Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Kringloop / Rommelmarkt - aankopen!

Reageer Reageer Pagina  <1 2345>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 September 2015 om 09:19
Joop ter Heul tenniste met haar vriendinnen, dat was zo'n beetje de charleston-tijd. En ik ben niet meer lastig gevallen op school met de sch of de dubbele klinker, ik bedoel dames en heeren. Dus ik ben het met Mutti eens, rond de oorlog.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 September 2015 om 10:25
Originally posted by Mutti Mutti wrote:

De Nederlandsche diepdruk inrichting is een voorloper van de VNU dat weet ik omdat ik daar jaren terug eens vanwege werk een rondleiding heb gehad .

Ze is begin jaren 30 opgericht . Bij de VNU gedrukt werden de damesbladen e.d jouw blad zou dus best van voor of net na de oorlog kunnen zijn
Dit blad is wel een apart topic waard - ik ga daar straks eens voor zitten.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 September 2015 om 16:38
daarjuist in de kringwinkel gescoord : bamboobreinaalden nr8 5 stuks met punten aan sweerszijden (mutsnaalden dus) voor 0,50 euro dwz 10 cent het stuk en nog nieuw in de verpakking ook.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 September 2015 om 09:15
Dat is boffen, die zijn vast niet goedkoop in de gewone breiwinkel.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 November 2015 om 17:59
Een set breinaalden maat 4,5 want ik heb begrepen dat je van die maat er niet genoeg kunt hebben . . . en een grote klos lila naaigaren.
Ik dacht dat is leuk voor de lockmachine (naaimachine kan ook) het is lila - maar ik kan nergens iets vinden over de wat het nou precies is Confused
Googel is soms niet goed geinformeerd, er zit een sticker onder Sartel 150, polymousse 1500 metrez dl 607art147615 7/M
Sartel lijkt mij de fabrikant, DL lijkt mij dye lot en 607 het kleurnummer - 7/M heeft denk ik iets te maken met de sterkte van het garen ???
Maar wat is in hemelsnaam polymousse ???
Hoe is het met de textielfreaks en naaisters onder ons - iemand enig idee en ben ik bekocht voor 2,5 euro ? O nee dat kan niet, ik was bij de Dorcas
dan heb je hooguit een enorm goede daad gedaan.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 November 2015 om 18:46
Het enige wat ik weet is dat er mousse garen van polyester te koop is als onder draad voor een lock machine . Voor de boven draad gebruik je dan ander garen

Verder reikt mijn kennis niet
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 November 2015 om 19:11
misschien dat ze het hier gebruikten. en is het speciaal voor hen gemaakt.

Als ge er een stukske wilt van afbreken, hangen uw vingers er dan nog heel aan? maw is het heel sterk garen? want voor leder en zware stoffen hebt ge wel sterk garen nodig

http://www.fransurf.com/21/polymousse/
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 November 2015 om 19:12
Originally posted by Mutti Mutti wrote:

Het enige wat ik weet is dat er mousse garen van polyester te koop is als onder draad voor een lock machine . Voor de boven draad gebruik je dan ander garen

Verder reikt mijn kennis niet
Ik had mijn hoop voor een groot deel op jou gevestigd . . . maar misschien kan ik zoeken op polyester mousse.
Back to Top
Paxdracona View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Paxdracona Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 November 2015 om 20:27
Ik heb gister een all-in-one printer gehaald bij de kringloop; compleet met cardridges etc, en nog best een nieuw model. Ik was er wel 3 euro aan kwijt :P Ik heb hem net uitgetest en hij doet het gewoon, de inkt is nog in alle4 de cardridges vrijwel vol! Ik ben blij :) Na 4 jaar lang een printer te hebben gehad die het vaker niet dan wel deed is dit wel een verademing ♥
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 November 2015 om 21:42
lw 1463

Ik heb dat even geprobeerd en dan kom je op een Franse site met garen op konen of anders matrassen en ook nog iets van handschoenen Met mijn weggezakte schoolfrans kom ik niet zo ver dat ik alles letterlijk begrijp . Misschien kan/wil Bep dit wel
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 November 2015 om 21:48
Niet echt bij de kringloop ,maar in een winkel waar je amper gedragen kleding kunt kopen, een winterjack voor 17,50 Nog nieuw maar er een was een zijnaadje een stukje los .

