Kringloop / Rommelmarkt - aankopen! |
Reageer | Pagina <12345> |
Autheur | |
nldutchy
Hobbyguru Lid sinds: 29 Juni 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3778 |
Post Options
Thanks(0)
|
Oh kind, ik zie je moeder staan en ik hoor haar pingelen en dan thuis het kristallengeluid, geweeeeldig....
Wat een gelukkelingen zijn wij toch hè, met die mooie kringloopvondsten en in mijn geval..krijgers voor de KiKa...👍👍❤️❤️ Oh ja, wist je trouwens dat er een K.K. museum is in Den Helder of heb ik dat ooit al eens getikt? |
|
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com Marlene aka nldutchy |
|
lidwina
Hobbyguru Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14087 |
Post Options
Thanks(0)
|
Wie heet er hier Lidwientje!!!!
|
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
lw1463
Hobbyguru Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jij, maar dutsjie was in de war op hol gebracht door KK popjes
|
|
lidwina
Hobbyguru Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14087 |
Post Options
Thanks(0)
|
Aha, ik heb gezocht of ik iets spannends geschreven had, kon niets vinden. Dus ging ik op zoek naar een ander Lidwina(tje)!!!! Haha. Dacht leuk, een naamgenote. Van de prachtige creaties van Magtelt wist ik.
|
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
nldutchy
Hobbyguru Lid sinds: 29 Juni 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3778 |
Post Options
Thanks(0)
|
snotverdikkeme, ik twijfelde of ik de goeie L ''te pakken'' had blijkt dat ik het toch verkeerd had, nouja ...toch leuk om zó de 2 L's weer eens samen te brengen ;-)))en zo heeft de ene L weer geleerd dat Magtelt prachtige creaties maakt .. heb ze destijds breeduit met foto en al hier geplaatst hoor ... ere wie ere toekomt...
Zo, is het zo weer een beetje rechtgezet dames ? |
|
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik ben wel eens in dat museum geweest.
Ik had op mijn 9de verjaardag een KK pop zonder haar gekregen, dwz het was gewoon op het hoofd geboetseerd en geverfd. En mijn dochter had daar geen interesse in, dus ik had die eens meegenemen naar een poppen/berenbeurs om te laten taxeren. De dochter van de poppendokter/taxateur gaf licht alsof je een kerstboom aanzette, dus die heeft haar gekocht. Pop was versleten en los van armen en benen, maar dat kon haar vader verhelpen. Ik heb er nooit spijt van gehad, maar ik ben wel blij met de nieuwe KK. |
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
nldutchy
Post Options
Thanks(0)
|
Pr8 verhaal Maggy..ik las trouwens gisteren dat het Helderse KK museum naar Duitsland verhuist of inmiddels al is verhuisd....en nog een toe.val..ik was boven weer eens aan het opruimen/ lees : verplaatsen ;-) en wat vond ik daar....goedbewaard....een KK.catalogus van 2011, gekregen in Den Helder toen we het museum bezochten, ik kreeg, toen ik haar vertelde van de KiKa.activiteiten ook een paar van die (GEEN K.K.;-) karakterpopjes kado voor de verkoop...tkomt allemaal weer boven nu, leuk...
|
|
|
lw1463
Hobbyguru Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Post Options
Thanks(0)
|
Gisteren een bult met boeken, o.a. een extra exemplaar van Kees van Kooten's "Annie" want dat leen ik altijd aan iedereen uit.
Nieuwe gordijntouwen (om de gordijnen te temmen), een burda, een paar stukjes zeep en een weckpot. Ze hadden ook
veel breinaalden, maar het sufferdje had haar naaldenmeter niet bij zich
|
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Maar dat hoort een breister toch standaard op zak te hebben? Een breinaaldenmeter, een centimeter en haar verstand.
|
|
wat rozengeur. |
|
Jips
Hobbyguru Lid sinds: 15 September 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4374 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hier was gisteren de jaarlijkse roemeniëmarkt bij de kringloop voor Roemenië. Er staan behalve kramen vol spullen van de Roemeniëkringloop zelf ook mensen voor een goed doel.
