Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenLievelingsboek :)

Reageer Reageer Pagina  <1234>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Direct Link To This Post Posted: 05 December 2009 om 12:15
Originally posted by caelum caelum wrote:

Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Leuke vraag trouwens, Caelum, en wat is het jouwe?
Die romans over die breiclub of wat is het waar ik hier wel vaker wat over las.. Wat is de titel Magtelt? Ik maak namelijk een lijstje met dingen die ik echt graag wil lezen in 2010 :-)..Mijn lievelingsboek is: De ondraaglijke lichtheid van het bestaan van Milan Kundera. :-).. En ik heb hem niet eens zelf, maar gelukkig heb ik een bibliotheekabbonement dus kan ik alles lezen en reserveren wat ik maar wil :) Fijn is dat..

Kijk maar weens in de zoekfunctie onder "Ann Hood",dan vindt je een aantal romans over handwerksters. Ik kan nu niet naar boven lopen om een lijstje te maken, want dan wordt mijn worstebroodje koud.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 05 December 2009 om 12:23
Ik houd van boeken en films die iets toevoegen aan mijn belevingswereld. Die me ergens anders brengen dan waar ik nu ben. Toen de kinderen in de luiers en snotneusjes periode zaten, las ik romans over China, bv. The water margin, De roman van de drie koningkrijken, De droom in de rode kamer. Mijn vriendinnen zwolgen van boeken over vrouwen die tot hun knieën in de pampers stonden, maar daar walgde ik juist van.

Als kind had ik dagdromen van een tamme tijger, zoals Sjors van de rebellenclub had, of van vliegen als Peter Pan. De onderwijzers dachten dan dat ik scherp zat op te letten, omdat ik naar ze keek, maar ik was mijlen ver.

wat rozengeur.
Back to Top
odette View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 05 December 2009 om 13:20

Ik ben gek op lezen maar mijn lievelingsboek is toch wel ´the world according to Garp´ van John Irving met op een tweede plaatst ´de talisman´van Stephen King.

Waarom weet ik eigenlijk niet. Soms pakt een boek je gewoon en wil je het vaker lezen. Bovenstaande boeken heb ik dan ook meerdere keren gelezen.

Trouwens mijn lievelings schrijver is Stephen King, daar heb ik alle boeken van en gezelen en ook de Stand vond ik heel erg goed.

odette
Back to Top
Iris74 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 05 December 2009 om 13:21
Ooooh ik ben een echte boekenwurm, heerlijk!! Mijn lievelingsboeken zijn toch wel echte thrillers, geen SF, en ik vind levensverhalen uit andere culturen ook erg mooi, zoal de vliegeraar, duizend schitterende zonnen, e.d.
groetjes
Iris
Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 05 December 2009 om 14:16
Ik lees zowat alles wat los en vast zit. Ik ben dol op thrillers en detectives. Vooral de boeken van Elisabeth George zijn favoriet. Heb dan ook al haar boeken.
Maar op zijn tijd een chick lit of literatuur is ook wel fijn. Heb dan ook nog meer dan genoeg boeken ik de kast staan die ik nog lezen moet. En ieder jaar haal ik in Deventer op de boekenmarkt weer een nieuwe voorraad.

Groeten
Leonie
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is

het glas is altijd halfvol

Back to Top
Tinah View Drop Down
Groupie
Groupie

Direct Link To This Post Posted: 05 December 2009 om 15:09
Leuk, Corry, dat je James Clavell noemt. Ik heb Nobel House, Shogun en Taipan van hem. Momenteel lees ik voor de Engelse Bookclub Reading Lolita in Tehran van Azar Nafisi. Het gaat over een groepje van zeven vrouwen in Tehran dat verboden Westerse literatuur leest tijdens het Khomeini schrikbewind in Iran. Een tipje van de sluier wordt opgelicht over het leven in Iran in die tijd.
Trouwens, over films gesproken, ik hoorde net dat Precious van Oprah Winfrey zo aangrijpend en prachtig is. Ik ga er morgen heen! Groetjes van Tinah
Help Kyaliwajjala door haken armoedevrij te maken
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 05 December 2009 om 21:43
Reading Lolita in Teheran is in Oprah's Bookclub besproken. Ik heb geprobeerd zoveel mogelijk van die boeken te lezen.

