Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenHersenspoeling

 Reageer Reageer Pagina  <1234>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Edith View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Juni 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1096
Direct Link To This Post Posted: 13 Oktober 2007 om 20:30

Originally posted by breioma breioma wrote:

We hebben ze nu weer op een rijtje!!

Dit durf ik niet van mezelf te beweren. Maar dat maakt mijn leven wel weer makkelijker.

 

 

Back to Top
Pallas View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 12 Januari 2007
Status: Offline
Points: 302
Direct Link To This Post Posted: 13 Oktober 2007 om 20:56

Hallo, wat een goed initiatief dit! (vooral omdat ik me volgens mij nog nooit had voorgesteld... schaam)

Ik ben Marij, 21 jaar, studeer Biologie in Leiden en woon daar ook op kamers. Mijn moeder heeft me vroeger leren breien toen mijn broertje het op school leerde, ik wilde het toen ook kunnen. Na een mislukte sjaal ben ik ermee gestopt maar vorig jaar zat ik me te vervelen en wilde ik wel weer eens iets oppakken. Deze site tegengekomen met de ontzettend leuke witte beer en zo mezelf (weer) leren breien. Dat gaat nu erg goed. Toen kwam ik hier de hond tegen en die wilde ik ook maken, maar ik kon niet haken! Gelukkig heeft Winnes hier van het forum me leren haken, en sindsdien is dat een leuke afwisseling en heb ik al heel veel knuffeltjes gemaakt! Ondanks m'n studentenbudget groeit m'n stash gestaag, en daar ben ik nu verandering in aan het (proberen te) brengen: eerst de stash op, dan weer wat nieuws kopen.

Gaat helaas vrij lastig...

Groetjes! Marij

groetjes,
Marij
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Direct Link To This Post Posted: 13 Oktober 2007 om 22:42
Citeer eerst de stash op, dan weer wat nieuws kopen.

Ha ha ha ha ha , ja, dat pobeer ik ook al meer dan 20 jaar !! Tot nu toe komt er gewoon pakweg elke kaar jaar een flinke zak / mand / doos bij !
A clean house is a sign of a wasted life
Back to Top
omajohanna View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 17 Augustus 2007
Locatie: New Caledonia
Status: Offline
Points: 187
Direct Link To This Post Posted: 14 Oktober 2007 om 00:19

Hallo dames, ik zal me even voorstellen.

Mijn naam is Hannie, ben 60 jaar oud, getrouwd sinds 42 jaar en heb 5 kinderen tussen de 35 en 42 jaar.

Ook hebben wij 10 kleinkinderen tussen de 21 en 5 jaar.

Vroeger heb ik heel veel gebreid maar was er al jaren geleden mee gestopt.

Ik ben er een jaar geleden weer mee begonnen en brei meestal babyslofjes.

Ben nu aan een babyjasje begonnen en na tig keren opnieuw begonnen te zijn lukt het nu al aardig!

Als het af is zal ik mijn dochter vragen een foto te plaatsen,zelf kan ik bijna niks op die pc,ben een echte kneus op dat gebied.

Goede nacht allemaal en de groetjes van

omajohanna

 

 

0majohanna
Back to Top
Ratlover View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 27 Juni 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 805
Direct Link To This Post Posted: 14 Oktober 2007 om 09:49
goed idee!

ik ben lieke, 23 jaar en studeer psychologie. loop momenteel stage en ben daardoor niet altijd even spraakzaam hier, maar lees wel regelmatig mee. ik brei al een jaartje of 5 (denk ik, ben de tel een beetje kwijt) en dat is ook echt mijn yoga. ik brei vooral truien en sokken. ik heb ook een weblog, waar je al mijn creaties kan zien: http://breisels.web-log.nl. als ik tijd over heb vind ik het ook leuk om zelf het katoen voor mijn sokken te verven. dit kost echter veel tijd, maar ik kan hier ook een hoop van mijn creativiteit in kwijt. ik ben allergisch voor wol en hoewel dat soms wel vervelend is (veel garens bevatten wol) is het voor mij ook de reden geweest om met breien te beginnen. (truien kopen is echt een ramp in de winter)
Groetjes van Lieke

Back to Top
Tony View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Januari 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1726
Direct Link To This Post Posted: 14 Oktober 2007 om 10:00

Hallo ik ben Tony, mijn 69 jarige grijze massa laat zich best even wassen.

