Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenIets minder leuk nieuws!

Reageer Reageer Pagina  <1234 5>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Direct Link To This Post Posted: 23 Juli 2008 om 13:20
wat vreselijk,ze zeggen ook vaak hoe meer je met mensen omgaat,hoe meer je van dieren gaat houden.Jammer maar in veel gevallen is dat zo.
sterkte ben zelf ook een kattenmens.
groetjes puck
Back to Top
Jenlon View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Direct Link To This Post Posted: 23 Juli 2008 om 16:16
Originally posted by perle perle wrote:

Inderdaad,hem aangeven is wel wat ik héél graag zou doen,maar hij is van mening dat niets en zeker geen poezen op zijn domein mag komen.Ook vrees ik dat hij dan met zwaar vergif zal aankomen en overal zal plaatsen!!Gisteravond was Perlefientje buiten en hoorde ze hem in z'n tuin.Gelukkig hebben we een hoge haag want z'n hobby is wildplassen in z'n tuin in gelijk welke richting staand(kinderen of niet kijkend) en altijd in bijna dronken toestand.Het is zo iemand die alles kan bekomen.

Een paar jaar geleden werd de straat heraangelegd.En wij zijn de enigen die geen parkeerplaats meer hebben.Nadien hebben we begrepen dat dit komt omdat buurman zijn haag eruit moest.Met pootjes boven en onder tafel heeft hij dit geregeld.

Jaja,en er zijn nog meer van die toestanden te vermelden...mijn man maakte nieuwe ramen voor ons huis en hij vroeg of hij een keukenraam met rolluiken voor hem wilde maken(mits betaling) raam heeft hij geplaatst en alles erop en eraan(man durft nooit nee zeggen) en nadien...(hm...wij zijn buren en doen toch zeker niets voor elkaar tegen betaling ,niet?)Man...slik...en voila...thema afgesloten.(materiaal voor het raam werd wel door buurman betaald,want werd besteld en onmidelijk op z'n naam gefactureerd(want ik had een voorgevoel!))

Ja, nu door het geval van Gizmo ben ik wel echt heel boos! Maar buurman is geen waardige tegenstander om mee ten strijde te trekken vrees ik!

Laat hem maar z'n territorium afbakenen met plas waar geen enkele wielrenner voor wil tekenen!!!!!

Ik kan me ergens je angst wel voorstellen. Aan de andere kant is het wel zo dat als niemand ooit stappen onderneemt tegen zulke mensen, ze altijd hun gang zullen blijven gaan en ongestraft blijven. Zijn mening is niet persé de waarheid. Informeren bij de politie kan altijd en verplicht je verder tot niets.

Ben wel blij dat je kat er wat beter aan toe is. Sterkte!

Groetjes,
Ilona.
Back to Top
Tul!p View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 23 Juli 2008 om 16:30
Originally posted by Jenlon Jenlon wrote:

Originally posted by perle perle wrote:

Inderdaad,hem aangeven is wel wat ik héél graag zou doen,maar hij is van mening dat niets en zeker geen poezen op zijn domein mag komen.Ook vrees ik dat hij dan met zwaar vergif zal aankomen en overal zal plaatsen!!Gisteravond was Perlefientje buiten en hoorde ze hem in z'n tuin.Gelukkig hebben we een hoge haag want z'n hobby is wildplassen in z'n tuin in gelijk welke richting staand(kinderen of niet kijkend) en altijd in bijna dronken toestand.Het is zo iemand die alles kan bekomen.

Een paar jaar geleden werd de straat heraangelegd.En wij zijn de enigen die geen parkeerplaats meer hebben.Nadien hebben we begrepen dat dit komt omdat buurman zijn haag eruit moest.Met pootjes boven en onder tafel heeft hij dit geregeld.

Jaja,en er zijn nog meer van die toestanden te vermelden...mijn man maakte nieuwe ramen voor ons huis en hij vroeg of hij een keukenraam met rolluiken voor hem wilde maken(mits betaling) raam heeft hij geplaatst en alles erop en eraan(man durft nooit nee zeggen) en nadien...(hm...wij zijn buren en doen toch zeker niets voor elkaar tegen betaling ,niet?)Man...slik...en voila...thema afgesloten.(materiaal voor het raam werd wel door buurman betaald,want werd besteld en onmidelijk op z'n naam gefactureerd(want ik had een voorgevoel!))

Ja, nu door het geval van Gizmo ben ik wel echt heel boos! Maar buurman is geen waardige tegenstander om mee ten strijde te trekken vrees ik!