Met capuchon en warm gevoerd prima voor op de fiets als we nog wnter krijgen
Back to Top
Marileen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marileen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 November 2015 om 22:26
Originally posted by Paxdracona Paxdracona wrote:

Ik heb gister een all-in-one printer gehaald bij de kringloop; compleet met cardridges etc, en nog best een nieuw model. Ik was er wel 3 euro aan kwijt :P Ik heb hem net uitgetest en hij doet het gewoon, de inkt is nog in alle4 de cardridges vrijwel vol! Ik ben blij :) Na 4 jaar lang een printer te hebben gehad die het vaker niet dan wel deed is dit wel een verademing ♥

Wat goed joh! Thumbs Up
Ik haak nooit af!

Back to Top
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 November 2015 om 23:15
gisteren bij de kringloop een staande lamp gekocht voor bij LOL MET WOl.we hebben wat weining licht! 4 kettingen en 2 mooie wijnglazen en oja ook nog een stampotstamper,de mijne was opeens verdwenen.

Vandaag enorm veel grote kralen armbanden en kettingen gekocht,lekker thuis boven mijn kralentrommel doorknippen. en natuurlijk mijn vestje. Dochterlief,leuke moonboots voor haarzelf(€2) en 3 leuke hoodies voor Jesse.Verder nog wat pokemontrommeltjes en een boomerang!
Back to Top
Marileen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marileen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 November 2015 om 23:22
Dat heb je goed gedaan Engeline!!!! Yes plaatjes
Ik haak nooit af!

Back to Top
Janne Marie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 November 2015 om 08:41
Jee, wat hebben jullie altijd mazzel bij een kringloop. Ik vind er zelden iets. Ja paar weken terug, stond er een ouderwets vogelkooitje met mooi uitgesneden hout. Hij kostte 50 euro. Dat vond ik wel veel voor bij een kringloop. Ik liep verder om te kijken wie er werkten, misschien kon ik wat van de prijs afhalen (al ben ik daar niet goed in, maar nu vond ik die 50 euro gewoon te veel), maar toen ik weer bij de plek van 'mijn' vogelkooitje kwam was hij al weg, iemand anders vond het blijkbaar niet te duur.
Back to Top
Marileen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marileen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 November 2015 om 08:44
Janne-Marie het is hier ook duur bij de Kringloop.Confused
Ik kan ook nooit iets vinden. Confused
Ik haak nooit af!

Back to Top
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 November 2015 om 09:19
De lamp had een prijsstickertje van € 18.het is ook wel een hele mooie moderne lamp.Gevraagd of ik hem voor €10 mocht meenemen(paste niet eens in mijn Corsa).Verteld aan een Winssenaar dat het voor LOL was.Nou,voor 12,50 zou hij hem dinsdag in de Paulus zetten.Yeah!!!!!!!!!!
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 November 2015 om 11:33
leuk al die krinloop kopen!!
verleden week een kitcherig borduurwerk voor 2.50, van een zigeunerjongetje, met lijst en al, hangt al in de woonkamer en een commentaar dat er op komt!
ouwbollig is nog de netste!
en de klapper; een kleine wolwinder ook 2,5o, dus van alle gesponnen bolletjes mooie strengen gemaakt! ben er reuze blij mee
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 November 2015 om 11:38
Weet je dat ik dat altijd zo sneu vind voor de maker/ster . Laatst hier ook het geborduurde alphabet keurig ingelijst .Welke oma zou dat gemaakt hebben denk ik dan

Maar bij jou heeft het dan toch nog een plekje gekregen
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 November 2015 om 11:42
moet altijd denken aan de uren, dagen,weken, maanden die iemand heeft zitten borduren!
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 2345>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.719 seconden.
Lang Yarns