Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenHoe zit deze gehaakte bloem ....

Reageer Reageer Pagina  <1 56789>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Direct Link To This Post Posted: 09 Mei 2009 om 19:29

ik heb net de kinderen gedouched. dacht ik: ik ga lekker op de bank met mijn dunne wol. kan ik mijn dunne haaknaald niet vinden. haaknaald nummer 2 is foetsie. ik denk dat ik dus toch maar met 3 verder ga. mijn man heeft een personeelsfeestje en de kinderen gaan zo naar bed dus heb ik de rest van de avond voor mij zelf. tv aan en lekker met een deken op de bank met mijn haakwerk.

fijne avond allemaal.

Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 09 Mei 2009 om 19:33
Als je met naald drie gaat werken, laat dan gewoon een paar toeren weg. 7 en 6 is een goede optie ; dan haak je toer 8 gewoon op toer 5; een boogie is een boogie, tenslotte, en twee toeren met die drie stokjes-groepjes is ook niet echt noodzakelijk. 
A clean house is a sign of a wasted life
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 09 Mei 2009 om 22:30
Ik heb er nog even eentje gemaakt met naald nummer 2,5 met dunne babywol, en beduidend kleiner in de zin van : minder toeren. Hij was dus ook zo klaar.

Hier zie je de bloem open en dicht. Lol, de foto' s worden steeds lelijker zie ik ; bedtijd zeker.

Ik heb eenklein pdf-je gemaakt dat ik - niet openbaar - aan mijn website heb gehangen (website werk ik pas bij als ik een definitief patroon heb). Maar je kunt het rechtstreeks bereiken doorte klikken op deze link. Wel handig denk ik voor degenen die er mee bezig zijn.
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 09 Mei 2009 om 22:53
woh leentje. wat een goede uitleg. ik ben niet zo snel maar heb ondertussen ook x factor gekeken. bijna de uitslag. ik ga voor lisa. ik zat gewoon te janken op de bank bij het liedje haleluja. maar goed dat ik alleen was. even bijkomen achter de comp. maar nu is het bijna zover. ik denk dat ik de bloem morgen verder ga afmaken want ik krijg moeie ogen. en ik wil geen fouten maken. allemaal welterusten.
Back to Top
Corrie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 09 Mei 2009 om 23:53

Voor een waxientje die is ook erg leuk zeg toppie.

en heel erg bedankt voor de uitleg .......................groetjes Corrie

Hou de eer aan jezelf
Back to Top
Judy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 10 Mei 2009 om 00:17

Marleen, bedankt voor jou duidelijke uitleg. Wat leuk zo die variaties. Ik ga als ik eerdaags een keer tijd heb toch ook proberen er zelf verschillende te maken.

groetjes,

geniet en leef in het hier en nu.
Back to Top
Judy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 10 Mei 2009 om 00:27

Originally posted by L33ntje L33ntje wrote:

Helemaal super-superofficieel zou je dus het patroon niet mogen publiceren, MITS het ergens ooit gepubliceerd is en er copyright dus op zit. Wil je aan de veilige kant zijn, dan zou het patroon zoals jij dat hier hebt neergezet hier eigenlijk niet mogen staan danwel weggehaald moeten worden.

Zal hem dus maar verwijderen voor de veiligheid, en proberen te kopieren naar 'word' Kan altijd via een pb gedeeld worden.

groetjes,

Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 10 Mei 2009 om 08:24
Ja, en het schema dat ik er van getekend heb is inmiddels ook zo ongeveer de hele hobbydoos rond, en ik heb hem in het Engels en Nederlands ook in word (met al een paar kleien correcties), dus er is niks verloren dan ofzo.
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 10 Mei 2009 om 10:38
Ik heb een vierde af nu, maar die vind ik niet mooi genoeg geworden om meteen halsoverkop op de foto te zetten. Komt door de kleuren, maar ook de wol (toch iets te slap), ik had 'e'en kleur op en moest over op een andere (geen mooie combi) en het zit hem niet in de breedte van de bladeren maar in het aanhechtpunt.

De volgende die ik haak ga ik in de laatste toer NIET sluiten, maar eerst net losse touwjes een paar keer in elkaar knopen om de ideal verbindingspunten te vinden.