Verder zijn beide opslaghallen van de kringloop open, die normaal gesloten zijn voor publiek. Dus je kunt nu echt alles bekijken. Mijn jongens gingen dapper op zoek naar een juiste knuffel voor hun cavia's. Dit klinkt raar, maar ze hebben op het internet filmpjes gezien van cavia's die gek zijn met een knuffel en daar dus ook mee lopen te slepen en op liggen te slapen. Dus dit moest gebeuren. Niet te groot, niet te klein, wel zacht en lekker genoeg. Maar ze zijn geslaagd! Ook staat er altijd een aantal kramen vol kerstspullen wat ik altijd leuk vind. Ik vond er 3 kerst-kussenhoesjes. Ik heb er genoeg voor alle kussentjes, maar er worden een paar vaal en slecht na ieder jaar wassen. Ik zie ze niet meer in de winkels liggen hier in de stad, dus probeer ik ze bij kringlopen te scoren. En hier hingen nog gewoon prijskaartjes aan, dus waarschijnlijk een donatie van een kerstshow bij een tuincentrum of zo. Verder kocht mijn jongste een enorme pikachu poef. Pikachu is een Pokemon figuur. Ik zei nog: je mag het straks zelf op je fiets naar het nieuwe huis verhuizen, maar mama hij is maar € 1,--! Ach ja, wat maakt het ook uit |
|
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12111 |
Post Options
Thanks(0)
|
en jips, staan er schatten in de opslaghallen, want ik denk altijd dat daar veel dingen staan die men kan gebruiken, maar waar ze geen plaats voor hebben in hun winkel. Is hier ook zo denk ik.
En een grote snelbinder kopen van 5 euro voor de jongste om zijn poef te kunnen verhuizen. (is het in totaal nog maar 6 euro) |
|
|
|
Geotje
Hobbywonder Lid sinds: 08 Februari 2013 Status: Offline Points: 751 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jaren niet naar de kringloop geweest. Vandaag was het er ideaal weer voor. Maar het viel me wel tegen. Geen wol, poppen, garen, speelgoed gezien. Wel 6 hele leuke boekjes gekocht voor mijn dochter die net begint met lezen.
|
|
lw1463
Post Options
Thanks(0)
|
Mij is wel opgevallen dat poppen scoren voor KiKa acties enorm populair is, dus poppen vind je amper of al volledig opgetuigd voor KiKa.
|
|
Magtelt
Post Options
Thanks(0)
|
In de Twellose kringloop zag ik poppen van rond de 7 euri, nou in geen 700 jaar! Mijn Käthe Kruses en Gotz heb ik voor minder verworven.
Het vervelende is, dat de kringloopwinkels vroeger een gemeente initiatief waren voor mensen die moeilijk aan werk konden komen en zo ervaring opdeden. En nu krijgen ze geen subsidie meer en moeten de eigen broek ophouden. In Apeldoorn staat er naast het prijsje een datum. Is een ding dan na een jaar nog niet verkocht, gaat het voor de halve prijs weg. Dat lijkt me redelijk, uiteindelijk krijgen ze de spullen zelf gratis. |
|
wat rozengeur. |
|
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12111 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hier doen ze regelmatig een -50% actie, de ene keer op de kleding, de andere keer op de boeken en nu was het op meubels als je een studentenkaart hebt.
|
|
|
|
Mutti
Hobbyguru Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8173 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hier is het vandaag jaarmarkt met kleedjes verkoop . Of er veel is weet ik niet want de regen kwam met bakken uit de lucht . het lijkt nu wat lichter te worden dus wie weet ga ik nog even een rondje doen al is het nog wel een kwartiertje fietsen .
|
|
nldutchy
Post Options
Thanks(0)
|
Ik heb wel eens het idee gehad dat de supergoedkope kringloop steeds duurder werd en dat ze, net als ik, nakeken wat de prijzen op Marktplaats waren....maf gewoon dus de duurdere dingen laat ik ook liggen nu en poppen van 7 euro...mooi niet !
|
|
|
Mutti
Hobbyguru Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8173 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik weet wel zeker dat de kringloop steeds duurder wordt ,er lopen /zitten ook erg veel mensen te niksen .
Het buurthuis heeft nu een boekenkast waar je boeken in kunt zetten of uithalen voor niets . Er is hier zelfs een winkel waar alles gratis is . Ik weet wel dat de subsidie weggevallen is maar zij krijgen toch ook alles voor niets |
|
lw1463
Post Options
Thanks(0)
|
Voor het eerst in een wat langere periode de plaatselijke kringloop weer eens aangedaan, ik heb naast wat glaswerk & 2 haaknaalden
een handwerkblad gekocht voor 50 cent, dat kostte het oorspronkelijk ook al . . .
Ik moet het nog nader bestuderen - uhm - Handwerkalbum (N.V. Nederlandsche diepdruk inrichting - Deventer)
Het heeft al een zwaar leven achter de rug, ezelsoren en doorgesleten bladzijden - de spelling nog met sch. De dames mochten wel al tennis spelen,
wie o wie enig idee hoe oud dat is ???
|
|
Mutti
Post Options
Thanks(0)
|
De Nederlandsche diepdruk inrichting is een voorloper van de VNU dat weet ik omdat ik daar jaren terug eens vanwege werk een rondleiding heb gehad .
Ze is begin jaren 30 opgericht . Bij de VNU gedrukt werden de damesbladen e.d jouw blad zou dus best van voor of net na de oorlog kunnen zijn |
|
Reageer | Pagina <12345> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |