Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Hobbydoosdag 28 juni 2014

 Reageer Reageer Pagina  <12345 9>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Ien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 10 December 2013
Status: Offline
Points: 820
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Mei 2014 om 10:52
Ohhh vind het zooo jammer dat ik niet kan
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Mei 2014 om 11:58

Het lijkt mij dat jij de volgende keer een datum aan mag wijzen, goed ? Of zelf je deuren opent voor allerhande dozen LOL de hobbydoosdag tweepuntnul

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Mei 2014 om 12:26
Ja het staat niet in de wet dat er één hobbydoosdag per jaar mag. Iedereen in een verre regio kan er zelf eentje geven. En zelf de regels vaststellen.

Er waren weer goedkope treinkaartjes, ik ben vergeten wie ze nu weer verkoopt!
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
winter61beer View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 16 December 2005
Locatie: Zutphen
Status: Offline
Points: 2113
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer winter61beer Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Mei 2014 om 15:22
Volgens mij was het de Hema deze week Magtelt,
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Mei 2014 om 10:10
Ze doen het om de beurt, Blokker, Kruidvat, AH en Hema. Het kartonnen treinkaartje gaat verdwijnen, dus het zal volgende keer een soort eenmalig OVchip kaartje worden.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Ien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 10 December 2013
Status: Offline
Points: 820
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Mei 2014 om 10:35
Vind het echt erg dat het gewone kaartje weg gaat.
Bent gewoon verplicht om zo'n chip ding te nemen.
Ga nl nooit met de trein. Maar zou toch plotseling eens zo wezen. Pffff
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Mei 2014 om 12:39
Ik heb het verstand maar op nul gezet en een chipding aangeschaft. Als ik met mn moeder op stap ben is het toch makkelijk.
Anders moet ik naast de tram rennen terwijl zij erin zit of ze weigert om met de tram te gaan en dan sjokken we te voet half
Amsterdam door.
En ik betrapte mezelf erop dat nu ik het ding heb ik soms ook denk, ik kan wel eens daar en daar heen gaan met de bus.
En dan denk ik bij mezelf ben ik nou zo'n huismus geworden ? Daar lijkt het toch wel een beetje op. Embarrassed
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Mei 2014 om 19:26
Ik heb er eentje die voorlopig alleen voor de bus is, maar ik kan hem op internet geschikt maken voor de trein. En nu kan ik als 65+er weer gewoon voor een euro een uurtje reizen in de bus. Je krijgt er wat van!

Volgens mij doen ze voor toeristen en mensen die haast niet treinen wel iets met een eenmalige ov chip kaart, waarschijnlijk karton, in pasjesformaat.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Veerletje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2008
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 928
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Veerletje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Mei 2014 om 14:10
Ik zal ook van de partij zijn op de Hobbydoosdag! (Samen met mama, Oepske op het forum) Ik zal zorgen voor verse humus en olijventapenade (met crackers of stokjes) voor de liefhebbers van hartige snacks. 

Volgend jaar hoop ik aan de slag te kunnen als leerkracht, dus restjes dik garen zijn heel welkom. Dit jaar heb ik op stage het eerste leerjaar warm kunnen maken om te beginnen vingerhaken. Eén leerling was erg geïnteresseerd in handwerken en had een goede fijne motoriek, dus daarmee begonnen. Maar al snel zat iedereen te haken in de klas. En de jongens nog het enthousiast van allemaal Wink

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Mei 2014 om 20:16
Je kunt ze ook leren punniken op breiringen (Zeeman). Ik probeerde een linkshandig meisje van 10 te leren haken, maar punniken ging veel sneller. En dat kan met Saskia en Royal. Ik heb van die bolletjeswol liggen, waar ik niets mee doe, is dat iets voor je leerlingen? Ik dacht echt dat ik creatief genoeg ben, maar voor die bolletjeswol heb ik geen emplooi. Ik maak de doos open en sluit hem weer gauw en dan gaat ie onderop de stapel.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Mei 2014 om 12:38
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Ik heb al wat kleren voor je, Sanne. Niet veel, maar het komt uit een goed hart, zoals mijn moeder altijd zei.


Inmiddels heb ik weer leuke designkleren gekregen voor de dunne tiener en een zak kleren, die nog gewassen moeten worden voor het andere meisje.

Sanne, als je nog iets nodig hebt, geef dan even de maten door.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2012
Locatie: noordwijk
Status: Offline
Points: 5582
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Mei 2014 om 12:46
ja veerletje, mn zoon heeft t in de kleuterklas geleerd, en ging vingerhaken als ie t benauwd had (astma) hele bollen ginger er door heen.
ben nu zelf aan t vingerbreien, handbreien hoe je t ook wilt noemen, wat een gedoe!! en zondag mag ik t de koters bij t schapenscheren leren, dat beloofd wat
Back to Top
Veerletje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2008
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 928
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Veerletje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Juni 2014 om 18:57
Mama zei net dat ik reacties had gehad, maar ik had er geen melding van gekregen! 

Punniken is ook heel leuk voor kinderen, inderdaad! Dat hebben ze in het 2de leerjaar gedaan voor moederdag. In het eerste leerjaar maken ze voetbalnetjes met de sliertjes vingerhaken door ze op een bepaalde manier aan elkaar te haken. Misschien daardoor dat de jongens zo snel aan het haken waren ;-). 

Ik weet ook niet meteen een bestemming voor het bolletjesgaren, daar ga ik nog eens over nadenken :-). 

