Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Meebreideken

 Reageer Reageer Pagina  <1234 11>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
muis28 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Augustus 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2011
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer muis28 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Januari 2011 om 11:58

Leuk blok heb je gemaakt. Ik heb het patroon opgeslagen.

Kun je ook aangeven hoeveel bollen wol ik ongeveer nodig heb van de Wibra wol?

 

Beter een creatieve rotzooi dan een opgeruimde leegte



Saskia
Back to Top
marlene View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 17 September 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1512
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer marlene Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Januari 2011 om 12:37
Originally posted by muis28 muis28 wrote:

Leuk blok heb je gemaakt. Ik heb het patroon opgeslagen.

Kun je ook aangeven hoeveel bollen wol ik ongeveer nodig heb van de Wibra wol?

 

inderdaad, niet dat je straks met een half af deken zit en er geen wol meer te koop is

Back to Top
elizabethh View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 03 Januari 2011
Status: Offline
Points: 588
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer elizabethh Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Januari 2011 om 16:04

Zelf heb ik 10 bollen gekocht, kun je je geen buil aanvallen vond ik voor 10 euro...

Ik schat dat je zo'n 8 tot 10 blokken uit een bol kan halen, maar ik weet het op dit moment nog niet zeker. Zelf ben ik natuurlijk al verder dan het eerste blok, maar omdat ik diverse blokken heb opstaan (elk met een andere bol) vind ik het lastig om dit met zekerheid te kunnen zeggen.

Ik heb het patroon inmiddels ook uitgeschreven in een tabel. Sommige mensen vinden dit prettig. Het lukte me niet om deze tabel op het forum te krijgen. Je kunt het vinden op mijn blog http://busybessy.blogspot.com/

Groetjes, Elizabeth

 

 

Back to Top
Nancy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 12 September 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1009
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nancy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Januari 2011 om 16:10

Ik vind het echt heel erg leuk, je idee. Ik wacht met spanning op jullie resultaten.

Gr Nancy.

Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 November 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7742
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Januari 2011 om 16:42
ik ben net begonnen met de mee-haak-deken.
die ga ik eerst maar even afmaken.
Back to Top
knipmutske View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 05 Maart 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 338
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer knipmutske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Januari 2011 om 19:04

 

Ik wil wel graag mee doen,maar ik wil er een sjaal van maken,dus ik maak geen losse delen maar de patronen achter elkaar.



Back to Top
elizabethh View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 03 Januari 2011
Status: Offline
Points: 588
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer elizabethh Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Januari 2011 om 19:28

Hé Marina, wat leuk om er een sjaal van te maken! Enig idee..., het deed me denken aan de breirol. Dat was vroeger een middel om allerlei patroontjes te bewaren en door te geven voor het nageslacht toen men nog geen patronen uitschreef en er geen foto's van gemaakt werden. Voor wie het leuk vindt; op http://berthi.web-log.nl/berthi/2009/05/de-breilap-of-b.html kun je nog veel meer over de geschiedenis van de breirol lezen.

Heel veel succes!

Groetjes, Elizabeth

Back to Top
knipmutske View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 05 Maart 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 338
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer knipmutske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Januari 2011 om 19:49

Dat klopt,ik heb al 2 breirollen gemaakt van witte katoen,en ik vond het zo leuk om te doen,het was ook een meebreirol van ,,yokkobears".

Iedere maand kreeg je een patroontje toegestuurd.

Later heb ik van de mooiste patroontjes ook een sjaal gebreid.

maar ben toch altijd weer benieuwd naar mooie leuke patronen,dus daarom doe ik weer graag mee.



Back to Top
Brei-meisje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 20 Oktober 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 388
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Brei-meisje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Januari 2011 om 09:20
oh wow de eerste ziet er heel gaaf uit! maar ook heel moeilijk  ik ga er vanavond gelijk aan beginnen als het goed is heb ik daar nog geschikte wol voor liggen! ik denk dat ik verschillende kleuren ga doen =D
Back to Top
marlene View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 17 September 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1512
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer marlene Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Januari 2011 om 12:16
ik begin  zaterdag, moet nog eerst naar de Wibra
Back to Top
marlene View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 17 September 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1512
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer marlene Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Januari 2011 om 12:16

Originally posted by esthertje esthertje wrote:

ik ben net begonnen met de mee-haak-deken.
die ga ik eerst maar even afmaken.

 

gehaakt is ook leuk, waar vind je die?

Back to Top
Marlan View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 20 November 2010
Status: Offline
Points: 391
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marlan Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Januari 2011 om 12:24
Ook ik begin in het weekend
Moet ook eerst kijken bij de wibra of ze genoeg hebben van de kleuren die ik wil
groetjes Marlan
Back to Top
muis28 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Augustus 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2011
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer muis28 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Januari 2011 om 14:19
de mee haak deken is te vinden op Ravely.
Beter een creatieve rotzooi dan een opgeruimde leegte



Saskia
Back to Top
daf55 View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 05 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer daf55 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Januari 2011 om 15:59
Ik heb de laatste maanden ontzettend veel gehaakt en gebreid.

Nu heb ik jammer genoeg weer last van mijn tennisarm dus ik mag de eerste maanden geen haak- of breinaald meer vast houden anders had ik graag meegebreid.

Maar ik kom zeker regelmatig hier kijken want ik vind het een ontzettend leuk idee.

Succes allemaal.
Back to Top
elizabethh View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 03 Januari 2011
Status: Offline
Points: 588
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer elizabethh Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Januari 2011 om 17:26

Wat leuk dat er zoveel mensen meedoen! Ik ben zo benieuwd naar jullie blokken.....  En als je vragen hebt; gewoon stellen hoor! Het gaat echt niet vanzelfsprekend goed. Ik zit soms ook een blok tot 3 keer opnieuw op te zetten omdat er iets niet klopt. Ik hoop dat ik voor jullie het voorwerk kan doen en dat jullie die strubbelingen niet tegen komen..

Veel succes allemaal, en laat je ervaringen horen!

Groetjes, Elizabeth

 

Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 11 Januari 2008
Status: Offline
Points: 8853
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Corry R Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Januari 2011 om 19:13
Ik ga jullie wel volgen,voorlopig hebben jullie volgens mij dus twee jaar iets te doen.
Back to Top
Marlan View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 20 November 2010
Status: Offline
Points: 391
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marlan Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Januari 2011 om 19:49
Ben begonnen met een blok
Maar.. in toer 9 klopt er iets volgens mij niet  ik hou 1 steek over .

als ik tel kom ik op 47 steken en we hebben er 48
groetjes Marlan
Back to Top
elizabethh View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 03 Januari 2011
Status: Offline
Points: 588
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer elizabethh Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Januari 2011 om 19:59

Oeps, je hebt gelijk; ik ben iets vergeten...

Toer 9 t/m 16: na het 4x herhalen eerst nog 1 st av en dan eindigen met 2 ribbelsteken...

Ik ga het meteen aanpassen!

 

Groetjes, Elizabeth

Back to Top
smimske View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 20 Augustus 2010
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 1204
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer smimske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Januari 2011 om 11:35
ik heb me aangemeld bij ravelry,ben nl geen brei-ster, ga jullie gewoon volgen maar dan met de gehaakte blokken
Back to Top
Marlan View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 20 November 2010
Status: Offline
Points: 391
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marlan Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Januari 2011 om 12:33
Ik zou ook wel mee willen doen met de gehaakte maar dat is in het engels
en mijn dochter kan niet beloven die zo vlug te vertalen voor me dat ik bij kan blijven
groetjes Marlan
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1234 11>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.484 seconden.
Lang Yarns