Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenligt het aan mij??????????????

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Direct Link To This Post Onderwerp: ligt het aan mij??????????????
    Posted: 02 November 2007 om 09:30

ik vind dat je zo weinig patronen kan vinden op nederlandse site,s Terwijl je uit engeland,amerika,canada,en andere diversen landen prachtige patronen kan krijgen.En dat je in het nederlands maar erg weinig kan vinden.Zijn wij nou zo saai,terwijl we in alles altijd voorop lopen.Ik ben benieuwd wat jullie ervan denken.

groetjes puck ben nieuwsgierigSmile

Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Direct Link To This Post Posted: 02 November 2007 om 09:47
Ik weet het niet. Ondanks de populariteit van deze site (en zo) ken ik in mijn omgeving nog altijd maar heel erg weinig mensen die handwerken. En we zijn natuurlijk maar een klein landje, met Vlaanderen erbij zijn er nog altijd niet zoveel mensen die Nederlands spreken en die dus Nederlandse patronen kunnen lezen.
Back to Top
marjolein24 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 15 April 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 642
Direct Link To This Post Posted: 02 November 2007 om 09:49

Ik heb ook het idee dat er in Nederland maar weinig wordt gehandwerkt en dan met name niet door jonge mensen (die evt patronen op sites zouden zetten).

Ik word ook nog steeds uitgelachen als ik mijn haakwerkje pak .....

Marjolein
Back to Top
BreienHaken View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 28 Maart 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2485
Direct Link To This Post Posted: 02 November 2007 om 09:59
ik denk dat we saai zijn. maar gelukkig vind ik die engelse/amerikaanse etc dingen ook fijner werken. Ik heb vaak moeite met hoe nederlandse patronen zijn opgebouwd... bijv knuffels zijn gewoon veel mooier van buitenlandse bodem. Nederland lijkt wel echt beginnerswerk. Maar denk wel dat er veel mensen handwerken, al die forums zitten stampvol en morgen op de snbdag is het ook superdruk
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Direct Link To This Post Posted: 02 November 2007 om 10:05

kijk ik heb wel veel handwerktijdschriften en boeken,want als ik in zo winkel ben moeten ze mij eruit slaan.of anders met afgepast geld weggaan.maar mij engels is niet zo goed.dus heb ik een probleem.en je wilt niet altijd geholpen worden,wil het altijd zelf doen.en als je dan zo rond zit te googlen dan denk kon ik dat ook maar.

groetjes pBig smileuck

Back to Top
Arga View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 31 Juli 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 38
Direct Link To This Post Posted: 02 November 2007 om 10:09

Ik ben het helemaal met je eens Puck,

Net als jij zie ik de prachtigste patronen in het Engels voorbijkomen, en hoewel ik die taal redelijk machtig ben en we bovendien onlangs nog een prachtige lijst met vertalingen in Engels en Duits kregen, heb ik er toch problemen mee.

Ik vond het heerlijk de clapotis in het Nederlands aan te treffen, nu werkt het vanzelf en ik heb toch zitten rommelen met de oorspronkelijke tekst.

Ik vermoed dat in Nederland de patronen nog veel via gewoon bespreken met elkaar, worden doorgegeven bv via snb en via de workshops.

Er is duidelijk geen grote markt voor handwerktijdschriften in Nederland en als je dat vergelijkt met het engelstalige afzetgebied, ja dan is het natuurlijk wel te begrijpen. En in de tijd van de oude Nederlandse bladen bestonden die nieuwe technieken nou eenmaal nog niet.

Maar wie weet, men zegt dat het breien weer in opkomst is, komt er een uitgever die het aandurft.

Ik ga morgen naar Rotterdam, zeker weten genieten van al het knappe werk dat hier wordt gebreid.

groet

Arga

ieder mens blijft steeds dezelfde, maar niet hetzelfde!
Back to Top
hanny bennes View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 26 December 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 232
Direct Link To This Post Posted: 02 November 2007 om 10:26
ik sluit me bij jullie aan. gelukkig kun je dus via drops wel vertaalde patronenvinden, en vergeet deze site niet.

ik kreeg laatst zelfs een opmerking toen ik om wol en patronen vroeg, dat breien toch helemaal uit is?

nou vraag ik je......


we sit good in our skin.....

creaida
Back to Top
Jenlon View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 Augustus 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1080
Direct Link To This Post Posted: 02 November 2007 om 10:26

Ik heb ook grote moeite met het vinden van Nederlandse patronen. En degenen die ze wel hebben, willen ze misschien ook niet altijd delen om te voorkomen dat ze rond kunnen blijven delen of er misschien zelfs wel inkomsten mee mislopen.

Hoeft natuurlijk niet altijd zo te zijn hoor.

Groetjes,
Ilona.
Back to Top
Lizzi View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 17 Oktober 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 844
Direct Link To This Post Posted: 02 November 2007 om 10:40
Ik ben het helemaal met jullie eens!!! Er zijn inderdaad veel meer engelse patronen te vinden. Ik heb gisteren eens een patroontje proberen te vertalen met die lijst, maar kwam er echt niet uit!! En mn engels is toch ook redelijk goed.

In Belgie is breien weer helemaal in, hoor. Op de markten zie je weer veel kraampjes met wol en breinaalden. En vorige week ging ik bij ons in het stoffenwinkeltje om breinaalden en die waren bijna allemaal uitverkocht!!
Dus wij zijn helemaal NIET SAAI, he!!

Wat haken betreft is het hier iets minder.
En boeken met patronen heb ik hier spijtig genoeg ook nog niet veel gezien!
Hopelijk komen die er nog!!!

groetjes, Marlies
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23642
Direct Link To This Post Posted: 02 November 2007 om 10:55
Als mensen zeggen, dat breien helemaal uit is, kun je zeggen: "Nee, ik loop hiermee voorop". Het komt toch helemaal terug, dat zie je wel aan de brei- en haakbladen met de leukste patronen. Maar misschien zijn die wel vertaald. Voor poppen heb je de Andrea, maar volgens mij komt die uit Duitsland. Vroeger had je de Burda voor poppen, ook Duits, en de Trois Suisses poppen breiboekjes, Frans. Die kunnen ze wel opnieuw uitgeven voor de jonkies op ons forum.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
breioma View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Mei 2007
Status: Offline
Points: 2303
Direct Link To This Post Posted: 02 November 2007 om 11:03

Er zijn inderdaad weinig patronen in het nederlands,ik den k dat ze hier het handwerken nog steeds onderschatten,vinden het maar een beetje dom gedoe,er wordt ook een beetje lacherig over gedaan.bovendien lopen de engelsen en amerikanen voorop met veel dingen en houden ze ook meer van frutsels enz,

ik werk nu wel met engelse patronen,maar het inelkaar zetten is toch soms een paar keer goed lezen en proberen,lukt wel uiteindelijk.

Back to Top
Hil7 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 28 Juli 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 184
Direct Link To This Post Posted: 02 November 2007 om 11:18

Vreemd toch, laatst hoorde ik, dat het in Viva gestaan had, dat breien helemaal in was????? Dus wie het snapt mag het zeggen. Maar zoals ik al eerder mailde, we hebben hier waar ik woon, geen echte wolwinkel meer als Phildar en 3 Suisses, maar gelukkig zijn de Wibra en Zeeman en Action er nog. Dus ik red me wel.

Groetjes van Hil

Hil7
Back to Top
Haaknaald View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 26 Maart 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1619
Direct Link To This Post Posted: 02 November 2007 om 11:23

Hoi Puck,

 

Helemaal met je eens.

Patronen in het nederlands zijn er niet zoveel.

Duits en Engels des te meer. Gelukkig kan ik het duits nog wel aardig lezen maar engels heb ik veel meer moeite mee.

Groetjes Els.

http://elsjeshaakcreaties.blogspot.com/
Back to Top
Suzanne.vnh View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 20 Maart 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 299
Direct Link To This Post Posted: 02 November 2007 om 11:24
Ik vind dat ook wel spijtig.
Ik kan al bijna evengoed Engelse lezen als Nederlandse patronen nu.
En een hip magazine in het nederlands over handwerken heb je ook niet echt.

En marjolein ik snap dat! Mijn vrienden beginnen meestal ongeneerd te lachen en dan krijg ik te horen dat het voor oude mensen is, en mijn vriendinnen kijken een beetje warrig naar me en reageren maar lauw (wel steeds erg enthousiast als ik iets gemaakt heb voor hen).
 Och ja dat trek ik mij allemaal niet aan mijn eigen enthousiasme is genoeg !

Moed staat aan het begin van de d(r)aad, geluk wacht bij de voltooing.
Back to Top
marjolein24 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 15 April 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 642
Direct Link To This Post Posted: 02 November 2007 om 11:34

Originally posted by Suzanne.vnh Suzanne.vnh wrote:

En marjolein ik snap dat! Mijn vrienden beginnen meestal ongeneerd te lachen en dan krijg ik te horen dat het voor oude mensen is, en mijn vriendinnen kijken een beetje warrig naar me en reageren maar lauw (wel steeds erg enthousiast als ik iets gemaakt heb voor hen).

Mijn nieuwe uitspraak: 

Haken is zó 2008 !!!

Ben gewoon enorm Hipperdepip!

Marjolein
Back to Top
BreienHaken View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 28 Maart 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2485
Direct Link To This Post Posted: 02 November 2007 om 11:43
ja maar als je op bol.com kijkt, kun je echt heel veel nederlands breiboeken vinden. maar ja, dat kost wel geld. En wij hebben hier de Beekbergse WOlhal en daar hebben ze een heel rek met allemaal nederlandse tijdschriften op brei en haakgebied....dus het is er wel maar er wordt minder bekendheid aan gegeven. En op marktplaats is natuurlijk ook zat.
Back to Top
Josl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 April 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7221
Direct Link To This Post Posted: 02 November 2007 om 11:58

Grappig dat er zo "weinig" nederlandse patroontjes zijn. Ik haak liever dan dat ik brei en zie toch wel steeds meer patroontjes in de boekwinkel verschijnen (o.a. Sandra). Soms kan ik het niet laten en koop dan toch maar weer zo'n blad, zelfs al staat er maar één ding in dat ik op dat moment leuk vind.

Inderdaad is breien en haken niet tuttig maar HIP.

groetjes, Joke

Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?

Back to Top
breioma View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Mei 2007
Status: Offline
Points: 2303
Direct Link To This Post Posted: 02 November 2007 om 12:37

Tjee,ben ik dus jaren tuttig geweest en nu op mijn oude dag ineens weer hip!!

Hartstikke blij mee,heb me er nooit aan gestoord,ga gewoon mijn eigen gang.Vroeger had je inderdaad meer tijdschriften, en veel in libelle en margriet,dat is helaas niet meer zo,mar in de winkels zie je wel meer breimode boeken,maar voor poppen en beesten ben je echt op de engelse aangewezen.

Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Direct Link To This Post Posted: 02 November 2007 om 13:56

ik heb wel heel veel patronen van knuffels,maar dat is dan weer allemaal uit het engels vertaald zoals jean green howe,alandart,brambly hedge enz.en dat olifantje heb ik van lies spaink gekregen.Want er zat een fout in clapotis en op haar site stond dat olifantje en marij hobbydoos heeft het toen voor mij vertaald.

Het is zo leuk als je idere keer wat anders kan maken,en dat kan ik in nederland niet vinden.En wat knitlot zei ben ik het mee eens boeken kosten geld.En ik geef al heel veel geld uit om dat ik voor een goed doel brei,hier in france en dat bereken iik dan ook niet.Dus is het niet uit berekening!

groetjes puckTongue

 

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23642
Direct Link To This Post Posted: 02 November 2007 om 19:48
Een paar jaar geleden stond er in Het Parool een artikel over jonge vrouwen, die in een afé bij elkaar kwamen om te breien. Ze deden daar zo hip over, dat buitenstaanders waarschijnlijk meteen afhaakten, omdat het allemal zo "P.C. Hooftstraatachtig" klonk. Het klonk te elitair. Het zou net zo gewoon moeten zijn als lezen, dan kan je kiezen voor literatuur of lekkere romannetjes, met een studieboek of een strip zo nu en dan.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.453 seconden.
Lang Yarns