Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenMoet even mn ei kwijt pfff

Reageer Reageer Pagina  <123>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Teunie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Direct Link To This Post Posted: 01 Maart 2010 om 16:34
Ik duim voor jullie dat het goed komt.
Groetjes Teunie
Back to Top
dine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 01 Maart 2010 om 16:40
Wat voor een systeem is dat ?????

Ik ken natuurlijk de wetgeving in Nederland niet, maar naar je rekeningsaldo kijken en dan je belastingen bepalen ? Dat kan toch niet ? Je belastingen worden toch uitgerekend conform je loonbriefjes ? De intresten op je spaarrekeningen moet je bij ons wel aangeven en als deze een bepaald bedrag (vrij hoog hoor) overschrijden dan moet je 'roerende voorheffing' (= belasting) erop betalen.

Kwijtschelding : dat bestaat bij ons gewoon niet ... je kan enkel vragen om je belastingen in schijven te mogen betalen (dus over enkele maanden gespreid)

Vorig jaar hebben ze toevallig een heleboel achterstallig kindergeld op mijn rekening gestort, stel je voor dat ze zo'n systeem dan toepassen.........ik mag er niet aan denken !!!!

Kim en Mistig .....succes !!!!! Laat jullie niet doen hoor !!!!
Back to Top
ikzelf View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 01 Maart 2010 om 17:10
Als je naar de gemeente gaat om kwijtschelding moeten ze alles van je weten.

Ik had/heb financieleproblemen doordat ik niet langer getrouwd wilde zijn met mn ex man en had dus geen baan voor overdag alleen maar 7 1/2 uur in de week s'avonds als schoonmaakster. in septemder 2005 ging mn ex op zichzelf wonen en kreeg die maand de helft van zn loon nog en ik moest dus een uitkering hebben is er iets fout gegaan en kon ik weer opnieuw aanvragen in januari ik moest toen van 400,en een paar cent rondkomen want mn zoon en dochter woonden nog allebei thuis. en naar die drie maand kon ik dus fluiten. Eind 2006 kreeg ik een baan via het uitzendbureau en dan had ik weer werk en dan was ik weer thuis en zo gaat het eigelijk nog steeds. Mijn nu man/vriend heeft ook een uitkering hij is afgekeurd op zn longen en heeft in 2004 een zelfmoord poging gedaan. Toen ik heb via intenet leerde kennen in oktober 2005 was hij nog afgekeurd. Maar het gaat nu zo goed met hem dat hij weer werk moet zoeken en waar vind je dat? met een werkgat voor hem van 10 jaar, Hij heeft met zn ex vriendin ook een lening bij de bank en ik heb een flinke roodstand bij de bank nu zijn we in de schulsanering maar de banken gaan niet akkoord nu word het naar de rechter en als de rechter de banken gelijk geeft ja dan is het voor ons niet zo best.
Maar wat ik bedoelde je moet alles op tafel leggen anders helpen ze je niet.

Elk jaar heb ik nog belasting moeten betalen sinds ik bij mn ex weg ben omdat ik teveel werkgevers had en huursubsidie krijgen wij al helemaal niet we zitten net op de grens en das ook balen voor ons.

Ik zou willen dat het eens beter zou worden en ik een leuke baan had met een vast contract maar ja ben super gelukkig met mn mannetje en das ook heel wat waard
Back to Top
caelum View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 01 Maart 2010 om 18:43
Nou Alie, het klinkt als een hele hoop gedoe zo, maar ik ben heel erg blij dat jullie allebei na een vervelende vorige relatie elkaar gevonden hebben en dat het nu duidelijk beter gaat met je man en met jou. En je kunt beter een goed huwelijk en leven hebben en moeite met rondkomen, dan een vreselijke man die genoeg geld voor de boodschappen heeft.. Heel veel geluk verder samen, ik hoop dat het snel beter wordt voor jullie en je een vast contract krijgt. Uiteindelijk kom je er wel!
Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 01 Maart 2010 om 19:21
Ik wens jullie allemaal heel veel succes en veel sterkte. Wat een verhalen zeg. Dat dit nog mogelijk is in een verzorgingsstaat!
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is

het glas is altijd halfvol

Back to Top
lucske View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 01 Maart 2010 om 19:32

dames, su6 met jullie kwijtschelding, en iedereen met zo'n problemen dat ze hopelijk snel opgelost worden. Jammer dat ik geen miljonair ben, want  anders...

groetjes, luc

Back to Top
willywortel View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 01 Maart 2010 om 21:33

Weet zo ook niet 1.2.3. niet wat je er aan kan doen.

Weet wel dat het er niet makkelijker op wordt.

1000 regels en nog moet je zelf overal op of gaan.

Hoe meer regels hoe moeilijker het gaat worden.

voor iedereen toch veel sterkte.

To smile , is the way to help change the world.

willywortel
Back to Top
Annemaries View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 01 Maart 2010 om 21:38
He bah wat naar zeg. Ik duim voor jullie hoor! Succes!
Annemariesbreiblog.blogspot.com
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 01 Maart 2010 om 23:27
Ik duim mee! Wat een rot iets zeg. Heel veel succes.
Back to Top
Mistig View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 02 Maart 2010 om 11:02
OK, heb net de formulieren in zitten vullen (5 pagina's) en ze hebben maar 23 kopieën nodig van bewijzen en je hebt er maar voor te zorgen dat ze er bij zitten anders krijg je de heleboel terug. Morgen de heleboel inleveren en dan maar afwachten. Ik houd jullie op de hoogte
Bloei daar waar je geplant wordt.
Back to Top
Eeyore82 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 02 Maart 2010 om 11:06
heel veel succes en sterkte! Het is altijd zo'n papierenwinkel en meestal als je dan weer contact op moet nemen, kan niemand meer bij die papieren i.v.m privacy en bureaucratie.