Laat hem maar z'n territorium afbakenen met plas waar geen enkele wielrenner voor wil tekenen!!!!!

Ik kan me ergens je angst wel voorstellen. Aan de andere kant is het wel zo dat als niemand ooit stappen onderneemt tegen zulke mensen, ze altijd hun gang zullen blijven gaan en ongestraft blijven. Zijn mening is niet persé de waarheid. Informeren bij de politie kan altijd en verplicht je verder tot niets.

Ben wel blij dat je kat er wat beter aan toe is. Sterkte!

Ik kan je angst ook goed voorstellen, maar deze keer heeft hij je wel heel erg boos gemaakt en meerdere hobbydozen. Hij kan en mag natuurlijk niet ongestraft blijven. Ik zou er ook over nadenken om hem aan te geven, met zo'n buurman weet je nooit waar hij toe in staat is.

Sterkte nogmaals met Gizmo.

Groetjes Ellen

Back to Top
Dikky View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 23 Juli 2008 om 20:55

Perle en ook Perlefientje natuurlijk,

Wat verschrikkelijk toch weer. Ik ben beslist geen kattenminares, maar het iets aandoen nee nooit en te nimmer. Sowieso kun je het huisdier wat voor dier dan ook van een ander niets aandoen.
Die buurman van jullie gaat echt te ver en dat weet hij zelf ook. Maar hoe pak je zoiets aan. Je zou afspraken kunnen maken maar ik denk niet dat deze man er zich aan houdt. Bovendien kun je een kat niet verbieden om die kant op te lopen. Aangeven zoals ilona en Ellen zeggen kan inderdaad ook maar ik denk dat het misschien dan nog van kwaad tot erger zal gaan gezien de geschiedenis die jullie hebben met buurman. Maar ongestraft door laten moorden, NEE dat kan zeker niet. Helaas kan ik je de oplossing niet geven, sorry. Je zou het misschien wel kunnen melden en de hele geschiedenis uitleggen bij de politie en even bekijken samen met hen wat je zou kunnen doen.

Groetjes,
Dorine
Back to Top
tammie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 24 Juli 2008 om 11:55
lees het nu pas maar das echt zielig. dat die man geen gevoel heb joh. veel sterkte jullie. hoop dat het goedkomt met je poes.
http://tammysplace1.blogspot.nl/
http://www.tammysplace.nl/
http://tammie1990.multiply.com
https://www.facebook.com/tamara.denos
http://tammy190.hyves.nl/
http://pinterest.com/tammie1990/
Back to Top
ab63 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 24 Juli 2008 om 16:45

Perle, wat afschuwelijk van je poes. Ik zou hem ook subiet aangeven Ik heb er zelf 6 en moet er niet aan denken dat er wat met ze gebeurt.

Ik ben wel blij dat hij goed reageert op de antibiotica en dat het wat beter gaat.

voor jou en voor Gizmo.

GROETJES ANGELA
Back to Top
rita_1709 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 24 Juli 2008 om 18:38

Hoi Perle of Perlefientje,

Hoe gaat het vandaag met Gizmo ???

Geef hem een  van mij !!!!

Groetjes,
Rita.

Bloemen zijn om mooi te zijn..
Mensen zijn om goed te zijn !!
Back to Top
perlefientje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 24 Juli 2008 om 19:51

hallo,

met Gizmo gaat het nog altijd hetzelfde, hij neemt mooi zijn medicatie in, maar zijn pootje is niet verbeterd maar ook niet verslechterd.
Hij is zeeeeer kalm, want normaal is hij onze wildebras.
Heeft vandaag de hele dag op een stoel of op een dekentje in de zetel gelegen en een paar keer geprobeerd om rond te strompelen in huis. Hij kan wel nog altijd zijn pootje niet bewegen dus... we zullen moeten zien wat er van wordt. Maar het pootje blijft warm hebben en er komt geen vocht uit zijn wondjes en het haar op zijn pootje valt ook nog niet uit.

Hij geniet wel heel veel van al die aandacht dat hij krijgt  en van al die knuffels van jullie natuurlijk.

Ik moet nog een grote knuffel teruggeven van mij en Gizmo .

Groetjes Perlefientje

Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 24 Juli 2008 om 20:22

Hoi Perle,

Wat een ongelofelijke gemene streek. Hoe haalt iemand dat nu in zijn hoofd. Zoiets verzin je toch niet? Ik hoop inderdaad maar dat Gizmo zijn pootje mag houden. Heel veel sterkte er mee. Ook met die buurman.

