Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenLievelingsboek :)

Reageer Reageer Pagina  <1 234
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
inge.v View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Direct Link To This Post Posted: 10 December 2009 om 20:30
Ik moet stoppen met het lezen van dit item anders zit ik op de korste tijd constant met mijn neus in de boeken en geraakt mijn echtgenoot zijn trui nooit af
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 11 December 2009 om 16:42
Weet iemand iets over de serie van de grijze gezel? Het moet een kinderboek enreeks zijn.?????
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 11 December 2009 om 17:20

Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Weet iemand iets over de serie van de grijze gezel? Het moet een kinderboek enreeks zijn.?????

Beschrijving

"De grijze gezel" is de tweede episode in romandvorm van de genezeres Diana en haar gezel, de grote grijze wolf Hishn met wie ze in nauw telepatisch contact staat. Samenwerkend zijn ze als geen ander in staat sporen te volgen. Ook beheersen ze, met gezamenlijke inspanning, het fenomeen Ovousibas, de eeuwenoude geneesmethode waarbij mens en dier met mentale kracht van binnenuit worden genezen. Als de grijze gezel opent, spannen de verkenners van de wrede vijand die op het punt staat het land van Diane binnen te vallen zich tot het uiterste in om Diane en haar reisgenoot te onderscheppen. De reden? Alleen Diana en Hishn weten af van de dreigende invasie die het volk van de genezeres wacht. Een levensgevaarlijke tocht door een bevroren berglandschap en een ronduit vijandige omgeving van wouden en meren wacht het onafscheidelijke tweetal. Bovendien, haast is geboden, want het is maar de vraag of ze op tijd zullen komen.

Recensie(s)

NBD|Biblion recensie
De genezeres Diane en haar 'tweelinggeest' de grijze wolf Hishn, moeten een dreigende invasie in het land van de genezeres proberen af te wenden. De wolfling krijgt daarbij de hulp van de krijger Aranur. Tijdens een levensgevaarlijke tocht door de bevroren bergen, leren ze ook meer over de vreemde levensvormen die de Ouden op hun wereld gebracht hebben, en over hun lotsbestemming. De grijze gezel is het vervolg van 'Spreker met wolven'* en lijdt een beetje meer aan effectbejag dan het eerste deel. De Amerikaanse schrijfster Harper stuwt haar personages in een hoog tempo door zovele beproevingen dat het verhaal paradoxaal genoeg soms een beetje eentonig wordt. Maar de intieme band tussen de wolfling en de grijze wolf Hishn wordt met veel gevoel beschreven, de natuurbeschrijvingen zijn zonder meer groots en de ontluikende liefde tussen Aranur en Diane is een verademing. Als de schrijfster nu zou leren om de clichés van het genre te vermijden en om haar personages wat méér te bieden dan enkel gevaar, natuur en ontluikende romantiek, dan kan deze cyclus tot een klassieker uitgroeien. Intussen is het een geslaagd tweede deel voor fantasy-liefhebbers. Duidelijke druk.
(Biblion recensie, B. van Laerhoven)

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 11 December 2009 om 21:44
O die boeken ken ik wel, maar die was ik vergeten. Maar er moet ook een jeugdserie zijn, hoe heet die dan, er zijn al iets van 6 of 7 boeken van.

wat rozengeur.
Back to Top
ab63 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 11 December 2009 om 22:10

Ik lees alles wat ik denk wat ik leuk vind. Ik heb veel boeken van stephen king en dean koontz. Ook diana gabaldon is een goede serie, maar ik moet tot mijn spijt zeggen dat ik er maar drie thuis heb (wist ook niet dat er meer waren) Nu ik dit weet ga ik zeker in de bieb zoeken

ook de boeken van J.M.Auel zijn erg goed.

momenteel ben ik met " De Draken" bezig, deel 3, van Weis en Hickman ook al van die goede schrijvers.

maar ook een goede detective of thriller zal ik absoluut lezen.

Alles wat los en vast zit dus alleen geen stripboeken

GROETJES ANGELA
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 11 December 2009 om 22:21
Dat heb ik ook, ik "lees" geen stripboeken, vroeger wel Asterix en Suske en Wiske en Classics, maar na mijn jeugd niet meer. En ik ben nu juist getrouwd met een stripliefhebber en Kuifjefanaat!

Weis & Hickman hebben meer drakenseries geschreven en zijn alweer met een nieuwe bezig. Dus je kunt nog even smullen. In de boekwinkel ligt Eclips, een gratis blad over fantasyboeken (en strips) en je kunt ook op de site van Luitingh, Dromen & Demonen, kijken of je op de nieuwsbrief abonneren.

wat rozengeur.
Back to Top
Meia View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 12 December 2009 om 00:14

Als de dauw hangt komt er regen, van Margit soderholm. echt mijn favoriet!
Gejaagd door de wind, ook zo mooi!

De stam van de holebeer, ik heb ze liggen en moet ze nodig lezen. Al eens gedaan tot de helft van boek 4.

En zo zijn er nog heel veel, te veel om op te noemen.

All you need is love.