Is Hawaii niet van James Michener? Die schreef vaker van die ontstaansgeschiedenisverhalen.

wat rozengeur.
Back to Top
Dikky View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 05 December 2009 om 22:01
Ben een boekenwurm en lees van de wat zwaardere literatuur tot boeken en romans van het lichtere genre, maar een echte favoriet kan ik niet noemen.
Groetjes,
Dorine
Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 06 December 2009 om 08:45
Magtelt,je bet helemaal gelijk,het is van michener,clavell heeft noble house,shogun enz.geschreven,die heb ik ook allemaal gelezen.
Back to Top
inge.v View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 06 December 2009 om 09:46
Ben een echte boekenwurm. Lees alles. Heb juist een fantasy periode achter de rug, Lord of The Rings heb ik al drie keer gelezen. Zijn ook verschillende reeksen bij van wel 7 tot 13 en meer boeken.
Nu ben ik meer in Jef Geeraerts en Pieter Aspe periode, de boeken van Vincke en Verstuyft en de Aspe reeks.
Maar belangrijkste is ...als er maar letterkes in staan!!
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 06 December 2009 om 12:39
Ik ben eveneens dol op films, dus wat er van Aspe, Clavell, Tolkien en Michener verfilmd was, heb ik ook gezien en ervan genoten.

Inge bedoel jij die serie van Robert Jordan? Die zou eerst 3, later 5 boeken worden, toen 12 en, nu Robert al gestorven is, worden het toch iets van 14 boeken, plus nog een soort 0-serie van wat eraan voorafging. Ik heb ze wel, maar ik vind het toch een beetje veel. Soms blijft ie hangen in beschrijvingen van interieurs, kleding en wat er allemaal op tafel staat, en dan denk ik, ja zo schrijf je wel 12 boeken vol.

wat rozengeur.
Back to Top
inge.v View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 06 December 2009 om 13:08
Ik bedoel o.a. inderdaad de boeken van Robert Jordan: Het rad des tijds. Heb ook de reeks van Terry Goodkind: De wetten van de magie. En verschillende boeken van E. feist.
Mijn echtgenoot zegt altijd dat ik meer boeken heb dan de plaatselijke bib. Ga al jaren niet meer naar de boekenbeurs omdat ik van mezelf weet dat ik toch niet kan weerstaan .
Back to Top
Sacajawea View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 06 December 2009 om 16:36

Wat een heerlijk onderwerp!!!

Nevelen van Avalon, práchtig. Maar ik wist niet dat er meerdere boeken waren. Goed dat ik het weet want heb sinds kort ook weer een biepabonnement . Verder ben ik ook gek van Karin Slaughter, Beverly Lewis, Mary Higgins Clark, Jane Auel, Irving, Sacajawea, de vliegeraar en duizend zonnen was zo mooi en akelig, Tess Gerritsen, De blauwe fiets (dus ook verzetsboeken)Coetzee, In ongenade en de lange man en zo kan ik wel doorgaan. Lange tijd heb ik geen concentratie gehad om te kunnen lezen en dat was echt een gemis. De laatste tijd heb ik er steeds minder last van dus ben ik heel erg blij en verslind ze weer .

Mocht iemand nog leestips hebben dan wil ik dat best graag horen

Hartelijke groetjes, Carolina

Iedereen krijgt elke nieuwe dag ook weer een nieuwe kans. :-)
Back to Top
naatje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 06 December 2009 om 22:03
Lees momemteel niet zoveel maar heb dat vroeger wel
heel veel gedaan.Mijn favoriet bijft denk ik toch
wel Jane eyre.Het laatste boek wat ik gelezen heb
was de da vinci code,vond ik ook wel een gaaf boek.
BUSY BEE RENATE:www.handwerkenmetrenate.nl
Back to Top
Eeyore82 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 07 December 2009 om 10:26
Jane Eyre is ook prachtig, de verfilming met timothy dalton is ook erg mooi.
Is ook zeker een van mijn favorieten, maar toch vind ik Wuthering heights van Emily Bronte nog mooier. Dat hele rauwe erin vind ik mooi.
Kom op het moment ook niet veel aan lezen toe. Lees op het moment wiplala, ook erg leuk, met mijn dochtertje.
Vind de boeken van Jostein Gaarder ook heel mooi. Als ik lees kan ik vaak niet stoppen, ik ga veel te veel op in de boeken. Ben regelmatig verbaasd dat de zon schijnt, terwijl het in mijn boek rotweer is (of andersom). Hebben meer mensen dat?
en tweedehands boekenwinkeltjes moet ik ook niet tegen komen. Ik vind het geurtje ook zo lekker. Sommige boeken koop ik gewoon omdat ze er zo mooi uitzien. Heb een heel oud boekje gekocht geschreven door Currer Bell: "die weife von lowood" oftewel Jane Eyre in het duits. Mijn pake heeft me laatst zijn oude schoolboekjes gegeven erg mooi en dierbaar (hij is nu 85).

