|
Reageer
|
Pagina <123> |
| Autheur | |
Teunie
Hobbyguru
Lid sinds: 02 Oktober 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 7299 |
Posted: 01 Maart 2010 om 16:34 |
|
Ik duim voor jullie dat het goed komt.
|
|
|
Groetjes Teunie
|
|
![]() |
|
dine
Hobbyguru
Lid sinds: 01 December 2008 Locatie: België Status: Offline Points: 4051 |
Posted: 01 Maart 2010 om 16:40 |
|
Wat voor een systeem is dat ?????
Ik ken natuurlijk de wetgeving in Nederland niet, maar naar je rekeningsaldo kijken en dan je belastingen bepalen ? Dat kan toch niet ? Je belastingen worden toch uitgerekend conform je loonbriefjes ? De intresten op je spaarrekeningen moet je bij ons wel aangeven en als deze een bepaald bedrag (vrij hoog hoor) overschrijden dan moet je 'roerende voorheffing' (= belasting) erop betalen. Kwijtschelding : dat bestaat bij ons gewoon niet ... je kan enkel vragen om je belastingen in schijven te mogen betalen (dus over enkele maanden gespreid) Vorig jaar hebben ze toevallig een heleboel achterstallig kindergeld op mijn rekening gestort, stel je voor dat ze zo'n systeem dan toepassen...... ...ik mag er niet aan denken !!!! ![]() Kim en Mistig .....succes !!!!! Laat jullie niet doen hoor !!!! |
|
![]() |
|
ikzelf
Hobbyguru
Lid sinds: 13 Augustus 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2181 |
Posted: 01 Maart 2010 om 17:10 |
|
Als je naar de gemeente gaat om kwijtschelding moeten ze alles van je weten.
Ik had/heb financieleproblemen doordat ik niet langer getrouwd wilde zijn met mn ex man en had dus geen baan voor overdag alleen maar 7 1/2 uur in de week s'avonds als schoonmaakster. in septemder 2005 ging mn ex op zichzelf wonen en kreeg die maand de helft van zn loon nog en ik moest dus een uitkering hebben is er iets fout gegaan en kon ik weer opnieuw aanvragen in januari ik moest toen van 400,en een paar cent rondkomen want mn zoon en dochter woonden nog allebei thuis. en naar die drie maand kon ik dus fluiten. Eind 2006 kreeg ik een baan via het uitzendbureau en dan had ik weer werk en dan was ik weer thuis en zo gaat het eigelijk nog steeds. Mijn nu man/vriend heeft ook een uitkering hij is afgekeurd op zn longen en heeft in 2004 een zelfmoord poging gedaan. Toen ik heb via intenet leerde kennen in oktober 2005 was hij nog afgekeurd. Maar het gaat nu zo goed met hem dat hij weer werk moet zoeken en waar vind je dat? met een werkgat voor hem van 10 jaar, Hij heeft met zn ex vriendin ook een lening bij de bank en ik heb een flinke roodstand bij de bank nu zijn we in de schulsanering maar de banken gaan niet akkoord nu word het naar de rechter en als de rechter de banken gelijk geeft ja dan is het voor ons niet zo best. Maar wat ik bedoelde je moet alles op tafel leggen anders helpen ze je niet. Elk jaar heb ik nog belasting moeten betalen sinds ik bij mn ex weg ben omdat ik teveel werkgevers had en huursubsidie krijgen wij al helemaal niet we zitten net op de grens en das ook balen voor ons. Ik zou willen dat het eens beter zou worden en ik een leuke baan had met een vast contract maar ja ben super gelukkig met mn mannetje en das ook heel wat waard |
|
|
|
![]() |
|
caelum
Hobbyguru
Lid sinds: 08 Juli 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1139 |
Posted: 01 Maart 2010 om 18:43 |
|
Nou Alie, het klinkt als een hele hoop gedoe zo, maar ik ben heel erg blij dat jullie allebei na een vervelende vorige relatie elkaar gevonden hebben en dat het nu duidelijk beter gaat met je man en met jou. En je kunt beter een goed huwelijk en leven hebben en moeite met rondkomen, dan een vreselijke man die genoeg geld voor de boodschappen heeft.. Heel veel geluk verder samen, ik hoop dat het snel beter wordt voor jullie en je een vast contract krijgt. Uiteindelijk kom je er wel!
|
|
![]() |
|
Leonie_y
Hobbyguru
Lid sinds: 19 Oktober 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 9435 |
Posted: 01 Maart 2010 om 19:21 |
|
Ik wens jullie allemaal heel veel succes en veel sterkte. Wat een verhalen zeg. Dat dit nog mogelijk is in een verzorgingsstaat!
|
|
|
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is
het glas is altijd halfvol |
|
![]() |
|
lucske
Hobbyguru
Posted: 01 Maart 2010 om 19:32 |
|
dames, su6 met jullie kwijtschelding, en iedereen met zo'n problemen dat ze hopelijk snel opgelost worden. Jammer dat ik geen miljonair ben, want anders... groetjes, luc |
|
![]() |
|
willywortel
Duizendpoot
Lid sinds: 25 April 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 380 |
Posted: 01 Maart 2010 om 21:33 |
|
Weet zo ook niet 1.2.3. niet wat je er aan kan doen. Weet wel dat het er niet makkelijker op wordt. 1000 regels en nog moet je zelf overal op of gaan. Hoe meer regels hoe moeilijker het gaat worden.
