Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Meebreideken

 Reageer Reageer Pagina  <12345 11>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
smimske View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 20 Augustus 2010
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 1204
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer smimske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Januari 2011 om 13:28
ik kan je wel helpen,Marlan....laat maar weten welke je wilt gaan haken
Back to Top
elizabethh View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 03 Januari 2011
Status: Offline
Points: 588
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer elizabethh Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Januari 2011 om 12:00

Hallo allemaal,

Omdat een aantal mensen graag een beetje doorwerkt aan het deken, ga ik elke twee weken een nieuw blok plaatsen. In week 3 kun je dus weer een nieuw blok verwachten!

Veel breiplezier iedereen!

Groet, Elizabeth

Back to Top
marlene View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 17 September 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1512
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer marlene Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Januari 2011 om 21:20

Originally posted by marlene marlene wrote:

ik begin  zaterdag, moet nog eerst naar de Wibra

ik ben bij de Wibra gewwest, maar ik vond de kleuren niet mooi(niet voor een deken)

dus ik begin nog niet, snik.....

Back to Top
Brei-meisje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 20 Oktober 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 388
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Brei-meisje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Januari 2011 om 12:50

Ik ben eindelijk weer genoeg hersteld van de griep om weer wat energie te hebben voor handwerken  dus nu het patroontje voor mezelf om zetten in iets wat ik begrijp hahaha want zo begrijp ik het niet zo gevorderd ben ik nog niet  en dan een poging doen!

Back to Top
diny183 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 03 Oktober 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1433
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer diny183 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Januari 2011 om 13:07

dit is leuk, een deken van blokken met patronen.
ik heb nog geen toestemming van de fysio om weer te gaan
breien maar ik ga dit wel volgen, de patronen ga ik opslaan
en wanneer ik toestemming heb ga ik het proberen.
wat is er leuker om vele blokken te breien en dan opeens
een deken te hebben.
Back to Top
Marlan View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 20 November 2010
Status: Offline
Points: 391
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marlan Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Januari 2011 om 14:08
Ik had met wol van de zeeman het eerste blok gebreid.
Maar gisteren bij Pippoos toch nieuwe wol gekocht iets duurder maar zo'n mooie
lavendel kleur en omdat ik die afwissel met witte blokken ook de witte wol gekocht

Dus mag ik weer een nieuw blok breien
groetjes Marlan
Back to Top
Brei-meisje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 20 Oktober 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 388
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Brei-meisje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Januari 2011 om 16:47

aaaah ik kwam er op de normale naald dikte echt niet uit. Een groot priegelwerk en ik kwam niet uit met het patroon dus nu nog een keer er rustig voor zitten en anders eerst testen op een dikkere naald met een dikkere wol! Denk dat ik het patroontje dan maar halveer even testen hoe het er uit komt!

-------------

edit ik brei gewoon mee op naald nr 8! ik krijg dan wel grootte blokken maar ik wou er toch een grootte deken van maken :D en het moet ook leuk blijven niet dat ik gefrusteerd er van raak!

Op mijn eigen tempo ga ik dan ook nog de deken op het juiste formaat breien

Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 05 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 11348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer creaans Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Januari 2011 om 18:27
Wat leuk! Maar ik ga niet meedoen, maar volg jullie wel.
Ik hou me bij de sokken en mijn eigen patch work deken.
Back to Top
elizabethh View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 03 Januari 2011
Status: Offline
Points: 588
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer elizabethh Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Januari 2011 om 22:20

Originally posted by diny183 diny183 wrote:


dit is leuk, een deken van blokken met patronen.
ik heb nog geen toestemming van de fysio om weer te gaan
breien maar ik ga dit wel volgen, de patronen ga ik opslaan
en wanneer ik toestemming heb ga ik het proberen.
wat is er leuker om vele blokken te breien en dan opeens
een deken te hebben.

Nou, ik hoop dat je weer snel mag gaan breien.., het is zo leuk om te doen. Wat is er met je duim gebeurd?

Groetjes, Elizabeth

Back to Top
diny183 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 03 Oktober 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1433
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer diny183 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Januari 2011 om 10:26
Originally posted by elizabethh elizabethh wrote:

Originally posted by diny183 diny183 wrote:

dit is leuk, een
deken van blokken met patronen. ik heb nog geen
toestemming van de fysio om weer te gaan breien maar ik
ga dit wel volgen, de patronen ga ik opslaan en wanneer
ik toestemming heb ga ik het proberen. wat is er leuker
om vele blokken te breien en dan opeens een deken te
hebben.


Nou, ik hoop dat je weer snel mag gaan breien.., het
is zo leuk om te doen. Wat is er met je duim gebeurd?


Groetjes, Elizabeth



Met mijn duim is niets aan de hand, het is de duim van
Marlene die raar doet de linkerschouder is bij mij
het probleem, vorige week Maandag is hij doorbewogen in
het ziekenhuis, voorlopig mag ik veel fysiotherapie
volgen en weinig breien.
Back to Top
elizabethh View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 03 Januari 2011
Status: Offline
Points: 588
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer elizabethh Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Januari 2011 om 16:32

Oeps Diny, wat een vergissing... Ja, ik had jullie idd door elkaar gehaald. Geniet maar van het weinige breien dat je schouder toelaat!

Groet, Elizabeth

Back to Top
elizabethh View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 03 Januari 2011
Status: Offline
Points: 588
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer elizabethh Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Januari 2011 om 09:50

Beste dames meebreideken...., het tweede blok staat al op mijn blog (zie knop www). Voor wie er aan toe is, schroom niet om aan de slag te gaan!

