Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenJennifer heeft een blaasontsteking :-S

Reageer Reageer Pagina  <1 3456>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Jenlon View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Direct Link To This Post Posted: 17 Maart 2008 om 19:11

Help

Heb de truc van de stickers en het cadeautje al geprobeerd. Het spuitje ook. Heb het gemengd met een kinderkwarkje maar Jennifer wordt hysterisch zodra ze het in moet nemen. Ze is met nix te porren zodra het moment van de inname komt.

Het drankje heet co-trimoxazol. Misschien kent iemand dit wel.

Rest mij niet veel anders dan morgen maar weer de huisarts te bellen en te vragen naar een alternatief. Heb ook nog de apo gebeld maar ik begreep al half en half dat dat er niet is. We hopen er maar weer het beste van.

Groetjes,
Ilona.
Back to Top
miep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 17 Maart 2008 om 19:17

Mijn schoonzusje had hetzelfde met haar dochtertje. Ze kreeg de kuur naar binnen door het te mengen met een schepje suiker (niet zo heel goed voor de tandjes, maar je, ze moest wat natuurlijk). Succes!

Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 17 Maart 2008 om 19:36

Ken  het wel,maar inderdaad met een schepje suiker ,choc.pasta.pindakaas,iets wat ze normaal niet zomaar met een lepel mag eten,wilde bij mijn kinderen wel eens werken.de dokter zal niets anders hebben dan een drankje,een pil gaat op deze manier al helemaal niet.

succes.

Back to Top
Dikky View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 17 Maart 2008 om 20:09

Wat vervelend is dat toch kinderen en drankjes. Ik ken het bij mijn kinderen ook. Bij de een gaat het redelijk, maar nummer twee spuugt al op het moment dat ze het ruikt. Het zijn ook erg vieze goedjes. Zelfs als je knoeit krijg je sommige er niet uitgewassen.

Ilona, ik zou morgen toch nog bij de huisarts informeren naar een ander drankje want ik weet dat er verschillende soorten antibiotica bestaan. Mijn dochter had in oktober in ieder geval iets anders hiervoor. Meestal is er wel een alternatief, alleen volgens mij zijn alle drankjes smerig, dus maak je borst maar nat. Maar aan de ene zit in ieder geval een ander zoet smaakje dan aan de ander. Zelfs bij hetzelfde spul maar dan van een ander merk kan de smaak nog schelen.

Wederom succes ermee.

Groetjes,
Dorine
Back to Top
breidje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 17 Maart 2008 om 23:10

hoi ilona,

kun je niet proberen uit te leggen aan je dochter, dat ze beestjes in haar lichaam heeft die haar ziek maken, en dat ze deze  kan wegjagen door het drankje te drinken.

bv. jij vind het drankje vies maar de beestjes nog veel meer.

bouw er een verhaaltje omheen zodat zij zich groot en sterk voelt.

is maar een ideetje

wil    
Back to Top
Jenlon View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 17 Maart 2008 om 23:26

Ik heb al van alles geprobeerd: gezegd dat ze dan geen pijn meer zal hebben maar het mag allemaal niet baten. Ook de chocolade vla met een flinke schep suiker werkte niet.

Haar tegenzin en angst voor het vieze drankje is groter dan het ziek zijn en het niet kunnen spelen met andere kindjes. Ze weigert het gewoon door te slikken. En dan sta je toch redelijk machteloos.

Dus ik ga doen wat Dicky ook al zei: vragen om een ander drankje. Volgens mijn moeder was ik vroeger net zo en kon ze voor mij heel vaak naar de huisarts. Jennifer heeft het dus van geen vreemde

Groetjes,
Ilona.
Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 18 Maart 2008 om 12:56

tja, ik hoop dat de huisarts iets anders weet...  

ben je al geweest?

Back to Top
perle View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 18 Maart 2008 om 13:41

Ja,spijtig genoeg kunnen ze dit waarschijnlijk niet in suppo vorm maken!

Hier lukte vrij veel met suppo's!Want vieze drankjes kreeg je er van ons tweede ook moeilijk in!

In het ergste geval mischien een prikje?Is natuurlijk niet leuk maar om die ontsteking te doen keren zal er toch medicatie nodig zijn!Want na blaasontsteking heb je nierontsteking en ik kan ervan meespreken!Na bevalling van Perlefientje was het van dat!

