Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Naar de uroloog...

 Reageer Reageer Pagina  123>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
*Mas* View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 30 Mei 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 334
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer *Mas* Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Naar de uroloog...
    Posted: 29 Juli 2011 om 17:09

Hoi lieve hobbydoosjes,

Even een verhaal kwijt, omdat ik me er een beetje voor schaam... Eind december kreeg ik een blaasontsteking. Nouja, kuurtje gekregen via de huisartsenpost en daarna was hij over. Echter 5 weken later kreeg ik weer blaasontsteking, weer langs de huisartsenpost en 'weer een kuurtje. Blaasontsteking ging weer over, dus er leek niks meer aan de hand.

4 weken na de kuur echter weer blaasontsteking, nummer drie dus in drie maanden tijd. Telkens begonnen mijn blaasontstekingen in de avond, dus weer naar de huisartsenpost, daar werd me verteld dat blaasontstekingen wel vaker eens terugkwamen. Ik was er niet echt gerust op en heb via mijn eigen huisarts een kweek laten maken om te laten uitzoeken welke bacterie de ontstekingen veroorzaakte. Er kwam niks uit...

4 weken na de laatste kuur was het weer raak: blaasontsteking nummer 4, wéér in de avond en dus weer naar de huisartsenpost. Ik had inmiddels al 3 keer dezelfde kuur gehad en gaf aan dat het misschien niet handig was om die weer uit te schrijven ivm resistentie. Toen kreeg ik nog een sneer van de assistente dat ik geen dokter was en me er niet mee moest bemoeien. Wel een ander kuurtje gehad overigens.

3 weken later, ja hoor: blaasontsteking nummer 5. Deze keer had ik spullen van mijn eigen huisarts meegekregen om een nieuwe kweek te laten maken. Nu kwam er wél een bacterie naar voren: de E.coli, volgens mijn huisarts een hardnekkige bacterie die moeilijk te bestrijden is. Ik kreeg weer een kuur en de klachten verdwenen weer.

Intussen kreeg ik de ziekte van Pfeiffer en 2 weken na de laatste kuur ook blaasontsteking nummer 6. Weer kreeg ik in de avond last en ben dus weer naar de huisarstenpost gegaan, waar mijn eigen huisarts dienst bleek te hebben. Zij heeft me toen een antibioticakuur van 20 (!) dagen meegegeven om de bacterie nu eindelijk voor eens en altijd uit te roeien. Om mijn blaas te ondersteunen ben ik D-Mannose gaan slikken, dit is het bestanddeel uit de cranberry die actief werkt tegen blaasontsteking.

Afgelopen vrijdag was ik klaar met die lange antibioticakuur, die het herstel van de Pfeiffer ook zwaar tegenwerkte. Echter afgelopen woensdag kreeg ik blaasontsteking nummer 7... Gelukkig kreeg ik nu overdag klachten en kon ik eindelijk naar het spreekuur van mijn eigen huisarts in plaats van de huisartsenpost.

Mijn arts gaf aan dat ze vermoed dat ik een half jaar aan de antibiotica moet omdat de bacterie gewoon heel moeilijk te bestrijden is. Zij was daar echter geen voorstander van gezien mijn jonge leeftijd en ook vanwege de Pfeiffer en het feit dat mijn weerstand nu alleen maar slechter wordt. Om uit te sluiten dat er niks anders in mijn blaas zit dat de ontstekingen veroorzaakt ben ik nu doorverwezen naar de uroloog. Aan de ene kant goed en fijn dat er nu goed naar mijn blaas gekeken wordt, maar ik ben ook een beetje bang voor het onderzoek. Over een maandje kan ik pas terecht en ik maak me nu al een beetje zorgen. Naar buiten toe doe ik stoer en zeg ik dat het gewoon even moet gebeuren, maar stiekem ben ik bang... Met name bang voor het onderzoek zelf, maar ook voor wat ze evenueel zullen vinden...

Bedankt voor degenen die het hele verhaal hebben willen lezen, ik vind het fijn om dit even te delen. Met name de angst die in me zit even van me afschrijven is toch wel fijn...

Overigens doe ik er alles aan om blaasontsteking te voorkomen: cranberry en vitamine C slikken, goede hygiene, veel drinken, meteen plassen als ik naar de wc moet, goed uitplassen, meteen plassen na het vrijen, op de juiste manier afvegen etc etc, maar het mag allemaal niet baten.