Groetjes,

Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 24 Juli 2008 om 20:29
Fijn dat je ons op de hoogte houdt, we waren erg onder de indruk van wat er met Gizmo gebeurd was. Wat zielig als zo'n diertje tijdelijk gehandicapt is, hè. Onze Pardoes had zijn pootje op 3 plaatsen gebroken na een aanvaring met een auto. Toen mocht hij niet veel bewegen van de dierenarts en hebben we hem tijdelijk in de grote kooi van de cavia gehouden, 's nachts met een kleine kattenbak, overdag riep hij me en droeg ik hem naar de gewone bak. De cavia stond naast hem in een kleinere kooi. Dan krijg je zo'n band door al dat getuttel. Alleen ging de boef zodra hij genezen was verklaard weer veel te ver van huis en verongelukte na een jaar. Heel jammer, maar binnenhouden lukte echt niet.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
perle View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 30 Juli 2008 om 12:48

Maandag werd Gizmo's pootje terug veel dikker ondanks zijn zware antibioticakuur.Maar verder bleef het mooi dicht.

Gisteren echter zat z'n pootje vol etter en pus.Perlefientje had de wonden verzorgd en na het verwijderen van het etter werd een groot gat zichtbaar in poot (kon gewoon binnenkijken!)Precies tot op bot.

Natuurlijk was het weer een dag van overuren en was ik pas om 16u30 thuis. Dierenarts vlug opgezocht en die schrok wat dat de antibiotica zo onvoldoende bleek voor wonde's.

Bijkomend was dat er nu definitief zekerheid van de schade !Zenuwfractie!

Zenuwen volledig door,pootje onherroepelijk verloren!Onmiddelijk inspuiting(pijnstillers)toegedient voor pijnlijke wonde's.

Verdict:volledige amputatie van rechter voorpoot!

Gizmo is spijtig genoeg moeten nablijven,er werd een hokje voor hem ingericht.

Zielig en triest keek hij ons aan zo van wat gebeurt er toch allemaal?

Vanmorgen gingen ze dus z'n pootje verwijderen en als alles wat meezit(op gebied van pijn enzo) mag hij deze avond naar huis.

Anders moet hij nog wat nablijven.Hopelijk blijft hij niet in de verdoving ,gelukkig is z'n hartje nog zo jong.

Met een wat bang en wrang gevoel wachten we af af,zal blij zijn als dit achter de rug is.Muffin(de ragdoll) zoek en zoekt om z'n vriendje te vinden en is ontroostbaar!Hij zoekt al van gisteren en is erg ongelukkig en ongedurig.Gelukkig hebben we Romeo nog (want die begint ook steeds meer en meer door de andere twee poesje opgenomen te worden)

Dit is alles wat ik momenteel kan meedelen,na 17 u mogen we bellen en dan weten we terug wat meer!Groetjes,Perle

Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 30 Juli 2008 om 12:57

Oh Perle, wat jammer nu. Het leek zo goed te gaan. Ik kan jullie spanning goed voorstellen. Zet hem op. Nog even volhouden voor je meer weet!

groetjes

Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
Houtdraakje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 30 Juli 2008 om 13:01
Gatver wat een verhaal. Ik zou als ik jou was toch es bij de politie informeren, wat je hiermee het beste kan doen hoor. Want nu heeft de buurman eigenlijk een soort vrijbrief om maar te doen wat hij wil. Bewijs heb je immers genoeg?? En je hoeft niet direct aangifte te doen, je kunt ook advies inwinnen. Nou ik wens je heel veel sterkte, want je moet natuurlijk zelf ook de schrik nog verwerken.
Groeten van Thérèse, de Draak uit Assen
Back to Top
rita_1709 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 30 Juli 2008 om 13:27

Ach hoe spijtig... mensen zouden beter eens goed nadenken vooraleer ze iets doen ! Ze beseffen niet dat door hun laffe daad een hele familie verdriet en problemen heeft.

Veel sterkte perle, perlefientje & de rest van de familie. Duimen dat alles toch nog goed komt.

Groetjes,
Rita.

