Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Nieuw regenkledij kopen

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Nieuw regenkledij kopen
    Posted: 14 Juli 2019 om 11:33
Een jaar van twee-drie geleden, dan was ik echt toe aan een nieuw regenpak (jas en broek). 
Daar ikzelf geen auto rijd, had een kennis van ons met mij naar een grote winkel gereden waar ze allerhande kledij verkochten. 
Wij waren aan het zoeken in die winkel, komt er een vrouw aan ons toe en vroeg van zij misschien kon helpen (was wel heel vriendelijk die vrouw). 
Waarop Di. toen zei: We komen eens kijken naar een kleurrijk regenpak voor hem. (zij wees dan naar mij) (tussen haakjes, ik had echt geen tijd om zelf iets te zeggen). De vrouw neemt ons mee naar een kledingrek ergens in de winkel. Di neemt een jas uit het rek en laat het aan mij zien. Ik neem het aan en zeg, ja dat staat me wel aan. Daarop doet Di de jas van de hanger en geeft die aan mij, en ik doe die aan. 
Meteen zei zei: "Dat gaat niet, want dat is een damesjas, en voor meneer is de kleding daar". (en ze wees). Ik vroeg nog: "Waarom mag ik dat niet dragen? Die jas langs mij heel goed".
 ik had toen een jas aan die ik nog gekocht had toen mam en ik naar de winkel gegaan waren, zo'n jaartje van tien geleden. En mijn haar had ik achteraan met in een vlechtje gedaan. 
Mam en ik waren toen in de aldi, en er was toen een actie van jassen. Ik kijk naar die staander waar die jassen op hingen. Mam zei: "Zit er iets tussen wat je aanstaat Francis"? ik zei ja. Mam zei, neem er dan maar een uit dan krijg je die van mij. Dus ik neem er een uit, en dan naar de kassa. Nadat we betaald hadden, zei die vrouw aan de kassa (ik trok die jas maar geweldig aan) Mevrouw die jas die meneer aandoet, is toch echt een ........ hmmm, die jas staat hem goed ". 
Mam vroeg nog,: "Wat wilde je eigenlijk zeggen mevrouw"? 
Toen zei die kassierster: "Ik wilde eigenlijk zeggen dat het een damesjas is die meneer nu aanheeft. 
Toen we doorgingen; hoorde ik die kassierster nog zeggen: "Dag DAMES". (dames werd dan wat luider geroepen). 
Ik dacht: "mens waar bemoei jij je mee"? 
De tektst wat verbeterd, (computer had die veranderd)


Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Juli 2019 om 18:14
Kleurrijke regenkleding vind ik ook heel leuk. Het staat zo gezellig als alles grauw en nat is buiten. Of je die bewuste kleurrijke regenjas die je al aangepast had, ook werkelijk gekocht hebt, is me niet helemaal duidelijk geworden uit het verhaal. Nou moet ik bekennen dat er mij meer dingen nog niet helder voor de geest staan. Bedoel je te zeggen dat genderneutraliteit nog ver te zoeken is?  

Originally posted by francis3 francis3 wrote:

En mijn haar had ik achteraan met in een vlechtje gedaan.

Dat heb ik op dit moment ook! Cool
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Juli 2019 om 19:08
Kleurige kleding is beter voor je humeur. Ze noemen donkere kleuren niet voor niets sombere kleuren.
Kleurige kleding is veiliger in het verkeer. Dan wordt je beter gezien op de fiets.
Verkoopsters en kassières dienen zich niet te bemoeien met wat iemand zou horen te dragen, want dat is hun taak niet en eigenlijk is het niemands taak.