Groetjes,
Marcha
Back to Top
l.wijsbroek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Maart 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4187
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juli 2011 om 17:14
het onderzoek valt reusachtig mee hoor, het is inderdaad een beetje genant net of je bij de gynacoloog bent (maar daar moet je je overheen zetten), het is misschien een beetje vervelend gevoel meer niet.
lydia wijsbroek
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juli 2011 om 17:51
Ik leef met je mee! Herken zoveel van wat je schrijft. Probeer, wanneer je het zelf prettiger vindt, een vrouwelijke arts te vinden. Voordat er iets is gebeurd dat je je angst uitspreekt. Vaak maakt dat ze weer mens en gaan ze voorzichtiger met je om.

(Zelf heb ik de laatste 3 jaar dat ik eind juli tot eind september hetzelfde ervaar. Vorig jaar ook 4 keer een AB kuur gehad. En doodmoe voelen, onbegrip etc.
Ik klopt het iedere dag nu af dat ik tot op heden geen klachten heb).

Heel veel sterkte!!!!
Back to Top
rittepetit View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 December 2008
Status: Offline
Points: 4351
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer rittepetit Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juli 2011 om 18:11

Marcha,

héél veel sterkte, en hopelijk een goede uitslag,

knijp je ogen toe, en denk zoals Lydia zegt, dat je bij de gynaecoloog bent

 

Back to Top
monique1974 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 22 Maart 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 821
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer monique1974 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juli 2011 om 18:29

jeetje meis zoveel keer een blaasontsteking en de ziekte van pfeifer  en dan nu ook nog naar de uroloog is niet niks .en ik snap dat je een beetje bang bent zou ik ook zijn .maar  het  is wat lydia zegt zet je er toch overheen en maak kenbaar dat je bang bent .

en je hoeft je niet te schamen je bent ook maar een mens en mensen hebben nou eenmaal wel eens wat en de uroloog ach het is zijn vak en die kijkt nergens meer raar van op .

ik wens heel veel sterkte

groetjes monique

Back to Top
chantalmv2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Maart 2011
Status: Offline
Points: 4681
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chantalmv2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juli 2011 om 18:32

He bah jeetje dat is allemaal maar wat. en schamen niet doen hoor !!

Hopenlijk gaat het allemaal mee vallen.

Back to Top
*Mas* View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 30 Mei 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 334
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer *Mas* Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juli 2011 om 18:40

Bedankt dames, het doet me goed jullie berichtjes te lezen.

Bij een gyneacoloog ben ik ook nog nooit geweest dus ik zou niet weten hoe dat is. Ik ben met name een pieperd voor pijn, voor de rest kan ik me er wel overheen zetten. Het is meer het hele idee en ik weet ook niet zo goed wat voor onderzoek ze gaan doen.

Groetjes,
Marcha
Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 23 Mei 2008
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 14072
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pralientje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juli 2011 om 19:15
Je mag je geen zorgen maken hoor dat zijn roetine onderzoeken ,maar ja een mens maakt zich snel zorgen .Het spijtige eraan is dat het zo lang duurd om een onderzoek te laten doen .Veel sterkte
Back to Top
diny183 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 03 Oktober 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1433
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer diny183 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juli 2011 om 19:23
Een blaasonderzoek doet geen pijn dus daar moet je,je niet
bang voor maken, tegenwoordig kan er ook veel met een echo
onderzocht worden.
vervelend zijn die onderzoeken wel, gewoon omdat je niet
weet wat je te wachten staat.
Heel veel sterkte ik zal aan je denken.
Back to Top
beppemartha View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 08 Februari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3321
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer beppemartha Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juli 2011 om 19:43

veel sterkte en ik zou maar goed naar de adviesen van bovenstaande dames luisteren en je niet van te voren helemaal opdraaien.

maar ja dat typen is makkelijk maar zij hebben het als niet echt belastend ervaren dus waarom zou dat bij jou dan wel zo zijn toch? trek je daar maar wat aan op. beterschap

Back to Top
l.wijsbroek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Maart 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4187
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juli 2011 om 19:54
je krijgt van te voren een hele duidelijke uitleg, van datgene wat ze gaan doen, en inderdaad je moet je van te voren niet zo drukmaken,heel hard gezegd, dat helpt niet, dus gewoon positief blijven zo kan het ook niet langer er moet een oplossing komen, je kunt geen antibiotica blijven slikken.
lydia wijsbroek
Back to Top
geesje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 December 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5399
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer geesje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juli 2011 om 21:48
....ik wens je heel veel sterkte......
groetjes geesje
Back to Top
drempt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 11 Februari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3806
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer drempt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juli 2011 om 22:41
heel veel sterkte hoor!!!
Chris



zoveel idee�n zo weinig tijd
Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Oktober 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 9435
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juli 2011 om 22:54
Sterkte, ik hoop dat het onderzoek goede resultaten zal hebben en dat je snel van de klachten af bent
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is



het glas is altijd halfvol

Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14055
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Juli 2011 om 08:56
Toen ik jong was had ik regelmatig last van blaasontsteking. Na weer een keertje 2 kuren kort achter elkaar kreeg ik het volgende advies van mijn moeder. Maak een pot kamillethee. Drink het eerste kopje lekker heet. Daarna schenk je een kopje in en dat zet je op het aanrecht, tafel doet er niet toe wat, als je er maar regelmatig voorbij komt, ieder keer als je in de buurt bent drink je een flinke slok.Je kunt er gerust de hele dag over doen. Je maakt een zitbad met kamillethee en daar ga je in zitten ongeveer 10 minuten tot een kwartier. Ik had geen bad, maar toevallig wel een grote kom. Een schoonzusje ging in de douchebak zitten. IK heb daarna bijna nooit meer blaasontsteking gehad en als ik het minste of geringste voel dan meteen een zitbad en het zet niet door. Ik heb al veel mensen hiermee kunnen helpen. Nu ben jij een bijzonder geval na zoveel kuren. maar je zou het in ieder geval kunnen proberen. Baat het niet schaden zal het zeker niet. Nog een heel ouderwets advies. zorg dat je daar beneden niet te koud krijgt. Dus niet 's avonds bv. buiten op een kunststofstoel gaan zitten zonder kussen, al dat soort dingen waarvan men vroeger zei: (ik vertaal het Limburgs tamelijk letterlijk) dat trekt koud op. 
Back to Top
jenny1960 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 19 Juni 2011
Status: Offline
Points: 177
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer jenny1960 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Juli 2011 om 09:06

heel veel sterkte hoor,ik hou van niets in witte jassen,gelukkig heb ik ook nooit iets anders heb ik echt een probleem

groetjes jenny

Back to Top
breinaald View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 22 Augustus 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2880
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breinaald Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Juli 2011 om 09:34
je hoeft je toch niet te schamen als je iets onder deleden
hebt?
ik wens je heel veel beterschap en sterkte met het
onderzoek
quality=
Back to Top
*Mas* View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 30 Mei 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 334
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer *Mas* Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Juli 2011 om 10:41

Allemaal weer heel erg bedankt voor de bemoedigende berichtjes en adviezen! Ik probeer van alles uit om maar van die blaasontstekingen af te komen, AB blijven slikken is inderdaad geen optie en ik merk dat het mijn lijf geen goed doet. Op internet lees ik verschillende verhalen van mensen die een blaasontsteking wegdrinken en daarnaast oplossen met Cranberry. Dat lijkt me ook wel wat, maar gezien de Pfeiffer en lage weerstand die ik al heb door alle kuren kan ik het risico niet nemen dat het doorslaat naar mijn nieren...

Verder heb ik wat zitten lezen over de verschillende urologische onderzoeken die er zijn, maar van sommige werd ik niet echt blij  

Voorlopig dus maar ff niet meer googelen

Groetjes,
Marcha
Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 05 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 11348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer creaans Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Juli 2011 om 13:42
oh wat moeilijk voor je!
Maar zo kan het ook niet door gaan, hoop dat er wat uitkomt bij het onderzoek.
Veel sterkte!
Back to Top
willywortel View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 25 April 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 380
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer willywortel Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Juli 2011 om 14:32

Wel heel vervelend zeg.Hier boven staat een

verhaal van een pot kamillethee ,probeer dat eens.

Vroeger hielpt het ook.Geef het een kans.

lidwina beschreef het wel heel mooi. 

 

 
 

To smile , is the way to help change the world.

willywortel
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.594 seconden.
Lang Yarns