Meebreideken |
Reageer | Pagina <1 891011> |
Autheur | |
elizabethh
Hobbywonder Lid sinds: 03 Januari 2011 Status: Offline Points: 588 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik zet alvast het volgende blok op het forum..., wie er aan toe is kan alvast beginnen. Het is geen moeilijk blok, alleen de toer waarbij je de draadjes moet opnemen om een vlindertje te vormen, kan lastig zijn. Kom je er niet uit; trek aan de bel ..
Blok 10: Vlindertjes Opzetten 49 st. met naald 3 als je los breit, anders naald 3,5. Brei 4 naalden ribbelsteek en dan nog 1 naald; 2 ribbelst. – 45 av – 2 ribbelst. Zelf heb ik nog een naald recht gedaan en toen nog een naald 2 ribbelst. – 45 av – 2 ribbelst. aan de achterzijde. Ik vond de vlindertjes dan mooier uitkomen. Vlindertjespatroon: Toer 1, 3, 5, 9 en 11 : worden helemaal recht gebreid (voorkant werk). Toer 7 en 13 ook, maar daar moet je ook de gespannen draden opnemen. Zie beschrijving. Toer 2, 4, 6: 2 ribbelst., *5 av., 5 av. afgehaalde steek (waarbij je de draad aan de voorkant van je werk laat), herhalen vanaf *, 5 av. en eindigen met 2 ribbelst. Toer 7: 2 ribbelst., * 7 r., nu met rechternaald van onder af aan onder de 3 gesponnen draadjes omhoog steken, de volgende steek op je linkernaald afhalen en onder de draadjes doorhalen, weer op je linkernaald zetten en dan r. breien, 2 r., herhalen vanaf *, eindigen met 5 r. en 2 ribbelst. Toer 8, 10 en 12: 2 ribbelst, * 5 av. afgehaalde steek (waarbij je de draad aan de voorkant van je werk laat), 5 av., herhalen vanaf *, en eindigen met 5 av. afgehaalde steken en 2 ribbelst. Toer 13: 2 ribbelst., *2 r., nu met rechternaald van onder af aan onder de 3 gesponnen draadjes doorhalen, weer op je linkernaald zetten en dan r. breien, 7 r., , herhalen vanaf * en eindigen met 2 ribbelst. Ik heb deze 13 toeren 6 keer herhaald om de juiste lengte voor een blok te krijgen. Het blok heb ik afgesloten met: - 1 naald: 2 ribbelst.- 45 av.- 2 ribbelsteek (achterkant) - 1 naald: 49 steken recht (voorkant) - 1 naald: 2 ribbelst.- 45 av.- 2 ribbelsteek (achterkant) Het blok zoals gewoonlijk af maken met 4 naalden ribbelsteek, waarbij je in de laatste naald alle steken af kant. |
|
breijoke
Hobbywonder Lid sinds: 15 November 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 528 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ben nog bezig met de golfjes, deze lijkt me ook heel mooi |
|
elizabethh
Post Options
Thanks(0)
|
Ik vond het zelf ook een heel leuk patroontje om te breien, het ging lekker snel...
|
|
Brei-meisje
Duizendpoot Lid sinds: 20 Oktober 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 388 |
Post Options
Thanks(0)
|
wooow ook deze is prachtig! ik hoop dat ik morgen op mijn vrije dag even een gaatje kan vinden om weer een blok te gaan beginnen :D
|
|
elizabethh
Post Options
Thanks(0)
|
Even dit topic over het meebreideken wat leven inblazen... Wie breien er op dit moment eigenlijk nog allemaal mee? En hoever zijn jullie? Aan wat voor patroontjes is er behoefte? Kabel, ajour, reliëf, eenvoudig, pittig...? Groetjes, Elizabeth |
|
breijoke
Hobbywonder Lid sinds: 15 November 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 528 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik brei nog steeds mee, maakt me niet uit wat voor patroontjes je doet, ik laat me verrassen.
|
|
Brei-meisje
Duizendpoot Lid sinds: 20 Oktober 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 388 |
Post Options
Thanks(0)
|
ik brei nog steeds mee alleen met hele erge achterstand! Dus een makkelijke zou ik heel erg op prijs stellen! die met de kabelnaald sla ik zo ie zo eventjes over aangezien ik dat denk ik echt niet kan! weet iemand waar daar goede uitleg over staat? ik heb nu 3 blokken af! zal vanavond even fotos plaatsen! |
|
diny183
Hobbyguru Lid sinds: 03 Oktober 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1433 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik brei ook nog steeds mee, alhoewel het werk nu even stil
ligt, de patroontjes sla ik op en neem ik mee op vakantie, dan heb ik mooi de tijd om de achterstand weg te werken. |
|
|
|
elizabethh
Post Options
Thanks(0)
|
Aha..., dat zijn al drie mensen die nog volop breiplannen hebben! ik ben benieuwd hoe het met de andere dames is, die wel zijn gestart maar waarvan ik geen idee heb hoever ze zijn...
