Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenHoe zit deze gehaakte bloem ....

 Reageer Reageer Pagina  <1 6789>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Corrie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar


Lid sinds: 02 April 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5226
Direct Link To This Post Posted: 12 Mei 2009 om 22:32
Hou de eer aan jezelf
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Direct Link To This Post Posted: 12 Mei 2009 om 23:50
En tadaa....daar is er weer één ! Ik ben er zelf nu eentje aan het maken met heel dun garen (naald 1,5 en dat is nog aan de slappe kant eigenlijk , maar ze hadden zovee leuke klerutjes voor 50 cent per bolletje bij de chinese winkel..... ik hoop alleen dat er een zeepje in past - ik denk dat ik op zoek moet naar hotelzeepjes ofzo. 
A clean house is a sign of a wasted life
Back to Top
Eeyore82 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 03 Januari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2002
Direct Link To This Post Posted: 13 Mei 2009 om 11:04
Of een badbruistabletje of een leuke badparel.

Ik ga toch ook eens kijken bij die chinese winkel, als ik me niet vergis, kwam jij ook uit enschede toch? Nooit aan gedacht dat die ook garen had.

Groetjes Marije
Back to Top
odette View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 April 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3080
Direct Link To This Post Posted: 13 Mei 2009 om 12:51

Vanochtend van iemand leuke gekleurde katoentjes voor naald 2 gekregen. Echt helemaal geschikt voor een leuke zeepbloem denk ik. Strakjes eerst met dochter naar het winkelcentrum en daarna maar eens proberen....

odette
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Direct Link To This Post Posted: 13 Mei 2009 om 14:01
Originally posted by Eeyore82 Eeyore82 wrote:

Of een badbruistabletje of een leuke badparel.

Ik ga toch ook eens kijken bij die chinese winkel, als ik me niet vergis, kwam jij ook uit enschede toch? Nooit aan gedacht dat die ook garen had.

Groetjes Marije


Jep, bij China1000 naast de Eufrat op de Heurne. Bij Bertus Workel hebben ze ook mooie katoen, maar die is zes euro voor een klos !!! Nu heb ik heel veel kleine bolletjes voor weinig. Maar het is wel een beetje dun hoor ; nummer 8 en 12. Haaknaald 1,5 is al aan de ruime kant. Maar ik heb net bij de etos wat kleinere zeepjes gehaald (gastenzeepjes 5 voor 2,50) en die moeten wel passen denk. De eerste is bijna af trouwens, en het patroon vordert ook al gestaag. Moet nog een keuze maken uit hoeveel en welke variaties (garen / naald/ model) ik er in opneem.
A clean house is a sign of a wasted life
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Direct Link To This Post Posted: 13 Mei 2009 om 17:20
Eén van de bolletjes die ik gekocht heb blijkt (per ongeluk) garen nummer 5 te zijn, en laat dat nou precies de goede dikte zijn EN het juiste formaat geven voor dit patroon. Kan ik er meteen een kloppend garen-advies bij geven. Jammer genoeg meot de contrastkleur met een dunnere draad, omdat ik daar nu eenmaal het meest van heb, maar dat zie je in het uiteindelijke voorwerp eigenlijk niet. Nog een paar proefmodelletjes dus, dan kan ik met het patroon beginnen. Hoewel.....als het zich net zo verspreid als het Barbapapapatroon kan ik me die moeite wellicht beter besparen ?? 
A clean house is a sign of a wasted life
Back to Top
Eeyore82 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 03 Januari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2002
Direct Link To This Post Posted: 14 Mei 2009 om 09:49
Bertus van workel ken ik ook, maar die vind ik ook erg duur. Ik ben nu bezig met een babytruitje van wibra wol. Wordt ook erg leuk, hoop alleen dat het in de was ook goed blijft.
Voor mijn dochtertje van drie wil ik daarna aan een trui beginnen, ik denk wel dat ik voor haar bij Bertus ga kijken, haar kleren hebben het wat zwaarder te verduren.

In glanerbrug zit trouwens ook een wolwinkeltje. Alleen rook het daar erg naar rook, dus ik was er snel weer weg.