Groetjes Marije
Back to Top
Jola View Drop Down
Groupie
Groupie

Direct Link To This Post Posted: 07 December 2009 om 11:17
De hele serie "aardkinderen" van Jean Auel heb ik ondertussen wel 5x gelezen.
Ook een mooi boek en 1 van mijn favoriete is Naduah van Lucia St.Clair Robson.
Dit is een waargebeurd verhaal over Cynthia Ann Parker,een meisje dat wordt ontvoerd door Comanche indianen en opgroeid bij hun.Later trouwt ze met 1 van hun leiders en wordt dan in alle opzichten een trotse en echte Comanche ( met uitzondering van haar blonde haren en blauwe ogen).
Back to Top
jantinavv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 07 December 2009 om 11:29
Boeken van Lynn Austin, Bevrijdend licht/Donker vuur/Vlam van hoop, volgend op elkaar. Gaat over een burgeroorlog in 1861 in de VS, en over slavernij. Heel indrukwekkend om te lezen. Eva's dochters van Lynn Austin is ook erg mooi, gaat over 4 vrouwen, hun levensverhalen, heel boeiend om te lezen! De boomgaard van Lynn is ook een heerlijk boek! Haar schrijfwijze vind ik erg goed, heerlijk om te lezen. Lynn is een Christelijke schrijfster, evenals Francine Rivers, ook zij schrijft heerlijke boeken. Leota's tuin gaat over een oma en haar familie, prachtig verhaal over een koppige oude vrouw, en hoe dat allemaal gegroeid is. Heel boeiend ook, en voor mij op sommige gebieden ook wel herkenbaar, de relatie tot haar dochter enz. Dus ja, Lynn en Francine, daar ben ik wel fan van! Vind het jammer dat ik nu zo weinig tijd heb om te lezen, en als ik in mijn bed lig 's avonds heb ik ook helemaal geen zin meer om nog te lezen, ik ben dan vaak te moe. Maar goed, komt wel weer denk ik :)
Back to Top
Butterfly View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 07 December 2009 om 12:36
Ik heb geen favoriete boeken, behalve als het om handwerken gaat.

Ik lees ook graag, maar dan ook echt vanalles wat je kan vinden. Van 'flut'romannetjes tot ergste thrillers die je kan bedenken. Vaak nog eens tweedehands. Dan schuif ik het door naar de rommelmarkt.
Groetjes Carla.

Mijn blog over haken, breien en borduren:

http://hakenbreienborduren.blogspot.com/
Back to Top
Mistig View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 07 December 2009 om 13:09
Mijn favoriete boeken (op dit moment) zijn de boeken van C.J. Sansom. Het begint met Dissolution, het 2e is Dark Fire, het 3e Sovereign en het laatst uitgekoemen is Revelation. Het speelt in ± 1540. Het is een doorlopend verhaal over een jonge man die ondanks alle tegenslagen (hij heeft wat we nu de ziekte van Bechterew zouden noemen en is van arme komaf) kans ziet om advocaat te worden. Hij wordt dan door Henry de 8e  ingezet om zaken op te lossen. Heel realistisch geschreven, je kunt bijna de stank op staart ruiken om het zo maar eens te zeggen. Ik lees de boeken in het Engels (als hersengymnastiek) maar ze zijn ook in het Nederlands vertaald. Groetjes Mistig
Bloei daar waar je geplant wordt.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 07 December 2009 om 13:30
Carolina, Marion Bradley is een paar jaar geleden gestorven, nog geen 50 jaar oud, maar haar zoon en vriendin, Diana Paxton, hebben met haar materiaal nog een stuk of twee boeken geschreven. Kijk maar onder Avalon als woord in de titel.

Ze heeft ook andere fantasyseries geschreven. Als je ze niet zelf vindt, weet iemand aan de balie het wel. En die beantwoorden liever vragen dan dat ze maar wat dingen in zitten te scannen. Sommige boeken gaan vooraf aan Nevelen. Volgens mij is dat juist het laatste boek van de serie, er zijn meer schrijvers die dat doen.

Henning Mankell heeft ook na de Wallanderserie nog een Jonge Wallanderserie geschreven.

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1234>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.766 seconden.
Lang Yarns