Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Meebreideken

 Reageer Reageer Pagina  <1 891011>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
elizabethh View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 03 Januari 2011
Status: Offline
Points: 588
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer elizabethh Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 April 2011 om 15:24

Ik zet alvast het volgende blok op het forum..., wie er aan toe is kan alvast beginnen. Het is geen moeilijk blok, alleen de toer waarbij je de draadjes moet opnemen om een vlindertje te vormen, kan lastig zijn. Kom je er niet uit; trek aan de bel ..

 

 

Blok 10: Vlindertjes

 

Opzetten 49 st. met naald 3 als je los breit, anders naald 3,5.

Brei 4 naalden ribbelsteek en dan nog 1 naald; 2 ribbelst. – 45 av – 2 ribbelst.

Zelf heb ik nog een naald recht gedaan en toen nog een naald 2 ribbelst. – 45 av – 2 ribbelst. aan de achterzijde. Ik vond de vlindertjes dan mooier uitkomen.

 

Vlindertjespatroon:

Toer 1, 3, 5, 9 en 11 : worden helemaal recht gebreid (voorkant werk). Toer 7 en 13 ook, maar daar moet je ook de gespannen draden opnemen. Zie beschrijving.

Toer 2, 4, 6: 2 ribbelst., *5 av., 5 av. afgehaalde steek (waarbij je de draad aan de voorkant van je werk laat), herhalen vanaf *, 5 av. en eindigen met 2 ribbelst.

Toer 7: 2 ribbelst., * 7 r., nu met rechternaald van onder af aan onder de 3 gesponnen draadjes omhoog steken, de volgende steek op je linkernaald afhalen en onder de draadjes doorhalen, weer op je linkernaald zetten en dan r. breien, 2 r., herhalen vanaf *, eindigen met 5 r. en 2 ribbelst.

Toer 8, 10 en 12: 2 ribbelst, * 5 av. afgehaalde steek (waarbij je de draad aan de voorkant van je werk laat), 5 av., herhalen vanaf *,  en eindigen met 5 av. afgehaalde steken en 2 ribbelst.

Toer 13: 2 ribbelst., *2 r., nu met rechternaald van onder af aan onder de 3 gesponnen draadjes doorhalen, weer op je linkernaald zetten en dan r. breien, 7 r., , herhalen vanaf * en eindigen met 2 ribbelst.

 

Ik heb deze 13 toeren 6 keer herhaald om de juiste lengte voor een blok te krijgen.

Het blok heb ik afgesloten met:

-        1 naald: 2 ribbelst.- 45 av.- 2 ribbelsteek  (achterkant)

-        1 naald: 49 steken recht (voorkant)

-        1 naald: 2 ribbelst.- 45 av.- 2 ribbelsteek  (achterkant)

Het blok zoals gewoonlijk af maken met 4 naalden ribbelsteek, waarbij je in de laatste naald alle steken af kant.

Back to Top
breijoke View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 15 November 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 528
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breijoke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 April 2011 om 17:10

Ben nog bezig met de golfjes, deze lijkt me ook heel mooi

Back to Top
elizabethh View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 03 Januari 2011
Status: Offline
Points: 588
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer elizabethh Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 April 2011 om 22:02
Ik vond het zelf ook een heel leuk patroontje om te breien, het ging lekker snel...
Back to Top
Brei-meisje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 20 Oktober 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 388
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Brei-meisje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 April 2011 om 13:11
wooow ook deze is prachtig! ik hoop dat ik morgen op mijn vrije dag even een gaatje kan vinden om weer een blok te gaan beginnen :D
Back to Top
elizabethh View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 03 Januari 2011
Status: Offline
Points: 588
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer elizabethh Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Mei 2011 om 07:34

Even dit topic over het meebreideken wat leven inblazen...

Wie breien er op dit moment eigenlijk nog allemaal mee? En hoever zijn jullie?

Aan wat voor patroontjes is er behoefte? Kabel, ajour, reliëf, eenvoudig, pittig...?

Groetjes, Elizabeth

Back to Top
breijoke View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 15 November 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 528
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breijoke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Mei 2011 om 08:06
Ik brei nog steeds mee, maakt me niet uit wat voor patroontjes je doet, ik laat me verrassen.
Back to Top
Brei-meisje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 20 Oktober 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 388
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Brei-meisje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Mei 2011 om 08:41

ik brei nog steeds mee alleen met hele erge achterstand! Dus een makkelijke zou ik heel erg op prijs stellen!  die met de kabelnaald sla ik zo ie zo eventjes over aangezien ik dat denk ik echt niet kan! weet iemand waar daar goede uitleg over staat?

ik heb nu 3 blokken af! zal vanavond even fotos plaatsen!

Back to Top
diny183 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 03 Oktober 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1433
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer diny183 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Mei 2011 om 12:27
Ik brei ook nog steeds mee, alhoewel het werk nu even stil
ligt, de patroontjes sla ik op en neem ik mee op vakantie,
dan heb ik mooi de tijd om de achterstand weg te werken.
Back to Top
elizabethh View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 03 Januari 2011
Status: Offline
Points: 588
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer elizabethh Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Mei 2011 om 17:03
Aha..., dat zijn al drie mensen die nog volop breiplannen hebben! ik ben benieuwd hoe het met de andere dames is, die wel zijn gestart maar waarvan ik geen idee heb hoever ze zijn...
Back to Top
muis28 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Augustus 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2011
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer muis28 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Mei 2011 om 18:52

ik sla je patroontjes voorlopig gewoon op, breien lukt helaas nog niet, maar wil hem wel ooit gaan maken.

Ik laat me graag verrassen door je patroontjes.

Beter een creatieve rotzooi dan een opgeruimde leegte



Saskia
Back to Top
IngeDeV View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 20 Januari 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2507
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer IngeDeV Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Mei 2011 om 19:50

alles staat nog geprogrammeerd hoor

maar door mijn operatie is alles een beetje heelveel  ondersteboven geraakt.

Ben nu mijn vriendin even aan het helpen met een pulletje waarbij moet gebreid worden boven gehaakte stukken.

Helaas is een dag niet rekbaar.

De, patroontjes zitten heel mooi in een mapje en als ik er een paar klaar heb ga ik zeker proberen ze te tonen.

Groetjes IngeDeV 

IngeDeV

http://ingedev.blogspot.com

http://ingedeve.weebly.com/eigen-werkjes.html



Back to Top
elizabethh View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 03 Januari 2011
Status: Offline
Points: 588
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer elizabethh Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Mei 2011 om 20:23

Saskia en Inge: fijn om te lezen dat jullie ook nog steeds interesse hebben...

Groetjes, Elizabeth

Back to Top
Brei-meisje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 20 Oktober 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 388
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Brei-meisje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Mei 2011 om 20:53
Voor de liefhebbers mijn blokken staan op mijn blog! Als je op mijn www-tje klikt dan kun je ze bekijken! Even snel zo want ik wil verder breien
Back to Top
Wolatelier Dian View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 09 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 63
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Wolatelier Dian Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Mei 2011 om 19:48
Ik heb inmiddels 8 blokken gebreid en moet er dus nog een
paar. Probleem is dat ik niet genoeg wol heb (ik brei met
oude HEMA-wol) en er moet dus nog wat bij. Ik weet
inmiddels wat ik wil, maar daar heb ik me wel wat werk mee
op de hals gehaald: ik ga zelf witte en bruine wol spinnen.
Ik heb nog veel wol liggen en heb pas een spinnewiel
gekregen dat ik ook graag wil uitproberen. Het duurt dus
nog wel even voordat het allemaal klaar is. Ik kan nog wel
even vooruit met mijn rode wol, dus ik laat binnenkort nog
wel weer wat zien.

lieve groet
Betsy
<a rel=nofollow href="http://wolatelier-dian.blogspot.com">Wolatelier DiAn</a>
Back to Top
marlene View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 17 September 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1512
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer marlene Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Juni 2011 om 19:08

ik moet nog 1 blok, dan is mijn deken klaar. Dan is hij groot genoeg

Ik heb een aantal blokken van jou gebruikt, Elizabeth, en een aantal van mezelf, 

ik ben nu aan het zoeken voor een laatste motief voor het laatste bloken dan nog een rand, ik denk dat ik die ga haken

als de deken klaar is, dan probeer ik een foto te plaatsten, ik ben nu een beetje druk, kom niet eens meer aan het forum-lezen toe

Back to Top
elizabethh View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 03 Januari 2011
Status: Offline
Points: 588
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer elizabethh Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Juni 2011 om 19:22

Even een mededeling voor iedereen die aan het breien is, of de patroontjes op slaat...

De nieuwe blokken kunnen jullie vinden op mijn blog: http://busybessy.blogspot.com

Back to Top
hallopeetje View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 19 Juni 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 28
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hallopeetje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Juni 2011 om 10:39
hoi Elizabeth.. ik ga ook meebreien..die 15 blokken haal ik
wel in..hahaha vraag mijn moeder om hulp.. wordt het een
samenmeebreideken. grtjs Petra
Back to Top
elizabethh View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 03 Januari 2011
Status: Offline
Points: 588
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer elizabethh Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juni 2011 om 12:29

Leuk dat je meedoet, Petra!

Als je een avondje breit, dan heb je een blok af..., en aangezien er maar één keer per twee weken een nieuw blok uitkomt...kun je ons snel ingehaald hebben!

Groetjes, Elizabeth

Back to Top
elizabethh View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 03 Januari 2011
Status: Offline
Points: 588
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer elizabethh Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Augustus 2011 om 16:12

 

Voor de nieuwe hobbydoosjes haal ik dit topic even omhoog.. Houd je van breien en vind je het leuk om telkens een nieuw patroontje uit te proberen?

Dit is blok 11 en heet doolhofjes (ajourslingerpatroontje)

Op mijn blog http://busybessy.blogspot.com/2011/05/blok-11-doolhofjes-blo k-12-bamboematje.html kun je het uitgeschreven patroon vinden.

 

Back to Top
ladyken View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 Juli 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1367
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ladyken Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Augustus 2011 om 16:51
hoi elisabethh

ik ben van plan om het meebreideken ook te maken ik volg al
een tijdje op je blog

de witte sakia ligt thuis al klaar maar ben nog niet
begonnen omdat jij zelf niet wist hoeveel je er nodig had
het zou voor mij een deken zijn voor in de zetel als het
koud word
ik heb 10 bollen liggen dus dat zal wel voldoende zijn
zeker
groetjes christine
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 891011>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.531 seconden.
Lang Yarns