Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

muts haken

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Patricia-09 View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Patricia-09 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: muts haken
    Posted: 18 December 2011 om 17:23

Hallo,

Ik ben bezig met het haken van een muts, maar kom niet verder. Ik snap niet wat ik bij de 4e, 5e en 6e toer moet doen. Hieronder vet gedrukt.

Ook begrijp ik niet wat er word bedoeld met: Haak als de 5e-5e-5e-5e-6e toer klaar is, de volgende toer als volgt:
Haak 1 stk in ieder stk en meerder 1-4-7-10-1 stk gelijkmatig = 61-64-67-70-73 stk.

Kan iemand mij helpen??

Groetjes,

INFORMATIE VOOR HET HAKEN:
Vervang het eerste stk aan het begin van iedere stk toer door 3 l, eindig de toer met 1 stk in de 3e l van het begin van de vorige toer.

Cirkel:
1e toer: Haak 4 l met haaknld 5 mm en Alaska en vorm een ring met 1 hv in de eerste l, haak 11 stk in de l-ring = 12 stk
Lees Informatie voor het haken!
2e toer: 2 stk in ieder stk = 24 stk.
3e toer: * 1 stk in het eerste stk, 2 stk in het volgende stk *, herhaal van *-* = 36 stk.
4e toer: * 1 stk in iedere van het eerste 2 stk, 2 stk in het volgende stk *, herhaal van *-* = 48 stk.
5e toer: * 1 stk in iedere van het eerste 3 stk, 2 stk in het volgende stk *, herhaal van *-* = 60 stk.
6e toer: * 1 stk in iedere van het eerste 4 stk, 2 stk in het volgende stk *, herhaal van *-* = 72 stk.

Streep kleuren:
8 toeren rood, 3 toeren naturel – ga dan verder met rood tot het werk klaar is.

Muts: Start met de eerste streepkleur en haak een cirkel - zie uitleg boven. DENK OM DE STEKENVERHOUDING!
Haak als de 5e-5e-5e-5e-6e toer klaar is, de volgende toer als volgt:
Haak 1 stk in ieder stk en meerder 1-4-7-10-1 stk gelijkmatig = 61-64-67-70-73 stk.
Ga verder en haak 1 stk in ieder stk tot het werk ongeveer 19-20-20-21-21 cm meet. Knip de draad af en zet vast.
Maak een grote pompom van rood en naturel en zet deze vast aan de bovenkant van de muts.

Wat voor de rups het einde van de wereld is, is voor de vlinder slechts het begin.
Back to Top
okidoki View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer okidoki Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 December 2011 om 19:36
4de toer: je haakt 1st in de eerste 2 st, dan in volgende st haak je 2 st. En dat atijd herhalen. Dus feitleijk altijd in 3 st moet je er 2 haken

5de toer: je haakt 1st in de eerse 3 st en dan in volgende 2st, ook herhalen. Dus in elk 4 st haak je er 2

6de toer, zelfde maar in elk 5de st er 2 haken.

Is dit duidelijk?

En met de rest bedoelen ze denk ik gewoon dat je na de 6de toer moet verder gaan met de uitleg, want je hebt na de 6de toer 72 st en dan moet je in de volgende ronde  1 st meerderen dan heb je er 73
Groetjes en tot later
Ann
Back to Top
Patricia-09 View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Patricia-09 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 December 2011 om 20:19

Thanks ! ,

Hier kom ik wel uit , super bedankt.

Groetjes,

Wat voor de rups het einde van de wereld is, is voor de vlinder slechts het begin.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.610 seconden.
Lang Yarns