Het Grote Poppen Topic! |
Reageer | Pagina <1 373839 |
Autheur | |
Nickie
Groupie Lid sinds: 13 Januari 2019 Locatie: Zuid Limburg Status: Offline Points: 80 |
Post Options
Thanks(0)
|
Super schattig, de pop op de bovenste foto lijkt op een kader popje en de onderste lijkt op een Wildebrasje
|
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Moet je nagaan wat een oude knarren we nu zijn.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
Nickie
Groupie Lid sinds: 13 Januari 2019 Locatie: Zuid Limburg Status: Offline Points: 80 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ja, echt wel mijn hubby en ik zijn volgende maand alweer 40 jaar getrouwd
|
|
Kamilla
Hobbyguru Lid sinds: 01 September 2011 Locatie: Almere Status: Offline Points: 5789 |
Post Options
Thanks(0)
|
Nostalgie, wat een leuke foto's!
|
|
Mutti
Hobbyguru Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8173 |
Post Options
Thanks(0)
|
Heerlijk die oude foto's
Dat je zomaar een pop mee mocht nemen naar school. |
|
Nickie
Post Options
Thanks(0)
|
Hier een foto van mijzelf..met pop Ik zal een jaar of 6 zijn geweest. |
|
Kamilla
Hobbyguru Lid sinds: 01 September 2011 Locatie: Almere Status: Offline Points: 5789 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ahhh, jij kijkt daar echt als een trotse poppenmoeder.
|
|
petraco
Hobbyguru Lid sinds: 13 November 2012 Locatie: Z.Limburg Status: Offline Points: 5776 |
Post Options
Thanks(0)
|
geweldig die oude foto's,
|
|
Lao-tse
Hobbyguru Lid sinds: 02 December 2015 Locatie: Haarlem Status: Offline Points: 4478 |
Post Options
Thanks(0)
|
Van mij zwerft in huis ook nog een kleuterschoolfoto met een pop in mijn armen. Die moet haast wel door de fotograaf in mijn armen gedrukt zijn. Ik had niks met poppen en dat heb ik nog steeds niet. Toch heb ik ook wel poppen gemaakt, dat vind ik dan weer wél leuk. Heb er zelf nog twee en zal eens een foto maken en plaatsen. Maar ik vind het wél heel leuk om jullie verhalen te lezen over hoe jullie snuffelen naar poppen en hoe je ze hebt gevonden en zo en te lezen hoeveel plezier jullie hebben van de poppen en het kleertjes maken. |
|
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen" |
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Bij Action liggen elfjespoppen en bij Kruidvat skikampioenpoppen, rond de 35 cm en zo leuk en lief. Ik snap niet dat zoveel kleine meisjes Barbie's krijgen. Deze poppen zijn makkelijker aan en uit te kleden, en voor moeders en oma is het breien en haken voor ze makkelijker en leuker.
|
|
wat rozengeur. |
|
Mutti
Hobbyguru Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8173 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ben het volkomen met je eens Machtelt .
Ik hen geen kleindochters ,mijn kleinzoon heeft even met de barbie van z'n moeder gespeeld en daar heb ik nog even wat kleertjes voor gemaakt ,maar ik vind het maar stugge dingen . Ik kon vroeger met mijn pop knffelen en mijn gevoelens delen ,maar dat kan je toch met een barbie niet . |
|
Nickie
Post Options
Thanks(0)
|
Ik denk, dat tegenwoordig bijna niet meer met poppen wordt gespeeld. Het is allemaal digitaal en op de pc. Best wel jammer toch.
|
|
Lao-tse
Hobbyguru Lid sinds: 02 December 2015 Locatie: Haarlem Status: Offline Points: 4478 |
Post Options
Thanks(0)
|
Mijn kleindochters speelden bij mij thuis liever met autootjes en lego. De poppen lagen in een hoek en dat waren niet van die akelige barbiedingen hoor. Tja...
|
|
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen" |
|
Kamilla
Post Options
Thanks(0)
|
Ik geloof zeker dat digitale spellen het winnen van het "gewone speelgoed". Zou het niet kunnen zijn dat de pop meer bedoeld is voor het moedertje spelen, terwijl de barbie meer gericht is op het modebewustzijn? Tenminste, zo heb ik het vroeger ervaren.
|
|
suziesfreubels
Hobbyguru Lid sinds: 14 December 2016 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 2251 |
Post Options
Thanks(0)
|
Dat idee heb ik ook gehad kamilla...
Ben zelf wel een barbie meisje geweest maar echt poppen had ik niet... Al zagen die van mij er al snel niet meer uit broertje trok er de koppen van kapot ... |
|
Magtelt
Post Options
Thanks(0)
|
De poppen van mijn dochter werden door mijn zoon tot de tanden gewapend op de trap gezet, dat was de "bergbewaking", voor als de marketentster (ikke) daar met catering voor de ontdekkingsreizigers naar boven liep. Ik moest het wachtwoord zeggen tegen pop of teddybeer.
Hij was wel tevreden over de roze Barbiescooter, omdat zijn Actionman daar ook op kon rijden. Volgens mij waren de oorspronkelijke Barbie's een vervanging voor de papieren aankleedpopjes. Waarom ze dan een ideaalfiguur kregen, dat de meeste meisjes later echt niet konden laten zien, is me nooit duidelijk geworden. Ze moesten wel als rolmodel fungeren in allerlei beroepskleding. Ik heb ook nooit begrepen, waarom oma's en moeders de gewone meisjespoppen lieten staan en voor de 3de verjaardag van een meisje al een Barbie kochten. |
|
wat rozengeur. |
|
Reageer | Pagina <1 373839 |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |