Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenoliebollen

 Reageer Reageer Pagina  <12
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Tony View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Januari 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1726
Direct Link To This Post Posted: 30 December 2007 om 08:51

Twee oliebollen zijn voor mijn maag al genoeg,  dus haal ik ze wel bij de kraam als ik er zin in heb.

Maar ben bij mijn dochter van oud op nieuw en laat me daar lekker verwennen. Die kan zo heerlijk bakken, dus dat komt wel goed.

Prettige jaarwisseling.

Antonia
Back to Top
Ratlover View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 27 Juni 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 805
Direct Link To This Post Posted: 30 December 2007 om 09:50
Mijn vader bakt ze ieder jaar zelf, zo veel lekkerder dan uit de gebakskraam. Als ik het huis uit ga moet ik zeker zijn recept hebben. Het is bij ons ook traditie om voor de jaarwisseling alvast een keer te "proefbakken". Dat heeft hij gisteren gedaan en ondanks dat ik ziek was (al een week) heb ik er toch 2 naar binnen weten te werken, zoooooo lekker.
Groetjes van Lieke

Back to Top
hanny bennes View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 26 December 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 232
Direct Link To This Post Posted: 30 December 2007 om 10:44
tot vorig jaar nog zelf gebakken, maar nu ik niet lang meer kan staan en me dit ontzettend veel energie kost, heb ik ze via de kerk besteld. de opbrengst is voor een goed doel, dus dat doe ik dan ook nog liever dan ze bij een bakker of zo te bestellen.


we sit good in our skin.....

creaida
Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 April 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5572
Direct Link To This Post Posted: 30 December 2007 om 10:48

Originally posted by hanny bennes hanny bennes wrote:

tot vorig jaar nog zelf gebakken, maar nu ik niet lang meer kan staan en me dit ontzettend veel energie kost, heb ik ze via de kerk besteld. de opbrengst is voor een goed doel, dus dat doe ik dan ook nog liever dan ze bij een bakker of zo te bestellen.

wat een goed idee! zou ik ook doen dan!

Back to Top
Carlaa View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 08 November 2007
Status: Offline
Points: 707
Direct Link To This Post Posted: 30 December 2007 om 12:23
Ik ga hier naar een bakker, die heeft hele goede. Smullen. Heb ze altijd zelf gebakken, maar we zijn maar met zijn 2tjes dus ik wil het werk er niet eens van hebben. De helft kan ik weggooien. Ook zonde dan.
Back to Top
knipmutske View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 05 Maart 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 338
Direct Link To This Post Posted: 30 December 2007 om 13:35
Originally posted by huppel huppel wrote:

Ik ga morgen ook oliebollen bakken, want hier kun je ze niet kopen. Ik heb 2 kilo meel, dus dat moet lukken, maar als iemand nog een tip heeft hoe ik ze mooi rond kan krijgen, hou ik me aanbevolen, want bij mij zitten er altijd sliertjes aan., maar ze smaken prima.

Onze bakker wil wel graag het recept voor de hollandse oliebollen, dus die moet ik dan maar eens gaan vertalen en kan de bakker ze bakken tijdens de "Fassnet". Dat is het Alemannische carnaval, dat hier uitbundig gevierd wordt.

Back to Top
knipmutske View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 05 Maart 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 338
Direct Link To This Post Posted: 30 December 2007 om 13:40

Hallo Huppel,Ik gebruik altijd een schep om ijsbolletjes te maken voor de oliebollen,werk heel goed.

maar ik heb  evengoed ook nog weleens een raar model,maar de smaak is prima.

        MVG Marina 

Back to Top
huppel View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 11 Oktober 2006
Locatie: Germany
Status: Offline
Points: 350
Direct Link To This Post Posted: 30 December 2007 om 16:18

De oliebollen zijn klaar, ze hebben soms wat uitsteekseltjes, maar de smaak is prima. Ik ga er nu nog een paar naar de buren brengen.

 

Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Direct Link To This Post Posted: 30 December 2007 om 16:49

 

wij bakken ze ook altijd zelf,een heel oud recept uit de allerhande met gist en bier,doe er ook altijd appel door,en appelflappen.vooral als ze pas gebakken zijn lekker lauwwarm kan er niet genoeg van krijgen.Daarna ook zo rond als een oliebol.

groetjes puck

Back to Top
breioma View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Mei 2007
Status: Offline
Points: 2303
Direct Link To This Post Posted: 30 December 2007 om 18:14

Ik tracteer,de onze zijn gebakken,wat minder rond dan anders ,maar ik had een hulpje en die wilde uitsteeksels,maar ze smaken goed.

Prettige jaarwisseling en een goed begin van 2008 voor iedereen.

Back to Top
MaaikeA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 November 2007
Locatie: Zeeland
Status: Offline
Points: 1989
Direct Link To This Post Posted: 30 December 2007 om 18:51

Morgen ga ik ze bakken, voor ons zelf en voor onze dochter (en man en kinderen)

Ik gebruik altijd de ijslepelknijper, werkr perfect!

 

Groeten Maaike(a)

Maaike
https://nl.pinterest.com/speldennaald/
Back to Top
tammie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 September 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 6409
Direct Link To This Post Posted: 30 December 2007 om 18:52

wij maken ze ook zelf maar niet zo veel.

verder wens ik iedereen een fijne jaarwisseling.

http://tammysplace1.blogspot.nl/
http://www.tammysplace.nl/
http://tammie1990.multiply.com
https://www.facebook.com/tamara.denos
http://tammy190.hyves.nl/
http://pinterest.com/tammie1990/
Back to Top
Jenlon View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 Augustus 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1080
Direct Link To This Post Posted: 30 December 2007 om 19:59

Ik heb vandaag appelbeignets gemaakt en morgenavond bak ik oliebollen met rozijnen. Ik bak ze al zo'n 10 jaar zelf nu en ik gebruik gewoon kant en klare mix van Honig of Koopmans. Dat bevalt me prima.

Afgelopen week ook een bol van een echte bakker gehad. Die was ook lekker maar dat is bijna een broodje, zo'n volle hap.

Af en toe eten we ze ook van de kermis.

Laat maar komen hoor die oliebollen

Groetjes,
Ilona.
Back to Top
Meia View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4244
Direct Link To This Post Posted: 30 December 2007 om 20:24

Al jaren maakte ik ze zelf, en sinds 3 a 4 jaar niet meer. Ik heb er geen zin meer in. Iedereen teleurgesteld natuurlijk Mijn zoon vroeg met kerst nog of ik ook ging bakken en dan metname de appelflappen. Nee zei ik

Of ik het hem dan wilde leren, dan zou hij het voortaan wel doen

Hij heeft me er nog niet opnieuw naar gevraagd. Ik heb zo'n 46 jaar appelflappen gegeten in mijn leven en nu dus 3 jaar al niet meer. Ik mis ze wel een beetje maar als ik me bedenk hoeveel kalorien ik naar binnen werk. Nou liever niet meer en ik kan het nu eenmaal niet bij een paar van die dingen houden. Nieuwjaarsdag ontbijt voor mij was zeker een appelflap of 7 En dan had ik de avond ervoor ook al een heel aantal gegeten. Moet ik zeggen dat ze met andere dingen dan ook niet blij maken. Ik hoef geen andere hapjes op zo'n avond. Als er maar appelflappen waren hè.

Ik heb ze dus afgezworen en mis ze niet eens heel erg. Zodra het 2 januari is denk ik er al helemaal niet meer aan.

Iedereen die morgen nog gaat bakken, veel plezier, het is leuk maar ook veel werk. Ik dekte mijn gasfornuies altijd af met aluminiumfolie, dat trok ik door tot over het aanrecht. Dan valt er ook niks tussen mijn formuis en het kastje. Kranten over de vloer en dat scheelt een hoop schoonmaakwerk! Doe er je voordeel mee bedoel ik maar te zeggen

     All you need is love.

Back to Top
Nijntje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 10 September 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 663
Direct Link To This Post Posted: 30 December 2007 om 21:20

ik vind het wel heel leuk om te doen maar ik moet morgen gewoon werken. Heb er dus geen tijd voor. tevens eet ik er dan ( door de baklucht ) hooguit 2 en kan ik de rest invriezen om het vervolgens nooit meer op te eten. Belanden ze als nog in de groene container. Nee, ik heb al genoeg gehad ( 3 ) en ik eet ze morgen denk ik ook niet.

Back to Top
moeder van View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 12 November 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 340
Direct Link To This Post Posted: 30 December 2007 om 21:24

Ik vind het erg leuk om zelf te bakken, maar helaas heb ik er dit jaar geen tijd voor. Mijn man gaat zijn belofte waar maken en de hal afmaken. Ik heb al bijna 1.5 jaar geen plafond in de hal en geen muurbedekking (verf of behang) Nu gaat het er dan eindelijk van komen en we gaan morgen behangen....

Ik ga de oliebollen en appelflappen dit jaar dus lekker kopen

~~~~~~~~~~~~~~
Groeten Debby
~~~~~~~~~~~~~~
Back to Top
Nicole View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 23 September 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 115
Direct Link To This Post Posted: 30 December 2007 om 23:25
Ik ben net klaar met bakken. Alleen oliebollen deze keer, appelbeignets koop ik morgen gewoon. Meestal maar ik die ook zelf maar ik vind het zoveel werk!!!! want hier lusten ze allen maar de "echte" zoals in de oliebollenkraam dus van bladerdeeg met appelschijf en custard in het midden. Had ik nu dus geen zin in, ook omdat we twee januari vroeg een paar dagen weggaan en ik wil dus geen restanten!

groetjes Nicole
Back to Top
huppel View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 11 Oktober 2006
Locatie: Germany
Status: Offline
Points: 350
Direct Link To This Post Posted: 31 December 2007 om 07:48

Mijn oliebollen zijn al bijna op. Had er 40 gebakken, dus moet ik er vanmiddag nog maar een paar bakken.

De buren vonden ze heerlijk, en daar we daar vanavond oud- en nieuw vieren, moeten er nog een paar gebakken worden.

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.332 seconden.
Lang Yarns