Back to Top
Judy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 10 Mei 2009 om 10:59

de zeepbloem houdt je wel bezig zeg. Hoeveel variaties heb je inmiddels al niet?

en nee hoor, er is niets verloren gegaan. Patroon staat in een document opgeslagen.

groetjes,

Back to Top
Corrie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 10 Mei 2009 om 11:47

Is dit de bedoeling want het lijkt zo anders als die blauwe of denk ik dat maar?

groetjes Corrie

Hou de eer aan jezelf
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 10 Mei 2009 om 12:18
zo ziet die van mij er ook uit.
Back to Top
Corrie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 10 Mei 2009 om 13:49

Ben dus benieuwd of het goed is en als dat zo is dan het aan elkaar haken nog met de vaste want dat snap ik niet erg, moet je grote en kleine hoekjes hebben , zo te zien wel?

groetjes Corrie

Hou de eer aan jezelf
Back to Top
Corrie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 10 Mei 2009 om 15:34
Ik heb de 1 ste klaar maar denk dat het netje te groot is voor het zeepje heb ook geen rond stuk zeep dus daar ga ik eerst maar ens op uit.
Hou de eer aan jezelf
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 10 Mei 2009 om 22:27
Beginnetje ziet er perfect uit ; zo moet hij zijn volgens het patroon.
Ik ben inmiddels wel een heleboel wijzigingen (en vandaag weer drie modellen -lang in de auto gezeten) verder met het ontwikkelen van een patroon,. dat met naald nummer 2 (mijn favoriet, ik vind dunner té dun, vooral het garen, en dat willen mijn ogen ook niet meer) gehaakt wordt.

Vooral de basis is daarbij veel en veel kleiner, 4-5 toeren maar, en daardoor komen ook de blaadjes automatisch platter te liggen. Vanavond ga ik geen foto's meer maken, dat wordt morgen denk ik, maar er zit nog steed vooruitgang in.
Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 10 Mei 2009 om 23:25
L33ntje, ik wil je heel hartelijk bedanken voor het patroon. Wat zo'n bloem al niet kan doen hé. Je bent er gewoon druk mee!
Groeten Creaans.
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 11 Mei 2009 om 07:43
Nou, het patroon is met dank aan Judy hoor ; ik heb het alleen uitgetekend.
Ben druk ana het nadenken over hoe je die laatste toer zo goed mogelijk moet omschrijven dat iedereen het snapt, want dáár zit hem natuurlijk de kneep, uiteindelijk.
Back to Top
odette View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 11 Mei 2009 om 09:13

Zat er zelf ook al aan te dnekne om de binnenkant wat dichter te maken.

Marleen je wordt een hele expert op zeepbloemengebied.

odette
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 12 Mei 2009 om 16:35
Ik ben momenteel tamelijk vergevorderd in het uitwerken van het patroon. Het haken is het probleem niet merk ik, maar de sluittoer is dat wel. En probeer dat op papier maar eens zo uit te leggen dat iedereen het snapt ; pffff......
En ook de teltekening valt niet mee moet ik zeggen. Wel om te haken, niet om te maken. Ik had het niet verwacht, maar uiteindelijk kost het uitwerken van dit patroon veel en veel meer moeite (tijd en ruimte) dan dat van de Barbapappa's.

Ja, en nu de mop he ; kom ik vanmiddag met dat ding op school voor de knutsel-ouder-groep ; zit daar een Marrokaans vrouwtje en het eerste wat ze zegt is : oh, leuk, die dingen maakte mijn moeder vroeger ook altijd......
En ja, ze had ook nog wel een soort van patroontje........(in het arabisch en in die taal had ik niet gezocht nee....kan het ook niet lezen of vertalen trouwens. )

Maar goed, mijn eigen uitgewerkte en unieke patroon zit er aan te komen, Ik hoop vandaag, maar omdat ik het ook nog op mijn site wil zetten (althans de bestelling, net als bij Barbapappa) vrees ik dat ik een beetje in tijdnood kom. Enne, ohja, bijna vergeten, moet nog een definitieve versie haken.

Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 12 Mei 2009 om 16:49
Hier nog even de laatste versies. In de laatste twee foto;s zie je het verschil tussen een kleinere en een grotere 'onderkant' (de basistoeren zeg maar). Hoe groter de bodem, hoe meer de bloemblaadjes omhoog willen staan. Hoe kleiner de bodem, hoe platter de buitenste blaadjes liggen en hoe dikker het 'kussen; . Welke je voorkeur heeft is eigenlijk arbitrair, dus ik zal in het uiteindelijke patroon beide opties opnemen.

De felroze/rode komt het dichtst in de buurt van het uiteindelijke model, al zijn er in de oudroze nog een par verbeteringen aangebracht (en een fout, die moet er weer uit)

En ik heb net bij de Chinese winkel een stuk of 20 kleuren haakkatoen nummer 8 gehaald voor een prikkie, waarmee ik het uteindelijke proefmodel wil gaan haken, dus ook dat houd me nog wel effe zoet. Maar mooi wordt het wel. En ach, al die proefmodellen gooi ik van de week wel op tafen met de fancy fair.

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 56789>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.531 seconden.
Lang Yarns