Gewoon kleding kiezen die je zelf wil, Francis.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Juli 2019 om 10:36

Als het jou goed past en aanstaat, zou ik denken Thumbs Up toppie. De huidige mode is altijd al zo grauw. Als de damesjassen jou beter passen

dan de herenjassen . . . dan is dat zo en als de kleur jou aanstaat ben je klaar. Ze kunnen eigenlijk alleen zeggen, dit zijn de damesjassen
en daar hangen de herenjassen (in zijn algemeenheid) en ze kunnen zeggen of iets jou wel of niet staat (niet dat ik dat zelf nou altijd zo prijs stel)
 
Echt hele goede regenkleding voor op de fiets koopt de huisband hier bij de fietsenmaker, en hij heeft dus nu een saaie zwarte regenbroek.
Een knalgele jas heeft hij al, zo'n knisperend geval dat aan oliegoed doet denken.
Maar bij de fietsenmaker had hij dus ook zo'n soort discussie en die ging niet over mannen of vrouwen maar over de prijs. Hij wilde echt een
hele goede regenbroek als in heel goed. Ja nou dat was wel veel duurder volgens de verkoper - ja nou en reageerde de huisband.
Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Juli 2019 om 11:15
Bij mijn weten is momenteel de HEMA de enige winkel die al de goede kant op gaat, qua genderneutraliteit. 
De afdeling MEISJES/JONGENS, is daar vervangen door KINDEREN. 
Ik vraag me af wanneer (of) dat het ooit ook voor volwassenen komt. Want zeg nu zelf, er is al veel kleding wat door beide seksen gedragen wordt. 
Wat mij nog het meeste stoort is: niet het feit dat dames zich zonder noemswaardige problemen in herenkleding kunnen heisen, maar wel dat mannen niet alles kunnen dragen (lees mogen). 
Voorbeeld:
Een vrouw die een herenbroek draagt, geen probleem
MAAR:
Een man die een jurk draagt, hola, dàt kan niet. 
Voorbeeld, zulke jassen zie je wel meer gedragen worden door beide seksen
Dus, waarom DIT dan niet? vraag ik me soms af (voorbeeld)

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Juli 2019 om 20:28
Ik ben het volkomen met je eens ,maar vergeleken met vroeger zijn we gelukkig al een heel eind opgeschoten .

Wij mochten naar school, al moest je een eind fietsen ,niet eens een lange broek aan .

Later mocht je een broek onder een rok aan ,maar die moest binnen uit.


Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Juli 2019 om 09:16
Francis voor jou ter inspiratie Jameswatts voor de jurken moet je iets scrollen.
Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Juli 2019 om 10:03