Ik ben (a.s. Zat. 20 jaar) weduwe, heb 5 kinderen, en 7 kleinkinderen, deze 12 schatten en hun aanhang zijn alles voor mij !!!!!!

Zolang ik me kan herrinneren, handwerk ik al, soms denk ik wel eens dat ik met de breipennen in mijn hand geboren ben, ouch !!!! Op het ogenblik concentreer ik me meer op poppen kleertjes maken. ( Werkt iets vlugger dan truien voor die 2 meter lange knullen.) Zolang mijn spieren het toelaten zal ik het ook blijven doen.

Om in beweging te blijven, biljart ik 2x per week. Voor vervoer ben ik aangewezen op mijn rollator, scootmobiel of deeltaxi.

Ik vind dit forum super, en geniet er van om met jullie allemaal te kletsen en mijn creaties te laten zien.

Vriendelijke groetjes Tony

 

Antonia
Back to Top
veertje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 03 Oktober 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 278
Direct Link To This Post Posted: 14 Oktober 2007 om 10:07
ik ben veertje 47 lente,s jong,
ben getrouwd en heb twee zoons.
de jongste wordt donderdag 10 jaar en de oudste over
twee weken alweer 20.
ben een " thuisblijf moeder "
mijn hobby,s zijn buiten mijn mannen om natuurlijk,
breien haken en kralen bloemen en boompjes maken.

groetjes veertje.
veertje
Back to Top
breioma View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Mei 2007
Status: Offline
Points: 2303
Direct Link To This Post Posted: 14 Oktober 2007 om 10:25
Originally posted by Edith Edith wrote:

Originally posted by breioma breioma wrote:

We hebben ze nu weer op een rijtje!!

Dit durf ik niet van mezelf te beweren. Maar dat maakt mijn leven wel weer makkelijker.

 

 

Of ik ze op een rijtje heb,soms wel en soms niet,maar nu wel alle actieve leden op een rijtje,en dat is wel erg leuk.
Back to Top
breioma View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Mei 2007
Status: Offline
Points: 2303
Direct Link To This Post Posted: 14 Oktober 2007 om 10:25

Originally posted by veertje veertje wrote:

ik ben veertje 47 lente,s jong,
ben getrouwd en heb twee zoons.
de jongste wordt donderdag 10 jaar en de oudste over
twee weken alweer 20.
ben een " thuisblijf moeder "
mijn hobby,s zijn buiten mijn mannen om natuurlijk,
breien haken en kralen bloemen en boompjes maken.

groetjes veertje.

Hoe doe je dat,boompjes maken??

Back to Top
clodetje View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 29 December 2006
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 3
Direct Link To This Post Posted: 14 Oktober 2007 om 10:45
hoi,ik ben claudia ofwel ma sajette.Ben 40jaar heb een dochter van 9jaar en ook nog een pracht van een vent hij is een voorbeeld van de nieuwe man.Ik brei en haak elk vrij moment doe dit nu ongeveer een 3tal jaren begon er mee toen ik ziek was,hele zware depressie,7maanden out geweest,nu nog kom ik tot rust bij de gedachte aan breien en haken,mijn ventje veranderde de zolder voor mij tot hobbykamer,zalig hij zit dan op de pc ikzelf kan het niet zo goed,en laat al het negatieve verdwijnen en kan dan terug de hele wereld aan
clodetje
Back to Top
Rubia View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 30 November 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 520
Direct Link To This Post Posted: 14 Oktober 2007 om 11:08

Dan zal ik me ook nog maar een keer voorstellen. De eerste keer is alweer een tijd geleden.

Ik ben Gerda, ben 45 jaar, getrouwd, heb zelfgeen kinderen, wel een stiefdochter. Vroeger veel gehaakt en gebreid. Sinds een paar jaar weer heel af en toe daarmee bezig.