|
|
muis28
Hobbyguru Lid sinds: 28 Augustus 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2011 |
Post Options
Thanks(0)
|
ik sla je patroontjes voorlopig gewoon op, breien lukt helaas nog niet, maar wil hem wel ooit gaan maken. Ik laat me graag verrassen door je patroontjes. |
|
Beter een creatieve rotzooi dan een opgeruimde leegte
Saskia |
|
IngeDeV
Hobbyguru Lid sinds: 20 Januari 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 2507 |
Post Options
Thanks(0)
|
alles staat nog geprogrammeerd hoor maar door mijn operatie is alles een beetje heelveel ondersteboven geraakt. Ben nu mijn vriendin even aan het helpen met een pulletje waarbij moet gebreid worden boven gehaakte stukken. Helaas is een dag niet rekbaar. De, patroontjes zitten heel mooi in een mapje en als ik er een paar klaar heb ga ik zeker proberen ze te tonen. Groetjes IngeDeV |
|
IngeDeV
http://ingedev.blogspot.com http://ingedeve.weebly.com/eigen-werkjes.html |
|
elizabethh
Post Options
Thanks(0)
|
Saskia en Inge: fijn om te lezen dat jullie ook nog steeds interesse hebben... Groetjes, Elizabeth |
|
Brei-meisje
Post Options
Thanks(0)
|
Voor de liefhebbers mijn blokken staan op mijn blog! Als je op mijn www-tje klikt dan kun je ze bekijken! Even snel zo want ik wil verder breien
|
|
Wolatelier Dian
Groupie Lid sinds: 09 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 63 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik heb inmiddels 8 blokken gebreid en moet er dus nog een
paar. Probleem is dat ik niet genoeg wol heb (ik brei met oude HEMA-wol) en er moet dus nog wat bij. Ik weet inmiddels wat ik wil, maar daar heb ik me wel wat werk mee op de hals gehaald: ik ga zelf witte en bruine wol spinnen. Ik heb nog veel wol liggen en heb pas een spinnewiel gekregen dat ik ook graag wil uitproberen. Het duurt dus nog wel even voordat het allemaal klaar is. Ik kan nog wel even vooruit met mijn rode wol, dus ik laat binnenkort nog wel weer wat zien. lieve groet |
|
Betsy
<a rel=nofollow href="http://wolatelier-dian.blogspot.com">Wolatelier DiAn</a> |
|
marlene
Hobbyguru Lid sinds: 17 September 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1512 |
Post Options
Thanks(0)
|
ik moet nog 1 blok, dan is mijn deken klaar. Dan is hij groot genoeg Ik heb een aantal blokken van jou gebruikt, Elizabeth, en een aantal van mezelf, ik ben nu aan het zoeken voor een laatste motief voor het laatste bloken dan nog een rand, ik denk dat ik die ga haken als de deken klaar is, dan probeer ik een foto te plaatsten, ik ben nu een beetje druk, kom niet eens meer aan het forum-lezen toe |
|
elizabethh
Post Options
Thanks(0)
|
Even een mededeling voor iedereen die aan het breien is, of de patroontjes op slaat... De nieuwe blokken kunnen jullie vinden op mijn blog: http://busybessy.blogspot.com |
|
hallopeetje
Newbie Lid sinds: 19 Juni 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 28 |
Post Options
Thanks(0)
|
hoi Elizabeth.. ik ga ook meebreien..die 15 blokken haal ik
wel in..hahaha vraag mijn moeder om hulp.. wordt het een samenmeebreideken. grtjs Petra |
|
elizabethh
Post Options
Thanks(0)
|
Leuk dat je meedoet, Petra! Als je een avondje breit, dan heb je een blok af..., en aangezien er maar één keer per twee weken een nieuw blok uitkomt...kun je ons snel ingehaald hebben! Groetjes, Elizabeth |
|
elizabethh
Post Options
Thanks(0)
|
Voor de nieuwe hobbydoosjes haal ik dit topic even omhoog.. Houd je van breien en vind je het leuk om telkens een nieuw patroontje uit te proberen? Dit is blok 11 en heet doolhofjes (ajourslingerpatroontje) Op mijn blog http://busybessy.blogspot.com/2011/05/blok-11-doolhofjes-blo k-12-bamboematje.html kun je het uitgeschreven patroon vinden.
|
|
ladyken
Hobbyguru Lid sinds: 27 Juli 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 1367 |
Post Options
Thanks(0)
|
hoi elisabethh
ik ben van plan om het meebreideken ook te maken ik volg al een tijdje op je blog de witte sakia ligt thuis al klaar maar ben nog niet begonnen omdat jij zelf niet wist hoeveel je er nodig had het zou voor mij een deken zijn voor in de zetel als het koud word ik heb 10 bollen liggen dus dat zal wel voldoende zijn zeker groetjes christine |
|
Reageer | Pagina <1 891011> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |