Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

jam verkopen

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
drempt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer drempt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: jam verkopen
    Posted: 15 Mei 2012 om 17:04
zoals jullie wel weten maak ik vaak jam
nu heb ik eens een potje cadeau gegeven en nu vraagt zij of ik voor haar jam wil maken
Ze wilt er wel voor betalan

mijn vraag is dan : wat vraag ik voor een potje jam???

ik heb zelf betaald de geleisuiker en de citroen en de frambozen
de aardbeien en rode bessen heb ik uit de tuin ( biologisch haha)

ik vind dit nogal lastig

Chris

zoveel idee�n zo weinig tijd
Back to Top
Jolly View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jolly Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Mei 2012 om 17:45
Een idee misschien: 2 x de onkosten rekenen voor de prijs, je tijd zit er ook in. Ik weet niet op welke prijs je dan uit komt. Komen de aardbeien en rode bessen alleen uit de tuin? Die kun je ook mee verrekenen.Bijvoorbeeld 2.2 x de onkosten. Dan hangt het er weer van af hoeveel potjes jam je haalt uit het pak geleisuiker en de overige ingredienten. 2.2 x de onkosten gedeeld door het aantal potjes jam = de prijs. Ik ben heel benieuwd op welke prijs je dan uitkomt.
Groetjes van Jolly

Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Mei 2012 om 18:08
Je mag daar minimaal de winkelprijs van dure jam voor vragen. Er zitten geen bijvoegingen bij, het is biologisch fruit. Ik zie hier wel dit soort jam staan en hij is altijd duur. Ik koop hem niet want als, dan maak ik hem zelf. Ik eet nl geen jam. Als ik weer naar de groenteboer ga zal ik het vragen. Die maken ook vaak zelf jam en verkopen die in de winkel. Groetjes, Lida
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Mei 2012 om 18:26
Ik zou uitrekenen wat je onkosten zijn. Zou zeker aan 1.50 per potje denken.
Back to Top
drempt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer drempt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Mei 2012 om 18:35
o lidwina dat is fijn ik hoor het wel

ik heb geen idee
ik haal 4 potjes uit 1250 gram fruit

geleisuiker is 1,17 (ah)
Citroen 0,40 (AH)
1250 gram fruit ?
aardbeien uit de tuin
rode bessen uit de tuin (al het fruit is ongespoten)

de aardbeien op de markt waren nu 2  euro voor 1 pond ( ben toevallig vanmorgen geweest en zag de prijs )niet duur want in de supermarkt betaal je nu tussen de 2,49 en 2,99 per bak van 500 gram

zou 2 euro per potje kunnen?
het zijn van die kleine groente/appelmoes potjes

ben benieuwd wat jullie vinden

Lida ik hoor heel graag van je
Chris

Back to Top
Fien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Fien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Mei 2012 om 18:41
Ander idee: is de hobby jam maken, of er aan verdienen?
Back to Top
Saskia_ View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Saskia_ Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Mei 2012 om 18:43
Je kan natuurlijk ook altijd zelf even vragen wat ze zelf een redelijke prijs vindt, samen kom je er vast wel uit. Voor mij zou het ook wel uitmaken voor wie het is. Voor de een vind ik de onkosten genoeg, voor de ander mag er wel wat meer tegenover staan. En even kijken naar de prijzen van jam in de supermarkt? Ik weet zo namelijk niet wat een potje jam kost. 
Groetjes Saskia ♡♡♡

Back to Top
MariaLA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MariaLA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Mei 2012 om 18:53
Hoi,

ik denk dat als je er inderdaad met haar over praat je er wel uitkomt.
Denk dat de 'verdienfactor' moeilijk te berekenen is.
Dan moet je al met afschrijvingen e.d. gaan werken.
Vindt je het leuk??? Ja.....dan is 2 a 2,50 euro geen verkeerde prijs.

Blijft natuurlijk wel overeind dat je ons als 'adviseurs' ook nog moet betalen......LOL
Back to Top
drempt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer drempt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Mei 2012 om 19:45
marlies mag het ook in natura (lees met een potje jam)hahaha

Ik vind het leuk om te doen dus een beetje hobby
en practisch het is toch zonde om fruit weg te gooien?

Chris

Back to Top
lidl View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Mei 2012 om 20:01
help??
vlijtige bij
Back to Top
MariaLA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MariaLA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Mei 2012 om 20:05
[QUOTE=drempt]marlies mag het ook in natura (lees met een potje jam)hahaha

Graag platgeslagen in een envelop anders wordt het zo duur om te versturen.....Wink

Tuurlijk is het zonde om weg te gooien, op deze manier is het toch mooi opgelost. 
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Mei 2012 om 20:24
Je moet ook rekenen dat je de potjes afwast en eventueel kookt en dat je het fruit wast. Het klinkt knieperig, maar dat zijn toch bijkomende onkosten. En het gas of de electriciteit betaal je ook.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
MariaLA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MariaLA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Mei 2012 om 21:58
wat dacht je dan van het afschrijven van je fornuis e.d.
Dat is het nadeel als je het 'voor het ecchie' wilt doen.

Ik denk gewoon lekker een prijsje waar je beide tevreden mee bent....
Back to Top
mayolijn View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer mayolijn Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Mei 2012 om 07:54
Ik heb ook vaak jam gemaakt. En ook de vraag wat vraag je er voor. Ik merk wel dat mensen 1.25 al een groot bedrag vinden. Je hoeft toch niet te betalen voor het fruit? Groeit in je eigen tuin. Dus kost niets. Nee maar alle tijd die er in zit, dat vergeten ze. Vraag in de vakanties maar of ze het fruit willen plukken, evt voor eigen gebruik of voor de vriezer. Na 1 keer plukken hebben ze er genoeg van en ik mag dagelijks 2x. Tja wat is dan nog duur?

*~~*Groetjes van Mayolijn*~~*
Back to Top
Roelien View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Roelien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Mei 2012 om 08:16
Kan je er misschien zo'n leuk dekseltje over haken?
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Mei 2012 om 08:26
Je kunt ook uit textiel ronde dekselkleedjes knippen. En op het etiket zetten: Uit de tuinen van ....
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.500 seconden.
Lang Yarns