Nieren vol etter en bloed!Koorts!!!

Wil je niet ongerust maken maar een blaasontsteking is toch wel ernstig genoeg om evt over te gaan naar als ik het mag zeggen...prikjes!Als het anders echt niet lukt?

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 18 Maart 2008 om 14:29
Ik dacht ook aan prikjes, dat is natuurlijk niet zo fijn, maar dat moet toch kunnen? Uiteindelijk kunnen ze in het ziekenhuis antibiotica in een infuus aanbrengen en dat doen ze ook met een injectiespuit. Het is met kindjes net als met katten, de ene laat zich makkelijk pakken en een pilletje door de keel wringen, de andere is daarna nog dagen panisch als je maar naar hem kijkt. Voor de poezen heb ik nu wormpilletjes, die ze zo lekker vinden dat de jongsten om meer bedelen. De oudste moet ze nog op de oude manier naar binnen gewrikt krijgen, maar zit wel te spinnen als je dat doet. Die houdt van aandacht in elke vorm.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Jenlon View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 18 Maart 2008 om 14:33
Ik kan strakjes een ander drankje ophalen. Ben reuze benieuwd.
Groetjes,
Ilona.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 18 Maart 2008 om 14:36
En wij zijn ook benieuwd, want wij maken ons op afstand zorgen. Ik ben altijd liever zelf ziek, dan dat ik een kindje ziek zie zijn.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 18 Maart 2008 om 19:02
Hoe is het nu gegaan,lukt dit wel,ben erg benieuwd.
Back to Top
Jenlon View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 18 Maart 2008 om 19:32

Het nieuwe drankje ruikt naar citroen en lijkt me veel beter smaken. Het ging er toch weer erg moeizaam in. Het is een psychologische strijd geworden, maar wat doe je daar tegen? Beredeneren waarom een drankje goed is, helpt niet, alles aanbieden ook niet.

Ik heb nog maar 1 dosering gegeven. Eén dosis werkt 6 tot 8 uur dus ik kan eigenlijk niets meer geven vanavond. We proberen het morgen vroeg wel weer, dan mag papa het weer proberen, die heeft vast wat meer geduld .

Ze is wel vanmiddag naar school geweest want ze hadden er allerlei paasactiviteiten die ik haar niet wilde laten missen. Dat ging ook wel want eigenlijk was ze best wel weer wat opgeknapt en had ze alleen een lichte verhoging. Nu is ze wel weer een beetje koortsig. Ze klaagt ook wel wat vaker over pijn onder in de buik.

Het drankje zou volgens het internet pas op z'n vroegst over een dag of 4 echt goed werken. We wachten wel weer af maar ik hoop echt dat ze wat makkelijker wordt met het innemen.

Fijne avond iedereen.

Groetjes,
Ilona.
Back to Top
Syl*** View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 18 Maart 2008 om 19:50

Lees het nu allemaal, wat vervelend zeg. Die drankjes is me altijd wat. Hier ook zo een, het enigste wat bij hem hielp was er het spelletje van maken: "dat drankje mag je niet opdrinken, ook niet als ik even weg ben" Met een quasi boos gezicht. Meestal pakte hij het dan zelf, zo had hij er ook zelf de controle over. Op deze manier heb ik er heel wat sneetjes brood ingekregen. Ik mocht alleen niet zien dat hij een hap nam, dan was het over...

Een "gevecht"heeft toch geen zin, die strijd win je nooit. Hopelijk gaat het met dit drankje beter.

Groetjes Syl
Back to Top
Tony View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 19 Maart 2008 om 09:52

Ik lees nu dat het dus helemaal niet goed gaat met Jennifer, arm ziele pootje .

Ja die vieze drankjes hé, probeer er maar eens iets in te krijgen !!!!!!Ze begrijpen het nog niet dat iets dat zo vies is goed voor je kan zijn.

Ik wens je er veel sterkte mee Ilona.

Antonia
Back to Top
Roos39 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 19 Maart 2008 om 10:59
Hoi Ilona,

Vanmorgen gelukt???

En hoeveel dagen mag je dit gaan doen??? Een week?