Groetjes Marije
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Direct Link To This Post Posted: 14 Mei 2009 om 13:29
Ah, klinkt als mijn soort winkeltje en ik ben nog wel eens in de buurt. Waar in Glanerbrug ?? Gronausestraat gewoon ??

Verder haal ik zelf het meerendeel van mijn garen bij Lasonder aan de Pluimstraat ; da's een klein wolwalhalla (ze heeft ongeveer ALLES) met een vakvrouw aan het roer die zelf gewoon veel verstand van haken, breien en garens heeft. Kom er graag.

Ik ben nu aan het laatste proefmodel bezig en kan dan met wat er overblijft van morgen en zaterdag met het definitieve patroon aan de slag. Het is al gedeeltelijk klaar hoor, maar er moet nog een toer-voor-toer beschrijving bij (2 talig), wat stap-voor-stap-foto's van het definitieve model en een gedeeltelijk schema, totaal 3. En alles ook nog rechtshandig maken natuurlijk,want op de één of andere manier haken de meeste mensen nog steeds met hun rechterhand. Zal ook wel altijd zo blijven vrees ik....
A clean house is a sign of a wasted life
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 November 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7742
Direct Link To This Post Posted: 14 Mei 2009 om 15:18
Leentje wat ben je er toch maar druk mee. ik ben met de laatste toer bezig. ik moet dan ook nog naar een passend voorwerk voor erin opzoek. maar dat komt wel.
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Direct Link To This Post Posted: 14 Mei 2009 om 16:13
Oh, om te kijken hoe die valt is een klein bolletje wol een proma vulling, hoor. 
A clean house is a sign of a wasted life
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 November 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7742
Direct Link To This Post Posted: 14 Mei 2009 om 16:39
dat is wel een goed idee. dat ga ik vanavond maar eens even doen. bedankt.
Back to Top
Eeyore82 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 03 Januari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2002
Direct Link To This Post Posted: 14 Mei 2009 om 17:27
Ja gewoon daar ja. Lagen wat stoffen buiten. Vrij diep winkeltje. Wist ook niet dat ze daar verkochten.

Zal ook eens aan de pluimstraat kijken, die ken ik dan weer niet. walhalla klinkt goed.

Groetjes Marije
Back to Top
odette View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 April 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3080
Direct Link To This Post Posted: 15 Mei 2009 om 08:56

Die laatste toeren (12 en 13) komt geen eind aan, zo snel als het begin ging zo langzaam gaat het nu. Maar toer 13 met afstekend kleurtje is bijna af en dan het laatste randje vaste eromheen. Was van de week al zover maar toen bleek ik een toer vergeten te zijn. Snap niet helemaal hoe dat puntjes vastzetten nu moet maar dat zal zich vanzelf van wijzen tijdens het haken.

 

odette
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Direct Link To This Post Posted: 15 Mei 2009 om 09:13
Ja, die laatste toeren zijn een ramp. Eerst denk je, hee, dat schiet lekker op, en dan kom je in de buitenste rand.....pfffff
De laatste gaat dan wel weer snel, ook omdt dat alleen nog maar vasten zijn
In mijnpatroon heb ik trouwens ook een gaatjestoer verwerkt ; gaat weer ietsie sneller - maar hij is uiteindelijk ook eigenlijk een toer langer.
Ik heb de meeste werkbeschrijvingen nu klaar, moet vermoedelijk nog één proefmodel fotograferen, en de uiteindelijke beschrijving en vertaling maken. Had gehoopt het vandaag af te krijgen, maar het is nogal een drukke dag met de sponsorloop en fancyfair op school, dus dat zal vermoedelijk niet gaan lukken.

A clean house is a sign of a wasted life
Back to Top
odette View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 April 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3080
Direct Link To This Post Posted: 15 Mei 2009 om 09:42

Van die puntjes aan elkaar haken snap ik helemaal niks. Het komt helemaal verkeerd uit bij mij.

Ik heb die gekleurde toer (13) gehaakt met 15 stokjes met steeds 3 losse in de puntjes. Hierop komt die toer met vaste (waarin je moet vasthaken). Als ik dan 65 v haak en terug steek naar de 35ste vaste heb ik inderdaad een klein puntje. Maar dan 40v verder en 25v terug lijkt echt nergens op. Die 25 terug zit boven op een puntje.