Volgende week zet ik het blok in dit topic, maar dan moet mijn zoon even helpen met de foto, dat vind ik toch zo'n gehannes..

Veel breiplezier weer allemaal

Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 Juni 2008
Status: Offline
Points: 5322
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Koningsdochter Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Januari 2011 om 16:11
Ik vind het ook een leuk idee Elizabethh, Ik heb hem opgeslagen op mijn computer. Het idee om een deken te gaan breien ontstond bij de groninger meebreideken. Toen heb ik garen gekocht en ben ik heel enthousiast met blok 1 begonnen. en met blok 2 weer gestopt.... Misschien dat ik deze deken ga volbrengen. Want ik wil wel graag een keer een deken breien. Eerst moet het vestje van mijn neefje af. Dus dat ga ik eerst doen. Gelijk maar beginnen. Hoe eerder... hoe beter...
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
Spekkie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 21 Maart 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1658
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Spekkie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Januari 2011 om 09:52
Wat een leuk idee...ik heb hem opgeslagen, want ik wil
eerst de mee-brei-sjaal gaan maken, en dan nog wat andere
dingen afmaken...
Back to Top
elizabethh View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 03 Januari 2011
Status: Offline
Points: 588
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer elizabethh Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Januari 2011 om 15:40

En hier is het 2e blok van het meebreideken. Allemaal heel veel plezier bij het maken. Het breit lekker vlot weg en is niet moeilijk.

Blok 2: swingende draadjes 

                                                                                                                                        

Opzetten 45 steken met naald nr. 4 of 47 st. als je wat strakker breit.

We breien een 12-toerenpatroon over 41 of 43 steken (bij 47 opzetsteken)

Beginnen met 3 naalden ribbelsteek en de 4e naald averecht breien, met 2 ribbelsteken aan het begin en het einde van de toer.

 

Swingende draadjespatroon:

Toer 1: 2 ribbelst, 41 (of 43) r, 2 ribbelst.

Toer 2; 2 ribbelst, 41 (of 43) av, 2 ribbelst.

Toer 3: als toer 1

Toer 4: als toer 2

Toer 5: 2 ribbelst, * 1av, 1 st. av afhalen (zoals bij av breien afhalen, daarbij de draad     voor de st. meenemen)*, herhaal van * tot *, eindig met 1 av en 2 ribbelst.

Toer 6: als toer 2

Toer 7: 2 ribbelst, * 1st av afhalen (daarbij de draad voor de st. meenemen), 1 av*,         herhaal van * tot *, eindig met 1 st av afhalen en 2 ribbelst.

Toer 8: als toer 2

Toer 9: als toer 5

Toer 10: als toer 2

Toer 11: als toer 7

Toer 12: als toer 2

 

Deze 12 toeren herhaal je 6 keer; je hebt dan 6 swingende draadjesbalken. Meet je blok op en kijk wat er nodig is voor 20 cm. Bij mij was dat nog toer 1 t/m 4, denk er wel aan dat je nog moet afsluiten met de ribbels.

Eindig het blok met 4 naalden ribbelsteek, waarbij je in de laatste naald alle steken afkant.

 

 

 

Back to Top
Brei-meisje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 20 Oktober 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 388
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Brei-meisje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Januari 2011 om 20:31

ik heb hem opgeslagen! vanavond mijn eerste blok afronden

Back to Top
marlene View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 17 September 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1512
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer marlene Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Januari 2011 om 12:36

ik heb de twee blokken af

alleen als ik bij het tweede blok 6 rijen met swingende draadjes doe, zoals het patroon zegt, dan wordt mijn tweede blok groter dan mijn eerste blok.

wanneer ik vijf rijen met zwingende (leuk gevonden) draadjes doe dan is het blok kleiner

Back to Top
elizabethh View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 03 Januari 2011
Status: Offline
Points: 588
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer elizabethh Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Januari 2011 om 15:44

Misschien kun je het oplossen door bv twee extra naalden tricotsteek te breien na vijf rijen swingende draadjespatroon. Soms is het verschil ook op te lossen door je blok wat op te spannen. Ik was van plan daar binnenkort nog wat over te schrijven. Je kunt op een plaatje hout 4 spijkertje timmeren in een vierkant, tussen de spijkers steeds 20 cm.. Met een plantenspuit bevochtig je het gebreide blok lichtjes en daarna span je het op m.b.v. de spijkertjes. In plaats van bevochtigen met de plantenspuit, kun je er ook een gevouwen vochtige doek op leggen. Nooit strijken of persen, want dan raak je het mooie van je structuur en reliëf kwijt..

Ik hoop dat het je lukt! Iets verschil in de blokken heb je al snel. Met het aan elkaar zetten van de blokken kun je er ook nog rekening mee houden dat je een iets kleiner blok tussen de wat ruimere plaatst. Dan zie je eruiteindelijk bijna niets meer van. Succes!

Groetjes, Elizabeth

Back to Top
marlene View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 17 September 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1512
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer marlene Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Januari 2011 om 16:32

hé dat van die plank hout met spijkers is een goed idee

ik had ze al op elkaar gelegd en gekeken of de aantal toeren klopte, dat klopte, dus ik dacht al, met het aan elkaar naaien komt het wel goed, maar vond het wel vreemd,

Back to Top
Marlan View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 20 November 2010
Status: Offline
Points: 391
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marlan Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Januari 2011 om 17:01
Marlene

Ik had het zelfde hoor en heb er maar 5 rijen van gemaakt Klopt ook beter met het aantal van de gebreide toeren. met de  eind nld 1/4 en de ribbels is het verschil minimaal en met opspannen wel weg te werken
groetjes Marlan
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12345 11>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.578 seconden.
Lang Yarns