voor iedereen toch veel sterkte. |
|
|
To smile , is the way to help change the world.
willywortel |
|
![]() |
|
Annemaries
Duizendpoot
Posted: 01 Maart 2010 om 21:38 |
|
He bah wat naar zeg. Ik duim voor jullie hoor! Succes!
|
|
|
Annemariesbreiblog.blogspot.com
|
|
![]() |
|
Prideke
Hobbyguru
Lid sinds: 31 Mei 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8249 |
Posted: 01 Maart 2010 om 23:27 |
|
Ik duim mee! Wat een rot iets zeg. Heel veel succes.
|
|
![]() |
|
Mistig
Hobbyguru
Lid sinds: 06 Augustus 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2571 |
Posted: 02 Maart 2010 om 11:02 |
|
OK, heb net de formulieren in zitten vullen (5 pagina's) en ze hebben maar 23 kopieën nodig van bewijzen en je hebt er maar voor te zorgen dat ze er bij zitten anders krijg je de heleboel terug.
Morgen de heleboel inleveren en dan maar afwachten. Ik houd jullie op de hoogte
|
|
|
Bloei daar waar je geplant wordt.
|
|
![]() |
|
Eeyore82
Hobbyguru
Lid sinds: 03 Januari 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2002 |
Posted: 02 Maart 2010 om 11:06 |
heel veel succes en sterkte! Het is altijd zo'n papierenwinkel en meestal als je dan weer contact op moet nemen, kan niemand meer bij die papieren i.v.m privacy en bureaucratie.Ik ga ook duimen draaien! Groetjes Marije |
|
![]() |
|
lucske
Hobbyguru
Posted: 02 Maart 2010 om 11:11 |
|
su6 meiden, hopelijk verloopt alles goed
|
|
![]() |
|
vcable
Duizendpoot
Lid sinds: 29 September 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 329 |
Posted: 02 Maart 2010 om 13:31 |
|
Het is dus wel duidelijk dat de belasting van gemeente Meppel er een zooitje van maakt. |
|
|
Groetjes Kim
|
|
![]() |
|
Magtelt
Hobbyguru
Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Online Points: 23766 |
Posted: 02 Maart 2010 om 14:56 |
|
Op wie moeten we stemmen om dat gezeur van de overheid uit de wereld te helpen? Ze beloven allemaal gouden bergen maar na de verkiezingen zitten wij burgers weer gewoon in de sh*t.
|
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
rittepetit
Hobbyguru
Posted: 02 Maart 2010 om 15:56 |
|
ik duim mee voor morgen
|
|
![]() |
|
Koningsdochter
Hobbyguru
Posted: 03 Maart 2010 om 14:48 |
|
Het lastige is dat het je zo machteloos maakt. Je kunt niets. Het beslissen is aan de overheid en jij mag alleen maar ja en amen zeggen. Ik hoop dat je morgen een fijn gesprek hebt.
|
|
|
Groetjes, Clara
Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt! |
|
![]() |
|
vcable
Duizendpoot
Posted: 03 Maart 2010 om 15:10 |
|
Nou het formulier is ingevuld. |
|
|
Groetjes Kim
|
|
![]() |
|
vcable
Duizendpoot
Posted: 03 Maart 2010 om 15:57 |
|
Ik snap er geen hout meer van heb op internet gezocht en volgend dit pdf bestand landelijke richtlijnen voor kwijtschelding is daar maximum 909 euro voor alleenstaanden.
![]() http://www.middendrenthe.nl/web/file?uuid=b5a39113-0c84-439a -a0ae-1e5ea6824b5e&owner=2d3e29aa-cd54-472d-a0c4-b9d934f 6e13f |
|
|
Groetjes Kim
|
|
![]() |
|
Mistig
Hobbyguru
Lid sinds: 06 Augustus 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2571 |
Posted: 03 Maart 2010 om 16:02 |
|
Ik snap het ook niet meer, want de gemeente waar ik woon heeft 2 jaar geleden een truuk uitgehaald en toen kreeg ik ineens geen kwijtschelding meer. En het maffe is dat je voor de ene aanvraag wel in aanmerking komt (extraatje voor chronisch zieken, pgb etc.) maar een aanvraag voor finaniciele hulp is afgewezen. Inderdaad, waarom geen landelijke regeling die voor ELKE gemeente en IEDEREEN geld ? |
|
|
Bloei daar waar je geplant wordt.
|
|
![]() |
|
caelum
Hobbyguru
Lid sinds: 08 Juli 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1139 |
Posted: 03 Maart 2010 om 16:11 |
|
En waarom geen gedeeltelijke kwijtschelding? Dus iemand die 1 euro extra zou hebben, dus 12 euro extra per jaar dan iemand die wel kwijtschelding krijgt, zou wel ineens een bedrag van 400nogwat kunnen opbrengen? Dan moet je zeggen, jij hebt 12 euro meer, dus we schelden bijv. 400 kwijt en je moet 39 euro betalen, ofzo. En dat het zo oploopt, dat lijkt mij het eerlijkst, en niet zo keihard een grens trekken..
|
|
![]() |
|
Reageer
|
Pagina <123> |
| Tweet |
| Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |