Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Kringloop / Rommelmarkt - aankopen!

Reageer Reageer Pagina  <12345>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Augustus 2015 om 14:34
Oh kind, ik zie je moeder staan en ik hoor haar pingelen en dan thuis het kristallengeluid, geweeeeldig....
Wat een gelukkelingen zijn wij toch hè, met die mooie kringloopvondsten en in mijn geval..krijgers voor de KiKa...👍👍❤️❤️ Oh ja, wist je trouwens dat er een K.K. museum is in Den Helder of heb ik dat ooit al eens getikt?
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Augustus 2015 om 19:20
Originally posted by nldutchy nldutchy wrote:

Lekker bijdehand Lidwientjuhhhhhhhhhhhhhhhhh ;-))))Magtelts creaties zijn écht niet voor de poes dus oktober zal in haar brein staan als ''mijn'' pasarweekend of anderszinsverkoopmogelijkheidtbvdeKiKamaand ;-)zo, da's een hele mond vol... ;-)))en KK mag bloot blijven Maggy, dan haak ik zelf een outfitje voor haar, wie weet . . en MIJN Heatherachtigepopkes heb ik beneden op m'n tafel staan, de knutseltafel zogezegd en ik bewonder de dames, of zijn die van mij nou mannekes, elke dag...

Wie heet er hier Lidwientje!!!!
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Augustus 2015 om 19:52
Jij, maar dutsjie was in de war op hol gebracht door KK popjes LOL
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Augustus 2015 om 20:57
Originally posted by lw1463 lw1463 wrote:

Jij, maar dutsjie was in de war op hol gebracht door KK popjes LOL
Aha, ik heb gezocht of ik iets spannends geschreven had, kon niets vinden. Dus ging ik op zoek naar een ander Lidwina(tje)!!!! Haha.  Dacht leuk, een naamgenote.
Van de prachtige creaties van Magtelt wist ik.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Augustus 2015 om 22:22
snotverdikkeme, ik twijfelde of ik de goeie L ''te pakken'' had blijkt dat ik het toch verkeerd had, nouja ...toch leuk om zó de 2 L's weer eens samen te brengen ;-)))en zo heeft de ene L weer geleerd dat Magtelt prachtige creaties maakt .. heb ze destijds breeduit met foto en al hier geplaatst hoor ... ere wie ere toekomt...
Zo, is het zo weer een beetje rechtgezet dames ?

Marlene aka nldutchy
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Augustus 2015 om 12:12
Ik ben wel eens in dat museum geweest.

Ik had op mijn 9de verjaardag een KK pop zonder haar gekregen, dwz het was gewoon op het hoofd geboetseerd en geverfd. En mijn dochter had daar geen interesse in, dus ik had die eens meegenemen naar een poppen/berenbeurs om te laten taxeren. De dochter van de poppendokter/taxateur gaf licht alsof je een kerstboom aanzette, dus die heeft haar gekocht. Pop was versleten en los van armen en benen, maar dat kon haar vader verhelpen.

Ik heb er nooit spijt van gehad, maar ik ben wel blij met de nieuwe KK.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Augustus 2015 om 13:38
Pr8 verhaal Maggy..ik las trouwens gisteren dat het Helderse KK museum naar Duitsland verhuist of inmiddels al is verhuisd....en nog een toe.val..ik was boven weer eens aan het opruimen/ lees : verplaatsen ;-) en wat vond ik daar....goedbewaard....een KK.catalogus van 2011, gekregen in Den Helder toen we het museum bezochten, ik kreeg, toen ik haar vertelde van de KiKa.activiteiten ook een paar van die (GEEN K.K.;-) karakterpopjes kado voor de verkoop...tkomt allemaal weer boven nu, leuk...

Marlene aka nldutchy
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Augustus 2015 om 09:37
Gisteren een bult met boeken, o.a. een extra exemplaar van Kees van Kooten's "Annie" want dat leen ik altijd aan iedereen uit.
Nieuwe gordijntouwen (om de gordijnen te temmen), een burda, een paar stukjes zeep en een weckpot. Ze hadden ook
veel breinaalden, maar het sufferdje had haar naaldenmeter niet bij zich Confused
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Augustus 2015 om 19:41
Maar dat hoort een breister toch standaard op zak te hebben? Een breinaaldenmeter, een centimeter en haar verstand.

wat rozengeur.
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Augustus 2015 om 09:26
Hier was gisteren de jaarlijkse roemeniëmarkt bij de kringloop voor Roemenië. Er staan behalve kramen vol spullen van de Roemeniëkringloop zelf ook mensen voor een goed doel.
Verder zijn beide opslaghallen van de kringloop open, die normaal gesloten zijn voor publiek. Dus je kunt nu echt alles bekijken.

Mijn jongens gingen dapper op zoek naar een juiste knuffel voor hun cavia's. Dit klinkt raar, maar ze hebben op het internet filmpjes gezien van cavia's die gek zijn met een knuffel en daar dus ook mee lopen te slepen en op liggen te slapen. Dus dit moest gebeuren.
Niet te groot, niet te klein, wel zacht en lekker genoeg. Maar ze zijn geslaagd!