lw1463 Is nu niet meteen mijn ding om het zomaar klakkeloos over te nemen, maar kan wel dienen ter inspiratie mits aanpassingen in het ontwerp.    
Mutti Dat doet me denken aan mijn eigen lagere schooltijd bij de broeders (van scheppers). Op het eind van het schooljaar dan werd er voor de ouders in de school een stukje toneel opgevoerd door enkele leerlingen van de drie laagste leerjaren (eerste, tweede en derde leerjaar). Ik zat toen in het eerste leerjaar, en in dat stukje kwamen boeren, ridders en één prinses in voor. 
De broeder die toen instond voor het toneel, die kwam zo'n vier weken voor het eind van het schooljaar de klas binnen en die vroeg wie er allemaal mee wilde spelen in het toneelstukje. Hij had in totaal van onze klas acht kinderen nodig. 
Alle vingers gingen omhoog. 
Toen vroeg die wie er van de leerlingen de rol van een prinses wilde spelen. 
Nog een stuk of tien vingers bleven omhoog.   
Toen zei die dat die jongen die de rol van prinses moest spelen, een jurk aan moest, bleven er nog maar vier vingers in de lucht (mijn vinger die ging de hele tijd omhoog)
Prima, zei die broeder, maar ik heb maar één jongen nodig. 
Het is wel zo dat de jongen die de rol van de prinses moet spelen, zich hier NIET mag omkleden, de anderen die mogen dat wel. 
Één van die jongens vroeg hoe die dan naar school moest komen. 
De broeder zei dat de jurk THUIS moest aangedaan worden en dat je dan zo naar school moest komen. 
Dan werd er weer gevraagd wie van de jongens in die prinsessenjurk naar school wilde komen. 
Toen zei die broeder:Goed, jij zult dan de prinses zijn. (ik zat als enige jongen van de klas nog met mijn vinger omhoog). 
Wat we toen nog niet wisten was dat de laatste twee weken er elke dag twee keer één uur gespendeerd werd voor repetitie 'in-vol-ornaat'. 
Toen ik dat hoorde, was ik blij. 
Iedereen die meespeelde in dat toneelstukje kreeg een pakje van de school mee. Ik kreeg daar nog en brief bij. 
In die brief bleek te staan dat ik vanaf..... (datum weet ik nietmeer) het jurkje reeds thuis moest aandoen want omkleden in de school was taboe.
De eerste dag dat we in vol ornaat gingen repeteren, had ik dan dat jurkje aan. Daaronder een lange broek (tja het was mijn eerste lange broek die ik toen gekregen had en mam vond dat ik die maar moest aandoen). 
Kom ik in de school aan, en één van de broeders die toen daar rondliepen, zei me dat een broek onder een jurkje, dat dàt niet kon. Hij vroeg me of ik tijdens de middag naar huis ging om te gaan eten. Dat was zo. Tegen de middag dat ik naar huis ging om te gaan eten (zoals de meeste leerlingen) dan stond die broeder daar aan de schoolpoort en gaf me een brief mee. Voor thuis af te geven. zei die.
Dus thuisgekomen gaf ik die brief af aan mam (pa was gaan werken). 
Mam las de brief en zei toen, tja dan moet die broek maar uit. Eigenlijk heeft die broeder gelijk. Het is echt geen zicht. 
Dus de lange broek ging uit en na het eten, terug naar school. 
Zo ben ik dan twee weken naar school gegaan. Steeds blij gehumeurd. 
Ik ben zelfs toen zo eens naar de beenhouwer geweest, die me steevast aansprak met juffrouwke. NU zei die: Oh, nu heb je een kleedje aan, maar....gij zijt helemaal geen juffrouwke, gij zijt een jongetje. Kort na de grote vakantie zijn die gestop met winkel houden (denk op pensioen) Maar dit voorval, als jongetje in een jurkje naar school gegaan, en er elke keer toch goed ontvangen. IK mocht opeens met iedereen meespelen, bij het knikkeren ging het zelfs helemaal anders, (raak schieten was de twee knikkers normaal van jou; maar in mijn geval was het: het is maar voor kwaad, dus enkel maar om te oefenen, er naast schieten was knikker kwijt aan de andere) Nu was raak schieten de knikker voor mij, er naast schieten was maar voor kwaad, dus enkel voor te oefenen en had ik mijn knikker terug)
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Juli 2019 om 12:14
Groots verhaal!

Het gaat eigenlijk allemaal over dat het niet om de knikkers (jurk of broek) gaat maar om het spel.

Heel leuk dat je er fijne herinneringen aan hebt!
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Juli 2019 om 09:14
Francis ik had James net die ochtend ontdekt, ik vond het heel leuk. Maar hij is er zelf zo normaal bij, dat vond ik passend.
Zo van ik ben queer en ik deel dat gewoon, hoe vind je trouwens mijn lipstick en dat alles in 1 posting.
En ik kan mijn been niet zó hoog krijgen LOL
Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Juli 2019 om 23:46
Ik vind die wel grappig, maar sommige dingen is nu niet meteen 'mijn ding'. 
Ben toch blij dat ik het eens gezien heb
En wat betreft je been. Ik denk dat die daar al van jongsafaan mee begonnen is, maar.....misschien met dagelijkse oefeningen (niet overdrijven he) het al wel een stuk(je) beter zal gaan

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.406 seconden.
Lang Yarns