Ik ga ook duimen draaien!

Groetjes Marije
Back to Top
lucske View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 02 Maart 2010 om 11:11
su6 meiden, hopelijk verloopt alles goed
Back to Top
vcable View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 02 Maart 2010 om 13:31

Het is dus wel duidelijk dat de belasting van gemeente Meppel er een zooitje van maakt.
Dat ze alleen naar je saldo kijken en niet naar je inkomen.
En dan op een moment dat net je vakantie geld en toeslag voor medicijnen gestort is.
En als je de belasting dan beld van de gemeente Meppel zon tut hola niet eens snapt dat je dat nooit kan betalen van een wao inkomen van 869 euro per maand.
Spaargeld? la me niet lachen ik mag blij zijn als ik een maand niet in rood kom hahaha.
Ik ben al blij als ik het een maand red zonder rood te staan.
Gelukkig lukt me dat steeds beter uit het rood te blijven maar het blijft natuurlijk puzzelen met zon laag inkomen.
Ik vind het al vernederend genoeg dat ik zonder huurtoeslag en zorgtoeslag het nooit zou redden dus daar ben ik al heel blij mee.
Maar dat je dan onterrecht doodleuk zon rekening in de bus krijgt terwijl je al ruim 5 jaar ontheffing krijgt ervoor is gewoonweg van den zotte.
Dus ik eis woensdag wel dat ze die machteging weer intrekken dan maar elk jaar naar het stadhuis met hulp die formulieren invullen.
Ik was gister helemaal totaal van slag af.
Ben smiddags gaan liggen slapen ben der eve uit geweest voor mn hond uit te laten en eten te geven en vervolgens weer geslapen tot half 11 savonds.
Met gevolg dat ik dus vannacht niet meer kon slapen.
Ik hoop dat ik woensdag ook gelijk andwoord krijg en daar niet ook nog weken op moet gaan zitten wachten want dit is slopend voor mij geestelijk.
Nederland heb zoveel burocratie dat ze zelf niet eens meer weten waar ze mee bezig zijn geloof ik.
En de burger die moet eerst op hoge poten totaal in paniek maar iemand aan de foon zien te krijgen die het wel snapt en wil helpen pffff je wordt er zo moe van sjucht.

Groetjes Kim
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Online
Direct Link To This Post Posted: 02 Maart 2010 om 14:56
Op wie moeten we stemmen om dat gezeur van de overheid uit de wereld te helpen? Ze beloven allemaal gouden bergen maar na de verkiezingen zitten wij burgers weer gewoon in de sh*t.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
rittepetit View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 02 Maart 2010 om 15:56

ik duim mee voor morgen

Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 03 Maart 2010 om 14:48
Het lastige is dat het je zo machteloos maakt. Je kunt niets. Het beslissen is aan de overheid en jij mag alleen maar ja en amen zeggen. Ik hoop dat je morgen een fijn gesprek hebt.
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
vcable View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 03 Maart 2010 om 15:10

Nou het formulier is ingevuld.
Ze heb overal copietjes van gemaakt.
Nou het wordt heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg hard duimen want ze liet op een lijst zien dat de grens op 862 euro ligt en ik heb 869 euro dus 7 euro per maand te veel.
Ik zei al tegen der als ik het niet krijg die kwijtschelding hebben hun toch een probleem want ik kan het domweg gewoon niet betalen.
Ik zei als het bedrag nou bv 1derde was of zo is het nog op te brengen maar 439 euro?
Ik zei dus als ik het niet krijg omdat ik 7 euro te hoog zit moet ik de volle mep betalen das toch belachelijk.
Ik moet 8 weken wachten op andwoord of ik de kwijtschelding krijg of niet.
Ik begin hoe langer hoe meer een hekel an die burocratie te krijgen en heb er eerlijk gezegt een erg hard hoofd in dat ik die kwijtschelding krijg.

Groetjes Kim
Back to Top
vcable View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 03 Maart 2010 om 15:57
Ik snap er geen hout meer van heb op internet gezocht en volgend dit pdf bestand landelijke richtlijnen voor kwijtschelding is daar maximum 909 euro voor alleenstaanden.
http://www.middendrenthe.nl/web/file?uuid=b5a39113-0c84-439a -a0ae-1e5ea6824b5e&owner=2d3e29aa-cd54-472d-a0c4-b9d934f 6e13f
Groetjes Kim
Back to Top
Mistig View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 03 Maart 2010 om 16:02

Ik snap het ook niet meer, want de gemeente waar ik woon heeft 2 jaar geleden een truuk uitgehaald en toen kreeg ik ineens geen kwijtschelding meer. En het maffe is dat je voor de ene aanvraag wel in aanmerking komt (extraatje voor chronisch zieken, pgb etc.) maar een aanvraag voor finaniciele hulp is afgewezen. Inderdaad, waarom geen landelijke regeling die voor ELKE gemeente en IEDEREEN geld ?

Bloei daar waar je geplant wordt.
Back to Top
caelum View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 03 Maart 2010 om 16:11

En waarom geen gedeeltelijke kwijtschelding? Dus iemand die 1 euro extra zou hebben, dus 12 euro extra per jaar dan iemand die wel kwijtschelding krijgt, zou wel ineens een bedrag van 400nogwat kunnen opbrengen? Dan moet je zeggen, jij hebt 12 euro meer, dus we schelden bijv. 400 kwijt en je moet 39 euro betalen, ofzo. En dat het zo oploopt, dat lijkt mij het eerlijkst, en niet zo keihard een grens trekken..

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.094 seconden.
Lang Yarns