Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Mochila look-a-like haken

 Reageer Reageer Pagina  123 5>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Janne Marie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 December 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3141
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Mochila look-a-like haken
    Posted: 26 Augustus 2014 om 11:15
Er is weer een CAL, op facebook, voor het maken van een Mochila look-a-like tas. Dat zijn erg leuke tassen. Ik ga ook zo'n tas proberen te maken, het is een leuke techniek. Je haakt niet gewoon maar meer naar mijn idee tegendraads, je haalt de draad niet over de naald maar onderlangs en je haakt alleen door de achterste lus.

Ik wou een foto van zo'n tas plaatsen maar dat lukt me niet, google maar eens op mochila bag.

Zijn er hier nog mensen die ook meedoen?
Back to Top
Janne Marie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 December 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3141
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Augustus 2014 om 15:17
Doet er hier niemand mee???
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Augustus 2014 om 15:38
ikke niet nee want anders had ik allang geantwoord.
ik heb nog heel wat haakwerkjes te doen die tegen november moeten af zijn en ik denk dat ik daarna wel terug aan breien toe ben.
Back to Top
Janne Marie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 December 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3141
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Augustus 2014 om 15:44
Haha, ja ik heb ook nog dingen liggen waar ik mee verder moet. Maar ik kon het niet laten om hier ook aan mee te doen, vind die tassen wel mooi. Erg duur zijn als je ze wilt kopen.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Augustus 2014 om 15:51
ik denk dat mg hier ook een patroon voor geschreven heeft. Is op haar blog te zien.
Back to Top
JokeP View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 Juli 2012
Status: Offline
Points: 1570
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JokeP Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Augustus 2014 om 16:18
Ik had je berichtje nog niet gezien. Het is een besloten groep dus heb me er nog niet in kunnen verdiepen. Lijkt me wel erg leuk. Zo'n tas staat al lang op m'n verlanglijstje en dit is dan wel een stok achter de deur. Zal ook eens op de blog van MG gaan kijken.
Groetjes,
Joke

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, and today? Today is a gift, that's why we call it present.
Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Augustus 2012
Status: Offline
Points: 3834
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Augustus 2014 om 16:43
Misschien kunnen wr hier op het forum ook een cal doen?
Ikzelf heb geen faceboek, maar misschien ben ik de enige?!?
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Augustus 2014 om 16:55
nee cully ik ben ook niet op faceboek. Mijn face is al een heel boek.
Back to Top
JokeP View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 Juli 2012
Status: Offline
Points: 1570
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JokeP Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Augustus 2014 om 17:09
Originally posted by bep bep wrote:

nee cully ik ben ook niet op faceboek. Mijn face is al een heel boek.
 
lol
Groetjes,
Joke

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, and today? Today is a gift, that's why we call it present.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Augustus 2014 om 18:46
Ik zit wel op facebook, maar het is een gesloten boek voor mij. Als ik probeer een reactie te plaatsen, gebeurt dat domweg niet.

Overigens heb ik geen tijd en geen zin om mee te doen met een tassen CAL.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Augustus 2014 om 18:48
als je een reactie plaatst moet je eens goed hoesten tegen faceboek, hij zal wel wakker schieten en de boodschap doorgeven dan.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Augustus 2014 om 19:00
Ik dacht meer aan een klap tegen de laptop, dat deden ze toch vroeger als een auto niet wilde starten? Een flinke soejang en hij deed het weer. Dat doet moeder meer pijn dan laptop.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
BettyKleien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 05 Februari 2013
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 867
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer BettyKleien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Augustus 2014 om 22:13
Kan ik ergens een patroon vinden behalve bij marion
Back to Top
BettyKleien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 05 Februari 2013
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 867
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer BettyKleien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Augustus 2014 om 22:14
Ik heb gegoegeld zou bep zeggen maar ik zie niets van een verkeerde steek hoor janne
Back to Top
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 21 November 2007
Locatie: winssen
Status: Offline
Points: 3257
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Augustus 2014 om 10:17
heb ook geen facebook.wil ik ook niet,en doe ook even niet mee met de tas.ben met zoveel dingen bezig..
Back to Top
Janne Marie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 December 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3141
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Augustus 2014 om 11:22
Dat het een besloten groep is hield mij eerst ook tegen, dan moet je jezelf eerst aanmelden voor je meer kunt zien. Maar ik ben blij dat ik het toch gedaan heb, het zijn leuke tassen. Hoe de CAL tas wordt is nog niet bekend, maar dat vind ik juist wel leuk.

BettieKleien, ik heb ook gezocht naar patronen maar kan er niet echt voor een tas vinden. Nu zag ik ergens eee foto van zo'n tas, dat was gewoon een platte schoutertas, die is simpel, haak je gewoon een rechte lap.

(hoop dat je hem zo kunt zien).
Je kunt dan alle soorten patronen gebruiken, haak, brei, borduur, kralenpatronen.
Maak je met een ronde bodem, dan gebruik je het patroon van bijvoorbeeld een pannenlap en ga je als de pannenlap op maat is omhoog werken met een patroon.

Het haken gaat als volgt:
je haakt met vasten, steeds in de achterste lus van de vaste. Je haalt de draad niet over de haaknaald heen maar onderlangs (yarn under). Je neemt steeds extra draad mee om alles stevig te maken. Werk je bijvoorbeeld met vier kleuren, dan haak je steeds door de lus maar neemt de kleuren die je op dat moment niet gebruikt achterlangs mee. (hoop dat ik het goed uitleg).
Back to Top
BettyKleien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 05 Februari 2013
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 867
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer BettyKleien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Augustus 2014 om 15:18
Dank je janne
Back to Top
Gerbera View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 Maart 2012
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 1194
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Gerbera Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Augustus 2014 om 21:24
Ik ben wel lid en sla het eerst op,ze zijn erg leuk,maar ik wil eerst andere dingen afmaken
Groetjes jenny
Back to Top
BettyKleien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 05 Februari 2013
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 867
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer BettyKleien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Augustus 2014 om 21:46
Janne hoe heet die besloten groep op facebook dan?
Back to Top
Judy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 Juni 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1614
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Judy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Augustus 2014 om 22:55
leuke tassen, maar lijkt me een heel werk.
groetjes,



geniet en leef in het hier en nu.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  123 5>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.484 seconden.
Lang Yarns