 


Back to Top
tyzy View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 190
Direct Link To This Post Posted: 14 Oktober 2007 om 11:54

En ik doe ook weer mee, goed initiatief, zo'n schone lei!

Ik ben Corina, 27, getrouwd en 'moeder' van 5 fretjes  Hobby's: eigenlijk alles wat met textiel te maken heeft, breien, bezig zijn met vilt en wol, sinds kort ook een beetje haken, guimpe-haakwerk, frivolité...

Werk 28 uur in de week (4dagen van 7 uurtjes) als activiteitenbegeleidster in een verzorgingshuis op de gesloten afdeling (met voornamelijk dementerenden dus). Heel leuk, maar wel heftig. Heb dus een beetje onstpanning wel nodig.

Groetjes,

Corina (tyzy)

Back to Top
hesterkerstgek1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 Augustus 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3913
Direct Link To This Post Posted: 14 Oktober 2007 om 12:13

hallo allemaal,

wat leuk zo opnieuw even iets vertellen over jezelf,en leuk om te lezen zo wie de andere leden zijn!!!

ik ben hester 45j,(beter bekend als de kerstgek1)ben een alleen staande moeder,heb 3 kinderen,sabrina 28j,cindy  22j, benjamin van 6j, 1 kleindochter van 3 j genaamd selina!!! ik woon in den haag!!!!ben ook lid bij vele clubs dus de meeste kennen mij wel,hihihi.

MIJN HOBBYS-op de 1ste plaatst alles wat met kerst te maken heeft,ik begin op 3 november altijd met het versieren van me huis,en ben blij als ik net voor de kerst klaar ben,laat alles ook hangen tot 15januarie!!!!

2de plaats alles wat met breien en haken te maken heeft,brei al 27jaar en haken ook wel eigenlijk,hihihi!!!!

3de plaats mijn huiskamer planten,heb er een stuk of 80!!!!

4de plaats,bakken van koekjes/taarten/cakejes (alleen met de kerst)!!!!

voor de rest doe ik ook nog,naaien,kralen boompjes,borduren,papier knutselen,achter de pc sinds 2jaar,(wat echt verslavend is),punniken,hamakralen,eigenlijk vanalles wat maar handwerken is.

we hebben ook 2 poesen,en wat vissen.

nou dat was het wel zo een beetje,en hier op dit forum lezen vind ik ook heel gezellig hoor,ik plaats niet elke dag wat ,doe om de andere dag mijn pc helemaal uit anders komt er niets meer uit mijn handen,hihihihi!!!

groetjes hesterkerstgek1

GROETJES HESTER
Back to Top
catharina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar


Lid sinds: 20 December 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4453
Direct Link To This Post Posted: 14 Oktober 2007 om 14:35

Mijn naam is Catharina,51 jaar jong.Bijna 31 jaar getrouwd 3 kinderen en 1 kleinkind.( en natuurkijk 1 officiele schoonzoon 1 bijna officiele schoonzoon en 1 nog niets officieel, schoondochter.)

Mijn hobby's zijn breien, haken, quilten sokken breien,sierraden maken, lezen, wandelen, en mijn grootste hobby is mijn kleinzoon.

Ik wens iedereen weer heel veel plezier hier op het forum!!!!!

Groetjes Catharina

Back to Top
catharina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar


Lid sinds: 20 December 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4453
Direct Link To This Post Posted: 14 Oktober 2007 om 14:37
P/S. ik vergeet borduren.Die hoort zeker in het rijtje thuis!!!!!
Groetjes Catharina

Back to Top
marjolein24 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 15 April 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 642
Direct Link To This Post Posted: 14 Oktober 2007 om 23:04

Okee, dan volg ik ook nog maar eens .....

Ik ben Marjolein, 37 jaar, getrouwd en moeder van 2 zonen (8 en 6) en een dochter (3), werk fulltime in de gezondheidszorg en heb nog zát andere dingen om me mee bezig te houden. Altijd wel aan het "fröbelen" geweest: broduren, quilten, naaien, etc etc , maar de afgelopen 2 jaar met name haken .... Het zet écht mijn gedachten even op 'nul', heerlijk ontspannend. Mijn lieftallige echtgenoot snapt er niet veel van, maar ja dat is zijn probleem, de kinderen vinden het wel leuk, met name als ik beestjes / amigurumi's of hello kitty spullen maak. O ja en veel tassen (voor mijn dochter of mezelf....).

