dan weer 4 stokjes... Tenminste, zo heb ik het begrepen uit het patroon en zo staat het ook in het schema, als ik me niet vergis... Maar iedereen kan er natuurlijk haar eigen draai aan geven...

Het verschil dat je ziet tussen die van Stippel en die van Prideke kan ook nog door de maat haaknaald komen. Die van Prideke is wat strakker en daardoor worden de steken ook meer in elkaar gedrukt...

Ik heb gisteren een heleboel middenrondjes gemaakt. Moet er daar nog 7 roze van. Dan ben ik daarmee klaar. Dan alle overige toeren er nog aan haken en dan heb ik de Karisma 60 keer gemaakt...
Back to Top
monique1974 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 22 Maart 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 821
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer monique1974 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Augustus 2011 om 08:40
id wat ieke zegt zo heb ik het ook begrepen van het schema maar die van Prideke is ook heel leuk zo
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12345>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.547 seconden.
Lang Yarns