@Breienmaar: Haken als hij het benauwd kreeg? Wat een fantastische oplossing! Zorgden de pluisjes van het garen dan niet voor juist meer moeilijkheden om te ademen? 
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Juni 2014 om 19:26
Ik heb een doos vol glazen dessertbakjes staan. Ik had ze gespaard voor Jips, maar die is al zo'n tijd niet meer op het forum geweest. Wil iemand van de hobbydoosdaghobbydozen ze hebben? Je kunt ze gebruiken voor theelichtjes, eventueel omgehaakt, maar ik vind onze nieuwe kat wat te levendig voor open vuur in de huiskamer of tuin.

Ik denk dat je dingen kunt omwikkelen met bolletjesgaren, dat is ook heel creatief. Blikjes voor potloden bijvoorbeeld, leuk voor vader- of moederdag. Ik gebruik daar zelf een Paddingtonbeker voor.

Ik bedoelde punniken op breiringen, dan kun je een das of tasje maken, omdat je meer pinnen hebt.

IK heb al wat dingen klaarstaan, kralen, restjes wol, popjes en een poppenhemelbedje, dat ik al lang heb staan en dat dus wel nooit bekleed gaat worden, maatje Barbie.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Oepske View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Maart 2008
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1291
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Oepske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Juni 2014 om 19:54
Ik zie er al naar uit - gewoon om al die spulletjes eens te zien.
Grx
Back to Top
koffiebuikje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 29 Mei 2014
Locatie: nederland
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer koffiebuikje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Juni 2014 om 20:27
 Hallo  ik ben een newbie zoals dat bij jullie word genoemd

zeg vertel eens wat is de hobbydoosdag en waar word dat gehouden

 het lijkt mij erg leuk maar zonder voorbereid er naar toe gaan is wel erg kostbaar als je niet weet 
wat zo`n dag inhoud 

groetjes van koffiebuikje 
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Juni 2014 om 12:14
Op een hobbydoosdag neemt iedere gast een versnapering naar keuze mee, we maken een lijst van wie er komen met wat voor vervoer en wat voor lekkers ieder meeneemt. We kunnen een zogenaamde swap houden, dat wil zeggen, dat je een gehaakt of gebreid dingetje meeneemt in cadeauverpakking, dat dan in een doos wordt gedeponeerd, waaruit elke deelneemster dan later op de dag iets mag pakken. Dit is niet verplicht.

Ik zorg voor koffie, thee en frisdrank. Eventueel voor voorgebakken stokbrood.

Wie iets wil leren, bijvoorbeeld tunisch haken, stokhaken, knoken of een andere techniek, kan dat van te voren melden, dan houd ik rekening met materiaal. Wat ik niet onder de knie heb, kan een ander mischien wel. Ik heb altijd wel dubbele boeken of wolresten om mee te geven.

Apeldoorn heeft voldoende uitgaansmogelijkheden voor mannen en kinderen:
Apenheul, Koningin Julianatoren, Het Loo, het Kristalbad of Malkander.
Ze kunnen bij het droppen van moeders koffie of limonade krijgen, plassen en dan wegwezen. Aan het eind van de middag idem dito.

Onze wijk De Maten heeft een eigen stationnetje, je moet wel op het Centraal station uitchequen voor NS en inchequen voor Syntus. Bij het station is een bushalte voor bus 3 naar mijn huis aan de kant van de Americahal.

Mijn adres en de naam van de halte kun je in een PM vragen.

Liefhebbers kunnen een kleine excursie organiseren naar de Beekbergse Wolhal, die niet alleen een brei/haak/borduurwinkel is, maar ook veel andere hobbyisten van dienst is. Scrapbooken enzo, ik weet daar niets van, misschien is er op Internet wat te vinden.

(Schoon)dochters, kleindochters, (groot)moeders en vriendinnen, die haken en breien zijn ook hartelijk welkom.

Ik had dit al eerder op het forum gezet, maar het was gezakt naar bladzij 3. De dag is dus Apeldoorn. Van ongeveer 10 tot 16 uur, maar ik sta niet met een stopwatch in de hand.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Juni 2014 om 12:18
O ja, we zijn allemaal je en jij, ongeacht leeftijd, we kennen elkaar al van het forum, dus we zijn geen vreemden.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Veerletje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2008
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 928
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Veerletje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Juni 2014 om 13:22
Een hobbydoosdag is gewoon een leuke dag samen zijn met gelijkgezinden Smile. Samen keuvelen,  hobby's bespreken en dingen uitproberen, hapjes eten en iets drinken. Het is al altijd heel gezellig geweest! Ik ben blij dat het na mijn examens valt zodat ik kan meekomen met mama. 

Die uitstap naar de Beekbergse wolhal klinkt heel verleidelijk, maar misschien niet zo goed voor mijn portemonnee ^^. 
Back to Top
koffiebuikje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 29 Mei 2014
Locatie: nederland
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer koffiebuikje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Juni 2014 om 13:49
dankje  wel magtelt
voor de uitleg van de hobbydoosdag het lijkt mij erg gezellig alleen je schrijft dat iedereen iets
wat zei gemaakt hebben meenemen daar is voor mij de tijd nu te kort voor om nog gauw iets te maken om mee te nemen aan gezien ik nu voor iemand anders iets aan het maken ben wat eerst af moet maar ik denk dat ik de volgende keer wel meedoe  zo dat ik er over na kan denken wat ik dan zal meenemen en natuurlijk de versnappering  is het mij een leuk uitstapje om met hobbydoos fans te kunnen delen   veel plezier allemaal
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12345 9>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.422 seconden.
Lang Yarns