Ook staat er altijd een aantal kramen vol kerstspullen wat ik altijd leuk vind. Ik vond er 3 kerst-kussenhoesjes. Ik heb er genoeg voor alle kussentjes, maar er worden een paar vaal en slecht na ieder jaar wassen. Ik zie ze niet meer in de winkels liggen hier in de stad, dus probeer ik ze bij kringlopen te scoren.
En hier hingen nog gewoon prijskaartjes aan, dus waarschijnlijk een donatie van een kerstshow bij een tuincentrum of zo.

Verder kocht mijn jongste een enorme pikachu poef. Pikachu is een Pokemon figuur. Ik zei nog: je mag het straks zelf op je fiets naar het nieuwe huis verhuizen, maar mama hij is maar € 1,--!

Ach ja, wat maakt het ook uit
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Augustus 2015 om 14:12
en jips, staan er schatten in de opslaghallen, want ik denk altijd dat daar veel dingen staan die men kan gebruiken, maar waar ze geen plaats voor hebben in hun winkel. Is hier ook zo denk ik.
En een grote snelbinder kopen van 5 euro voor de jongste om zijn poef te kunnen verhuizen. (is het in totaal nog maar 6 euro)
Back to Top
Geotje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Geotje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 September 2015 om 19:11
Jaren niet naar de kringloop geweest. Vandaag was het er ideaal weer voor. Maar het viel me wel tegen. Geen wol, poppen, garen, speelgoed gezien. Wel 6 hele leuke boekjes gekocht voor mijn dochter die net begint met lezen.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 September 2015 om 09:50
Originally posted by Geotje Geotje wrote:

Jaren niet naar de kringloop geweest. Vandaag was het er ideaal weer voor. Maar het viel me wel tegen. Geen wol, poppen, garen, speelgoed gezien. Wel 6 hele leuke boekjes gekocht voor mijn dochter die net begint met lezen.
Het aanbod verschilt enorm per kringloopwinkel en ook door het jaar heen - gewoon eens wat vaker gaan en eventueel vragen naar wat je zoekt.
Mij is wel opgevallen dat poppen scoren voor KiKa acties enorm populair is, dus poppen vind je amper of al volledig opgetuigd voor KiKa.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 September 2015 om 09:55
In de Twellose kringloop zag ik poppen van rond de 7 euri, nou in geen 700 jaar! Mijn Käthe Kruses en Gotz heb ik voor minder verworven.

Het vervelende is, dat de kringloopwinkels vroeger een gemeente initiatief waren voor mensen die moeilijk aan werk konden komen en zo ervaring opdeden. En nu krijgen ze geen subsidie meer en moeten de eigen broek ophouden.

In Apeldoorn staat er naast het prijsje een datum. Is een ding dan na een jaar nog niet verkocht, gaat het voor de halve prijs weg. Dat lijkt me redelijk, uiteindelijk krijgen ze de spullen zelf gratis.

wat rozengeur.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 September 2015 om 10:00
Hier doen ze regelmatig een -50% actie, de ene keer op de kleding, de andere keer op de boeken en nu was het op meubels als je een studentenkaart hebt.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 September 2015 om 11:35
Hier is het vandaag jaarmarkt met kleedjes verkoop . Of er veel is weet ik niet want de regen kwam met bakken uit de lucht . het lijkt nu wat lichter te worden dus wie weet ga ik nog even een rondje doen al is het nog wel een kwartiertje fietsen .
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 September 2015 om 12:03
Ik heb wel eens het idee gehad dat de supergoedkope kringloop steeds duurder werd en dat ze, net als ik, nakeken wat de prijzen op Marktplaats waren....maf gewoon dus de duurdere dingen laat ik ook liggen nu en poppen van 7 euro...mooi niet !

Marlene aka nldutchy
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 September 2015 om 12:20
Ik weet wel zeker dat de kringloop steeds duurder wordt ,er lopen /zitten ook erg veel mensen te niksen .

Het buurthuis heeft nu een boekenkast waar je boeken in kunt zetten of uithalen voor niets .

Er is hier zelfs een winkel waar alles gratis is .
Ik weet wel dat de subsidie weggevallen is maar zij krijgen toch ook alles voor niets
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 September 2015 om 20:03
Voor het eerst in een wat langere periode de plaatselijke kringloop weer eens aangedaan, ik heb naast wat glaswerk & 2 haaknaalden  
een handwerkblad gekocht voor 50 cent, dat kostte het oorspronkelijk ook al . . .
Ik moet het nog nader bestuderen - uhm - Handwerkalbum (N.V. Nederlandsche diepdruk inrichting - Deventer)
Het heeft al een zwaar leven achter de rug, ezelsoren en doorgesleten bladzijden - de spelling nog met sch. De dames mochten wel al tennis spelen,
wie o wie enig idee hoe oud dat is ???
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 September 2015 om 21:48
De Nederlandsche diepdruk inrichting is een voorloper van de VNU dat weet ik omdat ik daar jaren terug eens vanwege werk een rondleiding heb gehad .

Ze is begin jaren 30 opgericht . Bij de VNU gedrukt werden de damesbladen e.d jouw blad zou dus best van voor of net na de oorlog kunnen zijn
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12345>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.500 seconden.
Lang Yarns