Marjolein
Back to Top
saskia welmoed View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 01 September 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 399
Direct Link To This Post Posted: 15 Oktober 2007 om 13:39

Hoi allemaal,

Ik ben Saskia Welmoed, bijn 55 jaar, getrouwd en 2 (getrouwde) dochters. Vroeger op school vond ik handwerken een ramp.Ik vond het nooit eerlijk dat jongens mochten timmeren en zo en dat wij gedwongen waren om bijv.een kapmanteltje te smocken.  Ik was dan ook totaal niet gemotiveerd. Toen we leerden breien werd me dan ook door de juf verteld dat dat nooit wat zou worden met mij, in plaats daarvan mocht ik gaan haken. Later kregen we naailes van de nonnen. Het enige wat ik me daarvan herinner was dat we op patroonpapier met de naaimachine de lijnen moesten volgen ?!?.... Voor mijn dochters heb ik altijd wel veel kleren genaaid, maar nooit precies volgens de regels (geloof ik). Het breien is inderdaad nooit wat geworden. Alsik al eens brei,gaat dat zo krampachtig en stressvol, niet normaal meer. Ik ben nl. als de dood dat ik een steek laat vallen, niet weer op kan pakken en alles weer moet uithalen.

Haken is wel iets geworden. Ik heb ooit(heel lang geleden)een baan gehad bij de universiteitsbibliotheek. Omdat daar nooit iets te doen was, stelde mijn baas voor dat ik maar een handwerkje mee moest nemen. Zo heb ik verschillende afdelingen van gehaakte gordijntjes voorzien.

Tegenwoordig haak ik veel knuffels. Zo heb ik vorig jaar 30 stuks gemaakt om de kleuterlokalen van onze kerk op te vrolijken. Het is een geweldige (en hele grote) kerk, met heel veel aktiviteiten. Daar kan ik al mijn creativiteit in kwijt. Lokalen opleuken met wandschilderingen, verkleedkleren maken, decors maken voor de kinderkerk enz.enz.

Ik vind dit forum heel leuk en doe er veel ideeen en inspiratie op. En hoop natuurlijk ook jullie zo nu en dan ergens mee te kunnen helpen.

groeten,

Saskia Welmoed

 

 

Back to Top
Suzanne.vnh View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 20 Maart 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 299
Direct Link To This Post Posted: 15 Oktober 2007 om 13:43
Originally posted by saskia welmoed saskia welmoed wrote:

Alsik al eens brei,gaat dat zo krampachtig en stressvol, niet normaal meer. Ik ben nl. als de dood dat ik een steek laat vallen, niet weer op kan pakken en alles weer moet uithalen.


Haha vind breien ook altijd wat stresserend
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23642
Direct Link To This Post Posted: 15 Oktober 2007 om 19:32
Saskia, de jongens bij mij op school hadden een uurtje vrij onder het handwerken van de meisjes, ze mochten tekenen, lezen en ZELFS praten. Dat weet ik omdat de handwerkjuf zo wanhopig van mijn onbreien werd, dat ze me niet meer in haar klas wou hebben, toen mocht ik bij de jongens zitten en Akim boekjes lenen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23642
Direct Link To This Post Posted: 15 Oktober 2007 om 19:34
Originally posted by Suzanne.vnh Suzanne.vnh wrote:


Originally posted by saskia welmoed saskia welmoed wrote:

Alsik al eens brei,gaat dat zo krampachtig en stressvol, niet normaal meer. Ik ben nl. als de dood dat ik een steek laat vallen, niet weer op kan pakken en alles weer moet uithalen.

Haha vind breien ook altijd wat stresserend


Leg er een haaknaald bij om de steken op te halen, aan de rechte kant, dan geeft het niet als ze vallen. Misschien wordt breien dan zelfs ontspannend.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1234>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.453 seconden.
Lang Yarns