Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenMoet even mn ei kwijt pfff

Reageer Reageer Pagina  <123
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
vcable View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Status: Offline
Direct Link To This Post Posted: 03 Maart 2010 om 16:13
Nou idd voor al die dingen gewoon 1 en dezelfde regel landelijk vaststellen.
volgens dat pdf bestandje wordt kwijtschelding landelijk vast gesteld maar het lijkt erop dat de gemeente ook maar doet wat ie zelf wil.
Of een marge vast stellen voor bepaalde dingen bv als je maar ik noem maar wat 50 euro boven bijstand zit maar zoveel % belasting hoeft te betalen en niet de volle mep.
Maar ja das te moeilijk denken voor die burocraten denk ik.
Groetjes Kim
Back to Top
vcable View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 03 Maart 2010 om 16:16
Originally posted by caelum caelum wrote:

En waarom geen gedeeltelijke kwijtschelding? Dus iemand die 1 euro extra zou hebben, dus 12 euro extra per jaar dan iemand die wel kwijtschelding krijgt, zou wel ineens een bedrag van 400nogwat kunnen opbrengen? Dan moet je zeggen, jij hebt 12 euro meer, dus we schelden bijv. 400 kwijt en je moet 39 euro betalen, ofzo. En dat het zo oploopt, dat lijkt mij het eerlijkst, en niet zo keihard een grens trekken..

Ja idd dat zou het beste en het eerlijkste zijn.
Ik ben heus niet te beroerd om belasting te betalen maar het moet financieel wel haalbaar zijn.
En als je al zon laag inkomen hebt dan heb je nou eenmaal niet veel te besteden dan zou zoiets veel beter zijn.

Groetjes Kim
Back to Top
Miepje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 03 Maart 2010 om 16:20
Ik duim voor jullie! En vanavond brand ik een kaarsje voor jullie. Een kaarsje voor hoop en vertrouwen.
Sterkte!!
Back to Top
vcable View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 03 Maart 2010 om 16:29
Dat is lief van je Lia.

Ik heb net een mailtje naar de SP gestuurd met het idee om dit eens in de 2de kamer te gooien voor een eerlijkere verdeling.
Dus ben benieuwd wat hun erop zeggen.
Groetjes Kim
Back to Top
lucske View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 03 Maart 2010 om 16:41

Had hier enige jaren geleden ook zo'n soort probleem maar dan wel om een studietoelage te krijgen, had 20 euro teveel verdient in een jaar.

De oplossing voor mij was gewoon doodsimpel zeiden ze, stort gewoon 25 euro of meer op een rekening van het rode kruis of iets dergelijks en dit kan dan afgetrokken worden van de belastingen. Misschien kan dit ook van toepassing zijn voor jullie, ik weet het niet het is gewoon een suggestie.

Mijn verschil was 20 euro teveel verdient en daarom een studietoelage van meer dan 1000 euro verloren, en de volledige rekening mogen betalen voor de hogeschool van Wendy.

groetjes, luc

Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 03 Maart 2010 om 17:35
Ik kreeg vandaag mijn gemeente belasting.... 586 euro in mijn eentje  Heb ook werkelijk geen idee waar ik dat vandaan moet toveren zonder normaal inkomen. Ga morgen maar eens vroeg er voor zitten met de telefoon in de aanslag. Maar als ik lees van die 5 paginas en al die kopien zakt me de moed me nu al in de schoenen 
Back to Top
Miepje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 03 Maart 2010 om 17:41
Simone, ook sterkte! Ook voor jou gaat het kaarsje vol warmte voor jou branden.
Back to Top
Judy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 04 Maart 2010 om 12:11
ja, zo is het hier in nederland. Als je net niet in een hokje past, dan val je er keihard buiten. En je moet dan hemel en aarde bewegen en een hoop extra kosten (telefoon, kopieen, behandeling maagzweer etc); waar je ook geen geld voor hebt, maken om misschien iets gedaan te krijgen.
groetjes,

geniet en leef in het hier en nu.
Back to Top
vcable View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 04 Maart 2010 om 12:19

Simone vraag dan gelijk om hulp met het invullen van dat formulier.
Dat ze een afspraak met je maken dat je op het stadhuis samen met iemand dat formulier invuld.
Ik heb dat gister ook gedaan en toen hebben hun al die copietjes gemaakt dus dat scheelde me ook weer in mn portomonee.
En dan weet je ook dat het goed ingevuld wordt.
Gewoon alle paperassen mee nemen van je laatste rekening afschrift, je auto papieren kenteken 1 en 2 als je een auto hebt, je laatste loon inkomen overzicht, papier waar je huur op staat en papier van je huur en zorg toeslag en je polisblad van je ziekenfonds mee nemen.

Groetjes Kim
Back to Top
vcable View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 10 Maart 2010 om 14:21

Ik heb vandaag e-mail gehad van de SP dit was hun reactie erop.

Hartelijk dank voor uw email aan de SP Tweede Kamerfractie. Ik kan mij uw zorgen goed voorstellen.
Voor de kwijtscheldingsnorm geldt dat alleen mensen met een inkomen op het sociaal minimum (100% bijstandsnorm) kwijtschelding kunnen krijgen voor de belastingen. De SP heeft de minister opgeroepen om deze norm te verhogen, zodat meer mensen met een laag inkomen hiervan gebruik kunnen maken. Tot op heden lijkt deze oproep tegen dovemansoren gericht. De minister is bang dat de gemeenten te weinig inkomsten zullen krijgen. Ook ten aanzien van andere toeslagen (zorg, huur en gemeentelijke toeslagen) vindt de SP de inkomensgrenzen te laag. De SP pleit al jaren voor inkomensafhankelijke toeslagen en kwijtschelding. Dan komt het geld ook daar terecht waar het nodig is. Het voorkomt ook het probleem dat mensen - net als u - een paar euro boven de norm zitten en daardoor het hele bedrag moeten betalen. Het is overigens helemaal bizar dat als het inkomen op 100% bijstandsnorm zit, maar mensen hebben teveel geld op een spaarrekening staan, ze alsnog worden aangeslagen. Wij zullen hiervoorvoorstellen blijven doen in de Tweede Kamer en daarbuiten. Uw email kunnen we daarbij goed als voorbeeld en munitie gebruiken.

Groetjes Kim
Back to Top
tammie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 10 Maart 2010 om 14:31
zo dat is al een stap in de goede richting. hoop dat het nu ook eens gaat werken.
Back to Top
vcable View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 10 Maart 2010 om 15:21
Ik ben der bang voor aangezien de CDA en de PVDA nie willen luisteren
Groetjes Kim
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 10 Maart 2010 om 17:33
Democratie noemen ze dat maar toch worden er beslissingen genomen waarvan ik nooit iemand hoor dat ze daar achter staan  Laten we de zon volgen en positief hierin zijn
Back to Top
vcable View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 10 Maart 2010 om 19:19
Ach ja als ik die kwijtschelding niet krijg hebben ze toch pech gehad want betalen kan ik het nooit never niet ben mn gehele inkomen toch al kwijt aan vaste lasten en eten en drinken en een dak boven mn hoofd.
En dat vind ik toch wel een tikkie belangrijker dan die stomme belastingen dus dat wordt dan gewoon belastingschuld opbouwen.
Groetjes Kim
Back to Top
odette View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 11 Maart 2010 om 08:34
Ik ben blij dat ik hier niks mee van doen heb want als ik alleen jullie berichtjes lees voel ik me kriegel worden ik moet er niet aan denken het zelf allemaal te moeten uitzoeken en overal maar achteraan, ik zou er ook helemaal paniekerig van worden en in de stress schieten. Je loop ieder keer weer tegen een muur aan.......Heel veel succes en ik hoop dat het allemaal lukt.
odette
Back to Top
Meia View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 11 Maart 2010 om 20:26

Toevallig had ik het er laatst met mijn man over, iedereen die op het minimum zit krijgt kwijtschelding, je hoeft er maar 3 kopieen voor te maken, 1 van je jaarsalaris, 1 van je afschrift en 1  van je spaarrekening( mocht je die hebben met een minimum inkomen) Maar hier in nederland is het weer bar en boos zoals altijd met de burocratie!!!!! Een heel scala aan formulieren is nodig.
Ik vul het niet meer in, ik ben al die formulieren zo zat. Ook al heb ik er recht op, een paar jaar terug kreeg ik ook iets niet en toen ben ik in beroep gegaan. Mooi dat ik het wel kreeg!!!

Misschien moet ik toch eens overleggen met iemand die me hlept met de formulieren. Het is zonde om het geld te laten liggen, ik heb het juist zo hard nodig. Zit ook maar op het minimum.

Als het goed is Kim dan krijg je het echt wel hoor! Succes in ieder gevalHet is alleen zo jammer dat het zoveel stress kost. Ze weten alles van ons dus ze zouden ook weten dat we er recht op hebben om het te krijgen.

All you need is love.

Back to Top
Miepje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 12 Maart 2010 om 05:38

En dat vind ik ook zo raar. Wat Meia zegt: ze weten alles van ons.

Ze nemen nota bene een vingerafdruk van je als je een paspoort aanvraagt. Echt heel je leven is bekend bij de overheid en dan nog het lef hebben om mensen met deze lasten op te zadelen *het invullen van al die formulieren*

Dat je in beroep moet gaan om te krijgen waar je recht op hebt.

Dan hebben ze het over de betutteling, misschien dat ze hier wat meer betutteling kunnen gebruiken?

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 12 Maart 2010 om 12:46
Ze weten inderdaad alles van je. Ton leende twee jaar geleden de auto van de buren om naar een vriend in Rotterdam te gaan. Op de terugweg was er verkeerscontrole, hij bleek alleen zijn paspoort, niet zijn rijbewijs en ook niet het kentekenbewijs van de geleende auto bij zich te hebben. Ze konden zo in hun computer nagaan, dat zijn rijbewijs nog geldig was en dat de auto op naam van de bewoners van het adres naast dat op zijn pas stond. Hij had alleen koffie gedronken en kon zo doorrijden, geen bon.

En de belastingdienst weet ook alles van je. Ze zouden zelfs kunnen nagaan hoeveel je aan boodschappen uitgeeft. Dus die hele pesterij met formulieren is niet nodig.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lucske View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 12 Maart 2010 om 15:38
Hier bij ons in belgië is het ook zo, ik had eens een jaar geen belastingsbrief gekregen om in te vullen, kreeg later wel alles thuisgestuurd ingevuld door henzelf, en alles tot op de euro juist ingevuld, dus waarom nog ons laten rondlopen ervoor ?
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <123

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.063 seconden.
Lang Yarns