Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenlappenmand

Reageer Reageer Pagina  <1234 5>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Judy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2009 om 09:18

Wat raar van die assistente, ze had, volgens mij, in ieder geval even met de arts kunnen/moeten!! overleggen als de arts geen tijd meer heeft om langs te komen. Zodat jullie in ieder geval advies hadden gekregen wat te doen en dan had de huisarts zelf kunnen beslissen of hij langs komt of dat er iets anders moet gebeuren.

Ik wil jullie adviseren om het over de reactie van de assistente met de arts te hebben als ie komt.

Veel sterkte!

groetjes,

geniet en leef in het hier en nu.
Back to Top
Ennas View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2009 om 10:03

Mijn moeder had gisterochtend de huisarts gebeld voor een afspraak dat mijn moeder en broertje langs zouden komen bij de arts. Rond half 5 konden ze langs, maar ze zouden tegen half 7 naar de fysio gaan. Pas toen ze naar de fysio gingen kwamen ze erachter dat mijn broertje de auto niet inkwam.

Mijn vader zou vanmorgen bellen en blijven bellen tot er gezegd zou worden dat de dokter langs kwam. Volgens mij belt de dokter terug wanneer hij zou komen, maar dat weet ik niet zeker want ik ben net wakker.

Back to Top
Ennas View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2009 om 11:36

Ik weet even niet wat ik moet denken. Het is dezelfde arts die mij met al mijn klachten steeds afscheepte en me niet serieus nam.

Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2009 om 14:20
Allereerst heel veel sterkte voor je broer,maar volkomen belachelijk dat een arts niet komt.Een hernia kan dan misschien wel niet,maar er moet zeker naar gekeken worden.Tegenwoordig zo'n gedoe met die artsen,je moet bijna dood zijn voordat ze komen.Jammer dat het niet gaat,anders naar de EHBo van het ziekenhuis,dan moeten ze wel kijken.
Back to Top
Judy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2009 om 14:45

Misschien geen hernia, maar wel een verschoven ruggewervel volgens mij.

Dan maar naar de Huisartsenpost ('s avonds) als de pijn onhoudbaar wordt of er andere klachten op treden. Natuurlijk kan een flinke kneuzing of spierpijn erg pijnlijk zijn. Maar het is wel verstandig dat een arts er even goed naar kijkt om uit te sluiten dat er niet iets anders aan de hand is.

Afwisselend beweging (wandelen) en liggen (rust, ontspanning) helpt vaak goed als er iets in de rug mis is. Daarnaast pijnstilling en / of extra spierverslappers gedurende een paar dagen kan er voor zorgen dat je durft te blijven bewegen.

sterkte! Ik hoop dat het met een sisser weer afloopt.

groetjes,

Back to Top
Ennas View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2009 om 14:48

Hopelijk gaat het met rust, beweging en pijnstilling snel wat beter.

Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2009 om 16:30
Zo niet een andere dochter bellen ,en een 2de opinie vragen
Back to Top
Judy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 25 Februari 2009 om 01:08

Ik bedoelde ook niet gaan, maar bellen. Heb je gelijk een second opinie.

Zou zowiezo de h.a. weer bellen als het met een dag of 3 niet verbetert is!

groetjes,

Back to Top
rittepetit View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 25 Februari 2009 om 07:37

Halo Sanne,

Ik wens je broer het allerbeste, en jou en je moeder veel sterkte

groetjes rita

Back to Top
Antonia View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 25 Februari 2009 om 08:44

Bah wat een vervelende situatie ..... verga je van de pijn, en wordt je nog zo afgescheept ook. Hier moet echt goed naar gekeken worden, anders blijft hij heel zijn leven met de gevolgen zitten.

Veel sterkte er mee TONY

TONY
Back to Top
mineke.j View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 25 Februari 2009 om 08:54

Ik ben verbijsterd door de houding van jullie huisarts!! Die van ons zou zeker komen, belachelijk!!
Als iemand zoveel pijn heeft moet hij komen of anders een doorverwijzing geven naar het ziekenhuis voor foto's oid. Dan maar ophalen met de ambulance. Ik zou dit niet accepteren hoor ..... je rug is veel te kwetsbaar en belangrijk om er zo mee om te gaan.
Ik zou blijven bellen .....

Hopelijk voelt je broer zich snel beter en zijn jullie zorgen voorbij.

Back to Top
Roos39 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 25 Februari 2009 om 09:04
Hoi Sanne,

Ik ben "even" het forum aan het bijlezen. Wat een gedoe. Hoewel ik het voor de huisartsen zelf wel een goede regeling vind (systeem huisartsenpost) schiet het begrip huisarts op zich hier toch wel erg te kort.
Hoe is het nu met je broertje??
Jullie zijn nu een aantal dagen verder, dus de -spierpijn- mbv pijnstillers zou nu toch langzaam moeten minderen. In ieder geval tot buiging om in een auto te komen. Zo niet, lijken me de klachten erg genoeg om tot verdere actie door te gaan. Het is toch te gek om door de telefoon te zeggen dat een hernia niet kan EN dus dat het spierpijn is?!! Meer ziektebeelden zijn er zeker niet!!!
En dit is ook nog dezelfde arts die jou "geholpen" heeft!? Misschien gaat ie wel met carnavalsvakantie en wordt er waargenomen door een andere huisarts????