Ik sta natuurlijk niet in jouw schoenen, maar misschien heeft Jennifer er na alle verschillende beloningsysteempjes, misleidingen, enz. een sport van gemaakt om te weigeren en te zien waar het schip strand. Afgezien van het feit dat de drankjes vies zijn, moeten er soms dingen gebeuren die niet leuk of lekker zijn. Dit zal overigens je leven lang blijven, maar dat hoeft ze nog niet te weten. En met 4 jaar begrijpen ze soms meer dan je denkt.

Misschien helpt het om zelf heel daadkrachtig te stellen: Jennifer je bent ziek. De dokter weet waarom, en heeft dit drankje gegeven. Ik wil dat je dit opdrinkt! Verder geen positieve aandacht geven en ook niet beloven, maar "spontaan" iets leuks/liefs met haar doen, als ze het op heeft. Zo weet ze volgende keer dat mama blij en lief is en aandacht heeft, als zij ook doet wat ze moet doen.

Dit zal boosheid en tranen geven, maar als je volhoudt (moeilijk, moeilijk) dan
zal het per keer beter gaan.
Hoop dat ik nu niemand boos maak, maar kinderen voelen perfect gespannenheid en stress bij ouders aan, en kunnen daar meestal tegendraads op reageren, waardoor alles nog moeizamer gaat.

Heel veel succes!

Rosemarie

Ps. 't klinkt allemaal wel een beetje als een nanny he?? Ben ik echt niet hoor, alleen een moeder van 4 kinderen.

Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 19 Maart 2008 om 11:23
ben het met je eens,vaak werkt dat ook goed,maar als ze ziek zijn wil je dat soms niet doen,en dat weten ze dan ook weer.
Back to Top
krieltje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 19 Maart 2008 om 11:26
hi
ik herken het bericht van roos, als mam van 5 kids heb je met elk kind weer een andere techniek om dingen erin te krijgen. ik kan me wel vinden in Roos haar verhaal, maar goed elk kind is anders, maar ik denk wel dat een kind haarfijn aanvoelt wanneer zij een strijdt wint. Terwijl ze dan niet in de gaten heeft dat ze zichzelf te kort doet.
3 maanden geleden had mijn dochter van 14 angina, krijgt ze enorme capsules om door te slikken!!!! Zij kreeg dat natuurlijk niet weg, dus ik ook gevraagd voor een drankje, maar dat wilde ze niet, dat was vies. De 1ste keren zat ik er een half uur bij voor ze het weg had!!! Ik kon haar niet alleen laten met het drankje want ze gooide het weg. Nu zijn haar amandelen geknipt en pijnstilling kon gelukkig via een zetpil!
Ik wens je sterkte met alles. Ik zit nu ook weer met een blaasonsteking, dus cranberrie sap, pillen en vitaminen c (maar dan 1000 mg).
Ik hoop dat ik het daarmee kan oplossen, want een kuur werkt niet meer zo erg bij mij. en word de pijn te erg, dan maar onder de douche en een warme kruik op mijn buik
krieltje
Back to Top
panda View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 19 Maart 2008 om 11:59
Ja het is wat met kindjes en drankjes, heb hetzelfde vroeger hier ook meegemaakt. En als de dan de periode krijgen dat ze wel iets in pilvorm konden krijgen, kon de oudste het pilletje niet binnenkrijgen en moesten we terug overschakelen op drankjes
Groetjes Paula
Back to Top
Jenlon View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 19 Maart 2008 om 14:38

Gisteravond nog een keertje geprobeerd en inderdaad weer een hele vervelende situatie gehad, voor niemand leuk.

Vanochtend met yoghurt - sinaasappelsap en een klein scheutje limonadesiroop. Vanmiddag alleen met yoghurt, scheutje limonadesiroop en wat water om te verdunnen. Alle twee de keren perfect gegaan. Dit drankje smaakt naar citroen en is daarom prima qua smaak te mengen met yoghurt.

Gelukkig maar want ik kreeg er echt een sik van en ze stond nergens meer voor open, alleen maar dat ze het niet wilde. Hopelijk houdt ze dit de rest van de 7 dagen ook vol .

Iedereen bedankt voor de lieve reacties en voor het meedenken.

Ik heb het zeer gewaardeerd .

Groetjes,
Ilona.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 3456>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 2.391 seconden.
Lang Yarns