Bloemen zijn om mooi te zijn..
Mensen zijn om goed te zijn !!
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Direct Link To This Post Posted: 30 Juli 2008 om 13:46

ik hoop dat het toch nog goed afloop met gizmo.

sterkte puck

Back to Top
T Looman View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 30 Juli 2008 om 19:45
wat een narigheid Perle ik hoop voor jullie dat het goed afloopt heel veel sterkte en een  voor jullie
groetjes Thea
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 30 Juli 2008 om 20:16
Als de ene mens de andere zoiets aandoet, moet hij schadevergoeding betalen. Nu draaien jullie voor alle dierenartskosten op. Daar zou iets aan gedaan moeten worden. Het is toch verschrikkelijk, dat het zo gelopen is met het arme diertje. Hij zal zich goed kunnen redden, maar het doet je hart pijn in het begin om hem te zien rondscharrelen. Heel veel sterkte en beterschap!
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Jenlon View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 30 Juli 2008 om 20:17

Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Als de ene mens de andere zoiets aandoet, moet hij schadevergoeding betalen. Nu draaien jullie voor alle dierenartskosten op. Daar zou iets aan gedaan moeten worden. Het is toch verschrikkelijk, dat het zo gelopen is met het arme diertje. Hij zal zich goed kunnen redden, maar het doet je hart pijn in het begin om hem te zien rondscharrelen. Heel veel sterkte en beterschap!

Mijn gedachte net zo.

Groetjes,
Ilona.
Back to Top
perle View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 30 Juli 2008 om 20:43

Ja,heb aangifte gedaan (verleden week)bij politie.Noch de dierenbescherming (heb verschillende gecontacteerd en ze verwezen me door naar...Gaia!!!!),noch de politie kon zeggen of de val die ik meehad ter bewijs verboden was of niet!.Indien zo gingen ze overgaan om een pv op te stellen.Dan kunnen we ook alle kosten terugvorderen! Want dat is al een aardig bedrag! 82 euro (consultatie en foto's) en nogmaals minstens 200 euro voor amputatie en dan komt nog de verzorging enzo!.Ik reken op minstens een 400 euro totaal als het goed gaat.

Maar...manlief wil niet dat er heibel komt met buurman dus ik moet zwijgen en alles tollereren,gewoon doen of dat er geen vuiltje aan de lucht zit.Maar van de kosten daar kan hij wat van zagen...dus dan doe ik ook net of m'n neus bloed.!!Hij is ook auti en lekker meelopen in het rijtje is toch zo gemakkelijk!

Nu ja, ik focus me nu op Gizmo!

Om 16u45 belde ik nogmaals op en spijtig genoeg hadden ze het zo druk gehad(er zijn 4 artsen constant bezig) om aan hem te beginnen.dat heb je dan soms bij goeie praktijken(iedereen wil erheen)

Filip de jongste dokter(ongv.30-35 jaar, zoon van...vader dierenarts (Luc)die ontfermd zich over gizmo.Het is meestal hem die we hebben als we er heen gaan en we zijn echt héél tevreden over hem,hij kent goed z'n vak en is ook héél gemoedelijk en lief voor de dieren.Ik weet dat Gizmo in héél goede handen is (hij heeft ook Babette's oogoperatie uitgevoerd en alle castratie's van ons poezemannen)

Hij mocht de ganse dag niet eten maar ik denk dat ze hem wel wat suf gehouden zullen hebben met pijnstillers.

Alles is heel goed verlopen alles  hebben ze mooi kunnen wegnemen en mooi opgenaaid en er waren geen grote bloedingen.

Door het late uur van operatie is Gizmo moeten blijven maar eingelijk vind ik dat best oke want moesten er bloedingen zijn vannacht? En ook voor pijnbestrijding is het denk ik beter!Morgenvoormiddag om 10 u kunnen we bellen(dan heeft hij z'n verzorging gehad) en normaal gezien mag hij morgenavond naar huis komen!Oeffffffff!!!!!Ben blij dat we al zover zijn alhoewel ik inderdaad het verschrikkelijk zal vinden als hij pijn heeft of moeite zal hebben om zich te bewegen.Alles zal enorm wennen zijn voor hem denk zoals het gaan op kattebak!Maar we zullen hem rotverwennen!!!!!!!!Want het zo'n braveke!!!!!!

Bedankt allemaal om uw medeleven!!!!!!Morgenavond meer nieuws!Groetjes,Perle!

Back to Top
ab63 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 30 Juli 2008 om 23:04

We wachten weer af. Wat zielig toch voor Gizmo. Bedankt dat je ons op de hoogte houdt. Dit zou toch eigenlijk niet kunnen/mogen anno  2008...toch?

Hoop toch dat de politie er wat aan doet.

GROETJES ANGELA
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1234 5>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.531 seconden.
Lang Yarns