Ben benieuwd,
Rosemarie
Back to Top
fran View Drop Down
Groupie
Groupie

Direct Link To This Post Posted: 25 Februari 2009 om 10:30
Wat een vervelende situatie. Ik vind ook dat sommige huisartsen dingen snel afschuiven en je niet serieus nemen. Heb er ook een aantal keer mee te maken gehad. Erg vervelend.
Sterkte voor je broer.
Groetjes,
Françoise
Back to Top
Ennas View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 25 Februari 2009 om 16:11

Hoe het nu is weet ik eigenlijk niet. Ben sinds gisternamiddag niet thuis geweest en tot half 4 visite gehad.

Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 25 Februari 2009 om 16:24
WAT EEN NARIGHEID. EN WAT VERVELEND VOOR JE BROERTJE. JUIST OMDAT DE FYSIOTHERPEUT VAN DE SPORTPLOEG HET WEL HEEL SERIEUS NAM EN EEN FLINKE DIAGNOSE STELDE. EN DAN DOET DE HUISARTS HET ZO MAKKELIJK AF. HOPELIJK HEEFT ZE GELIJK. EN HOPELIJK LOOPT HET UITEINDELIJK MET EEN SISSER AF. MAAR BLIJF WEL HEEL ALERT EN HOUD ALLES GOED IN DE GATEN.
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
JessDijk View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 25 Februari 2009 om 17:49
Hè wat vervelend voor je broertje! Huisartsen kunnen zeer laconiek zijn, heb het zelf meegemaakt met een galsteenaanval. Lag op de grond van de pijn, overgeven enz, maar de huisarts wilde niet bij mij komen, ik moest maar naar haar. Aan 1 kant kan ik mij de huisartsen wel indenken, ze krijgen natuurlijk ook patiënten die om een scheet dat dwars zit bellen, maar goed, ik vind wel dat een huisarts onderscheid moet kunnen maken.
Wens je broertje maar even heel veel sterkte van me en zeg maar tegen hem dat hij niet meer mag voetballen (heb ik ook gezegd tegen mijn broertje die tijdens voetbal een gebroken been opliep )

Back to Top
licht View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 25 Februari 2009 om 20:53

Hallo Sanne

Wa is dat voor een dokter ,  kan zij /hij door de telefoon zien wat hij heeft , Knap hoor !!!!!! Je zou toch uit je vel springen . Hoe neemt je broer het op dat de dokter niet wil komen .

Wens je broer maar veel beterschap . Misschien helpt het je broer een beetje dat we hem allemaal beterschap wensen

Groetjes van Rita 2

wees een licht voor iedereen
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 25 Februari 2009 om 21:09
Dat verhaal van Jes komt me bekend voor. Dat had mijn dochter ook, de huisarts weigerde van dinsdag tot vrijdag te komen terwijl ze overgaf, erg ziek was en veel pijn had, dus uiteindelijk na twee keer per dag bellen, hebben we haar vrijdags naar de dokter gebracht, die niet zag dat ze bijna geel was met donkere vlekken rond haar ogen, net een doodskopje. Toen hebben we haar maar naar de eerste hulp gebracht. Ze had galstenen, een ontstoken alvleesklier, ondervoedings en uitdrogingsverschijnselen. De dokter dacht aan een eetprobleem, dus hij wilde haar wèl naar een psychiater doorverwijzen. Later verschool hij zich achter een internist, waar hij haar 6 maanden daarvóór naar had verwezen. Die had 2 scopies gedaan, maar daar zie je geen galstenen mee.

We hebben nu wel een andere huisarts.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
dine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 26 Februari 2009 om 09:20

Is die verdomde dokter nog altijd niet geweest ?????? 

Als ik dit allemaal lees krijg ik de koude rillingen en het blijkt geen alleenstaand geval te zijn. Magtelt heeft ook zo'n nare ervaringen gehad. En ik kan haar alleen maar gelijk geven : verander onmiddellijk van dokter. Neem aub een nieuwe huisarts. Kan je nergens klacht indienen ???

Daarbij je betaalt toch extra voor een huisbezoek ... of hoe zit dat eigenlijk bij jullie ?

Bij ons betaal je momenteel 23,5 euro voor consultatie bij de dokter en ik denk 30 euro voor een huisbezoek. (Hiervan krijg je nog een groot deel terugbetaald van de ziekenbond)

Nadine.

Back to Top
marianneke View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 26 Februari 2009 om 09:27
Wat vervelend Sanne, ik begrijp niet dat de huisarts niet gewoon even komt kijken zeker omdat de fysiotherapeut de mogelijkheid voor een hernia al heeft benoemd. Dat kan zo'n arts toch ook niet even zomaar aan de kant schuiven. En helemaal als je broer zoveel pijn blijft houden. Ik hoop in ieder geval dat het snel weer wat beter met hem gaat of dat er anders in ieder geval verder gekeken gaat worden. Heel veel sterkte en beterschap ermee.

@Magtelt, dat verhaal van jouw dochter komt me akelig bekend voor alleen was mijn huisarts gelukkig iets oplettender en begripvoller. Toen ik na anderhalve dag pijn en overgeven helemaal geel zag en bij de huisarts kwam ben ik meteen met spoed doorgestuurd naar het ziekenhuis. Maar had ze dan geen hoge koorts, dat zou voor de huisarts toch ook al een signaal moeten zijn dat het iets anders was dan een eetprobleem.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1234 5>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.750 seconden.
Lang Yarns