Grrrrrrrr eerste maar even boodschappen doen, daarna maar weer verder.  Mijn wiskundig inzicht is blijkbaar 0,0

odette
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Direct Link To This Post Posted: 15 Mei 2009 om 10:29
Als je afwijkingen hebt in de stekenaantallen, kun je met dat tellen niks. Probeer dan gewoon te onthouden dat je de buitenste bladen op de helft van de breedte vastmaakt en de binnenste op een kwart vanaf de binnenpunt. Desnoods kijk je eerst even met speldjes of een viltstift (mijn eerste poging) wáár je welke punten aan elkaar moet zetten.
Dit uitleggen is ook één van de grootste uitdagingen (en de meeste pagina's) van het maken van het patroon. De rest is een eitje. En dit als je het doorhebt ook, maar oh, jemig de pemig, die eerste keer !!!


A clean house is a sign of a wasted life
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 November 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7742
Direct Link To This Post Posted: 15 Mei 2009 om 10:39

odette. daar zat ik geisteravond dus ookmee. ik heb wel 4 x uitgehaald omdat ik niet uitkwam. ik heb nudunne draadjes gepakt en overal waar ze vast moeten komen even aan elkaar gestrikt zodat ze weer makkelijk los kunnen. ik ben er bijna maar nog niet helemaal te vreden. ga er vanmiddag weer even voor zitten.

 

Back to Top
Corrie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar


Lid sinds: 02 April 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5226
Direct Link To This Post Posted: 15 Mei 2009 om 11:10

IK HEB ALS IK DE HOEK OM GING HET 4 KANTJE DUBBEL GEVOUWEN ALS IK DACHT DAT IK OP DE HELFT WAS EN DAN VAST GEHAAKT IN DE TEGENOVERGESTELDE.

OM EN OM NATUURLIJK ANDERS HAAK JE ALLE HOEKEN VAST.

IK HOOP DAT JULLIE HIER IETS AAN HEBBEN

Hou de eer aan jezelf
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Direct Link To This Post Posted: 15 Mei 2009 om 13:39
Nou, een beetje laat met de foto's, maar hier is ie dan bijna : de definitieve versie voor het patroon. Ik heb er een toer in gedaan die het afmonteren makkelijker maakt. Veel makkelijker. Mijn bolletje garen van 20 gram was net te klein, dus de laatste toer is ook in de contrastkleur.



Op deze foto zie je ook hoe groot hij ongeveer is ; een centimeter of 17. En van katoen nummer 5 mooi stevig en vormbaar.

Deze blauwe is ook met dezelfde naald gemaakt (1.5) maar met dunner garen (nummer 8). Ook heel mooi 'en even groot geworden, maar wat slapjes door de eigenlijk te dikke naald.



Met naald nummer 1 en katoen nummer 12 kom je mooier uit, maar ik had geen zin meer om nog twee hele bloemen te haken effe, dus heb ik twee mini's gemaakt door maar een paar toeren te doen en daar en rond gastenzeepje in verwerkt. Ook erg leuk gewordenal zeg ik het zelf (en die zijn echt zo klaar)



Hier zie je ze nog even in verhouding



Ik ben nu bezig met de toer-voor-toer beschrijving en de teltekeningen (die zijn echt tricky ; haken is makkelijker dan tekenen !!) en de laatste schematekenignen voor het in elkaar zetten, maar helaasmoet ik de hele middag en avond weer naar school, dus vanavond gaat me helaas even niet meer lukken vrees ik. Dit is heel wat moeilijker op papier te zetten dan die Barbapappa's.


A clean house is a sign of a wasted life
Back to Top
hobbymuts View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 08 Mei 2007
Status: Offline
Points: 242
Direct Link To This Post Posted: 15 Mei 2009 om 14:05

Hallo allemaal,

had nooit verwacht dat het zeepbloem geheim ooit opgelost zou worden!! 

Knap werk hoor!!!

Nu maar wachten op het patroon want ik kom er zo niet uit,voor mij te onduidelijk maar dat kan ook niet anders want ik ben nog niet zo'n ster in haken.

Kan bijna niet wachten!!!

 

Groetjes Ilonka

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 6789>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.531 seconden.
Lang Yarns