Back to Top
chantallekuh View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 12 December 2009 om 11:41

ik ben ook best wel een boekenwurm. Vooral boeken van virginia andrews vind ik erg mooi,maar ook boeken zoals; in een sluier gevangen, en pappilon behoort ook tot mijn favorieten........De paardenfluisteraar vond ik ook super mooi......

En natuurlijk allerlei soorten hobbyboeken.

heerlijk op de bank met een beker warme chocomel en weg dromen bij je boek........laat de winter maar komen hihi,

groetjes van chantal

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 12 December 2009 om 13:20
Ik geloof dat de serie die ik zoek grijze jager heet. Wie kent hem?

Gejaagd door de wind, boek en film, vind ik prachtig, ik was al verliefd op Clark Gable toen ik 10 was, van de foto's, de film was 14 en ouder.

Over de holebeer hadden mijn vriendinnen en ik aldoor verschil van mening; zij dachten dat de serie met 4 boeken klaar was, omdat 5 maar niet uitkwam. Ik vond dat Ayla haar ware bestemming nog niet had bereikt én ze had het wiel nog niet uitgevonden. Maar zou er nou nog een deel 6 komen?

Vanmiddag was er een kerstmarkt bij het bejaardenhuis met een boekenkraampje en daar lag Als de dauw hangt, komt er regen voor 50 eurocentjes. Die ligt nu hier op tafel!!!

wat rozengeur.
Back to Top
Meia View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 13 December 2009 om 15:33

O Magtelt, ik ben benieuwd wat jij van dat boek vindt Ik vind het prachtig.

Leuk voor 50 ct

All you need is love.

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 13 December 2009 om 18:55
Ik laat het liggen tot Kerst, daar lijkt het me wel een boek voor.

Ton kwam laatst heel trots uit de bieb met een verrassing voor mij: Breien voor een sfeervol interieur. Stond bij de spotlights. Ik heb maar niet gezegd dat dat allang in mijn kast staat, hij vond het zo leuk dat hij iets voor mij gevonden had. Ik kom heel vaak met nieuwe detectives van zijn favoriete schrijvers thuis.

wat rozengeur.
Back to Top
Butterfly View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 16 December 2009 om 16:53

Ik heb de boek van Kluun gelezen: een vrouw bij de dokter. Ontroerend, humor, verdriet, woede enz. enz.... Ik had het in 2 avonden uit gelezen. Er zat een traan van de lach en een traan van woede en een traan van verdriet...

Groetjes Carla.

Mijn blog over haken, breien en borduren:

http://hakenbreienborduren.blogspot.com/
Back to Top
*kathy* View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 16 December 2009 om 16:56

Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Ik laat het liggen tot Kerst, daar lijkt het me wel een boek voor.

Ton kwam laatst heel trots uit de bieb met een verrassing voor mij: Breien voor een sfeervol interieur. Stond bij de spotlights. Ik heb maar niet gezegd dat dat allang in mijn kast staat, hij vond het zo leuk dat hij iets voor mij gevonden had. Ik kom heel vaak met nieuwe detectives van zijn favoriete schrijvers thuis.

het was toch wel een heel lief gebaar.

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 16 December 2009 om 20:40
Ja Kathy, daarom zei ik niets en zit ik er telkens in te bladeren. Ik vind het zo'n domper om te zeggen "Hebbikal". En volgende keer ligt er misschien echt een nieuwe bij de sprinters of spotlights.

Het was net zo lief als die wol die Michael voor jou had meegenomen, toch?

wat rozengeur.
Back to Top
marlene View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 18 December 2009 om 14:25

gisteren deel 7 van de Reiziger serie van Diana Gabaldon besteld

kan niet meer wachten totdat -ie goedkoper op Marktplaats komt

en gelijk deel twee van de rozenoorlog erbij besteld, dus.... ik heb weer wat te doen

Back to Top
mineke.j View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 18 December 2009 om 16:48
Ik had van de sint het derde deel van de Eragon-reeks van Christopher Paolini. Kennen jullie die boeken? Een beetje lord of the rings achtig mar danme t wat minder saaie stukken erin.
http://minekeswerkjes.blogspot.com/
Back to Top
marlene View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 18 December 2009 om 19:15

daar ben ik in begonnen, maar kwam niet verder dan hoofdstuk 1

Onze zoon heeft ze en gelezen ook, toen hij 16 was

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 18 December 2009 om 19:44
Het Eragon verhaal deed me een beetje aan de starwars sixologie denken. Kwade keizer, leermeester die vrij snel na de kennismaking sterft.Zelf min of meer opleiding afgemaakt. Vriend blijkt broer te zijn. Nou ja, beter goed gejat dan slecht verzonnen. Ik zag dat deel 3 nog niet de laatste was, dus ik laat die nog even liggen tot 4 uit is. Ik heb de film ook nog niet gezien.

Als je iets van een jonkie wilt lezen, probeer dan Anselm Audley eens, Ketterij en nog twee.

Kennen jullie de drie van Jacqeline Carey, Kushiels pijl, - keuze en - werktuig?

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 234

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.453 seconden.
Lang Yarns